In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Hier is het zowaar stralend zonnig weer , de storm is gedaald naar een windkracht 6 .
Vandaag er nog van genieten , want morgen de volgende storm en die is nog zwaarder las ik .
Sarina , Nederlanders kunnen rijden als idioten inderdaad . Ik kan mij herinneren dat mijn rij-instructeur ooit tegen mij zei : Je moet rijden alsof iedereen op de weg gek is , behalve jij . Nou dat zegt genoeg he ?
Ik durf inmiddels geen snelweg meer te rijden . Moet dat maar weer eens gaan oefenen . Ooit
Jadi bedankt voor de uitleg .
Remie , die dokters outfit staat je goed .
De boodschappen binnen . Op tijd voor de sport .
Ponneke , weer een latertje . Ik zou dat niet kunnen .
Ik word tegenwoordig om 22 uur al 'nachtig'
Z'bloemeke , ik bewonder jou eeuwige optimisme , hoeveel medische narigheid er ook op jouw bordje ligt.

Om half 11 komt mijn vriendin op 'koffie-klets' .
Fijne dag allemaal .

Hier is het zowaar stralend zonnig weer , de storm is gedaald naar een windkracht 6 .
Vandaag er nog van genieten , want morgen de volgende storm en die is nog zwaarder las ik .
Sarina , Nederlanders kunnen rijden als idioten inderdaad . Ik kan mij herinneren dat mijn rij-instructeur ooit tegen mij zei : Je moet rijden alsof iedereen op de weg gek is , behalve jij . Nou dat zegt genoeg he ?
Ik durf inmiddels geen snelweg meer te rijden . Moet dat maar weer eens gaan oefenen . Ooit
Jadi bedankt voor de uitleg .
Remie , die dokters outfit staat je goed .
De boodschappen binnen . Op tijd voor de sport .
Ponneke , weer een latertje . Ik zou dat niet kunnen .
Ik word tegenwoordig om 22 uur al 'nachtig'
Z'bloemeke , ik bewonder jou eeuwige optimisme , hoeveel medische narigheid er ook op jouw bordje ligt.

Om half 11 komt mijn vriendin op 'koffie-klets' .

Fijne dag allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Goedemorgen,

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie zonnige donderdagmorgen allemaal
wat een rukwinden gisterenavond en voor morgen ook al van dat
met mijn draaikop is het nog niet echt goed maar gelukkig al wat beter dan eergisteren
ik ben toch al niet zo misselijk meer maar ik ben wel nog wat draaierig waardoor ik niet vast op mijn benen sta , maar het zal nog wel beter worden zeker en geduld is een schone deugd
marietteke mooie foto van Louizeke hoor , tis toch een schatje hé
en misschien heeft jou ventje nog wat tijd nodig om terug goed te kunnen eten , want ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het nog maanden duurt na een corona besmetting voordat ze zich weer een beetje goed voelen , dus nog efkes geduld misschien
gerda halloooo is het al wat beter met jou been ?????,
An geniet maar van de koffieklets hoor met jou vriendin
jadi en vind je zo'n grote koffer om je tuinmeubelen in te steken geen goed idee voor op je terras ?????,
Remie alweer aan het scherm gekluisterd , groot gelijk hoor als je dat graag ziet want tis toch winter en buiten is er nu niet veel te beleven hé
Sarina van die draaikop daar zal ik wel niet meer van af geraken vrees ik
ik heb er al serieus last van van 2006 en als kind voelde ik mij ook dikwijls raar en duizelig in mijn hoofd maar dan nog bijlange niet zo erg als nu , en ik denk dat het te maken heeft dat ik eens in de kelder ben gevallen toen ik 10 jaar was waardoor mijn evenwichtsorgaan beschadigd was van met mijn hoofd tegen de trap te bonken
en geniet nog van jou wandeling hoor
mama-inge opgepast dat je niet weg waait hoor met je fiets
puzzel gelukkig alles goed met jou schildkier
Ponneke nog zo laat aan 't spoken
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge , Ponneke en Sarina
nog een aangename donderdag verder
daaaaag

wat een rukwinden gisterenavond en voor morgen ook al van dat
met mijn draaikop is het nog niet echt goed maar gelukkig al wat beter dan eergisteren
ik ben toch al niet zo misselijk meer maar ik ben wel nog wat draaierig waardoor ik niet vast op mijn benen sta , maar het zal nog wel beter worden zeker en geduld is een schone deugd
marietteke mooie foto van Louizeke hoor , tis toch een schatje hé
en misschien heeft jou ventje nog wat tijd nodig om terug goed te kunnen eten , want ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het nog maanden duurt na een corona besmetting voordat ze zich weer een beetje goed voelen , dus nog efkes geduld misschien
An geniet maar van de koffieklets hoor met jou vriendin
jadi en vind je zo'n grote koffer om je tuinmeubelen in te steken geen goed idee voor op je terras ?????,
Remie alweer aan het scherm gekluisterd , groot gelijk hoor als je dat graag ziet want tis toch winter en buiten is er nu niet veel te beleven hé
Sarina van die draaikop daar zal ik wel niet meer van af geraken vrees ik
ik heb er al serieus last van van 2006 en als kind voelde ik mij ook dikwijls raar en duizelig in mijn hoofd maar dan nog bijlange niet zo erg als nu , en ik denk dat het te maken heeft dat ik eens in de kelder ben gevallen toen ik 10 jaar was waardoor mijn evenwichtsorgaan beschadigd was van met mijn hoofd tegen de trap te bonken
en geniet nog van jou wandeling hoor
mama-inge opgepast dat je niet weg waait hoor met je fiets
puzzel gelukkig alles goed met jou schildkier
Ponneke nog zo laat aan 't spoken
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge , Ponneke en Sarina
nog een aangename donderdag verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
zonnebloemetje,
Het gaat de goede kant op, alleen in de nacht nog wat pijnscheuten.
Het gaat de goede kant op, alleen in de nacht nog wat pijnscheuten.
-
Goedemiddag,
Iedereen bedankt voor de felicitaties van mijn Chelsea.
Ze is verwend, maar anders ook wel
Iedereen bedankt voor de felicitaties van mijn Chelsea.
Ze is verwend, maar anders ook wel
-
nizinnyke - Lid geworden op: 19 jan 2022, 22:33
Iedereen een fijne donderdag, hier blauwe hemel, fijne zon en maar een beetje wind (oei voor morgen) 
Zonnebloemetje, heb jij de ziekte van Meunière? Dacht ik toch dat daar goede medicatie voor was...maar misschien verdraag je die niet. Snap niet dat jij de ganse dag zo'n bezige bij kan zijn met die "draaikop" van je
Je zou eens raad kunnen vragen aan dokter Remie of die je niet kan helpen.
Maar laat hem eerst van zijn sport genieten, doet hussie hier ook - de ganse dag!
Marietteke, geniet van de koffieklets, Sarina van het wandelen, en mama-inge van het fietsen
An-W, ik was er van de ganse dag niet, en dan vliegen de verrassingen je om de oren als je de deur opent, en klusjes om in te halen. Ben altijd bang wat ik vind bij thuiskomst, zijn "asperger-syndroom" lijkt in een volgend stadium beland. En ik ben ook geen vroege vogel....
Ondertussen heb ik het halve huis gepoetst, hier en daar met wat scherps moeten krabben pfftttt!
Even wat te eten zoeken nu, en dan wat ME-time genieten.
Jadi, je brengt me op een lekker idee, ik heb nog een tong in de vriezer zitten...maandag feestje voor me! Ik ben verlekkerd op tong in madeirasaus, met puree, kroketten, pasta
Geniet van de namiddag en wat je ook gaat doen allen
@Bert ik had je enkele dagen bericht gestuurd over mijn pc

Zonnebloemetje, heb jij de ziekte van Meunière? Dacht ik toch dat daar goede medicatie voor was...maar misschien verdraag je die niet. Snap niet dat jij de ganse dag zo'n bezige bij kan zijn met die "draaikop" van je
Je zou eens raad kunnen vragen aan dokter Remie of die je niet kan helpen.

Maar laat hem eerst van zijn sport genieten, doet hussie hier ook - de ganse dag!
Marietteke, geniet van de koffieklets, Sarina van het wandelen, en mama-inge van het fietsen
An-W, ik was er van de ganse dag niet, en dan vliegen de verrassingen je om de oren als je de deur opent, en klusjes om in te halen. Ben altijd bang wat ik vind bij thuiskomst, zijn "asperger-syndroom" lijkt in een volgend stadium beland. En ik ben ook geen vroege vogel....
Ondertussen heb ik het halve huis gepoetst, hier en daar met wat scherps moeten krabben pfftttt!
Even wat te eten zoeken nu, en dan wat ME-time genieten.
Jadi, je brengt me op een lekker idee, ik heb nog een tong in de vriezer zitten...maandag feestje voor me! Ik ben verlekkerd op tong in madeirasaus, met puree, kroketten, pasta

@Bert ik had je enkele dagen bericht gestuurd over mijn pc

-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie middag iedereen
voila sè daarjuist wat van mijn boven gepoetst maar het ging niet zo goed en deze namiddag ga ik dan nog de badkamer doen die er nu een beetje teveel aan was
gerda gelukkig is je been al aan de beterhand en met de nodige medicatie zal het hopelijk wel in orde komen
Ponneke neen ik heb NIET de ziekte van Meunière maar allerlei andere problemen met mijn evenwichtsorgaan waar ze in het ziekenhuis ook geen echt goeie oplossing voor hebben
en ze hebben al veel onderzoeken gedaan maar bij mij zou het een ingewikkeld probleem zijn zeggen ze daar en dus moet ik er dan maar het beste van maken hé
en ik voel mij natuurlijk best als ik stil zit met die draaikop en dat doe ik ook enkele uurtjes per dag maar ik weet uit ondervinding dat het soms rapper beter word als ik overdag tussenin wat in beweging ben en daardoor probeer ik dan toch al gaat het soms echt niet goed een beetje van alles te doen die nodig is
en ik ben iemand die mij niet rap bij de situatie neerlegt en toch probeert van alles te doen
allé tis tijd om aan het middag eten te beginnen
eerst een lekker erwtensoepje met spekjes
en daarna spaghetty van het huis
voor iedereen SMAKELIJK
daaaaag

voila sè daarjuist wat van mijn boven gepoetst maar het ging niet zo goed en deze namiddag ga ik dan nog de badkamer doen die er nu een beetje teveel aan was
gerda gelukkig is je been al aan de beterhand en met de nodige medicatie zal het hopelijk wel in orde komen
Ponneke neen ik heb NIET de ziekte van Meunière maar allerlei andere problemen met mijn evenwichtsorgaan waar ze in het ziekenhuis ook geen echt goeie oplossing voor hebben
en ze hebben al veel onderzoeken gedaan maar bij mij zou het een ingewikkeld probleem zijn zeggen ze daar en dus moet ik er dan maar het beste van maken hé
en ik voel mij natuurlijk best als ik stil zit met die draaikop en dat doe ik ook enkele uurtjes per dag maar ik weet uit ondervinding dat het soms rapper beter word als ik overdag tussenin wat in beweging ben en daardoor probeer ik dan toch al gaat het soms echt niet goed een beetje van alles te doen die nodig is
en ik ben iemand die mij niet rap bij de situatie neerlegt en toch probeert van alles te doen
allé tis tijd om aan het middag eten te beginnen
eerst een lekker erwtensoepje met spekjes
en daarna spaghetty van het huis
voor iedereen SMAKELIJK
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bert
Dag allemaal
Dudley is op toer......gelukkig is het nog meegevallen. maar ze spreken al van nog meer storm voor de volgende dagen.....

Ponneke, u heeft een PB tje.
Mmmmm......ruik ik hier spaghetty????? Bloemeke wil u een bordje bij plaatsen aub?
Jammer dat ik er niet op tijd kan zijn, die zal al koud zijn als ik daar aankom.
Nog veel sterkte met de draainissen
. Dit moet wel erg vervelend zijn.
Of misschien heeft Jadi nog wat zuurkool over?? Of een doos cassoulet misschien???
Moet zelfs niet opgewarmd zijn
.
Ja, niet op letten maar ik ben weer op de schooi hé.
Heb een interessante tip gehoord op TV. Goed voor onze zoektocht naar een appartementje.
Naar 't schijnt is W-Vl bij de goedkoopste provincies bij aankoop van vastgoed.
Dus zal het naar deze richting uit gaan als het zo ver komt. Mijn eerste idee, omgeving Brugge zal nog waarheid worden. (Hopelijk)
Hier in Vl-Brabant woon ik niet graag. Toch zeker niet waar we nu wonen.
En ook de streek staat me niet meer aan, maar dat we hier komen wonen zijn had veel met mijn job te maken.
Allé, nu moet ik nog eten want we zijn een beetje aan de late kant.
Houd jullie vast aan de takken van de bomen hé......
Dudley is op toer......gelukkig is het nog meegevallen. maar ze spreken al van nog meer storm voor de volgende dagen.....

Ponneke, u heeft een PB tje.
Mmmmm......ruik ik hier spaghetty????? Bloemeke wil u een bordje bij plaatsen aub?
Jammer dat ik er niet op tijd kan zijn, die zal al koud zijn als ik daar aankom.
Nog veel sterkte met de draainissen
Of misschien heeft Jadi nog wat zuurkool over?? Of een doos cassoulet misschien???
Moet zelfs niet opgewarmd zijn
Ja, niet op letten maar ik ben weer op de schooi hé.
Heb een interessante tip gehoord op TV. Goed voor onze zoektocht naar een appartementje.
Naar 't schijnt is W-Vl bij de goedkoopste provincies bij aankoop van vastgoed.
Dus zal het naar deze richting uit gaan als het zo ver komt. Mijn eerste idee, omgeving Brugge zal nog waarheid worden. (Hopelijk)
Hier in Vl-Brabant woon ik niet graag. Toch zeker niet waar we nu wonen.
En ook de streek staat me niet meer aan, maar dat we hier komen wonen zijn had veel met mijn job te maken.
Allé, nu moet ik nog eten want we zijn een beetje aan de late kant.
Houd jullie vast aan de takken van de bomen hé......
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Zonnebloemetje het is een lounge zit, niet te groot, maar toch te groot voor in zo'n koffer, of klein tuinhuiszonnebloemetje schreef: ↑17 feb 2022, 11:46
daaaaag
![]()
Maar we hebben het opgelost
de tweezit staat in de gang
een éénzit in de keuken, de andere ts de kast
het tafeltje onder mijn tafeltje waar mijn laptop opstaat .Ik zet hem daar mijn laptop als ik er niet opzit. Anders zit ik mijn eiland ermee.
Ons weerstadion staat na naast de Tv. De weerman kan dan altijd eens kijken of hij geen fabeltjes verteld. grapjeuuuuuu...
Mijn spookje staat ook binnen, en onze enige grote bloembak met violieren staat in een hoekje..Laat maar komen die storm.
Tja op een appartement is niet hetzelfde als in een huis. Maar ik vind intussen wel al goed mijn draai.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Njam njam, die tong was super lekker...nizinnyke schreef: ↑17 feb 2022, 12:29Iedereen een fijne donderdag, hier blauwe hemel, fijne zon en maar een beetje wind (oei voor morgen)
![]()
-
bwueek geen van beide eet ik...
Ik vind als je zo'n doos open doet, dat het stinkt
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

Remie , haha , dat liedje heb ik altijd leuk gevonden ,
Remie , ja zo is het hoor , dat heb je juist verwoord ,Jammer, is hij niet goed bezig..!
Ook jammer voor de mensen die 't beste met hem voorhebben..!
Zeg maar dat hij gewoon weer 'n vent moet worden en zijn schouders eronder moet zetten voor ieders bestwil Marietteke.
"wat meer vent worden " , zodat niet alles op mijn schouder terecht komt ,
puzzel , ereg hé , als je zo'n "gatrijder" achter je aan hebt ,
ik krijg het dan op m'n zenuwen
jadi , geniet van je serie ,
echt van die Engelse humor hé
ponneke , ik hou m'n hart ook al vast ,
voor de storm
Bertje , onze rupelstreek is ook mooi hoor ,
maar dat is wel 'n hele andere kant , dan Brugge hé
bloemeke , 't is goed dat je naar je lichaam luisterd hoor ,
bezig bllijven , maar ook de nodige rust nemen ,
AN W , ja storm op komst ,
dus groot gelijk om vandaag er nog wat van te genieten ,
verder wens ik alle leuterkens
nog 'n fijne dag ,
zo vergeet ik niemand
geluk vind je onverwacht
-
Sita

Goedemiddag iedereen,
Hier al de ganse dag zon maar felle rukwinden.
Voor morgen beloven ze niet veel goeds
Gelukkig hebben we nog het weer om over te praten
Ik heb niet veel te vertellen.
Deze voormiddag zou er bezoek komen.
Er is iets onverwacht tussengekomen, dus uitgesteld.
Zal voor volgende week zijn.
Fijne dag nog iedereen.
'En morgen ben ik er weer met meer weer.' (Frank Deboosere)
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Ik ben al weer thuis hoor.
Was een pittige wind, maar ik ben er gekomen.
Ruim op tijd weg gegaan en ik was daar ongeveer 10 minuten voordat ik er moest zijn.
Ben ruim een uur onderweg geweest, normaal gesproken een half uur tot 3 kwartier
Na de afspraak nog wat boodschapjes gedaan en toen vlug weer naar huis
Dat ging wat sneller omdat ik toen meer voor de wind had.
Menu vandaag: tagliatelle met pastasaus
Was een pittige wind, maar ik ben er gekomen.
Ruim op tijd weg gegaan en ik was daar ongeveer 10 minuten voordat ik er moest zijn.
Ben ruim een uur onderweg geweest, normaal gesproken een half uur tot 3 kwartier
Na de afspraak nog wat boodschapjes gedaan en toen vlug weer naar huis
Dat ging wat sneller omdat ik toen meer voor de wind had.
Menu vandaag: tagliatelle met pastasaus