In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

09 jul 2023, 15:59

Het is hier een lome zondag.
Nochtans ik slaap redelijk goed.
Vannacht zelfs de deken moeten bijtrekken.
Met het raam open in de zomerresidentie wordt het frisjes tegen de morgen aan.
Ik durf zo vroeg nog niet alles openzetten gezien de reeks inbraken in de buurt alweer.
Ze kijken naar geen uur: overdag en 's nachts, bewoners thuis of niet, maakt niet uit...

Het heeft hier net eventjes geregend.
Wij vallen altijd tussen de grote regenvlagen door zie ik op de kaarten.
Seffens nog een geut.

Daarstraks een lange babbel gehad met de dochter die ondertussen bessen aan het plukken was.
Die werkt met oortjes en kan dan verder doen ondertussen.
De toeristen zijn aan het terugkomen.
Ik weet niet hoe dikwijls wij ons gesprek hebben onderbroken voor een landend vliegtuig.

Middelste kleinzoon is op reis met treintickets die hij gewonnen heeft in een wedstrijd ingericht door Europa.
Een deel verblijfskosten waren inbegrepen. Ze hadden wel eerst een gemotiveerde paper moeten schrijven.
Ze zijn met vier op tocht door de landen van voor het vroegere Ijzeren Gordijn: Estland, Letland, Litouwen,Polen, Bulgarije, Hongarije om in Griekenland te belanden.De vakantie van zijn leven denk ik. Hoop ik maar.

Zo ik ga een vieruurtje bijeen zoeken.
Heb zin in een ijsje.

Hou jullie goed!

Oma-C

09 jul 2023, 20:06

Fijne avond allen,
wij hebben hier rond kwart voor 3 een
paar donderslagen gehad en een regenbui
Verder nog zon voor de rest van de dag

Hopelijk nergens schade? want als ze beginnen
dan kan het lelijk doen... :roll: :oops:

Slaapwel voor straks en verder nog een gezellige avond :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

10 jul 2023, 08:28

Afbeelding

Oma-C

10 jul 2023, 09:15

Goede maandagmorgen allemaal :wink:

Dag Bekske, wat leuk die poesjes :)

Het is al weer warm buiten maar hier
is alles gesloten om de warmte buiten te houden
Vannacht heeft alles open gestaan maar
het was niet veel afgekoeld :roll: :oops:
IK hou het dus zo rustig mogelijk want
die warmte vecht met mijn adem

Voor allen een fijne dag en hou het veilig... :roll:
veel sterkte aan wie het kan gebruiken :)

clive

10 jul 2023, 09:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hopelijk heeft niemand schade van het noodweer gisteren. Hier is het rond een uur of 15:00H beginnen te regenen. En af en toe in de verte een donderslag. Dus we zijn er tussenuit gevallen waar ik niet boos om ben. Het waaide wel redelijk hard en daar kan Matice niet tegen, dan wordt hij heel nerveus en onrustig. Hebben hem dan een betrekkelijk nieuw speeltje gegeven en toen was hij wat rustiger. Zelf is hij dan nog allerlei speelgoed uit zijn boxen gaan halen om tenslotte in slaap te vallen. Toen hij terug wakker werd was ook de regen al gedaan.
De BBQ hebben we gisteren dus niet gedaan. Had dan steak gebakken, rauwe witlof met partjes tomaat erin en wat afgekruid met peper. Manlief is dan in de frituur wat frietjes gaan halen. En 2 curryworsten voor Matice. Manlief had een medium friet gehaald, maar dat was nog veel te veel, de grootste helft hebben we in de groencontainer moeten gooien :oops: :oops: . Wij zijn zo geen echte frituurmensen. Ieder zijn meug natuurlijk.

Mannlief is in Antwerpen gaan werken, dus heb ik samen met Matice het rijk voor ons alleen, kan ik doorwerken, ga vandaag ook al de was doen, kan ik die buitenhangen, want morgen gaat het waarschijnlijk regenen.

Zo, ga doordoen. Knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

10 jul 2023, 09:43

Goede morgen seizoentjes,

Blij om te lezen dat ik er een 'fan' bij heb :D Dank je wel voor de informatie Arina! en natuurlijk ook Clive.
Ventje is vanmorgen om 5 u 15 opgestaan. hij kon om verschilende redenen de slaap niet meer vatten. hij was niet aan het piekeren, maar was eerst gebeten door een mug, dan begon zijn lies te jeuken das dan al 2 keer uit bed. 1 keer voor die muggenbeet en dan om zijn lies te verkoelen met nat water. en toen hij weer terug kroop had hij het warm en heeft besloten om op te staan tot groot jolijt van Lilly & Gimly. eigenlijk ben ik blij dat ze zo vroeg buiten geweest is want wij moeten vanmiddag naar mijn moeder. die vent van de bank komt. ik moet nog testen of mijn opname knop op mijn telefoon werkt want ik ben van plan het gesprek op te nemen. natuurlijk moet ik toestemming vragen in verband met de wet op de privacy. zegt hij neen dan kan ik daar mijn conclusies uit trekken. :? de laatste keer denk ik namelijk dat hij gelogen heeft over een kasbon die van mijn vader was en na zijn overlijden naar moeder gegaan is. want mijn moeder rekende erop dat die uitbetaald ging worden. dat was in het begin van die oorlog en alles was 'bevroren' zei hij. ik heb dat later tegen ventje gezegd want die mocht er niet bij zijn maar deze keer wel en ventje geloofde dat niet. vandaar die opname. en neen ik ben niet paranoïde. ( misschien wel een klein beetje maar dat dateerd van vroeger. toen hebben ze genoeg tegen me gelogen!)
Het is ons gisteren gelukt om die steak nie nauwe op de bbq te leggen ondanks een dreigende regenbui maar we hebben er niet veel van gemerkt. Lilly wel. die kwam bij de eerste bui binnen, een en al protest. wij hadden dat express besteld! dacht zij met haar kattenlogica. en als ventje zich ook maar een ietsiepietsie verzet, denkt Gimly met zijn kattenlogica dat hij eten gaat krijgen. hij heeft al 2 zakjes binnen en Lilly 1. ze heeft weer buiten haar eten gekregen. ik heb de reden al uitgelegd.
buurman heeft gisteren laat nog een burenchat verstuurd dat hij zijn pakje gevonden had. om 22 u 37. ventje was juist naar bed gekomen. het is terug meegegaan met B-post. met een stagair. onze vaste pakjesbezorgers zijn met vakantie. en ook de vaste postbode. het is nu soms 14 u eer er een postbode passeert.
vanmorgen zocht ik een bepaalde trui. dus heb ik al een klein beetje van de enorme berg kleren die in de kast moeten weggewerkt. en natuurlijk kreeg ik vrijwel onmiddelijk rugpijn. gisteren het toestel van de dr h. alleen met de rugpads gebruikt. ventje liet ze wel op de grond vallen zeker? we gaan dat csi gewijs moeten afplukken. ik heb 30 min geprobeerd ongeveer ook de duur dat schoonbroer met mij bezig is als ik ga voor mijn behandeling. ze zelf leggen heb ik nog niet geprobeerd. ik zou de gebruiksaanwijzing moeten lezen. de tens van de apotheek moet ik nog opladen. en die kan ik ook zelf niet opleggen. in de gebruiksaanwijzing zeggen ze van wel maar in de praktijk? ho maar. dat lukt echt niet. Lilly heeft juist enkele korrels gegeten. Gimly is teruggekeerd naar zijn fleece. het plan was dat we ze vandaag beneden allemaal gingen wassen en nieuwe leggen maar dat plan gaat niet door. we gaan wel pizza gaan eten. misschien met een glaasje wijn maar dan moet ik iets met look eten anders is mijn moeder kwaad. zij mag in therorie niet meer drinken dus alleman mag ook niet meer drinken. vroeger dronk ze occasioneel een glaasje cava nu alleen als we naar DWIK gaan. ventje drinkt niet al hij met de auto gaat rijden en dus geeft hij zijn bonnentje aan mij. je krijgt naar 1 alcoholische consumptie bij betalen en als je meer wilt, bijvoorbeeld nog een poeskaffee dan moet je nog extra betalen. je krijgt wel een karaf wijn gratis maar die staat al uren en uren vooraf ingeschonken uit dozen en ventje vetrouwd dat niet. dat is om er ziek van te worden zegt hij. aan de tafel naast ons werd lustig gedronken. ook degene die moesten rijden. cava, wijn en biertjes aan de lopende band. die hadden waarschijnlijk elk apart betaald en dan heb je veel bonnetjes. wij hebben vergeten onze roomsoesjes op te eten gisteren. ik had die uitgehaald om na de steak nie nauwe op te eten en ventje had ze in de frigo gezet in verband met het rare weer dat hier gisteren was. stel je voor dat ze zouden "keren" en de room zuur werd zoals je dat nu zeker met soep zal hebben. en we hebben er geen van de twee aan gedacht. Gisteren wilden de katten geen sardientjes. het gebeurt soms dat Lilly ze de dag nadien opeet. en ik weet niet of er nog over is of niet. ventje zei dat ze een lange tijd geen sardienen meer krijgen. hetzelfde met tonijn. aangezien we in Brugge moeten zijn heeft ventje gevraagd om een boodschappenlijstje te maken voor de ldl rechtover moeder haar deur. ik heb er net chocolade met framboos en knettersnoep op gezet.( wie kent dat nog?) toen ik in het 4 de leerjaar lager onderwijs zat werd dat verboden op school omdat als je een bepaalde frisdrank nadien dronk dat je maag uitzette, gelijk een mentos in cola. of dat waar was, weet ik niet want ik kreeg bijna nooit snoep van thuis uit en zeker geen snoep die een rage was. met een twi* heb ik ooit eens door de caramel een tand mee uitgetrokken. ja, je leest het goed. was die reep nu overtijd dat de caramel zo hard en plakkerig was of was het recept dan anders? ik weet het niet en zal het nooit weten. bij ons werd er bijna nooit naar de tandarts gegaan omdat dat te kostelijk was. en je kreeg bijna niets terug van de ziekenkas. alleen als je crepeerde van de pijn dan was je wel verplicht te gaan. omdat ik als kind zoveel antibiotica heb gekregen zijn mijn 2 voorste tanden bruin en afgebrokkeld. het feit dat ik als tiener sloten koffie dronk heeft ook niet geholpen. ik had in de tijd ergens zo'n witte substatie besteld om die wit te maken die ze ook gebruiken in de filmindustrie als de heks bijvoorbeeld een zwarte tand moest hebben. hielp natuurlijk geen zak. misschien zou tipex helpen maar ventje denk dat ik dan met vergiftingsverschijnselen in de kliniek ga belanden. dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. in engeland heb ik eens een reactie gehad op een ovenreiniger dat ik gespoten had in zeer warm weer. Thierry woonde dan tijdelijk bij ons. en als die kookte dan gebruikte hij bijna alle potten en pannen en kommen. om de een of andere reden had die de oven moeten gebruiken. op spoed in High Wycombe beland en daarna een dag in obeservatie genomen met zo'n buisje zuurstof in mijn neus. ze hebben dan radioactieve stof in mijn bloed gespoten de dag nadien om te zien of ik geen astma had gekregen. de uitslag was natuurlijk negatief al had ik de ademhaling van iemand die een astma-aanval kreeg. en ze hebben nooit gevraagd of ik in contact met chemische producten was gekomen. over de oven gesproken: we lieten die elk jaar profesioneel reinigen door een firma. en omdat ze niet goed sloot bladerde de email bovenaan af. we hebben dat op raad van die mensen gemeld aan de huisbaas maar die heeft geen actie ondernomen de cheapskate. :x in die 7 jaar dat ik daar woonde heeft mijn deurbel nooit gegaan. en toen we verhuisden moest ineens een heleboel gedaan worden die hij had gezegd zelf te komen doen zoals de haag vooraan. er groeide een bramenstruik in! 8O vrienden van de kerkgemeenschap hebben ons dan uit de nood geholpen. ik was redelijk dik bevriend met Chris die onze ramen kwam zemen. en die trommelde dan zijn vrienden op als hij zelf niet kon komen helpen. die had eens de trompetspeler in de kerk ( er was altijd live muziek) opgetrommeld en diens zoon om ons te gaan halen van heatrow en zijn 2 de versnelling werkte niet. en vraag me niet waar we vandaan kwamen. Italië of het communiefeestje van nichtje 2. eenmaal in belgië moesten we met de trein naar huis Bruggen sporen want niemand kon ons komen ophalen en schoonmoeder beweerde dat ze de weg naar zaventem niet meer kende. en natuurlijk ook met de trein terug naar zaventem, waar die ineens op een ander spoor stond. we vlogen de tweede keer met britisch midlands, een goedkope luchtvaart maatschappij en dan zat ik in de tweede zetel en heb ik de take-off bewust meegemaakt. toen we naar Italië reisden had ik aan een stewardess gezegd dat het de eerste keer was in een vliegtuig voor mij. en ik moet zeggen ze deed alles om me op m'n gemak te stellen. na het opstijgen een glaasje spuitwater en telkens ik naar de wc moest, vroegen ze of ik me wel okè voelde. dat was pas service! en rond die tijd in Italië was er net een hittegolf bezig. we zijn gegaan in een week waarin ventjes verjaardag viel. ik had voordien in een reisgids gelezen als je ze in het hotel een goede tip gaf ( ventje gaf 20 euro want kleiner had hij niet) ze alles voor je deden. en dat was waar. je moest ook vragen naar het lokale bier en de wijn. dat appricieerden ze. in het hotel waren ze net een poefproject gestart met een restaurantje. en ik moet zeggen dat was een goede zet. op onze laaste avond in het hotel hebben we nog de menukaart laten ondertekenen en de kok kwam naar ons en maar knipmessen en gracie zeggen. de nederlanders die in het hotel verbleven waren in een klap muisstil. en je hebt tamelijk veel overredingskracht nodig om een feestende nederlander het zwijgen op te leggen. :lol:
die zopen 'heineken' en wij het plaatselijke bier: de nasto azurro. we dronken er zodanig veel dat de ober ( onze vaste) naar een ander hotel van hun groep is moeten gaan om extra te gaan halen. we moesten maar onze hand in de lucht steken en daar was hij. och, ik heb nog zoveel te vertellen. alles dat terugkomt en ik me voor de geest kan halen. *zucht* maar ik denk dat ik ga stoppen voor ik jullie verveel. ( al denk ik dat er veel naar mijn dagelijkse gazet uitkijken. hoop ik :oops: )
ik ga het nieuws hier lezen en dan een beetje verder werken aan mijn boek.
Fijne dag nog seizoentjes, het weer is doenelijk vandaag vind ventje. vandaar die trui die ik vanmorgen zocht.
Cats Rule!

anjelierken

10 jul 2023, 16:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het verwachte onweer viel goed mee. Veel regen , maar het duurde niet lang. In de verte rommelde het wel.
Voor vandaag en morgen nog hoge t°, maar daarna zou het frisser worden.
Als het woensdag minder warm is ,gaan we wandelen. Da's al weken geleden. Als de t° onder de 25° is, zijn we weg.

Straks als avondmaal "smos" eten. Had die gisteren al gemaakt ( wel een dubbele portie voor vandaag erbij).Dat eten we enkel in de zomer.
Als jullie willen weten hoe ik dat maak: blokjes aardappelen gaar koken in gezouten water , afgieten en laten afkoelen. Daarna in de frigo zetten. Tomaten in stukjes snijden ( enkel het vruchtvlees), eieren hard koken, in stukjes doen , gekookte hesp in reepjes snijden, een beetje ajuin fijnsnijden. Sla fijnsnijden. Dit alles in de frigo zetten, het moet koud zijn. Als je het gaat eten, alles in een grote kom mengen samen met mayonaise.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

10 jul 2023, 17:39

merci Anjelier nu wist ik direct wat ik ging eten se.
het staat koud te worden
ik ga niet alles mengen met mayonaise
ik vrees dat ik nog over heb voor morgen.

mammyretro

10 jul 2023, 20:41

goede avond ,
kom even langs ,
ik heb me vandaag ingeschreven voor 2 wandelingen in juli van 20 km
hoop dat het droog blijft en niet te warm is
deze week hebben we jami tot donderdag ,vrijdag gaan ze al op reis
verder niet veel nieuws ,
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

11 jul 2023, 08:17

Afbeelding
het word weer bakken en braden te veel van het goeie .DE wandeling zit erop en het was nu al zweten dus heel de dag weer binnen blijven want dezon is ook mijn vijand .Voor vele is de zon een vriend maar ja he is nu zo .Heb enorm moeilijk om te ademen ben gewoon nu al uitgeput en de drie zoeken ook een koele plaats op .groetje

Oma-C

11 jul 2023, 09:31

Goede dinsdagmorgen , vandaag weer een hete dag
30° en meer :oops:
Hou het koel bij de tv of elders maar doe geen zware
inspanningen, dat is niet goed op onze leeftijd :roll:

anjelierken zoiets ongeveer heb ik regelmatig in de koelkast
staan als het zo heet is, je hebt dan ook minder honger :?
Maar het smaakt altijd, vandaag maak ik er weer eentje(een smoske)
want morgen komt m'n dochter en die lust dat ook graag :lol:

Sterkte aan wie het kan gebruiken en het werk gaat niet lopen
Er komen nog dagen genoeg om alles in te halen....
Hier is in de ochtendkoelte al het voornaamste huiswerk gedaan
seffens een douche en dan rustig blijven.... :oops:
Groetjes allen en voorzichtig zijn... :) genoeg drinken en smeren
als je buiten gaat :wink:

Muddy Maddy

11 jul 2023, 10:23

Goede morgen seizoentjes,

Zo, de bankzaken bij mijn moeder zijn ook in orde. en ik heb het hele gesprek mogen opnemen. later zei moeder dat ventje er meer van kende dan die vent. logisch met zijn laatste job bij de marine. we zijn een lekkere pizza gaan eten en ze waren vriendelijk en behulpzaam. dan merkte ventje op dat hij een berichtje had. zijn zus. moeder heeft het nu ook gehoord. schoonmoeder heeft het hem weer gelapt! ze is weer hysterisch geworden en ze is weer overgebracht naar de spoed maar nu hebben ze haar opgenomen in de dienst ortho geriaterie. bij de zware gevallen is er echt geen plaats meer ginder. ze heeft gisteren een scan ondergaan want die hysteria moet ergens van daan komen. Ook de huisdokter was verwittigd en die weet ook niet meer vanwelk hout pijlen te maken om een diagnose te stellen. dus aangezien ventje morgen van "dienst " is, zal hij pas vanavond weten wat de uitslag van de scan was. ze denken ofwel een hersenbloeding ofwel een tumor. ze lag alleszins onder sedatie en zeker voor die scan. das nu wel vreemd, twee maandagen na elkaar. ik ben eerder geneigd om aan een hersenbloeding te denken want een tumor? schoonvader(joost hebbe zijn ziel) had in het begin van zijn ziekte speldenaaldhersenbloedingen. later werden die groter en toen begon die ook te veranderen. maar niet in de kwaade zin zoals schoonmoeder. hij kreeg dan een maagbloeding en steeds groter wordende hersenbloedingen. neef had verteld dat op het laatst opa het laken over zijn kop trok als de deur open ging. hij was bang haar te zien hoewel hij ook vrijwel niemand meer herkende op het laatst. en dan zat hij op palitatieve. doped up to his eyesballs met de morfine. want hij had helse pijnen van die hersenbloedingen, maagbloedingen (2 keer) het was zoals een cluster hoofdpijn en ik denk dat er bepaalde seizoentjes kunnen meespreken van hoofdpijn. stel je voor dag & nacht voelen alsof je hoofd in een bankschroef zit die ze steeds maar strakker aandraaien. ze zeggen wel dat hersenen zelf geen pijn afgeven maar het zijn de zenuwen die daar zitten. die zenuwknopen waren dus aangetast door de bloedingen. en ze 'vuurden' als het ware constant pijnprikkels af. en dus moeten we nu afwachten wat het verdict van schoonmoeder gaat zijn. wij kunnen er met z'n allen zeker niet voor zorgen en geen 24/24, 7/7 want dan gaan wij er nog eerder aan door dan zij. en schoonzus vertelde dat ze nog maar pas genezen was van een covid aanval. 8O hoe heeft ze die opgelopen?ja, haar weerstand is verminderd door de BK maar ze moet dan die Covid op d'r werk opgelopen hebben als ergotherapeute. volgende week moet ik weer voor mijn behandeling naar schoonbroer. ziet mijn moeder me nu al 2 maandagen op een rij. ventje toonde een filmpje van het concert van de band waar hij naartoe gaat aan moeder en ze kreeg al de zenuwen van de lichtshow. en we hebben eindelijk iets gevonden wat we al lang zoeken. de sleutelhanger van de band ZZ-top. die dubbele Z dus. we gaan er wel invoerrechten op moeten betalen want het komt van de states. het T-shirt met de banddata dat ventje donderdag gaat aandoen komt ook uit de states en daar waren ook douanekosten aan verbonden en zijn metal vriend die er 2 besteld had, schrok effen. das maar liefst 25 euro aan invoertax. maar het is het waard vond die metal vriend. ten slotte bestel je niet alle dagen een T-shirt met 25 euro invoerkosten bovenop de kosten van het T-shirt. en dat is een T-shirt van rond de 55 euro. omdat het officieel is. maar ze gaan ook lang mee. ventje heeft er nog van ruim 10 jaar geleden. en over leveringen gesproken: vandaag komen mijn baconkruiden toe. de vraag is hoe laat? het zou normaal in de brievenbus kunnen tenzij ze voor 1 potje een doosje gebruiken. buren zijn op reis. ik vond het al vreemd dat hun zeil niet meer op het verlengd terras hing. de dochter en het nieuwe lief blijven hier. wat buren V betreft, weet ik niet en ik weet ook niet wie voor hun raskat bonni zorgt. is een brits korthaar. en die zijn prijzig. ik heb ook een prijs moeten betalen voor Lilly maar daar zaten haar eerste 2 vaccinaties in en het hondsdolheidvaccin + de chip. vooral die hondsdolheid vaccinatie en de chip waren duur. maar ik heb het met plezier betaald want toen kon mijn vriendin zich eindelijk een warme winterjas permiteren. en geen die van een discountwinkel kwam. Ventje gaat zich klaarmaken om naar de carref. te gaan om mijn leesvoer. we weten nog niet wat we gaan eten, dat hangt af van het weer van vandaag en wat er beschikbaar is om op de bbq te smijten. als de beenhouwer ribben heeft denk ik dat het dat wel zou worden. Vinny was dol op ribben. die knaagde het been helemaal schoon. mijn poetsvrouw heeft er nog gevonden de eerste keer onder de kast. en toen werd ik emotioneel. en die kippenborrelhapjes knaagde die ook helemaal schoon. hij haalde ze zelfs uit de vuilniszak als hij zich weer express liet opsluiten in de keuken. en dat heeft hij veel gedaan. de pikkedief. maar je kon er niet lang boos op blijven. jammer dat hij maar 5 jaar is geworden. maar hij heeft er echt alles uitgehaald in die 5 jaar wat hij kon. zeker als je bedenkt dat als hij 5 weken en 4 dagen was hij bijna dood was. Nick was toen nog onze dierenarts en die zei dat het 50/50 ging zijn. ofwel vonden we hem 's anderdaags dood ofwel springlevend. en hij was springlevend. over dierenartsen gesproken: de schoondochter van die vent van de bank werkt als enige dierenartse in het asiel blauw kruis in brugge. en die heeft soms ook overuren. ze is gespecialiseerd in kleine huisdieren maar ginder zitten er ook pony's en schapen en die hebben ook verzorging nodig. vooral de schapen hun hoeven. en dat zijn bijna allemaal coviddieren. hij vroeg zelfs aan mijn moeder of ze geen katje wilde of een klein hondje maar ze moest daar helemaal niet van weten.wij hadden dat kort na de dood van mijn vader al gevraagd. maar het antwoord is neen. ze moet dan een kattenbak uitkuisen en eten geven en naar de dierenarts als iemand haar kan brengen gelukkig heeft ze goede buren. en ze mag in augustus 3 weken voor Praline zorgen de kat van de buurvouw die ook op fb zit. Praline eet alleen korrels. dus moeten wij die 3 kuipje patè nog zien kwijt te geraken. vroeger was er nog haar zusje karmel maar die is ook ineens overleden. die at wel natvoer. de buurvouw heeft een ongeluk gehad met haar moeders auto die nu op haar naam staat. er is een in haar koffer gereden. auto is 20 jaar en nu rijp voor het schroot. dus die heeft gezien de leeftijd een nulwaarde. wij hebben nog voor onze 19 jarige Tuut een bedrag gekregen omdat die zeer goed onderhouden was. jammer dat er een redelijk grote kost aan was om die door de keuring te krijgen en aan de leeftijd van een oldtimer te geraken. anders reden we nu nog met onze metalic blue Honda civic 'saga'. en nu rijden we met een i10-tje dat ons ook goed dient.
Anjelier: die smos zou je ons niet moeten voorzetten helaas. wij beiden lusten geen koude aardappelen. mijn vader zaliger at dat we graag maar met mosterdvingegraite. en ook macedoine ging er vlot in. en ik denk dat mijn vader zaliger jouw smos heerlijk zou vinden. hij heeft in zijn laatste levensjaren om het recept van americain zoals je die in een restaurant krijgt met een rauw ei in het midden dikwijls aan mij gevraagd maar het kwam er maar niet van. en uit eten gaan ging op het laatst helemaal niet meer. hij zat dan onder de fentanylpleisters. ik had hem dat al gezegd omdat hij veel pijn had. en toen de dokteres kwam zei zij het ook. die fentanylpleisters waren lang werkende. hij moest maar om de 2 dagen een nieuwe plakken. voor drugsverslaafden is fentanyl nu de meest gestolen drug. vroeger was het in de Us oxycodon. maar er zijn rechtszaken geweest tegen de fabrikant omdat die niet op de bijsluiter schreef dat oxy zeer zeer verslavend was. en er zijn schadevergoedingen uitgekeerd van ettelijke duizenden en duizenden dollars.
Ventje is nu naar de beenhouwer om ribben. morgen is het spaghetti, voor donderdag weten we het nog niet omdat ventje en zijn metal vriend als 's middags vertrekken. ventje moet morgen naar zijn moeder maar gaat daar ook geen uren blijven zitten als die verdoofd blijft. en wij denken als ze toch niets vinden ze haar terug naar het rusthuis sturen met verdovende middelen. er is daar dan een grote kans op. de verpleegsters in het rusthuis zeiden dat ze al veel agressieve patiënten meegemaakt hebben maar dat N. toch de kroon spant. in het eerste rusthuis waren de patiënten vanaf dag 1 al bang van haar. in leven kon je er soms ook bang van worden. ze kon bijzonder venijnig zijn. En donderdag komt de diepvries dus ventje zal al weg zijn en moet dan maar zeggen wat hij wil. we regelen dat dan wel. en we zien wel wat we dan ook zeer vroeg gaan eten. zij kunnen in Antwerpen nog iets gaan eten want ik denk dat ze daar veel te vroeg zullen zijn. het concert begint rond 18 u of 19 u denk ik. ventje verwacht om 02 u 's nachts thuis te komen. en dan moet ik Lilly nog binnen krijgen ook! met een zaklamp op jacht naar een grijze gestreepte kat. ik hoop dat ik haar zonder problemen binnen krijg en zonder problemen in mijn bed kan kruipen. ofwel moet ik flink doorwerken aan mijn boek.
we hebben er over gepraat en gaan nu toch voor een vaatwasser. maar eerst moet die kast leeg en moet er gezocht worden naar de wateraansluiting die er zogezegd ligt. wij denken van bij de electrozaak hier niet ver vandaan te gaan om er een te kopen en te laten installeren. die hebben in de tijd mijn dampkap ook gedaan. de oude hing te laag en er was geen afvoer naar buiten. Wie tips heeft over een merk van vaatwas, gooi maar op het forum.
Ik ga stoppen want ik moet nog mijn pillen nemen. tegen dan is het tijd voor de aperitief.
Fijne dag verder seizoentjes! keep cool!
Cats Rule!

anjelierken

11 jul 2023, 11:45

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT en Oma-C: smos kan smaken vooral in de zomer, dan maak ik dat vaak klaar. Manlief vind dat heel lekker en vraagt daar dikwijls naar. Het is ook gemakkelijk om klaar te maken.
Had dat ooit eens gegeten als kind bij een vriendin thuis. Haar moeder deed er ook nog erwtjes en wortelen bij ( uit een blik). Maar ik maak het zonder die erwten en wortelen.

MM: de koude aardappelen kun je vervangen door koude rijst of koude pasta. Dat is ook lekker.
Over die vaatwasser: ik heb een kleine vaatwasser van whirlpool, ben daar tevreden over. Ik laat die 2 x per week draaien, zoveel afwas hebben we niet omdat we de potten en pannen zelf afwassen. Messen wassen we ook zelf af, omdat daar kleine bruine vlekjes op kwamen. Na de warme maaltijd als ik de vuile borden , enz. erin zet, laat ik die elke keer spoelen, kwestie van geen nare geurtjes te hebben.

Bekske: met deze hitte zit er weinig zuurstof in de lucht. Buurman van een eindje verder heeft daar ook veel last van. Die blijft deze dagen binnen en zit bij de airco. Vanaf morgen worden de t° draaglijker.

Deze ochtend een beetje gewerkt in de tuin, toen de t° nog te doen was. Nu voor de rest van de dag binnen blijven.

Ik denk dat de dieren van zoon het hier prima naar hun zin hebben. De kippen lopen goed mee met de onze. De konijntjes hebben een reuze buitenren die goed afgesloten is en waar ze naar hartenlust kunnen graven. Elke dag gooi ik die "gang" terug dicht, maar de volgende dag is het terug van het zelfde. En de hamsters zitten koel in de tuinberging, zien er ook tevreden uit :D . Had me op voorhand eens ingelezen wat die hamsters en konijnen allemaal eten, en elke dag hebben ze toch iets extra om te eten dan enkel hun gewone droogvoer.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

11 jul 2023, 12:53

Anjelier ik denk dat die diertjes nog op vakantie willen komen bij jou.
Hoe zit he met hun poes?
Heb je daar nieuws van?

Oei, oei, ik vrees dat een van de buren kalkoenen gaat opkweken zo te horen.
Zolang het maar geen parelhoenders zijn...

Vanmorgen een halve berg strijk weggewerkt.
Ik heb nog een beetje te gaan vooraleer die stoel leeg geraakt.

Vasttapijt is opgemeten.
Probleem: de mijnheer breekt niet zelf uit.
Niet meer...
Wie gaan we daar nu weer voor laten opdraaien?

We zullen eens dat overschotje smos gaan opeten se.

Mooie dag nog iedereen!

Oma-C

11 jul 2023, 20:15

Slaaplekker straks allemaal en veel sterkte
aan wie het nodig heeft :?

Anjelierke, ik doe daar ook verschillende
soorten groentjes bij liefst rauw dan en heel weinig majo
Morgen komt mijn dochter en ik heb al een schotel
klaarstaan in de koelkast, ze eten daar graag broodjes bij.... dus :)
Groetjes allen en tot morgen :)
Ik ga nog wat tennis kijken :wink: