In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Bert
Allé, kom ik nog even piepen en zie ik Jadi en lenk hier blinken.
Ikke tevreden natuurlijk, had jullie ook gemist. Maar durf dit niet te zeggen. Ben nog steeds bang
dat ik weer een verkeerde woordspeling zal neerpennen.
Dus, Jadi, goed genoten van de reis. Zo moet het zijn hé. Daarvoor doet men het, toch?
En Lenk, ach ja, ik weet soms ook maar iets kort te schrijven.
Maar als we de namen zijn verschijnen is het al oké met een goeie dag.....
Slaapwel....
Ikke tevreden natuurlijk, had jullie ook gemist. Maar durf dit niet te zeggen. Ben nog steeds bang
dat ik weer een verkeerde woordspeling zal neerpennen.
Dus, Jadi, goed genoten van de reis. Zo moet het zijn hé. Daarvoor doet men het, toch?
En Lenk, ach ja, ik weet soms ook maar iets kort te schrijven.
Maar als we de namen zijn verschijnen is het al oké met een goeie dag.....
Slaapwel....
-
Bert
Goede morgen leuterkes,
jaja, ben ook reeds wakker hoor. Allé, ik ben toch op......wakker is niet helemaal juist.
Weer niets op de agenda, dus vrije keuze wat we vandaag gaan doen.
Seffens de auto een beurt geven denk ik. Staat er niet al te proper bij.
En dan zullen we er wel even op uit trekken naar hier of daar.
Ah ja, waarschijnlijk nog vergeten te vertellen, vorige week nieuws gekregen van de garage.
Onze nieuwe zou normaal binnen komen in week 42.
Dit is de 3e week van oktober. Dus nog vroeger dan ik verwacht had, ik dacht al aan november.
Remie, ook donkere wolken boven uw hoofd? Hopelijk is de "Remie" waterdicht.
Allé, ben ribbedebie.
Fijne dag nog leuterkes.
jaja, ben ook reeds wakker hoor. Allé, ik ben toch op......wakker is niet helemaal juist.
Weer niets op de agenda, dus vrije keuze wat we vandaag gaan doen.
Seffens de auto een beurt geven denk ik. Staat er niet al te proper bij.
En dan zullen we er wel even op uit trekken naar hier of daar.
Ah ja, waarschijnlijk nog vergeten te vertellen, vorige week nieuws gekregen van de garage.
Onze nieuwe zou normaal binnen komen in week 42.
Dit is de 3e week van oktober. Dus nog vroeger dan ik verwacht had, ik dacht al aan november.
Remie, ook donkere wolken boven uw hoofd? Hopelijk is de "Remie" waterdicht.
Allé, ben ribbedebie.
Fijne dag nog leuterkes.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Van 's morgens vroeg komt onze ongewilde logé mij ambeteren.Al een paar dagen is het hier..Een heel klein fruitvliegje, het zo snel en niet te vatten. Ik grijp met mijn handen, probeer op de muur te slaan.Maar telkens is het rapper dan mijn hand. De vliegemep dan maar, ...noppes ik neem die nog maar vast en floep weg. Waar, ik weet het niet..
Het geheim plekje heb ik nog niet gevonden.. Ooit ooit zal mijn wraak zoet zijn...fruitvlieg van mijn voeten
Wou dit even zeggen..
Aan jullie een fijne morgen, en genieten van het weer zullen we zeker doen. Gisteren onverwachts bezoek gehad van dochterlief en schone zoon. Het was gezellig op de terras met een glaasje Riesling wijn of cola voor de chauffeur van dienst
Maar na een tijdje kwam het toch wel te warm, of zou het de wijn geweest zijn.
En vandaag eindelijk weer eens naar de markt...
Toedeloe
menu: denk kippeboutjes we zien wel, of een Veurnse worst dat heb ik nog nooit gegeten..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Zonnebloemetje heerlijk aan de rijsttaart geweest, mmm
Marietteke een heel eind gefietst, knap hoor!
leuke foto`s en je hebt genoten van die lekkere pnnenkoek, jummie
Sita is ook langs geweest en leit ons mooie foto`s zien van de hemelsleutel, prachtig.
Jadi heeft genoten van haar vakantie in Duitsland, nu nog dat fruitvliegje wegwerken hihi.
En Bert zit zonder snoeptand
Lenk heeft ook weer van haar laten horen, jammer dat je niet bij de jongste mag met de bevalling.
en dat allemaal door dat nare virus
Hier schijnt de zon volop,
vanmiddag nog op verjaar visite
Verder wens ik iedereen een zonnige dag verder
Marietteke een heel eind gefietst, knap hoor!
leuke foto`s en je hebt genoten van die lekkere pnnenkoek, jummie
Sita is ook langs geweest en leit ons mooie foto`s zien van de hemelsleutel, prachtig.
Jadi heeft genoten van haar vakantie in Duitsland, nu nog dat fruitvliegje wegwerken hihi.
En Bert zit zonder snoeptand
Lenk heeft ook weer van haar laten horen, jammer dat je niet bij de jongste mag met de bevalling.
en dat allemaal door dat nare virus
Hier schijnt de zon volop,
vanmiddag nog op verjaar visite
Verder wens ik iedereen een zonnige dag verder
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie middag allemaal
we zijn juist terug van Brugge sè en we waren al van 8.30u vertrokken en zijn eerst eens langsgegaan bij de huisarts die mij zaterdag opgebeld had met de uitslag van mijn bloed en mijn schildklier werkt dus te traag en daarvoor moest ik een voorschrift ophalen om de nodige medicatie te halen bij de apotheek
en in Brugge zijn we eerst een koffietje gaan drinken en daarna nog vroeg wat gaan shoppen terwijl het nog niet druk was en dat was ideaal zonder al die drukte
jadi gelukkig van jou reisje genoten en is het daar ook erg in Duitsland met die corona ?????
of is het daar nog te doen want hier zijn de besmettingen de laatste week nogal gestegen volgens de nieuwsberichten , dus nog altijd opletten geblazen vind ik en dat doen wij ook goed opletten als we ergens gaan
en staan de marktkramers er allemaal met die corona ??????
Sita we zijn altijd content als we iets van jou horen hoor want dan zijn we ook gerust dat alles goed is hé
Lenk das niet erg als je niks te vertellen hebt hoor maar efkes komen een goeie dag zeggen is ook al genoeg en af en toe een fotootje van Lenka is ook altijd welkom hoor want daar hou ik van
gerda veel plezier nog deze namiddag op het verjaardagsfeestje en geniet er van
Bertje in blijde verwachting van jou nieuwe auto , awel das altijd plezant hé zo'n aankoop
en deze voormiddag was het nog redelijk fris om de auto een douche te geven , dus ideaal
puzzel ook een goeie morgen voor jou
Remie weeral een mooie foto van jou , en nog veel werkplezier op jou bootje
marietteke leuke fotootjes van jou en dat ziet er daar gezellig uit op dat terras
en je brengt me op gedachten om vanavond ook eens pannenkoeken te bakken , mjammie
allé en nu aan het middageten beginnen sè
boomstammetjes met erwtjes en wortelen en aardappelpuree
voor iedereen SMAKELIJK
daaaaaag

we zijn juist terug van Brugge sè en we waren al van 8.30u vertrokken en zijn eerst eens langsgegaan bij de huisarts die mij zaterdag opgebeld had met de uitslag van mijn bloed en mijn schildklier werkt dus te traag en daarvoor moest ik een voorschrift ophalen om de nodige medicatie te halen bij de apotheek
en in Brugge zijn we eerst een koffietje gaan drinken en daarna nog vroeg wat gaan shoppen terwijl het nog niet druk was en dat was ideaal zonder al die drukte
jadi gelukkig van jou reisje genoten en is het daar ook erg in Duitsland met die corona ?????
of is het daar nog te doen want hier zijn de besmettingen de laatste week nogal gestegen volgens de nieuwsberichten , dus nog altijd opletten geblazen vind ik en dat doen wij ook goed opletten als we ergens gaan
en staan de marktkramers er allemaal met die corona ??????
Sita we zijn altijd content als we iets van jou horen hoor want dan zijn we ook gerust dat alles goed is hé
Lenk das niet erg als je niks te vertellen hebt hoor maar efkes komen een goeie dag zeggen is ook al genoeg en af en toe een fotootje van Lenka is ook altijd welkom hoor want daar hou ik van
gerda veel plezier nog deze namiddag op het verjaardagsfeestje en geniet er van
Bertje in blijde verwachting van jou nieuwe auto , awel das altijd plezant hé zo'n aankoop
en deze voormiddag was het nog redelijk fris om de auto een douche te geven , dus ideaal
puzzel ook een goeie morgen voor jou
Remie weeral een mooie foto van jou , en nog veel werkplezier op jou bootje
marietteke leuke fotootjes van jou en dat ziet er daar gezellig uit op dat terras
en je brengt me op gedachten om vanavond ook eens pannenkoeken te bakken , mjammie
allé en nu aan het middageten beginnen sè
boomstammetjes met erwtjes en wortelen en aardappelpuree
voor iedereen SMAKELIJK
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Zonnebloemetje mag ik je vragen wat voor symptomen je had
van de trage schildklier?
van de trage schildklier?
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Zonnebloemetje we vertrokken van de thuisbasis in 't groen en gingen naar een groene Cochemzonnebloemetje schreef: ↑14 sep 2020, 12:04halloooo een goeie middag allemaal
daaaaaag
Terugweg idem....intussen is het minder goed hé overal
We hebben ons wel moeten registreren van tot en bij terugweg onze thuiskomst melden..
Alles is goed verlopen en wij hebben de massa vermeden (zoals ik eerder schreef in Bernkastel was
het daar niet te doen)
Mijn schildklier werkt ook te traag, maar tot nu toe moet ik nog geen medicatie nemen..Die wordt sedert
enkele jaren ook jaarlijks gecontroleerd..
Zo en nu is het tijd voor een tas koffie (voor mij een colaatje Z)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
halloooo een goeie zonnige namiddag iedereen
voila sè we hebben zojuist een koffietje gedronken en het smaakte
gerda ik ben al gans de zomer op de sukkel en heb sindsdien verschillende klachten die ik niet kon thuis wijzen zoals
serieuze haaruitval en dof haar
allerlei spierpijnen en veel nachtelijke krampen
vermoeide en zware benen
vochtophoping van de voeten en enkels
en blijkbaar kan je daar allemaal last van hebben als je schildklier niet goed werkt , maar dat wist ik niet en ik laat ieder jaar een bloedonderzoek doen maar nu was het nog geen jaar geleden en heb ik toch besloten om nu een bloedonderzoek te laten doen doordat ik vond dat ik toch al een tijdje veel klachten had en vanaf morgen start ik dan met die nieuwe medicatie die 's morgens voor het ontbijt moet ingenomen worden en dan maar hopen dat mijn klachten daardoor verdwijnen of toch minder worden
je kan er ook nog andere klachten door hebben maar daar heb ik voorlopig geen last van
jadi tis van mij al veel jaren dat mijn schildklier kantje boord was na een bloedonderzoek maar juist nog niet om medicatie te nemen maar nu waren mijn waarden serieus afgeweken en daardoor moet ik nu wel medicatie nemen
onze dagschotel van deze middag was wel lekker
dus hieronder nog een fotootje die mijn ventje genomen heeft

voila sè we hebben zojuist een koffietje gedronken en het smaakte
gerda ik ben al gans de zomer op de sukkel en heb sindsdien verschillende klachten die ik niet kon thuis wijzen zoals
serieuze haaruitval en dof haar
allerlei spierpijnen en veel nachtelijke krampen
vermoeide en zware benen
vochtophoping van de voeten en enkels
en blijkbaar kan je daar allemaal last van hebben als je schildklier niet goed werkt , maar dat wist ik niet en ik laat ieder jaar een bloedonderzoek doen maar nu was het nog geen jaar geleden en heb ik toch besloten om nu een bloedonderzoek te laten doen doordat ik vond dat ik toch al een tijdje veel klachten had en vanaf morgen start ik dan met die nieuwe medicatie die 's morgens voor het ontbijt moet ingenomen worden en dan maar hopen dat mijn klachten daardoor verdwijnen of toch minder worden
je kan er ook nog andere klachten door hebben maar daar heb ik voorlopig geen last van
jadi tis van mij al veel jaren dat mijn schildklier kantje boord was na een bloedonderzoek maar juist nog niet om medicatie te nemen maar nu waren mijn waarden serieus afgeweken en daardoor moet ik nu wel medicatie nemen
onze dagschotel van deze middag was wel lekker
dus hieronder nog een fotootje die mijn ventje genomen heeft

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag ,
we beginnen weeral vol goede moed aan 'n 'n nieuwe week ,
voor de werkende dus ..werkweek
en 'n prima weertje , dat is mooi meegenomen ,
Bertje wat lief van je ,
bedankt voor het complimentje <kleedje >
altijd leuk hoor ,
En mooie vooruitzichten , voor de nieuwe tuut
Remie tof dat je "onze" kant eens hebt opgezocht ,
ja fietsen langs de dijk is altijd leuk ,
als we de overzetboot nemen , kunnen we ook nog vele kanten uit
jadi , leuk je groene letterkens weer eens te zien ,
en gelukkig negatieve coronatest ,
jadi ik heb zoiets gekocht , om fruitvliegjes te vangen ,
is in 'n vorm van 'n appel , met gaatjes , daar moet je vloeistof bijdoen ,
en je bent van die ametante vliegjes verlost ,
heb het bij ons in tuincenter gekocht
sita , lenk , wat fijn dat jullie ons niet vergeten zijn ,
bloemeke , wat leuk , 'n uitstapje naar Brugge ,
dat gaan wij ook nog eens doen , denk ik ,
want ik heb die gratis treinticketten aangevraagd ,
en heb ze vandaag in de bus gekregen ,
grootjegerda , ja ik hou van "pannenkoeken " hoor ,
winter én zomer ..lekker
puzzel hallo
fijne dag voor iedereen
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Hey leuterkes,
we zijn terug thuis. Wat nodige boodschappen gedaan en een koffie gaan drinken onderweg.
Moet kunnen hé. Helaas zonder.......
Wat ik leuk vind, de plaatjes en tekstjes met het middagmaal of avondmaal.
In feite is dat toch geen geheim wat er klaargemaakt wordt. Zo kan men al eens inspiratie opdoen.
Marietteke, graag gedaan hoor
En ja, het wagentje zal er vlugger zijn dan verwacht.
Zal doen gelijk de miliciens bij het leger, een lintmeter in de muts hangen en elke dag een stukje er af.
Bloemeke, boomstammetjes?? Ken ik niet. Zal er eens moeten op letten als we vlees gaan kopen.
Het ziet er best lekker uit.
En op de sukkel met de schildklier. Tja, als die niet goed werkt kan men veel mankementen hebben waarvan men niet direct aan de schildklier zou denken.
Jadi, mohow, in gevecht met een vliegje verdorie. Dat kunnen rappe kereltjes zijn hé.
Eens goed uw naam tegen zeggen.
grootjegerda, ja, ik heb nu een tand minder
Gelukkig maar een spreekwoordelijke tand.
Hallo Puzzel en Remie, jullie waren er weer vroeg bij deze morgen.
Beste leuterkes, tot latersss...
we zijn terug thuis. Wat nodige boodschappen gedaan en een koffie gaan drinken onderweg.
Moet kunnen hé. Helaas zonder.......
Wat ik leuk vind, de plaatjes en tekstjes met het middagmaal of avondmaal.
In feite is dat toch geen geheim wat er klaargemaakt wordt. Zo kan men al eens inspiratie opdoen.
Marietteke, graag gedaan hoor
Zal doen gelijk de miliciens bij het leger, een lintmeter in de muts hangen en elke dag een stukje er af.
Bloemeke, boomstammetjes?? Ken ik niet. Zal er eens moeten op letten als we vlees gaan kopen.
Het ziet er best lekker uit.
En op de sukkel met de schildklier. Tja, als die niet goed werkt kan men veel mankementen hebben waarvan men niet direct aan de schildklier zou denken.
Jadi, mohow, in gevecht met een vliegje verdorie. Dat kunnen rappe kereltjes zijn hé.
Eens goed uw naam tegen zeggen.
grootjegerda, ja, ik heb nu een tand minder
Hallo Puzzel en Remie, jullie waren er weer vroeg bij deze morgen.
Beste leuterkes, tot latersss...
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedenavond allemaal , vandaag gewerkt .
Zonnebloemetje en Jadi schidklierproblemen . Wat vervelend .
Jadi , ik vind het Moezelgebied ook zo erg mooi .
En Brugge vind ik ook al zo mooi middeleeuws lijken Zonnebloemetje.
Lenk , hallootjes , je hoeft niet altijd wat te zeggen te hebben toch ?
Gerda , was je verjaardagsvisite leuk ?
Bert , nog even en dan is je nieuwe auto er
Remie weer aan het klussen ?
Ik kom jullie allemaal een hele fijne avond wensen .

Zonnebloemetje en Jadi schidklierproblemen . Wat vervelend .
Jadi , ik vind het Moezelgebied ook zo erg mooi .
En Brugge vind ik ook al zo mooi middeleeuws lijken Zonnebloemetje.
Lenk , hallootjes , je hoeft niet altijd wat te zeggen te hebben toch ?
Gerda , was je verjaardagsvisite leuk ?
Bert , nog even en dan is je nieuwe auto er
Remie weer aan het klussen ?
Ik kom jullie allemaal een hele fijne avond wensen .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
halloooo een goeie avond iedereen
voila sè de afwas is ook weer gedaan want ik heb lekkere pannenkoeken gebakken en ze hebben gesmaakt
marietteke wij gaan graag eens naar 't stad ( Brugge ) hoor en tis ook niet ver voor ons
Bertje ik koop die boomstammetjes aan de vleesafdeling in de Colruyt en ze zijn echt lekker daar
en met dat pilletje zal mijn schildklier wel weer goed komen zeker
An-W , ja met ouder te worden krijg je al eens iets wat niet goed is zeker maar als het met een pilletje te verhelpen is dan is dat ook goed hé
en ik heb eigenlijk al bijna gans de zomer koud en das ook één van de symptomen van een traagwerkende schildklier , dat was ik hierboven ook nog vergeten te zeggen
allé nu nog efkes buiten alles toedoen sè en daarna nog een duik in mijn bad om mij daarna gezellig in de zetel voor de tv te placeren
voor alle leutertjes nog een aangename avond verder
daaaaaag

voila sè de afwas is ook weer gedaan want ik heb lekkere pannenkoeken gebakken en ze hebben gesmaakt
marietteke wij gaan graag eens naar 't stad ( Brugge ) hoor en tis ook niet ver voor ons
Bertje ik koop die boomstammetjes aan de vleesafdeling in de Colruyt en ze zijn echt lekker daar
en met dat pilletje zal mijn schildklier wel weer goed komen zeker
An-W , ja met ouder te worden krijg je al eens iets wat niet goed is zeker maar als het met een pilletje te verhelpen is dan is dat ook goed hé
en ik heb eigenlijk al bijna gans de zomer koud en das ook één van de symptomen van een traagwerkende schildklier , dat was ik hierboven ook nog vergeten te zeggen
allé nu nog efkes buiten alles toedoen sè en daarna nog een duik in mijn bad om mij daarna gezellig in de zetel voor de tv te placeren
voor alle leutertjes nog een aangename avond verder
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***
en