welkom iedereen in een knus hoekje nr 5

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

05 dec 2024, 07:20

Afbeelding
ik wens iedereen het beste toe groetje

Oma-C

05 dec 2024, 20:51

Afbeelding

Hier de hele dag regen gehad en nu nog met veel wind :roll:
Gezellige avond, slaapwel voor straks en tot morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

06 dec 2024, 09:12

Afbeelding
hier veel wind en nu juist komen ze blauwe zakken met plastiek ophalen .Ik heb eerst weer het dekzeil op de buiten meubelen moeten leggen en vastmaken .Er was een gedeelte losgekomen .Nu rusten dan men huishoudelijke taken en in de namiddag komt de huisarts weer .Verder geen nieuws groetje geniet van je dag

krakje

06 dec 2024, 18:14

hier heel veel wind en regen, geen weer om een hond door te jagen,
dus blijft die hond gezellig bij mij binnen, zelf de poesen huizen binnen,
de tieners zijn terug naar huis, ze rijden morgen met mama naar Duisland kerstmarkt,
dus rust in huis en minder was, al heb ik er geen last van ze helpen goed,
geniet van de warmte in huis met een warm drankje dat zal smaken,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

07 dec 2024, 07:12

Afbeelding
gisteren huis arts geweest vandaag deze voormiddag kapster aan huis .Die komt al jaren hier ik was de eerste klant als ze begon aan huis te komen .Dat is gemakkelijk en ze is niet duur .Had 1 keer eens naar een andere kapster moeten gaan om dat ze niet kon komen voor een paar maanden .En betaalde aan die kapster meer dan aan haar en naar die kapster moest ik zelf gaan .Toch raar dat zij goedkoper is en aan huis komt maar ze heeft enorm veel werk zegde ze .Als ze lang komen heb je daar toch een zekere band mee vind ik toch .Om het even welk weer ik moet er niet door .Waar ik al lange tijd op zoek ben is naar een voetverzorgster aan huis dat vind ik voorlopig niet .Maar blijf zoeken ik vroeg of laat wel iemand vinder ondertussen trek ik men plan wel .wens jullie alle een super weekend toe om het even hoe het weer is groetje

Oma-C

08 dec 2024, 09:25

Afbeelding

Goedemorgen, een fijne zondag ondanks het natte weer :wink:
Maak er een leuke zondag van, en binnen gezellig warm en fijn.

Ik geraakte weer niet binnen, 't is zondag hé :roll:
maar geduld is een mooie gave :)

Bekske

08 dec 2024, 09:33

Afbeelding
geniet van jullie zondagnog 2 zondagen na deze zondag voor 2024 en dan komt kerstmis al bijna .Ik zal super blij zijn als die dagen voorbij zijn .Voor mijn eigen mocht december al voorbij zijn .Ja ik zie enorm tegen de feestdagen op .Dat zijn voor mij dagen dat enorm moeilijk zijn door vroeger heb daar nooit iets leuks van meegemaakt .Een kerstboompje staat al jaren boven in een kast nochthans is het gewoon neerzetten .Zoals hij versierd is staat hij nu in de kast met de lichtjes en al op .Maar heb van alles meegemaakt vroeger in deze periode dus .Doe ik aan dat feesten niet meer mee voor mij zijn het gewone dagen die ik graag snel zie voorbij gaan .Iedereen mag van mij uitkijken naar die feestdagen hoor daar heb ik niks tegen .Ik mijd winkels nu omdat het vol staat met al die kerst bedoelingen enz .Sorry kaartjes verstuur ik wel maar dat is het enige wat ik doe in die periode .Ga er verder over zwijgen dus geniet om het even hoe groetje

krakje

08 dec 2024, 20:22

gisteren een rustige dag gehad, een boek verder uitgelezen,
iets warm gedronken en droog koekje erbij zittend in de zetel,
was weer geen weer, al heeft de zoon met de hond gewandeld,
vandaag geen regen maar wel zwaar bewolkt, ze geven volgende week frisser weer,
deze zondag is ook al voorbij, zal vlug nieuwjaar zijn,
grtjs van krakje,

bekske voor mijn part mag ook alles voorbij zijn,
vroeger deed ik graag daar aan mee,
nu niet meer voel met te oud daarvoor,

Afbeelding

Bekske

09 dec 2024, 01:25

Afbeelding
even dit posten voordat ik terug een poging ga doen om te kijken of de oogluiken nu ga dichtvallen .Want vele zullen nu al droomland liggen de dromen van iets lekkers of een prins op een wit paard kortom over van alles denk ik dus slaap maar goed zodat je uitgerust ben om de nieuwe week te beginnen .Groetje aan iedereen

Bekske

10 dec 2024, 09:48

Afbeelding
hier geen nieuws geniet van jullie dag groetje

krakje

10 dec 2024, 21:44

vandaag naar OKRA kerstfeest geweest,
lekker eten ja daar zorgt een kokkin en haar helpers voor,
een glaasje cava of fruitsap erbij,
en van de kas een pintje wat je wilt drinken bij je eten,
de dag is geslaagd al was het buiten koud met die wind,
we zijn al de 10 en de maand is maar juist bezig,
geniet van alles grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

11 dec 2024, 09:01

Afbeelding
gisteren uren bezig geweest in de keuken met eten .Heb 5 kg vleestomaten gepeld en de ptten eruit gedaan .4KG voor de soep in iets grotere blokjes gesneden voor de soep en dan nog een kilo in kleine stukjes om tomatensaus te maken .Ook drie enhalf kilo balletjes gerold voor de soep meer dan 1 kg en voor de tomatensaus .Om te zwijgen over de vele groenten .Afijn ja een lekkere kastrol tomatensoep met balletjes en vemicelle .Daarna gewone pureen gemaakt met een goede klont boter in en eieren alleen het geel met peper en muskaatnoot .En daar dan die lekkere tomatensaus met balletjes erbij .Normaal mag ik geen boter maar had er eens enorm zin in .En het was feesteten voor mij simpel maar het heeft enorm gesmaakt was daarna wel uitgeteld .De laatste tijd maakte ik met gepelde uit een blik tomatensaus maar dat ze is toch niet zo lekker vind ik.Heb vele porties nu in diepvriezer steken zowel soep als saus .Het was lang geleden omdat het me niet altijd lukt en nu ging het maar halfwege begon het toch moeilijk te worden heb doorgebeten en het is me toch gelukt .Als ik er aan denk proef ik het nog dat lekkere soep en saus.Zo ik wens jullie het beste toe groetje

Oma-C

11 dec 2024, 09:21

Flink gewerkt bekske, je zal er nog dikwijls blij mee zijn
maar 't is efkes doorwerken hé :)
Ik maak ook meestal meerdere porties om in te vriezen
dat is gemakkelijk, maar voor de tomatensaus maak
ik er geen bolletjes van, (ik bak het gehakt zo op)
elk op z'n eigen manier hé :lol:

krakje

11 dec 2024, 15:18

buiten guur weer, vind het koud,
ben wel een koukleum heb graag warm,
naar buurvrouw geweest ligt ziek in de zetel,
volgens haar arts zijn er vele mensen ziek,
nog de strijk vandaag, verder mijn boek uitlezen,
dit zal voor vanavond zijn, grtjs van krakje,
heb ook zo een kat die van de kraan drinkt,

bekske voor hoeveel maaltijden heb je gemaakt,
je zal wel moe geweest zijn, bewondering voor jou,

Afbeelding

Bekske

12 dec 2024, 09:13

Afbeelding
gisteren mijn oude buren verwend heb voor hen ook puree gemaakt en dan met balletjes in tomatensaus .Evenals een portie tomaten soep .OOK NOG EEN DESSERT ERBIJ AFIJN DAT GINGEN ZE ETEN ALS VIERUURTJE .Af en toe zorg ik dat ze eten hebben want ze zijn nog wel goed maar ze beginnen vergeetachtig te worden .Dat is nog niet zo erg maar soms weten ze niet eens of ze al geeten hebben .Had het op tijd naar hen gedaan .juist voo de middag .En de tafelgedekt zodat ze zien we moeten nog eten .Zijn zo een vriendelijke mensen maar veel volk komt er niet .Nog even een koude periode door en dan afwachten wat ze hier boven in petto hebben .Hopelijk geen regen want dan is deze droge koude beter toch .Afijn ja van het weer maak ik me geen zorgen .Heb andere zorgen rond mij maar trachter niet teveel aan te denken en vooral iedere dag te genieten .Want de tijd gaat snel voorbij nog een goede week achter deze en de mallemolen van feesten kan starten .Geniet om het even hoe groetje straks de kinesist weer dat is al 7 jaar twee keer per week .En vanaf morgen is het een jaar dat de buur met de honden en mij buiten ga groetje