In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

31 mar 2021, 08:33

Afbeelding

zonnebloemetje

31 mar 2021, 09:46

halloooo een goeie zonnige morgen iedereen

het zal weer een mooie dag worden en wij zitten hier al van deze morgen met onze achterdeur open want tis echt niet koud buiten
vandaag word een thuis dagje met deze voormiddag nog wat kuiswerkjes en verder zal ik nog wel zien

ghyra veel plezier daar op de camping en geniet er van samen met Dieseltje

marietteke op uitstap geweest awel groot gelijk en mooie fotootjes hoor op de Scheldekaai

Sita het leven is echt zeer breekbaar , das waar

puzzel oei zo'n nare droom , gelukkig werd je dan wakker
en met mijn schoonvader gaat het steeds slechter , nadat hij nog maar eens een beroerte gekregen heeft zo'n maand geleden heeft hij 36 uur op niks meer gereageerd en zijn ogen bleven toe alsof hij lag te slapen en nu wil hij de laatste dagen bijna niet meer eten en hij slaapt dag en nacht

mama-inge aan de wasjes bezig zo te zien en tis de moment om buitenwerkjes te doen met dat mooi weer

Remie alweer jou plicht vervuld vandaag in het huishouden en jou vrouwtje weer content zeker
mooie fotootjes hoor van jou fietstochtje
en hopelijk voel jij je al wat beter dan gisteren

Bertje ook een goeie morgen voor jou

Bekske ook een goeie morgen

frankje leuk dat we kunnen meegenieten van die mooie fotootjes van jou wandeling

allé en nu moet ik verder doen sè want een voormiddag gaat rap voorbij

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
geniet nog van het mooi weer want vrijdag zal het al frisser zijn

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

31 mar 2021, 09:53

Goedemorgen allemaal ,
Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, Puzzel, Thijli, Inge,Ton , Bekske , granny-M , Frankje , oma-Dina en flowers , halloooooooooo.....

Frankje , wat heerlijk wandelen daar . Mooie foto's , mag je vaker hier plaatsen :wink:

Bekske , Bert , Sita , hoi !

Remie , lieve puzzel van dat biddende meisje . Mooie foto's ook weer uit jouw polder , ik hou er van .
Het vaarseizoen weer begonnen , nu gaat het kriebelen he ? :P
Raar van jouw insuline medicijn , kan je niet gewoon terug naar je oude medicatie ?

Inge , wat leuk al die activiteiten voor kinderen .

Puzzel , gelukkig werd je wakker en was het maar een droom .
En Bibi Mentel , een inspiratie , haar levenles is mooi : " Verzamel herinneringen in plaats van bezittingen! "

Zonnebloemetje , ik heb hetzelfde als ik slecht nieuws hoor . Kan dagen van slag zijn ...
Zo'n wildcamera kan je bij de Aldi kopen ? Dat wist ik niet eens , ik kom er nooit .
Ik zal ook eens bij de Aldi hier kijken ....of is het assortiment in Belgie anders ?
Sterkte met jou schoonvader .

Marietteke , wat een leuke zonnige foto van jou .
Antwerpen ben ik ook wel geweest , voor het laatst toen ik verkering had hahaha.
Heb jij ook zo'n app waarop je een openbaar toilet kan vinden ? :lol:

Ghyra onderweg naar Canada ( camping ) , veel plezier daar !

Jadi , hoe gaat het nu , iets beter hoop ik ?

Fijne zonnige woensdag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

31 mar 2021, 11:14

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

31 mar 2021, 11:25

halloooo nog efkes in de rapte tussen de werkjes door

An-W die wildcamera stond in de wekelijkse folder van Aldi en alleen dan hebben ze dat in de winkel , maar hier in België zijn ze soms rap verkocht ondanks dat ze 90 euro kosten maar ze zijn wel goed van kwaliteit want wij hebben er al één besteld online die nog duurder was bij bol.com en bij het bekijken waren er fouten waardoor we niet alles konden bekijken en die hebben we dan na 3 dagen weer terug gestuurd nadat we die volledig uitgetest hadden

gerda ook voor jou een zonnige dag vandaag

daarjuist bij het bekijken van de opname van vannacht op onze wildcamera een vreemde gast opgemerkt in onze tuin die we hier liever niet hebben , maar deze beestjes ( steenmarter) zijn hier bij ons in België beschermd
en ook nog een fotootje van onze egeltjes die vannacht weer hun buikje kwamen vol eten

Afbeelding

Afbeelding

thijli

31 mar 2021, 12:00

Afbeelding
Iedere dag een lach

granny M

31 mar 2021, 12:57

Puzzel,
Ik heb de "Margriet" over Bibian Mentel, je wordt er stil van als je het leest. Zelden zo'n optimistische vrouw gezien....

O ja, de wekelijkse aanbiedingen bij Al.i verschillen van NL tot Be wel in datum hoor, ik krijg elke week de nieuwsbrief van zowel NL en Be., dus kan het zijn dat ene artikel er in Be. de ene week er instaat en pas 2 weken daarna in NL of juist andersom.
Hetzelfde is ook bij Kr..at.
Maar aangezien NL voor ons voorlopig verboden is , speelt het nu gene rol.
Ik heb mijn achterste tuintafelblad netjes met Hammerite geverfd, of liever gesopt met kwastje want met een rolletje ging het van geen kanten . Dacht, dat doe ik wel eventjes lekker buiten, ben er wel zoet mee geweest. ( Bejaarden - recreatie :D ) Gisteren de 2e laag gegeven en ik zie nog ruitjes in gedachten....
En vanmiddag doe ik lekker niets, ga lekker buiten lezen !
Fijne dag nog voor jullie en als je kunt : profiteer ook maar eens van het goede weer.

zonnebloemetje

31 mar 2021, 15:56

halloooo een goeie namiddag allemaal

iedereen zal nu wel van het mooi weer aan 't genieten zijn maar ik ben geen zonnezitter en hou me liever in de schaduw
we hebben zojuist een koffietje gedronken en ik ga dadelijk ook nog een lekker koekebroodje bakken om morgenochtend van te eten
en wat later als het niet zo warm meer is wil ik dan nog een buitenwerkje doen
voor iedereen geniet maar van het zonnetje terwijl ik mij liever binnen bezig hou

thijli hallooooo

granny M geniet maar van jou boek en oppassen dat je niet verbrand in de zon

daaaaaaag

Afbeelding

zonnebloemetje

31 mar 2021, 17:02

deze namiddag naar de koers gekeken op tv " dwars door Vlaanderen " en tis een Nederlander die gewonnen heeft
Remie ook naar de koers gekeken zeker ???????????

Afbeelding
Bert

31 mar 2021, 17:04

Hey leuterkes,

voila, de koers is gedaan. Vond er vandaag niets speciaals aan.
Er zat geen fut en geen samenwerking in. Nog dikke pech de laatste kilometers voor Mathieu.
Heerlijk weertje buiten. Ongeveer 24° en meer moet het niet zijn voor de tijd van het jaar.
Granny M, alhoewel het niet zo evident is kijk ik toch regelmatig bij Aldi.nl wat er zoal in de folders staat.
Idd helemaal andere spullen dan in België dus. Maar wat is Kr..at???
Bloemeke, dat ziet er geen katje uit om zonder handschoenen aan te pakken zo'n steenmarter.
Hopelijk krijgen jullie die niet onder de motorkap van de auto. Die knabbelen alle kabels kapot.
Die egeltjes, zo schattig. Maar niet aaibaar hé.
Remie, ik vind het vreemd dat ze uw medicijn zo maar veranderen. Als het al zo lang goed is zou men toch denken dat alles op punt staat.
AnW, wandeling gedaan vandaag??
Frankje en Remie mooie foto's!!
Puzzel, wat was dat allemaal. De versnellingspook in de handen.......Gelukkig maar een droom.
Bekske, hoe gaat het nu met u? Al beter met de pijn?

Allé, ben er mee weg,
tot latersss...

Remie

31 mar 2021, 17:31

Afbeelding

Dit is de eerste foto vanmorgen die ik nam in het begin van mijn fietstochtje toen nog in ons dorp en dichtbij huis was:

Afbeelding

Ik had toen nog geen idee dat ik zover zou afdwalen.

Vanmorgen meer dan 3 uur op mijn fietsje doorgebracht, Luitjes wat heb ik genoten..!
Dit heb ik ook even op de foto gezet om te delen, ik kwam er nu toch langs hè….

Afbeelding

Afbeelding
https://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1953

En geloof me, ik weet het nog als de dag van gisteren terwijl ik toen nog maar 6 jaar was, heeft bij mij zeer veel indruk achtergelaten..!

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

granny M

31 mar 2021, 17:38

Bertje, in de hoop ( het zal wel niet zo'n vaart lopen) te beticht te worden van sluikreclame : Kruidvat ....
En Remie, voor ik het vergeet : geniet van je tochtjes aan boord en daarnaast zoveel je kunt, het is je van harte gegund :D
Ik zal aan je denken, als ik mijn puzzeltjes doe ...
Heb net heerlijk zitten lezen, tot ik wakker schoot ! Ach ja, moet kunnen toch ?

Remie

31 mar 2021, 18:39

An-Wildflower schreef:
31 mar 2021, 09:53
Raar van jouw insuline medicijn , kan je niet gewoon terug naar je oude medicatie ?
Bert schreef:
31 mar 2021, 17:04
Remie, ik vind het vreemd dat ze uw medicijn zo maar veranderen.
Om even terug te komen ‘t vraagje en opmerking An en Bert.

Natuurlijk is het raar, ik wist ook niet wat ik toen te horen kreeg bij de apotheek.

Inmiddels overleg met mijn diabetesverpleegkunde vanuit ‘t ziekenhuis gehad, en die wist dat er (voorlopig) niets tegenin gebracht kon worden als de zorgverzekeraar het zo wil.

De nieuwe insuline werkt (bijna) hetzelfde als wat U eerst gebruikte, alleen moet U nu (4 maal per dag veel) meer gaan spuiten.
Dus heeft zij een nieuw schema opgesteld van wat ik nu moet gaan spuiten met de nieuwe insuline en de langwerkende insuline (die is hetzelfde gebleven) maar moet daar ook meer van gaan spuiten.
En al die troep, kan er nu eenmaal niet buiten omdat ik Type 1 heb, is voor veel organen ook niet goed hoor, dus spuit ik toch liever minder dan meer begrijpt U..?

Tja, ’t is net wat ik al jaren geleden gezegd heb, ’t gaat om geld en dan gaan die verzekeraars gewoon op de stoel van de arts zitten en over lijken..!

Maar goed, niet (blijven) zeiken… schouders eronder… over ’n week heb ik weer overleg om te kijken hoe het dan met me gaat en met mijn glucosewaarden.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

31 mar 2021, 18:41

Fijne avond.
Heb zo'n 34 km gefietst vandaag
Zo nog een klein rondje lopen met hond en douchen
Daarna met de benen omhoog

Remie, ik vind het niet normaal dat ze bij de verzekering zo maar zo iets kunnen beslissen
Mijn vader had dat ook met 1 soort medicijn en werd toen niet goed.
Uiteindelijk weer zijn eigen medicijnen gekregen en toen was er niets meer aan de hand.