In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

07 okt 2019, 09:01

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dank je voor het compliment over Matice. En hoop ook dat de agressieve hond gewoon niet meer komen. Hopelijk wordt vandaag de elektriciteit in de gemeenschappelijke delen terug aangesloten , zodat je nimmer trap af en trap op moet. En dat je terug licht hebt in de gang.

Wilde eend 2, :D :D :D . Ja hoor, dat herinner ik me nog op het libelle forum. je hebt prachtige foto' s geplaatst. Je krijgt er gewoon zin in om de boel de boel te laten, en er naar toe rijden om daar te gaan wandelen. Wat een mooie streek.

Vandaag als ik ga wandelen met Matice, zijn nieuw tuig aandoen, dit gaat wel veel gemakkelijker aan dan zijn vorige. Want dat was altijd een kleine vechtpartij om hem dat aan te doen. Zijn nieuw is er eentje wat je gewoon over zijn hoofd doet en je moet dan maar 1 clip sluiten en hij is aan. Dit is nu zijn laatste, hier groeit hij nimmer uit, staat nu op het kleinste. Was weer doodgelukkig met zijn speeltjes = een echt wel dankbare hond. Gisteren liet ik in zijn bijzijn een volle pot confituur vallen, heb hem meteen met alle kracht die ik had opgetild en in een andere ruimte gezet. Natuurlijk om te voorkomen dat hij glas in zijn pootjes kreeg. Manlief was verbaasd dat ik hem nog kon optillen en dat ik zo snel was. Enfin, alles opgeruimd, zoveel mogelijk glas zo opgeruimd, de confituur opgeruimd en even met een emmertje water de plakkerige boel weg gedaan en dan nog de laatste splinters gestofzuigd.

Ben zo benieuwd hoe Muddy Maddy en ventje ( + Gimly) het gehad hebben in Dordrecht. Ik hoop van harte dat ze het leuk gehad hebben.

Zo, ik wens iedereen een fijne maandag. Het zou droog blijven vandaag.
Liefs en een knuffel voor jullie allemaal

Muddy Maddy

07 okt 2019, 10:55

Goede morgen seizoentjes,

en hier zijn de uithuizige belgen terug van gisterenavond van Nederland.
zaterdagmorgen vertrokken onderweg heel lekker gaan eten in de "burger King". vlak voor de grens met nederland.
Hotel ingechekt, we zaten een eindje verderop in Papendrecht, en daar een beetje gerust met een theetje en dan met een taxi naar Dordrecht. het was echt niet te doen van het volk omdat er net een salsafestival in 't stad was. Duur die taxi's. Maar we hadden geen keus.
Dus bij de vrienden die hèèl blij waren om ons te zien en die kleine rode katertjes: smelt.
de dames lieten zich niet zien.
Suus had lasagne gemaakt zonder bechamel saus. was wel lekker. ging ze de wijn voor mij opendoen met een mes wilde ze het gat voor de tuit groter maken en zat ze in de zak. wijn overal.
gelukkig gered omdat er net twee lege flessen processo stonden.
en dan de rest op het aanrecht omgekeerd gezet.
goed gelachen alleszins. Jammer voor hen dat ze zo krap bij kas zaten door een foutje van Hans in zijn berekeningen. ( belastingen) Hebben dan voor de brunch gezorgd. Suus wilde mij een hotstone massage geven maar dat is echt te warm voor mij. 10 min en het ging al niet. maar goed we hebben we het geprobeerd. Ik werd de lieveling van Puk omdat die stukjes gerookte zalm kreeg. Ventje zei tegen Hans dat ik uitjes op m'n gerookte zalm deed en dat moest hij ook eens proberen en dat was een goed idee.
Buurman heeft goed voor Gimly gezorgd. dachten toen we zijn gemiauw hoorden dat hij niet gekomen was. Maar toen ik de sleutel ging gaan halen, vertelde buurman dat hij 10 min met hem bezig geweest was. maar... bij ons betekend een niet opgegeten teljoor een nieuwe. bij buurman: eerst opeten wat er ligt. Buurman maakte daar geen gewoonte van, arme Bonnie. Die zit waarschijnlijk enkel op droogvoer.
In het terugrijden regen, regen en regen en een volle blaas. zijn we bijna thuis rijdt er daar zo'n klojo extra traag. ik de hele tijd: nu niet lossen , nu niet lossen.... ventje me afgezet aan de deur en parking gaan zoeken die hier weer nada was. Binnen zat Gimly op me te wachten en dan begon die te miauwen en ik : ja, ik weet het, ik ben vreemd gegaan! ( bedoelde ik Puk en Pim- hij rook ze)
dan hebben we hem eten gegeven en pintje gedronken, sleutel gaan halen, nog een pintje en doodop mijn bed in tot nu.
ventje mag straks om vlees voor deze middag. ik ga straks ontbijten en opnieuw het regime met pillen beginnen want door alle omstandigheden kon/mocht ik ze niet nemen of het ging fout aflopen. Ik ben wel heel blij dat ik toch de stap gezet heb om toch zo ver te rijden want toen ik hoorde dat niemand anders dat gedaan heeft: een kaartje zenden, afkomen dat zat er niet in. nog geen Familie van Hans. Suus heeft bijna dezelfde jeugd gehad als ik: veel afbrekend commentaar enz. vond ik wel zielig.
zo, fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive

07 okt 2019, 11:57

@ Muddy Maddy, wat heerlijk te lezen dat alles zo fijn en plezant is verlopen Denk voor herhaling vatbaar.
Nu kun je nog nagenieten van die heerlijke tweedaagse, het is jullie van hart gegund.
Liefs, ook aan Gimly.

wilde eend 2

07 okt 2019, 12:01

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : zo fijn dat het nu rustig is in de hondenschool :-) / ik kan je altijd het adres een geven van het hotel in de Eifel waar wij gaan eten :-) Honden zijn daar toegelaten ;-) Maar jullie komen van verder en blijven beter overnachten . ik kom altijd s'avonds naar huis . ook al omdat poes Mollie niet te lang alleen zou zitten :-)
OMa C : het is in orde geraakt . voorlopig lukt het mij om hier in te loggen .... Plus punt is : dat ik nu terug "geabonneerd" ben op ons babbelhoekje en dus een bericht in mijn mailbox krijg als er een antwoord is :-)
MM : ben blij dat jullie een fijne tijd gehad hebben in NL :-) en poes krijgt hier ook enkel droge voeding van Hills voor haar urinewegen . Anderhalf jaar geleden was ze erg ziek en vermagerde, met diarree .Na onderzoek was het resultaat : de voeding ... Dus helaas voor poes hier geen blikjes en zakjes meer en nu gaat het veel beter .
Vandaag een droge dag ....het beste zou zijn om hier een wandeling te gaan doen ...
Nog een fijne dag aan alle seizoentjes ...

wilde eend 2

07 okt 2019, 12:11

Afbeelding
Herfstversiering aan een hotel in de Eifel :-)

clive

07 okt 2019, 19:35

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Wilde Eend, wat een mooie versiering aan het hotel, is echt wel een warm welkom voor de gasten. En als we ooit die richting uitgaan met Matice, dan zal ik zeker aan jou denken wat een adres van een hotel betreft. Hebben nu weer geboekt voor november in Texel. Maar dat is nog een poosje, maar manlief moet verlof opnemen voor het einde van het jaar, is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan 8O .

Ben gaan wandelen deze namiddag met Matice met zijn nieuw tuig, amai , wat een gemakkelijk ding. Is op een wip uit en aan + hij kan nu echt wel geen bruukse bewegingen nimmer doen en ik voel aan hem dat hij het fijn dragen vindt. Hij tevreden en ik tevreden, goede koop gedaan.
Hij komt nu de binnentrap alleen af op voorwaarde dat je de lus aan zijn halsband hangt, dat gaat, hij kan zich er niet mee mistrappen of zo; dat is echt een heel kort " handvat". En als hij dan beneden is, moet de lus eraf Gek beest, die krullenbol van ons :D . Maar ben blij dat hij eindelijk alleen de binnentrap af kan en het mag nu ook wat zijn gewrichten betreft. Ze raden heel erg af trappen naar beneden te doen als ze nog geen 12 maanden zijn. Dus ook dat zit oké.

Denk veel aan Anjelier, hoop dat ze binnenkort de tijd en de zin heeft hier terug te komen schrijven. Want ik mis ze wel. Het moet een zware tijd voor haar zijn en voor haar familie.

Heb gisteren nog een heel deel uitgeprint van het dagboek van Matice, manlief vroeg of het niet beter was een nieuwe map te beginnen nu dat hij 1 jaar is, moet ik nog even over nadenken. Alles zit heel mooi in plastic folies en helemaal in chronologische volgorde. En heb nog plaats erin, dus ik denk dat ik gewoon deze map ga door gebruiken. Dat is natuurlijk ook geen wereldprobleem :) .

Ga me langzaam maar zeker klaarmaken voor de nacht, even onder de douche en me verzorgen, want had en heb vrij veel pijn vandaag. Matice ligt hier zeer " elegant " op zijn rug en pootjes in de lucht een dutje te doen. Grappig om zien.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens alle Seizoentjes nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C

07 okt 2019, 20:18

Afbeelding

Goede avond iedereen... 't is bijna droog gebleven vandaag
nu en dan een druppel of zeven, maar het is niet nat geworden :wink:

clive, Matice leert elke dag bij hé plezant is dat :lol:

M-M een fijne uitstap gehad, dat doet al eens deugd :lol:

wilde eend, mooi het hotel en gezellig ziet het eruit :wink:

anjelierken veel sterkte, het heeft tijd nodig, zeker weten... :?

M-J, Helena, en alle maatjes een fijne avond en een goeie nacht
Groetjes en tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

07 okt 2019, 20:21

Clive : dank je voor het mooie kaartje :-)
En , ja, dat vochtig weer zal zeker geen goed doen aan spieren en knoken ...... en de herfst is nog maar pas begonnen ..... We zullen het weer moeten gewoon worden .. zit niets anders op ...
Afbeelding
Groetjes aan iedereen en hopelijk een goede nachtrust zonder pijn ...

wilde eend 2

07 okt 2019, 20:36

Afbeelding
Voor Clive : Dit is de inkomhal van het hotel Seemöwe , waar wij altijd gaan eten . :-)
De herfstversiering van vorige foto is van een ander hotel .

Helena van Troje

07 okt 2019, 23:09

Binnen en buiten.
Gedeelde last is halve last zeggen ze Clive.
Ik had er gisteren al zo een vermoeden van dat het niet goed ging gaan vandaag met de last.
Ik geraakte niet goed op en af de fiets. Is meestal een voorbode.
En ja, vandaag was het hier ook maar zo, zo.
Ik zeg het niet altijd, maar meestal als jij zegt last te hebben is het hier ook raak.
Kan dat dan cyclisch zijn?

Verder was het weer lachen geblazen deze namiddag.
Het was weer net als vroeger als we even een break hadden en samen plezier maakten.

slaap wel allemaal

Muddy Maddy

08 okt 2019, 06:41

Goede morgen seizoentjes,

wat heb ik toch een vreemde moeder. Toen ik niet om stipt 5 uur verslag uitbracht, belde ze zelf en snauwde me af toen bleek dat ik nog lag te rusten. Zelf is ze niet goed geweest toen zij dat tripje naar Nieuwpoort deed, en denkt dan dat ik me fit als een hoentje voel. :? ik ben ook geen 3 x 7 meer.
bovendien had ik mijn pillen mee, maar kon ik ze door omstandigheden niet innemen en moet de procedure herstarten wat veel vraagt en ik vanmorgen de jardin corridor heb. heb al twee stoppillen genomen. ik zal pas laat op boodschap kunnen want ik kan het niet riskeren om te laat op een toilet te gaan. had het net zo koud vannacht als bij onze vrienden, die hun verwarming laag hadden staan. ik ben dat niet gewoon. ik ga geen kou afzien om te besparen. mss dat nederlanders daardoor die naam hebben. de hotelkamer was ook niet superwarm. er stonden daar flesjes douchegel en bodygel maar dat stond daar blijkbaar al heel lang want het was versteend. gelukkig hing er een grote fles in de douche zelf. ( die vastzat aan de muur) ik heb het hotelzeepje gebruikt om me te wassen want er hing een fles ( ook vast) handzeep. en daar had ik last van stof en ook weer mijn buik.
maar die min-puntjes wegen niet op tegen het pluspunt van eens eruit te zijn en onze vrienden terug te zien. het was een groen hotel stond er te lezen op een kaartje op de kamer.
ventje moet deze middag naar zeebrugge en er is flitsmarathon. leuk hoor. hij zou op tijd thuis zijn moest het me niet lukken om boodschappen te gaan doen. ( leesvoer)
Gimly is zeer gelukkig dat we terug zijn. 't is een gewoontedier. als ik niet mee opsta om 5 u 30 is ie boos. Kijkt hij me de hele dag niet eens aan. zal wel een snoepje aanvaarden maar dat is dan ook al.
heb er hem gegeven toen we zaten uit te blazen van de lange rit. Collega van ventje gaat elke grote vakantie naar spanje naar zij stoppen onderweg en overnachten in een b&b. kwestie dat man van collega niet stijf van de stress op bestemming komt.
vandaag wasdag. gisteren was ventje ook thuis want die was nog erg moe. Collega die terug uit ziekteverlof kwam, vroeg waarom hij niet naar haar gebeld had om een dag verlof in te schrijven. wist ventje veel of ze idd op 't werk zou zijn. :roll:
er is dan alleszins een werkbroek die I. mag strijken donderdagmiddag. vind die uren makkelijker omdat ik meestal alles 's morgens doe en in de middag rust. Zoals vandaag: de rest van de krant van zaterdag uitlezen als mijn leesvoer verslonden is.
de zon komt pas op om 7.58. nu is het aan het regenen van die miezer.
onze carref. is 14 dagen gesloten en Stefanie van de beenhouwerij zei dat ze nu extra veel werk hebben en geen personeel. ze gaf een stuk kaas mee aan de helft van de prijs omdat ze gene zin had die te snijden. geen nood: ze zal wel opraken. :lol:
wij gaan dus booschappen doen in delais. zou kunnen als ik vandaag geen telefoontje krijg over mijn vloertje, ik vrijdagmorgen mee rij en we dan boodschappen doen. ik stoor toch niemand in zijn/haar werk. ik zit daar gewoon koffie te drinken en mijn boek te lezen. heb al 4 dagen geen boerderij gedaan: geen tijd. criminal cases: geen zin.
Clive: wat leuk dat Matice nu de trappen op en af kan. en blij zeker dat dat koppel er niet was? Fijn dat het harnasje meevalt en hij geen te bruukse bewegingen kan maken die je dan pijn bezorgen.
HVT: Zo te lezen is het idd cyclistisch. hoe stelt je kotstudent het?
Wilde eend: mooie streek waar jij woont.
Oma C: ik hoop dat je geen 1 glittertje meer vind en de syndic de rekening betaald heeft. in ons eerst ap. was dat ook met syndic en kwam er een poetsfirma. had de lift kuren, dan zette ik de boodschappen erin, duwde op m'n verdiep en als ik boven was, waren mijn boodschappen dat ook. ( en veel sneller)
was een tweede kopje koffie gaan halen en wie stond er achter mij? heb hem gerustgesteld dat mammie nog niet weg gaat en dan alleen om voer en leesvoer. ( en hij lag te slapen op zijn dweil maar klaarblijkelijk niet erg diep.)
afwas is niet veel. heb ventje de nieuwere grillpan laten gebruiken en dan moet ik niet frotten.
vanavond worst met appelsmoes. Bio. kleine potjes hebben ze niet van de gewone smoes.
zo, fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

08 okt 2019, 08:53

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, dank je wel voor het mooie overzichtje, zijn we allemaal terug bij.
Ik heb het ook graag warm, zolang ik aan het poetsen ben, staat de verwarming laag, maar als ik gedaan heb, zet ik ze op een normale temperatuur zodat het aangenaam warm is zonder overdrijven. En jij gaat leesvoer halen vandaag, hoop dat je droog blijft.

Wilde Eend , echt waar, die postbus hier in straat :evil: . Dat is eigenlijk niet te doen. Kaartje was echt al heel lang gebust, samen met het condelance kaartje voor Anjelier, dat dus waarschijnlijk ook veel te laat is aangekomen. Bus wordt dus duidelijk niet elke dag gelicht. Er is daarvoor al meermaals een klacht voor ingediend, maar krijgen geen respons. En de volgende brievenbus is in het dorp, zou dan met de fiets naar het dorp moeten rijden om een kaartje te versturen 8O .
De foto van het hotel is heel mooi, dank je wel daarvoor.

Oma-C, misschien heb ik er over gelezen of ben ik het gewoon vergeten, maar is de elektriciteit in de gemene delen " gemaakt". Hoop van harte van wel.

Moet vandaag boven alles poetsen, maar heb de2 benedenverdiepingen al gestofzuigd, koffie gezet voor morgenochtend en de spaghettisaus al in de diepvries gestopt + het vuur en aanrecht afgeveegd.
Kan ik me volledig focussen op de poets boven en de was doen.
Namiddag zou het droog zijn, dan ga ik wandelen met Matice en doe dan verder met het HH als we terug zijn.

Zo, wens elk van jullie een fijne dag vandaag en stuur jullie heel veel lieve groetjes.

Oma-C

08 okt 2019, 10:04

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, ik heb
de paraplu genomen om tot hier te komen :roll:
het is al van gisteravond aan 't regenen :oops:
en het blijft duren, ....zachte regen dat wel... :?

Iedereen een aangename dag vandaag wat je ook gaat doen,
hier is nog steeds geen lift dus loop ik niet verder als nodig is
het hangt wel mijn voeten uit en je kan wel van elektra veranderen
maar de paperassen moeten nog altijd via Fluvius.
De betaling is vorige week gedaan en dat zou in orde zijn :roll:
maar ze zijn daar bij Fluvius niet van de rapste om terug aan te sluiten
We hebben met de syndic afgesproken dat het een automatische
betaling moet worden (wat schijnbaar voorheen niet was)en het
zou in orde gemaakt zijn nu... zoiets kan toch heel gewoon automatisch
gaan en dan kan het niet "vergeten" worden :roll:
Ach ja ik kan het niet forceren, dus geduld en boterhammen
ik ga verderdoen, de kabouters doen ook niks, die zijn ook niet betaald denk ik :lol:
Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

08 okt 2019, 13:26

Goede middag iedereen,

Het is buiten aan het 'opdrogen' ....
Daarstraks een meesje geland op het zakje nootjes, dat ik toch maar al eens heb opgehangen. Dat zal gaan beginnen, dat de vogeltjes op zoek gaan naar eten.

Hopelijk gaat het wat met Anjelierken en de familie.... Kaarsje brand.

Moet hier nog wat bijlezen, ben precies wat achter 🤔
Zie dat zwanenmeer terug Wilde Eend is, met 2 achter.
Ja, vroeger kreeg ik ook altijd bericht in mailbox als er een berichtje gekomen was, maar dat is lang geleden, heb al veel geprobeerd om het zo terug te krijgen, maar met al die veranderingen die geweest zijn kan ik het niet meer vinden hoe ik het moet instellen .... 🙄

Deze voormiddag busje op en busje af, even naar dokter voor voorschriften voor onze griepspuit en naar de post. Op een goed half uur was ik weg en weer, valt mee als je nergens moet wachten, daarvoor kan je de auto niet buiten halen......

Dames, ga nog wat verder HH doen, vanavond brengt dochterlief hun 2 hondjes, ze moeten morgen naar de kapster, en morgenavond doen wij ze dan naar huis.
Dus morgen zal ik niet veel moeten doen, met altijd die pootjes achter mijn gat ! Het zijn lievekes, en .... ze weten het ook ! 😃

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende 😊.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

08 okt 2019, 15:36

Op onze trein stond full speed vandaag.
Bedden verschoond, strijk gedaan, boodschappen gedaan, tuinstoelen in tuinhuis gezet, nadat ze afgewassen waren en de kussens gestofzuigd.
Gelapt gekregen dat C. op vaste basis de dinsdagvoormiddag mag blijven komen om de veertien dagen!
Een beetje ellebogenwerk verricht.
Soms moet een mens de zaken al eens naar zijn hand proberen te zetten.
Naar de kine geweest( in het droog) en per ongeluk de pikkel van mijn fiets op mijn voet gezet...
Au, au, au, ligt nu ijs op. Koud bbbrrrrr...

Iedereen heeft zo zijn besognes lees ik.

MM de student doet het denk ik goed.
Het is een stille jongen.
Ja, wat moet zo een gast nu tegen zijn grootmoeder vertellen hé?

Zo dames, ik leef in de verwachting da tik de dakdekker in d loop van de komenden week zie opdagen.
Er is een lei naar beneden gedonderd.Ik had al eens gezegd dat die nog eens ging los komen.
Aan één nageltje blijft dat niet hangen met straffe wind...

Computer is weer up to date gemaakt, maar nu heb ik ineens een deel functies extra.
Zal weer eens een van de zonen moeten ambeteren...