Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

11 nov 2020, 09:45

Ik hou me kalm hoor, zou heel graag weer zo gezond worden als vroeger, ik doe mijn best hoor. Nadat het over was gisterennamiddag ben ik nog een tourke gaan doen om dat bakske wat te motiveren!
Dat heb ik nu nog aan, moet het dragen tot 10u, ambetant, ik zit niet graag in pyama, ben graag direct aangekleed 's morgens, altijd zo geweest!
Toch schoon van G's kinderen Dina dat ze je nog altijd graag zien!
Allez nog een 10 minuutjes en al die zuignappen mogen weg, ik kan me wassen, oef
Groetjes allemaal!
Ivette

Ritavdm

11 nov 2020, 10:33

Ivette, je tovert een glimlach op mijn gezicht, 'k zie je zo zitten en vitten op die zuignappen :lol:

Het weer : druilerig net als ikzelf.
'k mis mijn kinderen en kleinkinderen die normaal op 11 nov. hun Sint komen ophalen want hier wordt Sint-Maarten gevierd hé als grote kindervriend.

Menu : spruitjes met spek en aardappel, echte winterkost ook al zij de temperaturen niet echt winters.

Erika, Meme-Rietje, heb je er ook al eentje staan ???

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

11 nov 2020, 12:01

Goede middag iedereen
Afbeelding

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

11 nov 2020, 13:31

Goedemiddag allemaal!
Yvette ik duim met jou voor een goede uitslag!
Ja lieve mensen ik mis ook mijn zoon en zijn gezinnetje...ze sturen wel eens foto’s door of FaceTimen maar dat is niet hetzelfde hé...deze stuurden ze gisteren door ze wonen heel landelijk...de foto’s zijn van aan hun achtertuin...
Afbeelding
Hier schijnt een schuchter zonnetje in onze living...ik ga dan aan een nieuw boek beginnen die ik deze week gehaald heb in de bib en mijn wederhelft gaat koers kijken!
Maar eerst gaan we nog eten voor middag...de frietjes zitten in de oven .(ja ik maak mijn verse frietjes klaar in de oven en ze zijn lekker en niet vet) heb witloofsalade met appel en dan bak ik straks het biefstuk dat ik gisteren gehaald heb bij de beenhouwer en met zelfgemaakte mayonaise mmmm....
Ga mijn biefstuk bakken is nogal een dik zo een 4 cm, is een speciaal gerijpt biefstuk en supermals!
Nog een aangename woensdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

Erika1

11 nov 2020, 13:56

Ritavdm schreef:
11 nov 2020, 10:33
Erika, Meme-Rietje, heb je er ook al eentje staan ???
Afbeelding
Ja hoor, al bijna 2 weken en ze doet het goed :mrgreen:
Afbeelding

Allez hier in Limburg weer een zalig weertje zoals de laatste dagen, zon bijna geen wind en zo'n 16° dat op 11 november, wat wil een mens nog meer :lol: enig nadeel voor mij is dat ik steeds vensters moet wassen met de volle zon erop :roll: en dat werkt dus niet naar mijn zin. Maar het zijn mijn vensters niet :lol: dus doe wat ik moet doen met zon en ook regen als die er zou zijn :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv

11 nov 2020, 16:12

Laatst gewijzigd door viv op 12 nov 2020, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivette

11 nov 2020, 17:33

Viv, het doodsprentje en verhaal over uw grootvader is passend op deze dag!
Het moet lukken dat ik deze namiddag het heel mooie boek De kaasfabriek van Simone van der Vlugt uitgelezen heb, het laatste deel van het boek gaat over de 1e oorlog, zou een heel mooi boek zijn voor u!
Daarna ben ik ook een tourke gaan wandelen (goed hé!) heb amper twee mensen gezien die dan nog onmiddellijk overstaken, uit mijn weg!
Daarna heb ik het einde van de cross gezien en al één van mijn 2 Duitse feuilletons.
Vanavond zal ik naar Thuis, Wim de Vilder kijken en naar de slimste mens.
Voor het ogenblik gaat alles goed, hopelijk geen bloedopstoot!
Goeienavond
Ivette

meme-rietje

12 nov 2020, 08:39

goeie morgen allemaal
mijn plantje stond een maand geleden al een meter hoog in bladeren
zonder knop en was het opeens moe en heb het weg gekeperd

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

12 nov 2020, 09:09

Goedemorgen

Mijn favoriete foto
Rietjes laat je maar gaan, je foto’s blijven me boeien.

Afbeelding

Vivke, daarom en nog veel andere redenen mogen we het niet vergeten.

Het is hier aan het gieten met de zon erbij.

Dagen duren weken, hoop volgend jaar op betere tijden.
Met de feestdagen die aankomen nog meer gevoel van laat het zo snel mogelijk weer normaal worden.

Ivette, moedige dame, rustig aan afwachten wat de resultaten zijn. Een ding is zeker sleet door leeftijd is onomkeerbaar.

Dochter na 14 dagen stilte weer terug aan de telefoon, kan soms hard uithalen. Was niet de reden van mijn verdriet, deze zit veel dieper en kan er zelf niets aandoen om het op te lossen.

Staf slaapt meer dan wakker zijn, morgen transfusie. Planning voor enkele weken nadien proberen uit te voeren. Eerst op de lijst inkijk van stout buurtje aanpakken. Hoe
? nog wat rondneuzen wat doenbaar is.
Vind het jammer maar ze blijft jennen.

Veveke, Elise word een dametje, het zit in haar genen.

Bianca na 8 maanden voor het eerst terug aan het werk, wat zal het pijn doen haar baby bij schoonmoeder achter te laten. Zij doet nu wat wij voor ons kleintje deden, 3 dagen in de week.

Nog een fijne dag, ga op boeken zoektocht, heb een voorraad op grote pc staan, jammer zonder korte inhoud.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

12 nov 2020, 09:43

Corry heb een bestandje doorgestuurd

Ivette

12 nov 2020, 19:29

Ik heb goed nieuws gekregen: mijn hart mankeert niets en mijn bloeddrukschommelingen zijn met medicatie op te lossen! Joepie, ik kan stilletjes voortdoen!
Ivette

meme-rietje

13 nov 2020, 08:31

goeie morgen iedereen
duimke Ivette
Afbeelding

vera-maria

13 nov 2020, 10:13

Goedemorgen allemaal!
Afbeelding
Heb weeral veel te lang geslapen...mijn wekker gaat af om 8u15 en ik dacht ik blijf nog even liggen jawadde ben weer in slaap gevallen en het was 9u25 als ik weer wakker werd 8O gelukkig staat er toch niks speciaals op mijn programma hé!
Gisteren was het hier een mooie zonnige dag maar vandaag miezert het!
Viv jou bericht verwijderd spijtig was nogtans de moeite om te lezen van je grootvader!
Wij volgen de coronaregels ook strikt vind ik, er komt niemand zelfs de zoon komt niet op bezoek, we gaan enkel naar de winkel om eten te halen en gaan wandelen in de omtrek van ons huis, mijn man werkt zoveel mogelijk van thuis uit wat niet altijd kan met zijn job en hij draagt altijd een masker op het werk en ons make is de enige die ik zie buiten mijn echtgenoot!
Viv, Maria Callas prachtige stem maar mijn favoriet is nu Anna Netrobko zij behoort tot de wereldtop, je moet eens kijken op You-tube, ze zingt een duet met Elina Garanca in de opera “ Les Contes d’ Hoffman:Bacarolle, is prachtig!
Yvette allez dat is goed nieuws!
Meme-.rietje is daar een beestenboel bij jou :D
Corry amai zeg zal aanpassen zijn voor Bianca na 8 mnd thuis!
Rita bij Mauriceke komt St Maarten lees ik, en komt de Sint dan ook nog in december?
Elise zit in het 2 de leerjaar en gelooft alleszins nog in de Sint, vraag me af hoelang nog?
Zo ik ga in gang schieten tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

13 nov 2020, 12:41

Goeiemiddag

Oei, VIV, spijtig; ik wilde het net nog eens rustig nalezen.

Veve, wij houden ons ook zo strikt aan de regels hoor, tot vervelens toe gaan wandelen in de vrije natuur en voor de rest thuiszitten, alleen de allernoodzakelijkste boodschappen :evil: .
Je zou er tenslotte tureluurs van worden.
Nu hebben we toch besloten vanmiddag eens tot Zw...m te rijden met het Sint geschenkje voor Ma...ke, enkel in de tuin en met mondmasker. Is wel 70km maar ik kan het echt niet meer laten.
Bambi misschien volgende week dan maar dat is nog een stuk verder. We zien nog wel.

Of Sint Niklaas hier dan nog komt ook ? Nee hoor, eentje is genoeg :wink:

Ivette, goed hé, 'k had het wel gedacht hoor, het enige dat je hart mankeert is dat het te groot is voor je OKRA en voor je kinderen :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

13 nov 2020, 19:45

Goeieavond

Deze namiddag dan toch eens tot bij I en haar gezinnetje geweest. Een kwartiertje binnen want buiten regende het, zij drietjes aan de ene kant, wij tweetjes aan de andere en 't heeft me deugd gedaan.
'k kan er weer tegen :wink:
Oud maar niet Out