NACHTUILTJES(11)2023
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Good evening...
Meme-Rietje, mijn deelneming bij het overlijden van je schoonbroer.
We bevinden ons in een leeftijdscategrorie waar afscheid nemen veelvuldig voorkomt.
Hier staat ook alweer een begrafenis op het programma voor volgende week, oud buurman.
Deze voormiddag nog maar eens op stap geweest, tussen de buien door en namiddag besteed aan geld uitgeven
; wekelijkse boodschappen...
weeral eens moeten vaststellen dat de prijzen ware bergbeklimmers worden;
't is niet meer te doen...
Menu : gebakken scampi met frietjes...
en nu ferm naar look ruiken
maar we hebben er alletwee van geëten
Meme-Rietje, mijn deelneming bij het overlijden van je schoonbroer.
We bevinden ons in een leeftijdscategrorie waar afscheid nemen veelvuldig voorkomt.
Hier staat ook alweer een begrafenis op het programma voor volgende week, oud buurman.
Deze voormiddag nog maar eens op stap geweest, tussen de buien door en namiddag besteed aan geld uitgeven
weeral eens moeten vaststellen dat de prijzen ware bergbeklimmers worden;
't is niet meer te doen...
Menu : gebakken scampi met frietjes...
en nu ferm naar look ruiken
maar we hebben er alletwee van geëten
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
mijn rug protesteert nog maar is stilletjes aan het verbeteren
ben gisteren al naar de groenten boer geweest,
stillekes maar het ging
bedankt voor het medeleven van ventje zijn schoonbroer

mijn rug protesteert nog maar is stilletjes aan het verbeteren
ben gisteren al naar de groenten boer geweest,
stillekes maar het ging
bedankt voor het medeleven van ventje zijn schoonbroer

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
100% waar

-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Fijne Paasdagen

Ivette ons dochter is een paar maanden jonger, hartelijke gelukwensen aan een schat van dochter en lieve moeder.
Mémérietje, ook mijn deelneming, het zal je wat doen de familie van je ventje weer te zien.
Ondertussen al een beetje uit de lappenmand,
Overbuurman samen met vriend zijn grasmatten aan het leggen, ik ga indien nodig sproeien.
Deze gaan vanavond dichtbij samen uiteten en vermits ik niet graag alleen ga vroeg hij of ik meeging, ken hem van kindsbeen af.
Veel honger zal ik niet hebben maar er even tussenuit zal deugd doen.
Maandag heeft Bianca me uitgenodigd om te komen eten, je hoort me niet klagen.
Nog een fijne paaszaterdag
Corry

Ivette ons dochter is een paar maanden jonger, hartelijke gelukwensen aan een schat van dochter en lieve moeder.
Mémérietje, ook mijn deelneming, het zal je wat doen de familie van je ventje weer te zien.
Ondertussen al een beetje uit de lappenmand,
Overbuurman samen met vriend zijn grasmatten aan het leggen, ik ga indien nodig sproeien.
Deze gaan vanavond dichtbij samen uiteten en vermits ik niet graag alleen ga vroeg hij of ik meeging, ken hem van kindsbeen af.
Veel honger zal ik niet hebben maar er even tussenuit zal deugd doen.
Maandag heeft Bianca me uitgenodigd om te komen eten, je hoort me niet klagen.
Nog een fijne paaszaterdag
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen ,
Ik wens iedereen fijne paasdagen. .
Ventje woensdag binnen in het ziekenhuis
Ventje terug thuis als een dief in de nacht op donderdag 22u
We zitten in de laatste fase van ons samen zijn . . .
Hoelang, . . daar kan niemand op antwoorden
Enkele maanden ??..
* Wou jullie iets laten weten. .
Fijne dag allen
tot. . . we zien wel . .
menu: spaghetti bolognaise
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Eerst en vooral: ALLE UILTJES AANGENAME PAASDAGEN!
Dan wens ik Jadi heel veel sterkte en blijf het beste hopen...
Corry, ook gelukwensen voor uw dochter binnenkort en smakelijk maandag bij Bianca, ook ik mag bij Christa gaan eten.
Nu het vervolg van Nik en Els' reis in Italië, ik hoop dat ik er velen een plezier mee doe:
‘Amai hier in de zomer’.
Vandaag lieten we Toscane achter ons. In La Spezia namen we de trein voor de Cinque Terre, een vijftal haast onbereikbare dorpjes. Dat betekent dus: iedereen die er heen wil moet op de trein, en gezien iedereen er heen wil is het dus lekker druk. Net zoals aan de Gotthardtunnel had je hier dus een beetje het gevoel naar het geboortekanaal onderweg te zijn.
We vertrokken met 11° dus namen we maar een goede jas mee. Het zou dorpje in dorpje uit worden, dus moesten we niet al te veel uitrusting meehebben.
Bij aankomst in Monterosso al Mare kwamen we in een andere wereld terecht. Een mooie baai, een glinsterende zon, en hoge steile rotsen die het witte schuim van de lichtjes klotsende zee trotseerden. We wandelden er de esplanade met de kleurrijke huizen af en zagen in de verte een licht hellende voetweg die naar het volgende dorpje, Vernazza, leidde.‘Zouden we dat niet eens doen?’
‘Ok, het is 4,2 kilometer ver, het zal wel niet te lastig zijn.’
Na 500m hadden we al een vest te veel, na 1000m liepen we al lekker rood aan en nog wat verder vroegen we ons al af of het nog lang zo zou doorgaan. We stegen snel maar werden beloond met een bloedstollend uitzicht op de onderliggende baai en het kleurrijke dorp. Het pad was smal en gevaarlijk maar het was het allemaal meer dan waard. Beneden was de kristalheldere zee kalm en genadig voor de grillige rotsen. Ons beeld bevatte alle tinten van blauw en groen, en de diepte was haast angstaanjagend.
Maar wat hier in de zomer, als deze zuidflank een bakoven wordt, en als half Europa langs deze paadjes laveert?
Een steile afdaling met trappen voor reuzen bracht ons dan in Vernazza, waar we ons in het piepkleine haventje op een leuk restaurantje trakteerden. Er heerste een verkwikkende sfeer, elk huisje had een andere kleur en de bootjes hadden nog een gestreept dekzeiltje op.
Het ging daarna nog met de trein naar Manarola voor een koffie, maar ook daar wurmde een massa volk zich door de smalle straatjes….
Dus dan maar terug de auto in La Spezia opgezocht…
Intussen zijn we in Rapallo aangekomen, een gezellige kustplaats met een strandboulevard die ons het beste doet vermoeden. Morgen meer!
Groetjes ook van mij!
Dan wens ik Jadi heel veel sterkte en blijf het beste hopen...
Corry, ook gelukwensen voor uw dochter binnenkort en smakelijk maandag bij Bianca, ook ik mag bij Christa gaan eten.
Nu het vervolg van Nik en Els' reis in Italië, ik hoop dat ik er velen een plezier mee doe:
‘Amai hier in de zomer’.
Vandaag lieten we Toscane achter ons. In La Spezia namen we de trein voor de Cinque Terre, een vijftal haast onbereikbare dorpjes. Dat betekent dus: iedereen die er heen wil moet op de trein, en gezien iedereen er heen wil is het dus lekker druk. Net zoals aan de Gotthardtunnel had je hier dus een beetje het gevoel naar het geboortekanaal onderweg te zijn.
We vertrokken met 11° dus namen we maar een goede jas mee. Het zou dorpje in dorpje uit worden, dus moesten we niet al te veel uitrusting meehebben.
Bij aankomst in Monterosso al Mare kwamen we in een andere wereld terecht. Een mooie baai, een glinsterende zon, en hoge steile rotsen die het witte schuim van de lichtjes klotsende zee trotseerden. We wandelden er de esplanade met de kleurrijke huizen af en zagen in de verte een licht hellende voetweg die naar het volgende dorpje, Vernazza, leidde.‘Zouden we dat niet eens doen?’
‘Ok, het is 4,2 kilometer ver, het zal wel niet te lastig zijn.’
Na 500m hadden we al een vest te veel, na 1000m liepen we al lekker rood aan en nog wat verder vroegen we ons al af of het nog lang zo zou doorgaan. We stegen snel maar werden beloond met een bloedstollend uitzicht op de onderliggende baai en het kleurrijke dorp. Het pad was smal en gevaarlijk maar het was het allemaal meer dan waard. Beneden was de kristalheldere zee kalm en genadig voor de grillige rotsen. Ons beeld bevatte alle tinten van blauw en groen, en de diepte was haast angstaanjagend.
Maar wat hier in de zomer, als deze zuidflank een bakoven wordt, en als half Europa langs deze paadjes laveert?
Een steile afdaling met trappen voor reuzen bracht ons dan in Vernazza, waar we ons in het piepkleine haventje op een leuk restaurantje trakteerden. Er heerste een verkwikkende sfeer, elk huisje had een andere kleur en de bootjes hadden nog een gestreept dekzeiltje op.
Het ging daarna nog met de trein naar Manarola voor een koffie, maar ook daar wurmde een massa volk zich door de smalle straatjes….
Dus dan maar terug de auto in La Spezia opgezocht…
Intussen zijn we in Rapallo aangekomen, een gezellige kustplaats met een strandboulevard die ons het beste doet vermoeden. Morgen meer!
Groetjes ook van mij!
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Jadi, harde woorden om te horen, is bij ons noch niet lang geleden.
Hoe ga je ermee om, onmogelijk het te plaatsen.
Je hebt me toen ondersteund zoals hier vele deden, wil ook mijn steun en begrip aan je doorgeven.
Laat je goed omringen door alle hulp welke je kan gebruiken.
Veel liefs
Corry
Hoe ga je ermee om, onmogelijk het te plaatsen.
Je hebt me toen ondersteund zoals hier vele deden, wil ook mijn steun en begrip aan je doorgeven.
Laat je goed omringen door alle hulp welke je kan gebruiken.
Veel liefs
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Stille zaterdag...
Bij de enen al stiller dan bij de anderen
’k veronderstel dat het vooral bij Jadi wel heel stil is want zoiets te horen krijgen doet je hele wereld stilvallen.
Jadi we willen er zijn om jou te steunen en moed te geven.
Knuffel......
Deze voormiddag gestapt, namiddag koers gekeken natuurlijk.
Corry, gelijk heb je hoor dat je je niet opsluit daarmee komt je ventje niet terug hé en maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Het leven moet verder hoe hard het ook is.
Vrolijk Paasfeest voor iedereen.

Bij de enen al stiller dan bij de anderen
’k veronderstel dat het vooral bij Jadi wel heel stil is want zoiets te horen krijgen doet je hele wereld stilvallen.
Jadi we willen er zijn om jou te steunen en moed te geven.
Knuffel......
Deze voormiddag gestapt, namiddag koers gekeken natuurlijk.
Corry, gelijk heb je hoor dat je je niet opsluit daarmee komt je ventje niet terug hé en maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Het leven moet verder hoe hard het ook is.
Vrolijk Paasfeest voor iedereen.

Oud maar niet Out
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
kom er weer eens op; eerder geen goesting,
ging iet goed, dus maar gerust met een boekje,
ga wel iedere dag na de noen een dutje doen,
doet heel goed aan mijn lichaam,
morgen Pasen heugelijke dag voor iedereen,
niet te veel chocolade eitjes eten niet goed voor de lijn,
dus aan allen en vrolijk Paasfeestje, groetjes van krakje,

ging iet goed, dus maar gerust met een boekje,
ga wel iedere dag na de noen een dutje doen,
doet heel goed aan mijn lichaam,
morgen Pasen heugelijke dag voor iedereen,
niet te veel chocolade eitjes eten niet goed voor de lijn,
dus aan allen en vrolijk Paasfeestje, groetjes van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
tjonge zég voor je hier opgeraakt
goeie zalige hoogdag van pasen iedereen
het weer ziet er goed uit,
Jadi mijn kaarsje brand en ik denk aan jullie
weet wat je meemaakt, mijn duimde heb je, alle twee
en ieder die een knuffeltje nodig hebben, ik heb er veel

goeie zalige hoogdag van pasen iedereen
het weer ziet er goed uit,
Jadi mijn kaarsje brand en ik denk aan jullie
weet wat je meemaakt, mijn duimde heb je, alle twee
en ieder die een knuffeltje nodig hebben, ik heb er veel

-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Nog een paar boodschappen gedaan te voet wat een zalig weertje
Deze middag bij dochter
Yvette, zo mooi geschreven, toen ik langs de kerk kwam voelde ik me ook een beetje bij hen
Wie gaat er winnen in Paris - Roubaix????
Greetie