In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Wij worden gewaarschuwd dat er tegen en in de avond (pittige) zware buien voor kunnen komen in onze omgeving, ‘k hou mijn hart vast..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Werk gedaan
Kort slaapje, want ik heb zo een afspraak bij de kapper
Vanmiddag weer werk te doen
En ook hier waarschuwen ze voor pittige buien met onweer tegen de avond
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Werk gedaan
Kort slaapje, want ik heb zo een afspraak bij de kapper
Vanmiddag weer werk te doen
En ook hier waarschuwen ze voor pittige buien met onweer tegen de avond
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Dat voorspelt niet veel goeds!

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
een goeie morgen allemaal
het is alweer goed aan 't opwarmen en drukkend warm
en voor deze namiddag word er onweer voorspeld met kans op veel regen en windstoten
hopelijk word het niet zo erg als er voorspeld word
maar wij blijven vandaag thuis en zeker als er onweer voorspeld word
en nu ist tijd voor een koffietje en verder doe ik vandaag alleen maar het nodige
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Sita , Anne_marie , Adam2 en Arina
nog een fijne dinsdag verder

het is alweer goed aan 't opwarmen en drukkend warm
en voor deze namiddag word er onweer voorspeld met kans op veel regen en windstoten
hopelijk word het niet zo erg als er voorspeld word
maar wij blijven vandaag thuis en zeker als er onweer voorspeld word
en nu ist tijd voor een koffietje en verder doe ik vandaag alleen maar het nodige
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Sita , Anne_marie , Adam2 en Arina
nog een fijne dinsdag verder

deze morgen achteraan in onze tuin waar de vogeltjes komen eten en drinken
een jonge Vlaamse gaai nog niet helemaal op kleur

een mama merel die haar jong eten geeft

een jonge Vlaamse gaai nog niet helemaal op kleur

een mama merel die haar jong eten geeft

Arina
Hoi, ik weer.
Poosje geleden maar (nog) net niet vermist.
grootjegerda, ja, er is wat op komst als ik het zo hoor en zie. We zullen ons vasthouden aan de takken van de bomen. En om het droog te houden, lekker bij het tv scherm blijven hangen. Het zal wel over waaien.
Hopelijk komt er niet te veel hagel uit de lucht vallen. Eenmaal ons wagentje vol deuken gehad van hagelbollen is genoeg geweest.
Zonnebloemetje, wat leuk al die soorten vogeltjes in de tuin. Wat ik eventjes vragen wou, staat er bij jullie gans de dag een camera aan in de tuin?
En dan ook bij nacht om te egeltjes op de gevoelige plaat te zetten. Die Vlaamse gaai is een vogel die ik nog nooit had gezien.
Remie steeds vroeg uit de veren met de puzzel. En ook mooie foto's uit zijn geliefde polder. Mooi mooi!
mama-inge heeft ondertussen een nieuwe coupe. Zal ook wel tevreden zijn. Wie niet met een vernieuwd kapsel.
Remie, ik dacht ook zo dat An-W haar verlof ten einde was. Mogelijk hebben wij het mis.
Poosje geleden maar (nog) net niet vermist.
grootjegerda, ja, er is wat op komst als ik het zo hoor en zie. We zullen ons vasthouden aan de takken van de bomen. En om het droog te houden, lekker bij het tv scherm blijven hangen. Het zal wel over waaien.
Hopelijk komt er niet te veel hagel uit de lucht vallen. Eenmaal ons wagentje vol deuken gehad van hagelbollen is genoeg geweest.
Zonnebloemetje, wat leuk al die soorten vogeltjes in de tuin. Wat ik eventjes vragen wou, staat er bij jullie gans de dag een camera aan in de tuin?
En dan ook bij nacht om te egeltjes op de gevoelige plaat te zetten. Die Vlaamse gaai is een vogel die ik nog nooit had gezien.
Remie steeds vroeg uit de veren met de puzzel. En ook mooie foto's uit zijn geliefde polder. Mooi mooi!
mama-inge heeft ondertussen een nieuwe coupe. Zal ook wel tevreden zijn. Wie niet met een vernieuwd kapsel.
Remie, ik dacht ook zo dat An-W haar verlof ten einde was. Mogelijk hebben wij het mis.
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Leuk Zonnebloemetje, al die vogeltjes in de tuin.
Wij hebben ook een regelmatige bezoeker, als er maar nootjes hangen..
Iedereen een fijne dag!

Wij hebben ook een regelmatige bezoeker, als er maar nootjes hangen..
Iedereen een fijne dag!

-

Vanochtend ‘n rondje van ±3:00 uurtjes gemaakt met mijn lievelings-voertuigje.
Wat ik dan zoal zie of zag tijdens mijn
tocht(jes) voor de liefhebber:
Wisselende beelden
Zoals bijvoorbeeld deze reiger die verkoeling zoekt.
Nu is het (bang) afwachten wat er echt uit de lucht komt straks, in ieder geval is het niet echt ver weg meer van ons….

Menu:
Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
een goeie namiddag alweer
hier in de namiddag wat gerommel met een beetje regen maar nu is het zonnetje er al terug en volgens regenradar zou het hier bij ons goed meevallen voor de komende uren , want er is te zien dat het onweer met de nodige regen vlak naast ons passeert en naar omhoog verder trekt zodat we er bijna niks van zullen hebben
Remie nog niet vlug panikeren want als je naar de regenradar kijkt dan is het meestal tegen een uurtje verder alweer veranderd in de positieve zin
dus fingers crossed en hopen dat jullie er ook goed vanaf komen
Anne-marie hebben jullie ook veel vogels in de tuin ?? en ja hier hebben wij iedere dag veel eters in ons restaurant zoals ook verschillende keren per dag een specht die graag nootjes eet
Arina ja wij hebben zowel 's nachts als overdag wildcamera's in onze tuin zodat we kunnen zien wie er allemaal in onze tuin komt eten , en ook de onnodige bezoekers die er wel eens komen zoals steenmarters en katten 's nachts en roofvogels overdag en dat word allemaal gefilmd met 1 camera 's nachts en 4 camera's overdag van op verschillende plaatsen achteraan in onze tuin
gerda hopelijk valt het onweer daar bij jullie toch mee vandaag
inge al een nieuwe zomercoupe bij jou , goed zo
jadi hopelijk gaat het een beetje met jou al zal dat moeilijk zijn

en morgen is het hier weeral een speciale dag bij ons , want dan zijn we 21 juni de langste dag van het jaar en de kortste nacht en dan zijn wij 49 jaar getrouwd
en dus pak ik morgen zeker een dagje congé op onze trouwdag
tot later

hier in de namiddag wat gerommel met een beetje regen maar nu is het zonnetje er al terug en volgens regenradar zou het hier bij ons goed meevallen voor de komende uren , want er is te zien dat het onweer met de nodige regen vlak naast ons passeert en naar omhoog verder trekt zodat we er bijna niks van zullen hebben
Remie nog niet vlug panikeren want als je naar de regenradar kijkt dan is het meestal tegen een uurtje verder alweer veranderd in de positieve zin
dus fingers crossed en hopen dat jullie er ook goed vanaf komen
Anne-marie hebben jullie ook veel vogels in de tuin ?? en ja hier hebben wij iedere dag veel eters in ons restaurant zoals ook verschillende keren per dag een specht die graag nootjes eet
Arina ja wij hebben zowel 's nachts als overdag wildcamera's in onze tuin zodat we kunnen zien wie er allemaal in onze tuin komt eten , en ook de onnodige bezoekers die er wel eens komen zoals steenmarters en katten 's nachts en roofvogels overdag en dat word allemaal gefilmd met 1 camera 's nachts en 4 camera's overdag van op verschillende plaatsen achteraan in onze tuin
gerda hopelijk valt het onweer daar bij jullie toch mee vandaag
inge al een nieuwe zomercoupe bij jou , goed zo
jadi hopelijk gaat het een beetje met jou al zal dat moeilijk zijn

en morgen is het hier weeral een speciale dag bij ons , want dan zijn we 21 juni de langste dag van het jaar en de kortste nacht en dan zijn wij 49 jaar getrouwd
en dus pak ik morgen zeker een dagje congé op onze trouwdag
tot later

Eerlijk Zonnebloemetje, heb ik eigenlijk toch zelden last van..!
Maar er was hier net 'n buurvrouw op de thee toen ik dat berichtje plaatste, en die is verschrikkelijk bang met zulk soort weer.. vandaar dat toen ook effe 't woordje bang te spraken kwam hier.
-

*** Zie het leven van de zonnige kant ***