In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag allemaal
zojuist een koffietje gedronken met een stuk lekkere rijsttaart er bij , en meer moet da nie zijn
en we mogen onszelf toch wel eens verwennen hé
Sita hier in onze tuin staan er ook al bloemetjes te bloeien zoals blauwe druifjes en hyacinten en narcissen en zo worden de tuintjes aan het einde van de winter ook al een beetje fleurig ondanks dat corona gedoe maar we moeten er het beste van maken en hopen dat we dat virus niet krijgen
marietteke tegen dat je weer bij je zoon op bezoek mag zal de kleine Sookie al redelijk gegroeid zijn denk ik en hopelijk kent hij jou nog
en tis nu nog de vraag of je met je zusje naar 't zeetje zal kunnen gaan deze zomer
allé nu nog een lekker koekebroodje bakken sè
en daarna de vuilzak vullen zodat mijn ventje die kan buiten zwieren samen met de pmd zak
daaaaag

zojuist een koffietje gedronken met een stuk lekkere rijsttaart er bij , en meer moet da nie zijn
en we mogen onszelf toch wel eens verwennen hé
Sita hier in onze tuin staan er ook al bloemetjes te bloeien zoals blauwe druifjes en hyacinten en narcissen en zo worden de tuintjes aan het einde van de winter ook al een beetje fleurig ondanks dat corona gedoe maar we moeten er het beste van maken en hopen dat we dat virus niet krijgen
marietteke tegen dat je weer bij je zoon op bezoek mag zal de kleine Sookie al redelijk gegroeid zijn denk ik en hopelijk kent hij jou nog
en tis nu nog de vraag of je met je zusje naar 't zeetje zal kunnen gaan deze zomer
allé nu nog een lekker koekebroodje bakken sè
en daarna de vuilzak vullen zodat mijn ventje die kan buiten zwieren samen met de pmd zak
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
halloooo nog efkes tussen door komen loeren sè
het zonnetje is er nog altijd en het ziet er heerlijk uit buiten
en ik ga dadelijk nog wat strijken sè in mijn naai en strijkkamer terwijl het zonnetje daar zit en das dan ook alweer gedaan
voor iedereen nog een fijne zondag verder
daaaaag

het zonnetje is er nog altijd en het ziet er heerlijk uit buiten
en ik ga dadelijk nog wat strijken sè in mijn naai en strijkkamer terwijl het zonnetje daar zit en das dan ook alweer gedaan
voor iedereen nog een fijne zondag verder
daaaaag

hallooooo een goeie avond leutertjes allemaal
tis hier al gans de dag druk in onze straat door de fietsers en wandelaars die hier passeren
maar ze zijn wel goed ingeduffeld zie ik
en toen wij vrijdagvoormiddag boodschappen deden waren er heel veel auto op de baan want je zag eigenlijk bijna geen verschil met anders op een vrijdagvoormiddag , maar ja iedereen moet toch zijn boodschappen doen hé want zonder eten in huis gaat dat ook niet
ik ga dadelijk mijn vers gebakken broodje snijden om er daarna van te eten en dat zal weer smaken
marietteke , jadi , Bertje , Lenk , Sita , miesje , omadina , ghyra en Bekske
geniet nog van jullie avond en dat zullen wij ook doen
daaaaag

tis hier al gans de dag druk in onze straat door de fietsers en wandelaars die hier passeren
maar ze zijn wel goed ingeduffeld zie ik
en toen wij vrijdagvoormiddag boodschappen deden waren er heel veel auto op de baan want je zag eigenlijk bijna geen verschil met anders op een vrijdagvoormiddag , maar ja iedereen moet toch zijn boodschappen doen hé want zonder eten in huis gaat dat ook niet
ik ga dadelijk mijn vers gebakken broodje snijden om er daarna van te eten en dat zal weer smaken
marietteke , jadi , Bertje , Lenk , Sita , miesje , omadina , ghyra en Bekske
geniet nog van jullie avond en dat zullen wij ook doen
daaaaag

slaap wel iedereen en morgen is er weer een nieuwe dag
tot morgen

tot morgen

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo hier drukke dag geweest gisteren..
We zijn in de morgen al vroeg vertrokken met "voetem" van uit "Beddegem"
Na een korte wandeling op de laan "terrassa" naar het restaurant à table cuisine..Het zelfmade ontbijt was heerlijk en uitgebreid het was tenslotte zondag.Intussen was de deur al open van "salle du bain", het was er aangenaam warm..Vandaar uit nog eens op wandel langs de "fenêtrelaan" waar we van alles zagen o.a.
de vogels die druk bezig waren met kwetteren, en die ene Italiaanboom die heen en weer aan het wiegen was..De buurman was druk bezig in zijn tuin. hondendrollen op kuizen.
De jonge buurman was elekticiteitskabels aan het trekken over het dak heen.Een attraktie op zijn eigen..Hij had heel veel assistentie van vrouwke lief.Terwijl zijn mini helpertjes duchtig aan zijn broekpijpen hingen..
Enfin na al dat gezien te hebben zijn we verder gegaan naar "livingseat"
Daar kon ik de weekendkrant overlopen en een tijdschrift..De jukebox kweelde aardig wat deuntjes van smartlappen en andere songs...Het eten zou door gaan in de eettafel, maar eerst mocht de kok nog de handen uit de mouwen steken in de keuken (ikke dus)..De menu was een "quickske doen" tot groot jolijt van manlief en zoon..Het middagmaal eindigde dan toch maar op de hoge stoelen in de keuken.
Het wandelingetje achteraf was klein maar fijn..
In de avond zijn we dan maar naar de "cinema" geweest.We zaten op de eerste rij in confortabele zetels.Een versnapering en een drankje maakte het compleet...
Zo is onze dag min of meer verlopen..We eindigen terug in "Beddegem" .En deze morgen fris om met nieuwe moed en goed gezind aan de dag beginnen...
@Zonnebloemetje, wij kunnen geen lampjes zetten. We hebben maar twee vaste muren en daar zitten de stopcontacten. Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar verlichting dat kan opgeladen worden. Maar vind het nergens..En verlichting met batterijen daar is geen beginnen aan denk ik..
Ik wens jullie allen een fijne gezonde dag toe
toedeloe
menu: slavinken met appelmoes en patatjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
goeiemorgend
Het zonneke is er , maar ja koude wind ,
ik ben nog niet buiten geweest , alleen op mijn terrasje ,
seffens nog wel de katjes buiten gaan even geven ,
en nademiddag nog naar Delhaize
en straks nog eens een schuif uitkuisen , een kwestie om iets om handen te hebben hé

jadi , ik vind het zalig , wat je zo allemaal schrijft , tof
bloemeke ik denk ook dat we het zeetje niet zullen zien dit jaar ,
we zullen al blij zijn , dat we hier wat kunnen gaan fietsen ,
bekske zoals elke dag weer trouw om langs te komen ,
ghyra miesje lenk sita omadina bert
fijne dag allemaal , en hou het veilig
Het zonneke is er , maar ja koude wind ,
ik ben nog niet buiten geweest , alleen op mijn terrasje ,
seffens nog wel de katjes buiten gaan even geven ,
en nademiddag nog naar Delhaize
en straks nog eens een schuif uitkuisen , een kwestie om iets om handen te hebben hé

jadi , ik vind het zalig , wat je zo allemaal schrijft , tof
bloemeke ik denk ook dat we het zeetje niet zullen zien dit jaar ,
we zullen al blij zijn , dat we hier wat kunnen gaan fietsen ,
bekske zoals elke dag weer trouw om langs te komen ,
ghyra miesje lenk sita omadina bert
fijne dag allemaal , en hou het veilig
geluk vind je onverwacht
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Jadi, mooi, je tovert zo een lach op mijn gezicht, ja we moeten positief blijven ! We hebben inderdaad veel om nog van te genieten het is maar te bekijken hoe we het beleven hé !
Ik heb alles nagelezen en ben blij te lezen dat jullie er toch het beste van maken. Ik doe zeker ook mijn best, en ben blij de zon door mijn ramen te zien schijnen. Ik ben hier direkt in de volle natuur, in de duinen, en zo een stapje over de "Hoge Blekker", doet goed. Soms kom je iemand tegen en raar maar waar, zelfs de kinderen zwaaien van ver of roepen "daag" of "bonjour" , dat doet me toch goed.
Nu kook ik dus iedere dag zelf, en ik begin er me in de amuseren, (te jeunen) zoals de echte West Vlamingen hier zeggen. Mijn vriend komt dan bij me eten, en we houden zeker afstand, minstens anderhalve meter.
Als hij kritiek heeft op mijn kookkunsten, zeg ik al lachend, dat hij dan maar zijn "iglo-tjes" in zijn micro-golf oven moet opwarmen....
Verder houden we ons maar strikt aan alle maatregelen, dus vooraleer ik aan mijn kookkunsten begin, eerst maar mijn handen gaan wassen !!!
Verder voor jullie allemaal, het allerbeste, en ja, voldoende drinken, hoor ik hier net op de radio ! Dat mag ook een wijntje zijn zeker ???
Groetjes, omadina
Jadi, mooi, je tovert zo een lach op mijn gezicht, ja we moeten positief blijven ! We hebben inderdaad veel om nog van te genieten het is maar te bekijken hoe we het beleven hé !
Ik heb alles nagelezen en ben blij te lezen dat jullie er toch het beste van maken. Ik doe zeker ook mijn best, en ben blij de zon door mijn ramen te zien schijnen. Ik ben hier direkt in de volle natuur, in de duinen, en zo een stapje over de "Hoge Blekker", doet goed. Soms kom je iemand tegen en raar maar waar, zelfs de kinderen zwaaien van ver of roepen "daag" of "bonjour" , dat doet me toch goed.
Nu kook ik dus iedere dag zelf, en ik begin er me in de amuseren, (te jeunen) zoals de echte West Vlamingen hier zeggen. Mijn vriend komt dan bij me eten, en we houden zeker afstand, minstens anderhalve meter.
Als hij kritiek heeft op mijn kookkunsten, zeg ik al lachend, dat hij dan maar zijn "iglo-tjes" in zijn micro-golf oven moet opwarmen....
Verder houden we ons maar strikt aan alle maatregelen, dus vooraleer ik aan mijn kookkunsten begin, eerst maar mijn handen gaan wassen !!!
Verder voor jullie allemaal, het allerbeste, en ja, voldoende drinken, hoor ik hier net op de radio ! Dat mag ook een wijntje zijn zeker ???
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
halloooo een goeie middag bijna iedereen
het zonnetje straalt aan de hemel en dat geeft toch een voorjaarsgevoel waardoor de zomer nu niet meer ver af is
we hebben een beetje lang geslapen maar we hebben tijd hé , en we hebben daar juist ook al een lekker koffietje gedronken en dat kan zo goed smaken
omadina , jou vriend heeft geluk dat hij elke middag bij jou mag komen eten , maar goed oppassen hé dat jullie niet te dicht komen , en geniet maar van een wandeling daar aan 't zeetje nu het toch goed weer is
marietteke die katjes hebben geluk dat jij daar woont en wij gaan deze namiddag ook nog naar de Colruyt want vorige week was er van alles uit die we nodig hadden , dus hopelijk zal het nu al aangevuld zijn
jadi wat een belevenis gisteren daar bij jullie en dan de manier hoe jij het beschrijft
mijn ventje heeft er ook goed om gelachen hoor en ik moest jou de groetjes doen van hem
en het verwonderd mij toch dat jullie zo weinig stopcontacten hebben in een nieuw appartement
en mijn ventje zou dat zelf oplossen door proper zelf een stopcontact bij te zetten met opbouwprofieltjes boven de gewone plinten
Bekske nog een fijne dag verder voor jou
allé voor iedereen geniet nog van het zonnetje en hou afstand
daaaaag

het zonnetje straalt aan de hemel en dat geeft toch een voorjaarsgevoel waardoor de zomer nu niet meer ver af is
we hebben een beetje lang geslapen maar we hebben tijd hé , en we hebben daar juist ook al een lekker koffietje gedronken en dat kan zo goed smaken
omadina , jou vriend heeft geluk dat hij elke middag bij jou mag komen eten , maar goed oppassen hé dat jullie niet te dicht komen , en geniet maar van een wandeling daar aan 't zeetje nu het toch goed weer is
marietteke die katjes hebben geluk dat jij daar woont en wij gaan deze namiddag ook nog naar de Colruyt want vorige week was er van alles uit die we nodig hadden , dus hopelijk zal het nu al aangevuld zijn
jadi wat een belevenis gisteren daar bij jullie en dan de manier hoe jij het beschrijft
mijn ventje heeft er ook goed om gelachen hoor en ik moest jou de groetjes doen van hem
en het verwonderd mij toch dat jullie zo weinig stopcontacten hebben in een nieuw appartement
en mijn ventje zou dat zelf oplossen door proper zelf een stopcontact bij te zetten met opbouwprofieltjes boven de gewone plinten
Bekske nog een fijne dag verder voor jou
allé voor iedereen geniet nog van het zonnetje en hou afstand
daaaaag

hallooooo een goeie zonnige namiddag iedereen
wat een zalig weertje voor de tijd van het jaar en dat het in de schaduw een beetje frisjes aanvoelt dat nemen we er dan maar bij , maar in het zonnetje is het nu heerlijk warm uit de wind
zojuist een koffietje gedronken sè met een lekker wafeltje er bij
en hoe we de rest van onze namiddag gaan invullen dat zullen we wel zien , maar wij vervelen ons hier nooit
voor alle leutertjes nog een fijne maandag namiddag verder
daaaaag

wat een zalig weertje voor de tijd van het jaar en dat het in de schaduw een beetje frisjes aanvoelt dat nemen we er dan maar bij , maar in het zonnetje is het nu heerlijk warm uit de wind
zojuist een koffietje gedronken sè met een lekker wafeltje er bij
en hoe we de rest van onze namiddag gaan invullen dat zullen we wel zien , maar wij vervelen ons hier nooit
voor alle leutertjes nog een fijne maandag namiddag verder
daaaaag

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
PB gestuurd hopelijk is die aangekomen.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
ja hoor jadi je pb tje is hier aangekomen
hallooootjes een goeie avond leutertjes allemaal
we hebben zojuist ons avondeten binnen en het begint al wat duister te worden
maar tis toch al lang licht en volgend weekend word de wijzer van het uurwerk een uurtje door gedraaid en dan zal het nog een uur langer licht zijn , want 2u word dan 3u
mijn ventje is juist naar buiten om het kippenhok toe te doen en ons Treesje zal al in haar doos zitten om te slapen want zijdehoenders zitten niet graag op een stok om te slapen en dus zit ons Treesje in een doos die op een stuk piepschuim staat waardoor ze de koude grond niet voelt door haar doos
marietteke , Bertje , jadi , omadina , Sita , Lenk , miesje , Bekske en ghyra
nog een gezellige avond verder
en nu ga ik nog een duik nemen in een warm badje sè
daaaaaag

we hebben zojuist ons avondeten binnen en het begint al wat duister te worden
maar tis toch al lang licht en volgend weekend word de wijzer van het uurwerk een uurtje door gedraaid en dan zal het nog een uur langer licht zijn , want 2u word dan 3u
mijn ventje is juist naar buiten om het kippenhok toe te doen en ons Treesje zal al in haar doos zitten om te slapen want zijdehoenders zitten niet graag op een stok om te slapen en dus zit ons Treesje in een doos die op een stuk piepschuim staat waardoor ze de koude grond niet voelt door haar doos
marietteke , Bertje , jadi , omadina , Sita , Lenk , miesje , Bekske en ghyra
nog een gezellige avond verder
en nu ga ik nog een duik nemen in een warm badje sè
daaaaaag

voor alle leutertjes een rustige nacht met veel mooie dromen
slaapwel en tot morgen

slaapwel en tot morgen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***