In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

08 okt 2022, 17:05

Goede namiddag allen, in het zonnetje
uit de wind is het heerlijk :wink:
De was is droog en opgevouwen, er was
gaan strijkwerk bij deze week :)
Alles is aan de kant....
Een fijne dag verder aan allen en geniet
van het mooie weer... :lol:
Voor later een goede avond en een rustige nacht
slaaplekker en tot morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

08 okt 2022, 20:51

goede avond
kom even binnen vallen
Clive dat zou niet hier mogen gebeuren ,papie zou niet met mij in de living wachten ,trouwens
ik heb geen water ,een nacht verleden week kreeg ik maar de slaap niet te pakken (koude voeten ,) ik keerde veel in bed tot hij op een moment me riep (brukde)dat ik moest stoppen,ben toen maar opgestaan,geduldige man heb je
verder gaat het hier zoals gewoonlijk ,soms goed ,soms slecht soms héééél slecht ,
moraal is er niet beter van
MM jij heeft een nieuw beestje bij ,als ik zo lees
verder niet veel nieuws jongste zoon is 42 jaar geworden op 6 oktober ,denk dan aan domi ,die , , :evil: :( die kans niet kreeg
bisous ,en slaap lekker voor straks ,er zijn nieuwe libelekes las ik ook ,welkom bij de seizoentjes
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

09 okt 2022, 08:35

Afbeelding

clive

09 okt 2022, 09:17

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, dank je wel voor het mooie plaatje. Altijd een verassing als ik mijn PC open doe. En het is altijd een leuke.

Mammyretro, echt heel fijn jou terug te lezen. Maar het spijt me te lezen dat de thuissituatie nog steeds dezelfde is als voorheen. Probeer je sterk te houden als er moeilijke dagen hebt en vergeet niet dat je hier altijd mag komen schrijven. Echt helpen kunnen we jou niet, maar we kunnen wel een luisterend oor bieden. En je weet dat je hier altijd ontzettend welkom bent, hoe je je ook voelt :) :) .

Deze nacht heb ik op veilig gespeeld. En heb mijn fles water op de vloer gezet zodat als ik wou drinken ,ik op moest staan om te drinken en mij op de zijkant van het bed zette.Manlief moest lachen dat ik het nu zo deed. Hij zei tegen mij, kun je je voorstellen dat je een fles cola over het bed kieperde . Gelukkig staat dat natuurlijk niet in de slaapkamer.

Gisteren een mooie, maar vooral warme kamerjas gekregen van manlief. De mijne was aan het verslijten. Het is een oudroze geworden met een kap en van dat soort "pluchen" stof, wat zo heerlijk warm aanvoelt. Ben er heel blij mee. Die dame in de lingeriewinkel zei tegen ons dat de dikke pyjama's en kamermantels de deur uitvlogen. Begrijpelijk met de energieprijzen van vandaag.

Zo, manlief is broodjes halen , ik ga nu de ontbijttafel dekken. Dat doe ik graag, de tafel mooi dekken, afruimen iets minder, maar manlief helpt me daar altijd mee.

Ik wens iedereen een mooie, zonnige zondag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C

09 okt 2022, 10:00

Afbeelding

Goede zondagmorgen allen,
Ik ben na lang proberen toch binnengeraakt
ze zullen weer aan de site aan 't werken zijn
het is zondag en dan gebeurt dat wel meer :roll: :oops:
maar via een omweg is het me gelukt om jullie allemaal
een fijne dag te wensen.... een mooie blauwe lucht,
zo goed als geen wind en zalig in de zon :lol:
Daar moeten we van genieten, elk op z'n eigen manier :)

Bekske, fijn jouw wandelman, een leuk plaatje, dank je :lol:

clive ik drink meestal een slokje water als ik van het
toilet kom en voor ik terug in mijn bedje kruip....
gelukkig had je geen natte matras :roll: :oops:

mammyretro, de situatie bij jullie nog niets veranderd :roll:
jammer het moet voor hem toch ook niet aangenaam zijn zo :twisted:

Voor allen een fijne dag vandaag en maak er het beste van
voor zolang het nog duurt :wink:

Muddy Maddy

09 okt 2022, 10:32

Goede morgen seizoentjes,

de straatlichten bleven uit gisterenavond. vond ik maar niets. ik heb dan een groot gevoel van onveiligheid.
ventje is vannacht weer zonder adem gevallen. hij was al de hele tijd aan het snurken en toen ik hem aanporde zei hij dat hij klaarwakker lag. ik was het die nog geen oog meer had dichtgedaan vanaf 01.00 u. bovendien moest ik alle 5 voet naar de wc.
het was dus rond 05.00 u dat ik hem hoorde naar adem snakken. zegt de dokter dat hij moet hoog liggen, ligt hij dus toch bijna op gelijke hoogte met mij. ( wat zeer vervelend is al er maar ene knoflook gegeten heeft.)
het is stralende zon en wij gaan pure winterkost eten. straks al dat vlees in een grote pot, bouillon erbij en koken. er is bijna geen afwas.
Lilly was ginder gewoon om een waterfontein te gebruiken. dus gaan we er ook een moeten kopen.
Vrede met Gimly is er voorlopig nog niet. zij gromt. ze eten wel elkaars korrels en natvoer.
lilly is zo glad als een aal. zit overal op, onder en wat je nog kan denken. en ze is een zeer nieuwsgierig. als ze eenmaal slaapt heb je er geen kind aan, maar ze moet eerst slapen. ze heeft ook de matatabistokjes ontdekt. goed voor haar tandjes. maar dan wordt ze ook zo gek als een deur. die stokjes zijn vergelijkbaar met catnip.
ze is vannacht op bed gebleven.net zoals haar eerste avond hier. ze lag tussen mijn benen, dus was ik verplicht om op mijn rug te blijven liggen. maar ja, moest er toch alle 5 min uit om te plassen.
gisteren toen ik met moeder aan het bellen was, ging de bel. mijn boeken waren toegekomen en zegt die kerel: pakje voor buren: zijn weer niet thuis. ik zeg ok, en laat hem het pak in de gang zetten. toen moeder had neergelegd want vriendin 1 ging om haar boekje komen, ga ik kijken wiens naam er op staat. geen buurman maar de doos was bestemd voor de schoenmaker! en die is hier al zeker 3 jaar weg. laat in de namiddag is die zoon er om geweest. was vriendelijk en bedankte ventje dat hij het in huis had genomen. had het hier vandaag nog gestaan dan had ik ventje die doos aan de deur in het portiek laten zetten. het is niet omdat ik pakjes voor links of rechts aanneem dat ik dat ook voor machoagentje ga doen.
Clive: Hans hield heel veel van Domburg. met de wensambulance is hij vlak voor zijn dood nog eens naar ginder gegaan.
ik ga nu een kop koffie zetten en zien hoeveel water ik in de afwasbak moet laten lopen. dan naar de boerderij en the sims 4 opzetten want als het in het nieuws over politiek gaat, zit ik hier met de koptelefoon aan. vooral Bart de bever kan ik niet uitstaan. Tom Van grieken laten ze bijna nooit uitspreken en dan zit ik me hier te ergeren. en das slecht voor mijne tikker.
Fijne zonnige dag seizoentjes geniet van het weer want het is vlug weer gedaan. keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

09 okt 2022, 12:40

Al een mooi fietstochtje gemaakt naar Hofstade om brood.
Ook al een deel onkruid verwijderd op de oprit.
Gegeten en gelezen.

Wat moet ik nu doen?
Nieuwe gazon zaaien?
Alles laten gelijk het is?
Nog maar eens proberen iemand aan de haak te slagen die het professioneel in orde brengt voor de laatste keer?

Vanavond rap eten want het staat al klaar in de ijskast op de micro golf teljoor.
Gisteren wat veel gemaakt.
Het zijn zo een gekke aardappelen van grootte.
Eén is te weinig en twee is dan weer te veel.
Ik had loze vinken gemaakt met worteltjes en ajuin, alles in dezelfde pot.
Per ongeluk een heel klein beetje te lang laten aanbruinen.
Normaal laat ik de uitjes maar even glazig worden.
Maar, het was wel lekker...

Nog een zonnige zondag allemaal!

wilde eend 2

09 okt 2022, 18:48

Dag seizoentjes allemaal ;
Wat een prachtige herfstdag was het vandaag . ik hoop dat jullie in de mate van het mogelijke , ervan hebben kunnen genieten . :-)
Afbeelding
Ik hoop op en goede nachtrust voor iedereen .

mariajohanna

09 okt 2022, 19:38

Ale, ik ben binnengeraakt.......
Al is het 'ten koste van' vrije tijd.....
Als je dan nog dat woordenboek in het oog moet houden zijn we helemaal klaar.....

Enfin, vandaag een hele fijne dag doorgebracht in Plankendaal, met alle uitleggen van de verzorgers die de dierenarts voederen. Was wel interessant.
Vanaf morgennamiddag geven ze regen op, dus valt er niet veel meer naartoe te gaan. Kan ik misschien nog eens wat kaartjes verder doen.......

Voor de rest niet veel meer te zeggen, geen zin eigenlijk, omdat ik hier heeeeel lang bezig moest zijn om binnen te geraken hier.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

09 okt 2022, 21:02

Afbeelding

Vandaag genoten van een wandelingetje na de middag
er zat wel wat wind maar uit de wind en in de zon was het heerlijk....
Nadien nog wat kaartjes gereed geschreven voor de komende jarigen
dan nog sport gezien op eurosport en zo is de dag ook weer voorbij......
Morgen is het weer maandag en tijd voor de gewone taken :oops:

Slaapwel allemaal en tot morgen... :wink:

Bekske

10 okt 2022, 07:34

Afbeelding

clive

10 okt 2022, 08:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wat een zonnige zondag hadden we gisteren, heerlijk gewoon. Anjelier, haar manlief en Spaanse Woef hebben het wel echt getroffen aan zee. Ben benieuwd naar haar verhaal. Want vroeger toen Niels en Simon nog leefden, gingen we vaak naar hetzelfde hotel waar zij nu zitten.

Ik zie tot mijn groot plezier dat iedereen zijn zondag heeft kunnen invullen.
Zelf zijn wij in de naburige gemeente een fikse wandeling gaan maken in het bos met Matice. Het was een mooie wandeling en het mooie aan dat bos is dat er veel bankjes staan, want af en toe was ik toch toe aan een adempauze. Er is ook een kapelletje in dat bos waar je kaarsjes kunt branden. En dat doe ik altijd. Had een noveenkaars gebrand en 2 lange kaarsen. Ik vroeg manlief voor wie ik ze moest branden en tot mijn verbazing zei hij tegen mij dat ik altijd kaarsjes voor andere liet branden, maar nooit voor ons zelf. Dus moest ik de kaarsen branden voor ons 3. En dat heb ik dan maar gedaan.
Na de wandeling een terrasje gaan doen in het zonnetje, waar Matice nadat ik hem drinken uit zijn waterbus had gegeven, prompt in slaap viel. Grappig om te zien.

Zo, de keuken, living, glazen deur zijn al volledig gedaan en ook de vaatwasser is al leeg gemaakt. Want manlief werkt van thuis uit en dan moet ik hem nimmer storen. Zit wel nog in pyjama. Maar ga dadelijk badje nemen en dan boven meteen alles doen. Dan de benedenverdieping doen en dan staat er nog een behoorlijke strijk op mij te wachten. Ook nog een machine weekendwas instoppen, maar die strijk is dan voor morgen. Af en toe een rustpauze nemen en dan hoop ik tegen 15:00H ongeveer klaar te zijn met alles.
Ga vandaag ook nog paprikasoep maken. Dat is al heel lang geleden dat ik die soep nog gemaakt heb.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

10 okt 2022, 09:24

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
voorlopig nog zonnig....er zou tegen de middag
een beetje regen komen maar morgen
en woensdag weer mooi.... fijn toch :lol:

Hopelijk dat jullie een aangenaam weekend hadden
dat pakken ze niet meer af :wink: tot later.............

Muddy Maddy

10 okt 2022, 10:02

Goede morgen seizoentjes,

vandaag weer een drukke dag. moeten naar schoonbroer en naar moeder en gaan dus weer laat thuis zijn.
vanmorgen kwam er een grote boze grom van boven waar Gimly zich schuilhoudt. hij is het niet langer aan het pikken me dunkt dat dat heksenvel hier de baas komt spelen. Hij is hier al langer dan zij en heeft meer recht. gelijk heeft ie: hij was een perfecte gentleman toen zij hier toekwam en zij reageerde vijandig. wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
toen we nog lagen te slapen ging de bel. roef ventje naar beneden. ze hebben het pakje in de brievenbus gestoken waar het nu nog steeds in zit. ventje klaagt over buikpijn met dat naar boven crossen om Gimly eten te geven en een knuffel en dan madam hier beneden te houden.
ze lag vannacht even op bed. en daarna heb ik ze niet meer gezien of gehoord.
de hutsepot was lekker. lekkerder dan vroeger. toen zaten er tussen de groentjes stukjes vet. nu waren alleen de aardappelen niet goed doorgekookt. we hebben nog wat vlees over, dat kan dan voor vanavond zijn als we honger krijgen. we hebben meestal geen honger. schoonbroers gesleur en getrek en geduw is best wel vermoeiend en dan nog de commentaren van moeder als ventje naar de ldl is.
morgen ook vroeg op, al moet ik maar om 11 u bij de dokter zijn. evaluatie van de hartregelulatorpil en dan zien hoe we het verder gaan aanpakken.
ik heb denk ik een lichte verkoudheid opgelopen. ofwel ligt er hier te veel stof in huis. kan ook. dat gaan we dan maar moeten oplossen als we eens een straaltje zon krijgen en zien waar het ligt.
donkere wolken pakken zich samen over bredene, dat belooft niets goeds.
ventje weet nog niet wat we vanmiddag gaan eten want tussen 12 en 14 komt diene van de diepvries langs. ik heb fricandellen ( aka curryworst) nodig. ik hoop dat we vanmiddag een chineesje kunnen eten. lekkere runderlapjes met veel look. dan ruikt moeder niet of ik al dan niet een pintje gedronken heb. ze kan daar zo kwaad om zijn. zij drinkt niet, dus iedereen moet dan ook maar geheelonthouder worden. vroeger was het van ik op= iedereen op. ventje vond dat vervelend.
ventje gaat zich klaarmaken en daarna is het mijn toer. mijn haar moet dringend gewassen worden en dus dat wordt een douchesessie.
gisteren ( of was het eergisteren?) wilde Lilly ontsnappen via de deuren van de douchecabine. het was van boenk. net zoals je in de films iemand ziet die tegen een dichte deur loopt.
ik ga een kopje koffie zetten en kijken wat er afgewassen moet worden. dan is dat ook uit de weg.
daarna ga ik kijken op de boerderij hoeveelste we in de derby geworden zijn en wat de kuikens willen. tegen dan is het tijd voor de aperietief.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm en knuffel.
Cats Rule!

anjelierken

10 okt 2022, 16:28

Hallo iedereen,

We zijn terug van het zeetje, hebben echt mooi weer gehad en heel veel gewandeld. Op zaterdagnamiddag hebben we een wandelroute gevolgd van 12 km dat begon aan ons hotel, het grootste deel ervan liep door een natuurgebied en de duinen. Zo wandelen is wel heel vermoeiend, constant in het zand lopen en bergop en bergaf. Wel heel mooie vergezichten. Wilt ge geloven dat ik blij was als de tocht ten einde was, ik was echt moe.
We zijn ook naar de markt geweest , toevallig ontdekt dat dat op zaterdagvoormiddag was.
Spaanse woef heeft zich voorbeeldig gedragen, zowel in het hotel als er buiten, is voor herhaling vatbaar. Is er wel moe van, zijn dagschema lag overhoop :D , kon geen uurtjes slapen overdag, maar nu haalt hij het in, is niet weg te slaan van de zetel :D .
Ons hotel viel reuze mee, waarvoor dank aan Clive voor de tip.

Straks eten koken, het zal iets simpels zijn, iets met gekookte eitjes. Heb geen zin in vlees.

Dames, tot morgen allemaal.