In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

05 apr 2019, 04:11

Goede morgen seizoentjes,

Gisterenmorgen stond ik stijf van de stress. bloeddruk 17/9.
Ten eerste zat ik hier met werkvolk dat de laatste loodjes kwam doen, moest ik naar de dokter voor de afsluiting van mijn dossier, stond er hier een vent met een vaatje bier voor buurman veranda, nipt op tijd bij de dokter en ra-ra: die was weer mooi niet op tijd! dan nog met haar een discussie gehad omdat ik een voorschrift vroeg voor diazepam. zeg, ze verlaat de praktijk en ik heb al hemel en aarde verzet om op korte tijd bij de nieuwe te geraken. bovendien zat ik bijna zonder metformine nu ik er weer 3 daags moet nemen. ze zei: je bent erg verdikt! en daarop ( mijn gezicht zou duidelijk een donderwolk geweest zijn) of ik boos was dat ze dat zei. ze liet me buiten zonder mee te gaan naar het secretariaat, heb achter mijn schouder: succes gezegd en heb de vrouw van de hoofdgeneesher opdracht gegeven mijn dossier door te sturen naar de nieuwe dokter.
Daar ben ik dan 's avonds met ventje geweest. bloeddruk moet ik nu zelf in de gaten houden en afkomen als mijn medicatie laag staat of er duidelijk iets is. ventje kreeg zonder morren een vrijstelling van dag/nachtwacht ( mag nu in geval van, enkel nog weekends doen want dan is hij thuis en enkel oproepbaar.- alleen voor de stomme vlag en enkele leerlingen) Nieuwe dokter viel erg goed mee en heeft broers die ook in het leger zitten. wat al een pluspunt is. kwam het gesprek op secretaresse: ik heb Domenique aanbevolen die daar gesoliciteerd had. Zie die maar volgende week, want ze was in verlof en ik moet nog iets afgeven. 's avonds dan enkel frituursnacks gaan halen. ik zei nog tegen ventje: zou ik niet beter moeder bellen om te zeggen dat we niet bereikbaar zijn? gaan we naar boven om mijn rug in te wrijven: wie belt er op ventjes gsm? juist. Enfin, mocht de telefoon weer resetten. ga nu kijken wat onze majesteit wil en straks koffie. allen een fijne dag!
Cats Rule!

Muddy Maddy

05 apr 2019, 05:46

Goede morgen seizoentjes, ( deel 2)

was nog een paar dingen vergeten te vertellen.
1) ik zit in de overgang. bevestigd door een bloedtest. gaan nog geen hormoontherapie opstarten ten zij de opvliegers aka vapeurs erger worden.
2) anjelier: ben blij dat ukkemeisje aan de beterhand is.
3) vandaag niet veel te doen. mogen pas tegen de late namiddag de badkamer opkuisen dus dweilen en stof afnemen, badkamerkastje vullen kasten op de plaats enz.
vanmiddag ook boodschappen dus lijstje maken en zeker Javel erop zetten want het onkruid komt weer boven zei ventje. Gimly wilde vanmorgen om 4 uur naar buiten. aangezien ik toch beneden moest zijn voor een pijnstiller meneer zijn goesting gegeven.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive

05 apr 2019, 07:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, een hele opluchting dat Ukkemeisje aan de beterhand is.. Nu maar hopen dat ze flink eet en terug wat aankomt. Beterschap ook voor jouw vader.

Manlief was gisteren betrekkelijk vroeg thuis uit Den Haag. Was heel interessant geweest, kon hij mij vertellen. Er waren 147 nationaliteiten aanwezig en zo'n 2000 man. Ik was wel blij toen ik zijn auto hoorde op de oprit.
Hij merkte bijna dadelijk mijn werk in de garage op en was aangenaam verrast hoeveel ruimte er terug op de rekken was en hoe ordelijk alles was. Gaan morgen samen die " enkele puntjes" nog doen, waar ik niet aankon, dat is echt niet veel meer en gaan dan naar het containerpark. En dan is alles in de garage terug netjes.
Vandaag naar de huisarts voor mijn spuiten. Is er nog niet van gekomen en vrees dat huisarts dicht zal zijn tijdens de Paasvakantie. Vandaag enkel de 2 benedenverdiepingen dweilen, gisteren al alles dweilklaar gemaakt. Ook naar de apotheek mijn ene spuit bestellen gaan, kan ik die gaan ophalen als ik naar de dokter fiets. Ga dus maar vlug starten.
Wens elkeen een hele mooie vrijdag. Liefs.

Oma-C

05 apr 2019, 09:26

Afbeelding

Een goede morgen aan alle seizoentjes :wink:
de zon is er en de lucht ziet er ook beter uit...
laat ons hopen op een mooi weekend...

anjelierken, fijn dat je kleine meisje aan de beterhand is
je kan er zelf ziek van worden als het lang duurt
alleen al van de stress, en hopelijk komt het met je vader ook goed
dat is altijd afwachten als er al wat leeftijd is... veel sterkte gewenst :roll:

Helena, blij dat het schilderwerk er bijna opzit, en je er weer
een paar jaar tegen kan...een mens is pas gerust als je
nergens meer moet aan denken en alles in orde is...
Geniet van 't zonnetje, er zijn een paar mooie dagen op komst
wordt gezegd ... ik hoop het.. :wink:

clive ook een mooi werkje gedaan, en manlief blij dat hij
het niet meer moet doen.... ja zo'n werkjes worden wel
eens uitgesteld... ik denk dat het overal zo is...
Maar nu kan je weer gerust zijn....en ervan genieten :wink:

M-M fijn fat de nieuwe dokter meevalt... hopelijk blijft dat zo
't voornaamste is dat ze je helpen om te genezen
of minstens minder pijn te hebben... succes ermee...
en succes met de opvliegers... :roll:
(ik ben 77 en zwem soms nog uit mijn bed, mijn mama had dat ook...)

zwanenmeer, hopelijk een beetje rust in het weekend..?
of gaan de afbreekwerken dan ook nog door
Ik wens je veel sterkte... ik zou eens gaan kijken, gewoon zomaar
uit nieuwsgierigheid en dan langs mijn neus weg vragen
of er nog veel breekwerk is.... met een lachje kan je veel hoor :lol: :roll:
en 't is beter dan ruzie maken... want dat blijft hangen...ook nadien
Veel sterkte...

Alle seizoentjes een aangename vrijdag verder... ik ga ook nog wat doen...:)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

05 apr 2019, 16:52

Oef ze zijn buiten.
Moeten nog een paar keer terugkomen voor een paar akkefietjes.
Volgende week heeft hij verlof, dus ik ook...

Ik was een beetje misnoegd op de zwijgzame schilder.
Die heeft mijn tulpen kapot gelopen. Die zie je nu toch staan hé!
En een deel van mijn andere planten ook.
Dan was R. toch attenter hoor.
Geef ik ene opmerking, laat hij toch weer de ladder in de planten opruimen zeker.
Nu was ik echt kwaad.
Jamaar zeg, ik moest drie meter vrij laten en heb daar ook voor gezorgd.

Soit het is gedaan.

Morgen aan de opruim beginnen.

Maandag J. aan het werk zetten.
Ik heb nog wat ladders en verf in onderpand dus ik zie ze zeker nog terugkomen.

Nog een fijne avond iedereen.

zwanenmeer

05 apr 2019, 18:35

Dag seizoentjes allemaal ,
Oma C en Clive : jammer genoeg werken ze in het weekend en savonds pas goed door , vorige week zaterdag begonnen ze om 7u :roll: :roll: / en sowieso heb je niks te zeggen .. tussen 8 u en 22u mag iedereen lawaai maken en werken zoveel hij wil .... Dank voor het medeleven .... het zal wel beteren zekers .... er zijn ergere dingen / Inderdaad ... ik ga dan maar ergens anders naartoe waar het wat rustiger is .... :wink:
MM en HVT : bij jullie zal het heel mooi zijn als de werken klaar zijn ... Maar als ze de bloemen plattrappen , zou ik toch ook kwaad zijn ... dat is lomp ... of blind , maar leuk is anders ...
Clive : ik bewonder jouw werklust / hier vandaag ook een en ander gedaan, maar het was met een "diesel" motor ..... :oops: :roll: :wink:
Anjelierken : blij dat het met ukkemeisje beter gaat ...
Wingerd : heel veel groeten , en we duimen !!
Aan ALLE seizoentjes : een fijn weekend !
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

05 apr 2019, 19:54

Een goede avond iedereen, een donkere dag was het vandaag
maar ik ben niet ver gelopen, mijn ambetant lijf had geen zin :roll: :oops:
alle gewrichten wringen tegen... maar ja... er zijn ergere dingen...
(ik zal weer eens kruipolie moeten aanhalen) :twisted:

Helena, vervelend als ze jouw spullen niet respecteren
ik zou hen er zeker op wijzen... en vragen of ze niet zien dat er bloemen staan
en dat ik het jammer vind dat ze die kapottrappen..
Je mag toch reclameren voor zoiets..? als je niks zegt doen ze maar :roll:

zwanenmeer het is moeilijk die werken naast de deur...
en je kan niet elke dag op de loop gaan uit je eigen huis
hopelijk is het snel beter... en geraakt het eens af...sterkte...

Ik wens iedereen een gezellige avond en een goeie nacht straks
slaap lekker en tot... :)

anjelierken

05 apr 2019, 21:24

Hallo iedereen,

Allemaal bedankt voor het medeleven met ukkemeisje.En inderdaad , ik ben soms zo vlug bezorgd.Ik denk dan altijd aan het ergste.Er viel een zware last van me , toen ik hoorde dat de koorts weg was , en ze terug goed at en dronk.

Deze namiddag al groentjes gezaaid in de tuin.Het was prachtig weer om buiten te zijn.

Ga hier afsluiten want zo dadelijk begint Gardeners'world.Daar kijk ik elke week naar , al jaren.

Dames, tot morgen.

e

Helena van Troje

05 apr 2019, 23:32

oh jij ook? ik neem het altijd op om er rustig naar te kijken op een verloren momentje.
soms koop ik ook het magazine

Muddy Maddy

06 apr 2019, 08:48

Goede morgen seizoentjes,

moest rond 6 uur naar de lege badkamer ( klink zo hol) maar hoorde geen gemiauw en ben dus terug in mijn bed gekropen. zondag steak peper met frietjes.
gisteren kabeljauw gepocheerd. ze viel uit elkaar in plakjes. jammer dat ik geen prei meer had anders had ik ze op een bedje van prei gedaan.
Om 10 uur komt buurman een handje helpen om de wasmachine en droogkast op hun plaats te zetten. en dan begint de grondige opkuis.
heb javel mee, want op de koer begint het onkruid weer welig te groeien, nu begrijp ik waarom Gimly gisteren naar buiten wilde. had toch beter worteldoek gekocht voor op de plaats waar boedha gaat komen want er is geen budget meer voor die keien... :roll: benieuwd wat ik ga neertellen voor de badkamer... :roll:
gisteren de kas van de apotheker gespijsd 45 euro: heb nog een rekening om de kas van het ziekenhuis te spijzen voor dat spuitje in mijn schouder. 25 euro aub.
Gisterenmiddag hebben ze voortgedaan op de filmset waar ik van de week per ongeluk ben binnengelopen. ofwel moet het materiaal om te filmen al heel wat veranderd zijn of er zijn hier amateurs aan het werk! ( heb jarenlang zelf in het "vak" gezeten) ventje snoof eens toen ik een opmerking maakte en zei: 't zal op veel trekken: conclusie: hij wil niet naar de opening van de film al zijn we uitgenodigd. heb al mijn pillen genomen en ga kijken wat poezebeest wil, die zit hier aan mijn zetel te "zagen" dat hij eten wil. dan een kopje koffie en een telefoontje van moeder die wil komen kijken naar de keuken en badkamer.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

06 apr 2019, 09:35

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

De strijk ligt al in de mand, aan de andere kant loop ik hier wel nog in pyjama.

Zwanenmeer, dank je voor het complimentje, maar eerlijk gezegd moet ik alles in stukken en brokken doen en echt wel mijn pauzes respecteren, anders moet ik het de volgende dag uitzweten. De garage heb ik gedaan omdat manlief in Den Haag zat, heb dan ook die 2 dagen niets anders in het HH gedaan, ( behalve dan slaap-en badkamer opruimen). De koffer van de auto is al gevuld met wat vandaag naar het containerpark moet.

Oma-C, weet zoon al iets van de resultaten van zijn onderzoeken ?

Anjelier, fijn dat Ukkemeisje terug beter is.

Muddy Maddy, de badkamer gaat er straks als ze gepoetst is en alles terug een plaatsje heeft schitterend uitzien. Geniet ervan.

Gisteren naar de dokter geweest voor mijn spuit. Dacht dat ik meteen de tweede ervan ook ging krijgen, maar die tweede moet ik pas begin juni gaan halen.
Dinsdag dan naar de chirurg, hoop echt dat het niet opnieuw een operatie wordt. We zullen zien.

Zo, ik ga eens naar de regenkamer, weet nog niet wat ik ga aantrekken = een waar luxeprobleem.
Morgenochtend terug naar de hondenschool. Hij is net zijn puppyslaap aan het doen, heeft hier een echt hondenleven ocharme. Manlief is al naar de slager en de bakker en dan zijn alle boodschappen gedaan.

Ik wens iedereen een prettig weekend, in de mate dat de mogelijk is natuurlijk.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

06 apr 2019, 09:45

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen...aan alle maatjes
't is grijs hier en nog geen zon te zien :roll:
Maar hopelijk wringt ze zich er wel door...
de temperatuur zou volgens de weermannen
goed worden... dus kunnen we buiten (als het lijf het toelaat) :oops:

Wie in de regio van "de ronde van Vlaanderen woont"
zal veel volk zien passeren, voorzichtig zijn want vandaag rijden
de "wielerterroristen" de ronde en die vergeten wel eens beleefd te zijn
Alé de meesten toch.... ze vliegen over de weg en brullen "uit de weg"
Die denken dat de hele wereld alleen van hen is.... :oops: :roll:
(sorry zo denk ik erover, heb het dikwijls genoeg
meegemaakt als we gingen fietsen) dus voorzichtig zijn :roll:

anjelierken fijn dat ukkemeisje beter is, ze zal nu wel vlug terug aansterken
nog beterschap voor je vader... en geniet van het tuinwerk
ik zie soms ook wel eens naar Gardeners World... heel leerzaam :wink:

Helena, een fijn weekend gewenst... :wink:

M-M dat onkruid kan je ook met gewone azijn verwijderen,
ik heb altijd een sproeifles klaarstaan voor als er
onkruid groeit aan de garage en in de goot ....
als ik zie dat er onkruid uitschiet....efkes "pscht-pscht "
en het onkruid sterft af.... de goedkoopste azijn is er goed voor
't is maar een tip hé... :roll:
Voor gewoon groen op de tegels gebruik ik de
groenverwijderaar van Aldi....

Voor alle seizoentjes een fijn weekend :wink:

Helena van Troje

06 apr 2019, 11:07

Hallo allemaal,

We zullen ook eens zo een fles in de aanslag houden met azijn.
En de groenverwijderaar van de Aldi is heel efficiënt.

Vandaag met oudste naar museum Busleyden.
Morgen misschien ook al op trot.

Seffens mijn slaapkamer weer normaliseren.
Nu de tweede was gaan ophangen.

De zon doet pogingen.

Oma-C

06 apr 2019, 17:26

Goede avond iedereen, de zon is er toch
nog doorgeraakt maar het bleef frisjes vind ik :roll:
Het was hier een rustige dag , de was en strijk gedaan
en alles opgeruimd, morgen een vrije dag :lol:
Meerijden met de renners maar wel op de hometrainer
zij rijden zo'n 270 km en ik rij zo'n uurtje mee
Vandaag is er een renner van de toeristen naar de kliniek gebracht
in Geraardsbergen die was daar niet goed geworden...
en ineengezakt... ja 't zijn geen renners hé
en toch willen ze zichzelf overtreffen, krijg de gevolgen maar thuis :oops: :?

Voor allen straks een rustige nacht en tot morgen :wink:

anjelierken

06 apr 2019, 20:35

Hallo iedereen,

HVT: daar kijk ik al jaren naar.Vroeger was het steeds 1 uur, nu nog 30 minuten, vind dat wel kort.Je bent goed en wel aan het kijken, en het is al gedaan.En inderdaad leerrijk.Ik zie ook graag de tuin van anderen, dan zie je iets dat ook in eigen tuin kan.

Oma-C: zat vanmorgen tussen de wieler"terroristen".Mijn ouderlijk huis is in die regio , en ze rijden in de straat.Morgen ga ik niet wegens te grote drukte, niet te doen.Ook dochter blijft thuis morgen, want ze rijden voorbij haar deur.Die is vandaag al boodschappen gaan doen.

Deze namiddag met dochter naar speelgoedwinkel voor Pasen.Ik kan toch moeilijk kiezen tussen zo'n grote hoeveelheid speelgoed.Uiteindelijk hebben we alles gevonden voor de "ukkepukjes".

Dames, tot morgen allemaal.