In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

grootjegerda

23 jun 2020, 10:32

Goedemorgen,

Het is al behoorlijk warm, de zwembadjes bij de buren staan al klaar.
kunnen ze uit schooltijd er gelijk in.
Afbeelding

Lenk fijn dat je erweer bent!

Granny M leuk dat je hier bent, teut gezellig mee.

Zonnebloemetje heeft lekker gegeten van haar zelf gebakken broodje, jummie

Marietteke zit al vroeg op de fiets, knap hoor!

An wildflower gezellig vriendin op de koffie.

Vandaag nog even scoren voor een ventilator, als die er nog zijn.

Verder wens ik jullie allemaal een fijne dag.

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

thijli

23 jun 2020, 11:37

goedemorgen.

GrannyM welkom hier.

Lenk fijn dat je weer mee kletst.

An ja daar moet je voorzichtig mee zijn,geen risico lopen.
Bij mijn man zaten 3 plekjes die huidkanker bleken te zijn,ik houd het nu ook goed in de gaten.

Vanmiddag komt de nieuwe bbq,dus even uitproberen of hij goed werkt,dan kunnen we morgen met de kindjes lekker bbqen.

iedereen een fijne dag.
Iedere dag een lach

granny M

23 jun 2020, 11:55

Even een kleine opmerking : ik lees ècht al jaren diverse hoekjes elke morgen en dikwijls ook nog even 's avonds.
Leef mee met alle verhalen ( zowel de leuke als de triestige ) en van alle foto's zowel van de natuur, de fietstochtjes, de kleinkinders, de avonturen, kortom van het hele Café -gebeuren :D
Maar ik ben niet zo'n echt type om te reageren, maar af en toe kan ik het toch niet laten ... Wees maar gerust, ik sla (bijna) niets over en geniet er echt van , zeker als er nieuwe café-gangers bijkomen.
Echt voor allemaal : "keep it safe" en met deze warmte:" keep it calm + cold" en soigneer jullie zelf :D
Lieve groetjes;
Granny M.

grootjegerda

23 jun 2020, 16:47

Vandaag nog een staande ventilator kunnen scoren, ben er blij mee.

Thijli succes met de bbq.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

puzzel

23 jun 2020, 17:15

ik lees bijna alleen hier.
Ik reageer ook weinig op personen, maar neem het wel vaak mee in een soort van reactie.
Ventilators hebben we genoeg, maar het is binnen niet warm hier, bij jullie wel?
De koeien zijn weer binnen, hebben minder last van de warmte buiten.

Jaren geleden lag ik in het ziekenhuis en zei op een gegeven moment dat de arts ergens naar moest kijken>weg met dat plekje. Naderhand nooit meer last gehad, maar het is niet netjes geheeld.

An-W

23 jun 2020, 20:09

Thijli is aan de bbq .
Gerda , veel plezier van je ventilator .
Granny M , jij ook keep it safe , calm en cool :D

Allemaal , marietteke , zonnebloemetje , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , Inge , tontoos , thijli en granny M een fijne avond .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

23 jun 2020, 21:46

Fijne avond.
Wij hadden gisteren een afspraak voor manlief, die is 3 maand geleden onwel geworden tijdens het wandelen met hond
Vermoeden is epilepsie, maar zeker weten wat het is en achter komen wat het is, zullen we waarschijnlijk nooit, omdat het sporadisch gebeurt
En vanmorgen een afspraak met iemand van het zorgteam van school om de situatie met de buren eens goed te bespreken en te kijken of zij iets voor ons kan doen.
Daarnaast nog kinderen van een vriendin hier gehad, dus nu helemaal gaar.

Heb het 1 en ander gelezen en foto's voorbij zien komen.
Maar door vermoeidheid weet ik niet meer wie wat geschreven heeft
Slaap lekker voor straks en rustig aan met de warmte

Lenk

23 jun 2020, 21:56

Zonnebloempje 1 september 2022 mag ik op pensioen. En ja we zijn er voor elkaar in dit topic. Ook de alle nieuwe leden haken perfect in zo leuk, voelt gewoon alsof ze er al jaren bij zijn.

An dank je wel. Lief van je, echt doet goed. Voorzichtig zijn met rare vlekjes, beter voorkomen.

Gerda ook dank je hoor. Ik hoop dat je een lekkere ventilator hebt ondertussen. Koelte is belangrijk nu deze dagen. Oeps lees net dat je er eentje hebt. Goed zo

Granny M welkom hoor. Lekker meelezen maar af en toe meekletsen.

Thijli en de bbq goedgekeurd? Lekker gegeten?

Puzzel, ik denk elke dag aan je, sinds ik in lockdown zit werk ik elke dag na het telewerk als ontspanning aan een puzzel. En hier binnen beneden is het nog lekker fris net geen 22 graden. Een oud huis uit jaren 30. Vroeg open zetten en tijdig sluiten. En de koetjes kunnen lekker tegen de warmte?

Ik heb vandaag zoals elke dag in mijn kot aan telewerk gedaan. Gaat nog wel effe duren. Geen probleem hoor. Voel me goed zo.

Deze avond lekkere bloemkool uit eigen tuin. En lekker dat die was. Man kwam deze ochtend zingend binnen, ik heb hele grote bloemkolen, bloemkolen Ho wat zijn ze groot. Gelijk had hij.

Daarnet met ons bruintje gewandeld, het was warm, maar rustig in de schaduw heeft ze toch haar plasje kakje, snuffelronde gedaan. Ze ligt nu lekker te kluiven op haar Koelmat.

Voila helemaal bij. Remie zou zeggen weet u dat ook weer.

Effe dit gepikt. Allemaal , marietteke , zonnebloemetje , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita ,, Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , Inge , tontoos , thijli en granny M een fijne avond .
Laatst gewijzigd door Lenk op 23 jun 2020, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Lenk

23 jun 2020, 22:00

mama-inge schreef:
23 jun 2020, 21:46
Fijne avond.
Wij hadden gisteren een afspraak voor manlief, die is 3 maand geleden onwel geworden tijdens het wandelen met hond
Vermoeden is epilepsie, maar zeker weten wat het is en achter komen wat het is, zullen we waarschijnlijk nooit, omdat het sporadisch gebeurt
En vanmorgen een afspraak met iemand van het zorgteam van school om de situatie met de buren eens goed te bespreken en te kijken of zij iets voor ons kan doen.
Daarnaast nog kinderen van een vriendin hier gehad, dus nu helemaal gaar.

Heb het 1 en ander gelezen en foto's voorbij zien komen.
Maar door vermoeidheid weet ik niet meer wie wat geschreven heeft
Slaap lekker voor straks en rustig aan met de warmte
Sterkte hoor. Je bent toch geen moment meer gerust zou ik denken
Bert

23 jun 2020, 22:33

Goede avond allemaal,

Het is al laat en ik kom het lichtje doven en de deur dicht doen.
Hey Lenk, ik ben zo blij u terug te lezen. Voelt inderdaad goed aan met de nieuwe leden er bij.
Zo vormen we een hecht groepje. Met hulp en steun van overal.
Aan mij mogen jullie altijd hulp vragen hoor, als ik het kan oplossen, graag.
mama-inge, wat erg. Hopelijk komen ze er achter wat de oorzaak was bij uw ventje. Al zal het
moeilijk zijn zoals u het beschrijft.
Grany M, ook welkom. Inderdaad, zoals Lenk schrijft, meelezen maar af en toe een babbeltje.
Moet kunnen.
Gerda, hier staat de ventilator ook te draaien. We kunnen het nog redelijk koel houden.
Alles moet wel potdicht blijven overdag.
Thijli, een nieuwe BBQ aangeschaft? Eerlijk, ik ben daar geen fan van. Maar smaken verschillen hé.
An-Wildflower, groot gelijk, een vlekje op de huid kan gevaarlijk zijn. Ik ken een meisje die gestorven is aan huidkanker. Pas vooraan de 30 en 2 kindjes.......Als het kan, rap laten weghalen.
Puzzel, veel moet men niet vertellen. Men kan veel uitleggen met weinig woorden.
Ik vertel ook niet zo veel.
Bloemeke, weer druk druk druk zeker, maar elke dag tijd maken voor de koffie.
Ik zal er mee stoppen voor vandaag. Mijn oogjes vallen bijna dicht.

Ook even gepikt,

Allemaal , marietteke , zonnebloemetje , ghyra , Bekske , miesje , An-Wildflower, omadina , jadi , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , Mama Inge , tontoos , thijli en granny M een fijne avond

puzzel

24 jun 2020, 06:14

gdm, lekker alles open.
Bert

24 jun 2020, 06:39

Afbeelding

Dag allemaal.......
Word weer warm vandaag, alles open gezet nu en dus weeral een (namiddag)dagje om binnen te vertoeven.
Nu is het nog lekker fris, straks naar de bakkerij wandelen en neen, geen koffiekoeken vandaag.
Proberen in de voormiddag nog wat nodige boodschappen te doen ook. Beetje tussen de
onvoorzichtige mensen lopen!!!
Wij dragen in de supermarkt altijd een mondmasker. Ontsmettende doekjes hebben we ook mee, want
we komen nergens aan deurklinken of winkelkarren of knopjes van bancontact zonder Dettol doekje.
We nemen weinig risico's. Velen denken dat covid 19 reeds voorbij is. Niets is minder waar.
Zullen ze nog wel ondervinden.
Allé, ik zal stoppen met zagen.
Tot latersss...

puzzel

24 jun 2020, 08:27

ik denk ook niet dat het voorbij is, ik doe gewoon wat ik a;l maanden doe>vlugvlugvlug en niet kletsen.

An-W

24 jun 2020, 08:37

Goedemorgen , hier ook al warm buiten .

Lenk , wat is telewerk ?

Bert , de supermarktkar kan je hier voor elke ingang zelf ontsmetten met spuitfles Dettol en doekjes.
Ook staat er een fles handgel . Ik ga altijd op rustige tijd , 12 uur of 18.30 .
Thuis doe ik daarna ook nog flink handenwassen en deurknoppen/aanraakpunten ontsmetten.
Nee het virus is niet weg , maar in Europa is het wel goed terug gedrongen nu , dank zij de lockdowns en de 1,5 meter .
Nu gaan we versoepelen , maar als het ijs gaat kraken , moeten we een stapje terug zetten.
Het zal hier nu maatwerk gaan worden , met lokale uitbraken ( zoals in Duitsland nu ) .
Ik ben blij dat ik niet in Amerika of in Brazilie woon ......

Ik ga een mok koffie drinken . Fijne dag allemaal , marietteke , zonnebloemetje , ghyra , Bekske , miesje , An-Wildflower, omadina , jadi , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , Mama Inge , tontoos , thijli en granny M .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Tontoos

24 jun 2020, 09:27

Moi An, wat ik net hoorde op de radio ze hebben een test gehouden op dat ontsmetting middel.
In sommigen zat te weinig alcohol er was zelfs een die had er een fles met water staan.

Wij zitten aan de koffie en ga straks even naar mijn bootje.
Mvg. Antjo