In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

07 jul 2022, 08:10

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Iedereen dankjewel, ook van manlief, voor al die mooie wensen in welke vorm dan ook.
Hij was gisteren laat thuis, we hebben dus niets meer kunnen doen, maar ik heb wel voor maandag gereserveerd in stad voor een ontbijt, eerder een brunch eigenlijk, want moeten daar pas om 11:00H zijn. Matice gaat mee. Manlief zei dat hij vorige keer ook al was mee geweest, dat was ik eerlijk gezegd vergeten. Heb bij de reservatie duidelijk vermeld 2 personen + hond.

Het regent hier zachtjes. Goed voor het gras en de plantjes. Maar ik heb de indruk dat het al aan het uitklaren is.

Bekske, bedankt voor het mooie plaatje.

Zo, ik ga nu eerst de dekbedden strijken, daar had ik gisteren geen fut meer voor. En dan de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen, lees , alles met nat afvegen.

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.

Muddy Maddy

07 jul 2022, 09:16

Goede morgen seizoentjes,

zijn aan het wachten op de technieker van watergenius. wachten met twee is gezelliger. ventje gaat dan boodschappen doen. broodjes voor de hamburgers onder andere. weet niet of we ze gaan binnen grillen of buiten. hangt een beetje af van het weer. het is nu bewolkt. 16°.
heb gisteren een ferme krop sla onder handen genomen. de buitenste bladeren bewaar ik voor de soep. ik had een beetje sla nodig voor bij de dunne lende. ze zeggen dat je van sla goed slaapt. da klopt. van zodra het licht uit was, heb ik me goed gelegd en ben maar 2 keer moeten opstaan om de wc te gebruiken. dat wil al veel zeggen. en ik had moeite me los te rukken van mijn droom.

dus hamburgers vandaag met alles erop en eraan en erin. dat laatste is een beetje moeilijk want augurken op het zuur type fastfood vind je hier niet. ofwel krijg je sneden augurk ofwel van die mini's. we laten dat dan weg. het zou wel mogelijk zijn die via een online store te vinden maar je betaalt altijd de verzendkosten. die bedragen tussen de 2.95 euro tot 4.95 euro of je besteld zoveel en er zijn geen verzendkosten. ik moet ook nog migrainesticks aan kopen. de pakjesbezorgers gaan hun werk hebben want er is nog veel onderweg. mijn boek voor mijn 25 ste huwelijksverjaardag. en dan moet ik nog iets voor ventje vinden. juwelen? buiten z'n trouwring en een horloge draagt hij er geen. ook geen ketting. want zichtbare sierraden waren verboden in het leger. buiten de 'dogtaggs.' vroeger had hij zo'n hartje dat in 2 was gebroken maar vermist sinds zijn auto-ongeval jaren geleden. bij mijn val van de trap ben ik een uurwerk kwijt gespeeld in de CT-kamer. was nogal kostelijk en er was sentimetele waarde aan. ik had dat uurwerk en ook dat van ventje die hij nu nog draagt gekocht bij een juwelierszaakje in Frogmore shopping. dat was een open plein met een moderne fontein maar er een fles fairy inkappen moest je nu ook niet doen want er hingen veel te veel cctv camera's. en overal kon je fastfood krijgen vanaf 11 uur in de morgen. een subwaybroodjeszaak naast een zeer vettige kebabzaak. dat was dègoutant om naar te kijken die spiezen. gestold vet enzo

aan de overkant had je een KFC en een pizzahut. naast de juwelier was de burgerking. daar gingen wij liever dan naar MCD. en dan had je nog de pubs die ook eten aanboden wat pubgrub werd genoemd. nooit de eeuwenoude pub van Frogmore bezocht. wij hadden in de hoofdstraat onze vaste pub: de hobgoblin. kwam ik daar binnen dan kwam ook de kat te voorschijn om te kroelen en naast mij in te slapen. ben daar ook tijdens de solden met Vicky de ex van de vermoorde Thierry, chauffeur van de admiraals geweest en ze had net een computer met internet gekregen en in haar zwaar liverpools accent zei ze dat hij haar vrijheid had terug gegeven. toen wist ik niet wat ze daar mee bedoelde tot ik op een gegeven moment via de overbuurvrouw te weten kwam dat hij haar vrijheid hier ferm beknotte. Buurman V sprak over heftige ruzies. ze zat hier zonder geld want Thierry deed de boodschappen. geen telefoon. ze moest maar naar 't kotje gaan. dat was aan de post en niet zo heel ver. werkte niet op bankkaarten of telefoonkaarten. en ze was mijlen ver van haar familie.

triest eigenlijk. en ik zit hier jullie weer te vervelen door herinneringen op te rakelen. leef nooit in het verleden zeggen ze. er is een postbode losgelaten. onze vaste doet eerst de brieven en dan de pakjes. te voet. aan de carref. is er een bistro en dat is vaste prik voor de postbodes na hun dienst. een frisse 0.0 of een koffie. ik kan de trapjes naar het toilet niet meer meester. het is een draaitrap naar beneden je je mag zeker geen stuk in je kraag hebben. er zijn wel twee leuningen. in de carref. moet je ook naar de kelder. liefst niet want een echt klanten toilet hebben ze niet. normaal zenden ze je naar de bisto maar die moet eerst open zijn. en je moet 50 cent betalen aan de uitbater. de uitbater van de 'merci' is tevens de kok. die kan een heerlijk vispannetje klaar maken.

Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel. Clive een late proficiat met je 32 jarig huwelijk.
Cats Rule!

Oma-C

07 jul 2022, 09:52

Goede morgen alle seizoentjes
hier is ook wat regen gevallen en er is redelijk wat wind
maar er is altijd wel iets anders te doen in het huishouden.. :)

Dank voor het vele leeswerk, ik heb niks te vertellen :roll: :oops:
mijn verleden heb ik in en doosje gedaan en opgeslagen
ik leef alleen nog in het heden.... en dan ben je rap uitgepraat :?

Voor alleen een fijne donderdag en hou het veilig.... :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

07 jul 2022, 11:35

het verleden , het heden en de toekomst, het houdt me allemaal bezig.
In het heden worden mijn plannen almaar omgegooid.
Ik ga er geen meer maken en op de wilde boef leven.
Gaat moeilijk worden...
Hou graag overzicht.

Dus, regen en dus, geen gras afdoen.
Oké dan maar in de archieven duiken om mijn dossier klaar te maken.
25000€ recupereren dat is de moeite van het proberen waard.
Poes voelt zich heel er thuis al.
Zoals ik ergert ze zich momenteel aan die moderen klassieke muziek...
Man, ik zal ook eens aan een elektrisch orgel gaan zitten en willekeurige noten ingedrukt houden.
Radio uit, voila en ze moeten niet komen zagen dat ze geen luisteraars hebben.

Zo dames nog een fijne dag vandaag.

Oma-C

07 jul 2022, 20:27

Goede avond allemaal, morgen weeral vrijdag
de weken vliegen gewoon vooruit :oops:
Hier was het ook wisselvallig weer, niks aan te doen
ik vond dat de wind het kouder maakt :roll: :oops:

Vandaag wat meegefietst met de renners uit de ronde
de regio van Longwy hebben we vroeger ook eens gefietst
is echt "bultig" klimmen en dalen dat heb ik nu niet gevoeld :lol:

Slaapwel allen en tot morgen... :)

anjelier

07 jul 2022, 22:14

Hallo iedereen,

MM: je kaartje is aangekomen, waarvoor dank.

Morgen is het hier pannenkoekenbak met de buren. Normaal doen we bbq , maar sinds vorig
jaar bakken we pannenkoeken. De buren worden een dagje ouder en aan pannenkoeken
heb je minder werk. Ik maak het deeg en buurman bakt. Afhankelijk van het weer zitten we binnen of buiten.

Elke dag geef ik de visjes eten, nu deze morgend was Spaanse woef me voor, die had dorst en dronk uit de vijver. Terwijl hij dronk zwommen die visjes rond zijn mond, hilarisch om te zien :D , ik dacht nog: straks slikt
hij nog een visje in. Wat gelukkig niet gebeurd is.
Hij drinkt liever water uit de vijver dan uit zijn drinkkom.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

08 jul 2022, 07:15

Afbeelding

clive

08 jul 2022, 08:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske , het is altijd fijn de PC open te doen en een plaatje van jou te zien.

Oma-C, wat had je dat mooi gezegd, van jouw verleden dat je in een doosje hebt gestopt en opgeslagen. Zo hoort het ook. Je kunt niet constant in het verleden leven , we leven nu.

Anjelier, ik zie het zo voor me, Spaanse Woef aan de vijver :D :D :D . Ik vind dat Spaanse Woef , net als Matice, veel gevoel voor humor heeft. :D .

HVT, een minder goede dag gisteren. Gelukkig is er een nieuwe aangebroken.

Muddy Maddy, ik moest jou van manlief zeggen dat jouw kaartje een heel mooi is. Waarvoor dank.

Manlief is vandaag in Mechelen werken. En als hij vertrekt, gaat Matice vlug op zijn zetel in zijn kamer zitten en dan moet manlief hem een dikke knuffel geven met een natte zoen van Matice als dank.

Zo, ik ga eraan beginnen. Ik wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs en een dikke knuffel.

Oma-C

08 jul 2022, 09:04

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
een aangename dag vandaag voor iedereen
en veel moed aan wie het nodig heeft :wink:

clive dank voor je overzichtje, ik ga niet alles herhalen :roll:

anjelierken, het water uit de vijver zak frisser zijn voor woef :lol:

veel sterkte en moed allemaal..... en tot later....

Muddy Maddy

08 jul 2022, 11:09

goede morgen seizoentjes,

eindelijk antwoord gehad van ventjes nichtje, die van die tweeling die te vroeg geboren zijn. man, tegenwoordig moet je ferm zagen om ergens uitgenodigd te worden. Familiale ettiquette? nooit van gehoord! het zou nochtans verplicht moeten worden op school! ( sorry maar ik ben van een zeer ouderwetse stempel, die ettiquette hoog in het vandaal draagt.) Misschien eens een ettiqetteboek schrijven? 't zou de jeugd van tegenwoordig een stuk makkelijker maken. je gaat toch ook niet op je sandalen en in korte broek naar de kerk? voila.
't zou als normaal aanzien moeten worden om je nonkel, die toch de broer is van je mama uit te nodigen om de tweeling te zien? neen, mijn beste seizoentjes, tegenwoordig mag je al blij zijn dat je een een kado kan/mag geven en een dank je mail te krijgen. Neef staat daar anders tegen over.
juist misschien omdat die al les gegeven heeft aan talloze ettertjes. van wie de ouders 's avonds aan je deur staan roepen en tieren dat hun erfgenaam geen 6 verdient. gisteren in de buurtpolitie een goed voorbeeld van gezien. zo'n ADHD-ertje ging zijn grote broer halen omdat die niet als een bommetje in het zwembad mocht springen. die heeft de badmeester een pak rammel gaan geven en die is van het dak van de sporthal gevallen. morsdood! dat gastje mocht op en neer in de zetel spingen en dood hem roepen naar gewelddadige tekenfilmspersonages. je zou voor minder graag naar je werk gaan. het 'opvoeden' over laten aan de school. nature vs nurture?
het arrest Roe vs Wade is ook nu geschrapt uit het wetboek.

gisteren stuurde Suus me een verzoek om even te videobellen. ok, wij drinken wel een tas soep, ook omdat ik het ijs en ijskoud had. het grijze katje zou toch een meisje zijn. en is voor mij. ik hoef alleen haar dierenartskosten te betalen. straks een mms naar monique om te vragen hoe Gimly zal reageren. en ze is nu 3 weken. ik heb Gimly al vaker door Monique op afstand laten 'lezen'. en het resultaat liegt er niet om. toen ze hem in een bubbel stak om het bezoek van Suus & Hans te overleven en hem aanmoedigde om zich te laten zien en duidelijk te maken: jullie zijn 'mijn' gasten. Dit is 'mijn' huis. ventje gelooft daar niet in. ventje gelooft dat Gimly zich tegen Jadzia zal keren.
( dat is een van de mogelijke namen op mijn lijst) omdat Gimly nu al zo lang lord of the house is. gisteren heb ik hem ook in de living gelaten omdat de technieker van watergenius kon werken. toestel van 17 jaar is weer een jaar goedgekeurd. de ontsmetting was gratis.
mijn moeder heeft een soort tussenstuk tussen de wasmachine en de leiding. om de kalk in het water af te breken. in Brugge is het water zeer kalkrijk.

Ach, mijn kaartjes zijn toegekomen en goedgekeurd. een fijn gevoel. mijn schoonbroer noemt ze 'kunstwerkjes'. stuk voor stuk uniek. jammer dat bijna niemand ze op zijn tijdlijn zet. ze zeggen wel dat ze het op de schoorsteenmantel gezet hebben, maar ik kan niet binnenkijken in andermans huis, hè tenzij ik connecties heb bij de CIA en de NSA. de FBI is domestic. de omega sector, the last line of defence is geen fictie. met alle cctv zou je zeer paranoïde worden. ik heb een privacy shutter op mijn webcam. een schuifje die je links moet schuiven zodat de camera niet aangaat.

nog efkes over Gimly. ventje had gisteren een slechte dag. Gimly ook. ventje omdat hij 102 euro had moeten uitgeven aan voeding en dranken. nu lijkt het erop dat Gimly vandaag beter gezind is dan gisteren. spiegelt dus duidelijk de baas. ligt nu in "zijn" zetel te maffen. not a care in the world. gisteren stond er een foto op de site van ge zie van de opex waar een Gimly look-a like opstond in een boom notabene!
was zeker de onze niet. die was boven aan het mokken. kreeg weer geen aandacht genoeg. dat was nadat de technieker ventje nog eens 108 euro armer had gemaakt. maar dit was noodzakelijk. mijn hoofpijn rollers zijn besteld en al ingepakt. ga ook deze maand ferm over mijn tarief. maar het kan niet anders. ventje zegt dat mijn moeder ook zou moeten mijn 100 euro indexeren. het woordje moeten staat niet in haar woordenboek. tenzij je het anders verwoord. dat moet ook met ventje. die is boven de was aan het plooien en een podcast te beluisteren.

vandaag is het koude visschotel. gerookte zalm was min 30%. heibot hebben we liggen. garnalen zijn klein. eitjes waren al gekookt. morgen moet ventje om sandwiches. anders een afbakbroodje en in twee. wij eten hot- de -doggie. en zondag lamskoteletjes. het ganse weekmenu hangt aan de keukendeur. aan de kust is het nu 19° en zonnig.

Fijne dag seizoentjes, keep safe en een knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

08 jul 2022, 11:41

Goede middag ondertussen.
Vanmorgen werd ik wakker en ik had een bijslaper!
Stiekem was ze vannacht achter op het voeteneinde komt liggen.
Ik vond al dat het dekbed zo zwaar was.
De eerste keren vloog ze voor de nacht in de garage gelijk alle andere poezen.
Nadat ik een paar keer een half uur achter haar aan gezeten had om ze in de garage te zetten heb ik dat opgegeven.
Toen sliep ze in het mandje op de bureau.
Nu is ze nog een verdieping hoger geklommen.

De bollenborder is geschoffeld.
Het kleine bordertje dat vroeger zandbak was is ook onder handen genomen.
Gisteren avond toch nog het gras gemaaid...
Als ik iets in mijn hoofd heb....
Ook nog een deel administratie doorlopen in verband met die stookolietank.

Nu gaan we de was uithalen en ophangen.

Nog een zonnige dag iedereen

Helena van Troje

08 jul 2022, 15:03

MM mijn verhaal gezien op fb :D
Zijn wel jouw kleuren hé mijn voortuin...

Muddy Maddy

08 jul 2022, 17:39

HVT: ja, ik heb je verhaal gezien. 't zijn idd mijn kleuren!
Cats Rule!

Oma-C

08 jul 2022, 20:47

Goede avond alle seizoentjes,
een gezellige avond aan allen :)
en morgen weer een mooie dag om te genieten....
Slaapwel straks en mooie dromen :wink:
tot later..................

Bekske

09 jul 2022, 08:01

Afbeelding