In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeiemorgen iedereen, ja weeral vrijdag
Hier is het aan 't miezeren, je wordt er ook nat van...
maar ja we kunnen er niks aan veranderen
ik maak er dus het beste van....
heb gisteren de boodschappen gedaan, ik moet
dus niet meer buiten vandaag
M-M sterkte met je mama, oud worden en alleen zijn
het is allemaal niet zo simpel....
Iedereen een fijne dag niet teveel naar buiten kijken
Het wordt beter.... met geduld en boterhammen....
Goeie moed!!
Hier is het aan 't miezeren, je wordt er ook nat van...
maar ja we kunnen er niks aan veranderen
ik maak er dus het beste van....
heb gisteren de boodschappen gedaan, ik moet
dus niet meer buiten vandaag
M-M sterkte met je mama, oud worden en alleen zijn
het is allemaal niet zo simpel....
Iedereen een fijne dag niet teveel naar buiten kijken
Het wordt beter.... met geduld en boterhammen....
Goeie moed!!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dat is niet plezant die situatie bij je moeder MM.
Als ik het goed begrepen heb zal er maandag al gezinshulp zijn.
Dan hebben jullie geluk.
Als ik het goed begrepen heb zal er maandag al gezinshulp zijn.
Dan hebben jullie geluk.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@ Helena: neen, maandag wordt het besproken. buurvrouw Stefanie werkt bij familiehulp en zou samen met Mia kijken wat ze kunnen doen. mijn moeder wil natuurlijk Stefanie in huis. ik vrees dat dit een eutopie zal zijn. ventje zijn zus gaat kijken voor een gezeldschapsdame.
heb ze aan de lijn gehad: ze heeft de telefoon gehoord en nu zondag kan ze zeker niet naar Carlito's. ze is nog te zwak. ze zou bovendien weer over haar g*t liggen. ik denk van de dag van haar verjaardag om pizza's van de pizzahut te gaan om naar daar te brengen. als ze dat wil ten minste. ik ga morgen om bloemen want de wekelijkse markt op het kerkplein bestaat niet meer. dus ja, moet ze maar een boeket van Fleur de lys aanvaarden. meer kan ik niet doen.
de kapster is pas terug open op maandag dus kan ik daar pas maandag een afspraak gaan maken. Vrijdagavond 19 januari om 20 u 45 mag ik naar het zonnehuis voor een manicure en een pedicure. ventje zal me brengen en afhalen.
Dus het is gewoon afwachten. allereerst moet ze zeker naar een gehoorcentrum. al zal de techniek met een usb haar volledig ontsnappen. het is de enige oplossing
heb ze aan de lijn gehad: ze heeft de telefoon gehoord en nu zondag kan ze zeker niet naar Carlito's. ze is nog te zwak. ze zou bovendien weer over haar g*t liggen. ik denk van de dag van haar verjaardag om pizza's van de pizzahut te gaan om naar daar te brengen. als ze dat wil ten minste. ik ga morgen om bloemen want de wekelijkse markt op het kerkplein bestaat niet meer. dus ja, moet ze maar een boeket van Fleur de lys aanvaarden. meer kan ik niet doen.
de kapster is pas terug open op maandag dus kan ik daar pas maandag een afspraak gaan maken. Vrijdagavond 19 januari om 20 u 45 mag ik naar het zonnehuis voor een manicure en een pedicure. ventje zal me brengen en afhalen.
Dus het is gewoon afwachten. allereerst moet ze zeker naar een gehoorcentrum. al zal de techniek met een usb haar volledig ontsnappen. het is de enige oplossing
Cats Rule!
-
MM
Ai ai dat gaat niet goed komen die Stefanie in huis.
Het is "den buro" dat beslist wie er komt.
Hopelijk komt er vlug een oplossing.
Het is duidelijk dat je moeder het niet meer echt aan kan alleen.
Terwijl ik aan het schrijven was kwam schoonzoon eraan om de auto klaar te maken voor de keuring.
Willen die remlichten toch niet werken zeker!
Heeft hij geprobeerd die te herstellen, vruchteloos.
Nu is het weer wachten voor hij dat stukje besteld heeft en gemonteerd.
Ik hoop dat de auto nu toch binnen de goede termijn gekeurd geraakt.
Ik heb zodoende buiten de was op het rekje hangen, nog niet veel uitgespookt vandaag.
Het ruikt weer lekker bij de buurvrouw.
Gezinshulp kan goed koken.
Die heeft toch chance met haar twee dames van gezinshulp.
Komen twee keer in de week voor vier uur.
Maken eten klaar, doen de was en de strijk, gaan met haar boodschappen doen in de rolstoel.
Schoonzoon heeft hier een boterhammetje meegegeten.
Pech de foerage (jongste) was al naar de winkel geweest.
Zal ik morgen de kleine boodschappen met de fiets doen, want het regent weeral.
Nog even en de muizen vallen dood in het schap.
Gisteren een dikke rat over het terras zien lopen.
Niet moeilijk met al die composthopen tegenwoordig overal en twee vijvertje in de tuinen.
Plus daarbij een houten terras bij de buren en je bent bediend door de ratten.
Veel valt er hier niet te vertellen.
Dames en dieren maak er het beste van vandaag.
Ai ai dat gaat niet goed komen die Stefanie in huis.
Het is "den buro" dat beslist wie er komt.
Hopelijk komt er vlug een oplossing.
Het is duidelijk dat je moeder het niet meer echt aan kan alleen.
Terwijl ik aan het schrijven was kwam schoonzoon eraan om de auto klaar te maken voor de keuring.
Willen die remlichten toch niet werken zeker!
Heeft hij geprobeerd die te herstellen, vruchteloos.
Nu is het weer wachten voor hij dat stukje besteld heeft en gemonteerd.
Ik hoop dat de auto nu toch binnen de goede termijn gekeurd geraakt.
Ik heb zodoende buiten de was op het rekje hangen, nog niet veel uitgespookt vandaag.
Het ruikt weer lekker bij de buurvrouw.
Gezinshulp kan goed koken.
Die heeft toch chance met haar twee dames van gezinshulp.
Komen twee keer in de week voor vier uur.
Maken eten klaar, doen de was en de strijk, gaan met haar boodschappen doen in de rolstoel.
Schoonzoon heeft hier een boterhammetje meegegeten.
Pech de foerage (jongste) was al naar de winkel geweest.
Zal ik morgen de kleine boodschappen met de fiets doen, want het regent weeral.
Nog even en de muizen vallen dood in het schap.
Gisteren een dikke rat over het terras zien lopen.
Niet moeilijk met al die composthopen tegenwoordig overal en twee vijvertje in de tuinen.
Plus daarbij een houten terras bij de buren en je bent bediend door de ratten.
Veel valt er hier niet te vertellen.
Dames en dieren maak er het beste van vandaag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ukjes zijn toch gekomen vandaag. Zoon had ze deze morgend gebracht en ik heb ze naar huis gevoerd. Onderweg geen probleem met water, ondanks dat het een ganse dag geregend heeft.
Stond ervan verstelt dat water zo rap kan wegtrekken. Aan het station gisteren was de weg afgesloten wegens wateroverlast, en nu vandaag niks meer te zien.
Krakje: kan me best voorstellen dat je vermoeid bent, zoiets kruipt in je kleren, vooral als het al zolang duurt.
In verband met die telefoontjes, ik zou de telefoon afzetten, kan ze niet meer bellen. Dat zal rust geven.
Sterkte.
MM: je moeder heeft hulp nodig, dat is wel duidelijk. Eenmaal dat allemaal in orde is, zal je zelf ook rust vinden.
Want kan me inbeelden dat je niet gerust bent.
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Manlief zou de kerstboom graag nog een weekje laten staan. Hij vindt hem zo mooi en gezellig met al die lichtjes. Eigenlijk stond het afbreken ervan morgen op het lijstje, ach, we zullen morgen wel zien.
Was klaarwakker deze ochtend om 05:15H. Ben dan maar opgestaan en heb de volledige strijk al gedaan. Matice lag zoals gewoonlijk als ik aan het strijken ben, naast mij. En dan is hij aan het knikkebollen, waarschijnlijk van het eentonige gesis van het strijkijzer.
Buurman schuin/schuin tegenover zijn begrafenis was sereen. Het was de oudste zoon die letterlijk alle teksten heeft voorgelezen en dat deed hij heel er goed. Buurmans foto stond geprojecteerd op een groot scherm en ik kreeg even een klein klopje toen ik besefte dat hij er echt wel nimmer was.
Zo, ik ga alles eens bijlezen, maar eerst moet ik mijn oefeningen doen.
Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-
Goede morgen seizoentjes,
Wat is dat toch een luxe opstaan om 9 u en niet hoteldebotel de telefoon grijpen en bellen.
ik ga vandaaag een boeket halen bij de bloemenwinkel. zo rond de 25 euro moet genoeg zijn.
Iedereen is het er over eens dat mijn moeder hulp nodig heeft. dus we gaan het nodige doen.
Gisteren ging ik vragen voor mijn kapsel maar ze is gesloten tot maandag. dat is dan maandag het eerste klusje. ik heb wel een zeer late avondafspraak voor manicure en pedicure.
maandag moet ik voor een behandeling. eerst een rappe hap naar mijn moeder, zien of die niets nodig heeft en dan op de parking van de vroeger Cercle gaan staan want het is school en dan moeten de kinderen opgehaald worden. meer dan 1 keer staat het verkeer in een knoop daar. de stadsbus kan dan ook niet verder rijden.
Dinsdag moet ventje met zijn zus gaan tekenen voor hun moeders huis en dan zullen ze wel zien. voordien mag ventje onze nieuwe trouwringen afhalen en betalen.
Woensdag gaan we dan naar de Ldl in de buurtgemeente.
Donderdag ontbrekende boodschappen gaan doen.
Vandaag eten we camenbert in de oven in de kaasdoos. die kan dan in de vaatwas. eerst een lookstokbroodje afbakken. het aperitiefhapje voor zondag is ook al in huis en we moeten enkel de port nog koud zetten. we eten een lamsvleesschotel. misschien met kroketten of aardappelballetjes want er is nieuwe olie in de friteuse. ik moet voor vandaag ook nog een rookworst die Suus meegevracht heeft 2 u laten koken. hopelijk is die nog goed. dat kan dan tussen een boterhammetje. ik denk er over na om verse soep te maken. er is nog sla, komkommer en selder. en ik heb nog 2 medium ui liggen.
voor de verandering regen. toen ik opstond kwam noch Gimly noch Lilly mee naar beneden. ik hoor dat ventje opstaat en die is al aangekleed want hij moet dus om de twee kranten en een brood. ach, kijk eens aan: onze bontjasjes op pootjes zijn nu beneden en willen eten. Gisteren is er ook eten besteld. Gimly's gewone voeding en we hebben een andere soort korrels voor Lilly besteld. dat en 2 zakken diamond care kattenzand. is zacht aan de pootjes maar vliegt in het rond. Lilly graaft immers graag. dus vandaag ook nog eens stofzuigen. en met de swiffer wetjet de plekken van Gimly's spuug verwijderen. het is immers hier beneden een heel versleten vynil. ik had graag kurktegels gehad hier maar ja.... we zullen we zien en daarna beslissen of we toch voor kurk gaan of zeer fijne tegels. of opnieuw vynil. het hangt er vanaf hoeveel ze gaan vragen voor het huis en ze moeten elk de helft krijgen want zo stond dat in haar testament.
ventje is nu om zijn boodschappen.
Ik ga zo mijn veenbessensap inschenken en bellen.
Fijne dag seizoentjes
Wat is dat toch een luxe opstaan om 9 u en niet hoteldebotel de telefoon grijpen en bellen.
ik ga vandaaag een boeket halen bij de bloemenwinkel. zo rond de 25 euro moet genoeg zijn.
Iedereen is het er over eens dat mijn moeder hulp nodig heeft. dus we gaan het nodige doen.
Gisteren ging ik vragen voor mijn kapsel maar ze is gesloten tot maandag. dat is dan maandag het eerste klusje. ik heb wel een zeer late avondafspraak voor manicure en pedicure.
maandag moet ik voor een behandeling. eerst een rappe hap naar mijn moeder, zien of die niets nodig heeft en dan op de parking van de vroeger Cercle gaan staan want het is school en dan moeten de kinderen opgehaald worden. meer dan 1 keer staat het verkeer in een knoop daar. de stadsbus kan dan ook niet verder rijden.
Dinsdag moet ventje met zijn zus gaan tekenen voor hun moeders huis en dan zullen ze wel zien. voordien mag ventje onze nieuwe trouwringen afhalen en betalen.
Woensdag gaan we dan naar de Ldl in de buurtgemeente.
Donderdag ontbrekende boodschappen gaan doen.
Vandaag eten we camenbert in de oven in de kaasdoos. die kan dan in de vaatwas. eerst een lookstokbroodje afbakken. het aperitiefhapje voor zondag is ook al in huis en we moeten enkel de port nog koud zetten. we eten een lamsvleesschotel. misschien met kroketten of aardappelballetjes want er is nieuwe olie in de friteuse. ik moet voor vandaag ook nog een rookworst die Suus meegevracht heeft 2 u laten koken. hopelijk is die nog goed. dat kan dan tussen een boterhammetje. ik denk er over na om verse soep te maken. er is nog sla, komkommer en selder. en ik heb nog 2 medium ui liggen.
voor de verandering regen. toen ik opstond kwam noch Gimly noch Lilly mee naar beneden. ik hoor dat ventje opstaat en die is al aangekleed want hij moet dus om de twee kranten en een brood. ach, kijk eens aan: onze bontjasjes op pootjes zijn nu beneden en willen eten. Gisteren is er ook eten besteld. Gimly's gewone voeding en we hebben een andere soort korrels voor Lilly besteld. dat en 2 zakken diamond care kattenzand. is zacht aan de pootjes maar vliegt in het rond. Lilly graaft immers graag. dus vandaag ook nog eens stofzuigen. en met de swiffer wetjet de plekken van Gimly's spuug verwijderen. het is immers hier beneden een heel versleten vynil. ik had graag kurktegels gehad hier maar ja.... we zullen we zien en daarna beslissen of we toch voor kurk gaan of zeer fijne tegels. of opnieuw vynil. het hangt er vanaf hoeveel ze gaan vragen voor het huis en ze moeten elk de helft krijgen want zo stond dat in haar testament.
ventje is nu om zijn boodschappen.
Ik ga zo mijn veenbessensap inschenken en bellen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Goedemorgen aan iedereen,
Hier is het nog efkes droog, we zien wel wat er komt
M-M, sterkte voor je mama, en ja we worden allemaal
eens oud en soms staan we er niet bij stil dat
onze beurt ook komt
Fijne 3 koningsdag vandaag, maak er een leuke dag van
en hopelijk krijg je de boon uit de koningentaart
Groetjes allemaal en tot later
Hier is het nog efkes droog, we zien wel wat er komt
M-M, sterkte voor je mama, en ja we worden allemaal
eens oud en soms staan we er niet bij stil dat
onze beurt ook komt
Fijne 3 koningsdag vandaag, maak er een leuke dag van
en hopelijk krijg je de boon uit de koningentaart
Groetjes allemaal en tot later
-
Vandaag wordt mijn driekoningenkind al 46 jaar.
Het was onze derde koning.
We worden inderdaad ouder.
Waar is de tijd dat de oude gordijnen van ons moeder koningsmantels werden.
Een kroon op hun hoofd, een ster om aan te draaien (schoonvader maakte mooie sterren).
Klaar om te zingen.
Ik zal zelf voor mijn taart moeten zorgen vrees ik.
Voordeel is dat ik dan in elk geval een boon heb.
Het is grauw en grijs.
Ofwel gaan mijn ogen erg achteruit.
Ik heb nog nooit zo dikwijls licht moeten aandoen in de eethoek.
Aan iedereen een knusse zaterdag gewenst.
Het was onze derde koning.
We worden inderdaad ouder.
Waar is de tijd dat de oude gordijnen van ons moeder koningsmantels werden.
Een kroon op hun hoofd, een ster om aan te draaien (schoonvader maakte mooie sterren).
Klaar om te zingen.
Ik zal zelf voor mijn taart moeten zorgen vrees ik.
Voordeel is dat ik dan in elk geval een boon heb.
Het is grauw en grijs.
Ofwel gaan mijn ogen erg achteruit.
Ik heb nog nooit zo dikwijls licht moeten aandoen in de eethoek.
Aan iedereen een knusse zaterdag gewenst.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
eindelijk met moment geen regen gezien maar wel fris,
voormiddag naar Heist-Op-Den-Berg geweest,
afspraak maken bij gehoorcentrum voor volgende week
klank nazien is niet juist meer alles klink naar de hese kant,
dan gsm gaan zien, moeten van ziekenhuis een nieuwe halen,
wegens diabetes, het meten zal met gsm moeten gebeuren,
zeker voor type1, die op papier stonden zijn verouderd ,
dus zij raden aan om terug contact leggen met ziekenhuis,
en een nieuwere versie te nemen, dus afwachten,
iets gaan drinken, daarna naar de Aldi om een bureaustoel te halen,
was laat toen we thuis kwamen, en nu is genieten van de warmte hier binnen,
grtjs van krakje,

voormiddag naar Heist-Op-Den-Berg geweest,
afspraak maken bij gehoorcentrum voor volgende week
klank nazien is niet juist meer alles klink naar de hese kant,
dan gsm gaan zien, moeten van ziekenhuis een nieuwe halen,
wegens diabetes, het meten zal met gsm moeten gebeuren,
zeker voor type1, die op papier stonden zijn verouderd ,
dus zij raden aan om terug contact leggen met ziekenhuis,
en een nieuwere versie te nemen, dus afwachten,
iets gaan drinken, daarna naar de Aldi om een bureaustoel te halen,
was laat toen we thuis kwamen, en nu is genieten van de warmte hier binnen,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Aan allen een gezellige avond en straks een goeie nacht
Ik ga met zoon en schoondochter naar de chinees
ik trakteer voor m'n verjaardag, en omdat ze altijd klaarstaan
voor al het doktersgeloop van de laatste tijd
Slaapwel allemaal en tot morgen...
Helena, Proficiat aan de jarige zoon
en sterkte aan al wie het nodig heeft
Ik ga met zoon en schoondochter naar de chinees
ik trakteer voor m'n verjaardag, en omdat ze altijd klaarstaan
voor al het doktersgeloop van de laatste tijd
Slaapwel allemaal en tot morgen...
Helena, Proficiat aan de jarige zoon
en sterkte aan al wie het nodig heeft
-
Ania - Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55
Goeieavond,
Deze nacht 12u geslapen en daarstraks nog een dut van een uur.
Ik zou zo een winterslaap kunnen doen.
Donderdag ging ik nr de osteo. Gans anders dan mijn vorige, heel zacht.
Hij heeft wel mijn schouder gekraakt. Ik heb wel de indruk dat het losser is, het heeft toch iets
gedaan merk ik. Ik heb nu voor binnen 2 weken een afspraak gemaakt met een andere in de buurt, ik was niet overtuigd omdat ik mijn kledij mocht aanhouden. De bewuste ontsteking werd niet aan gevoeld. Zo kan ik eens vergelijken.
Maandag terug nr de dokter , mijn oor zit weer toe(stop) en kan zij haar mening ook nog eens geven en ook over mijn gehele spierpijn sinds die felle keelpijn. Mss eens bloed trekken, heb meestal wel tekorten en is lang geleden.
Nu maar eens aan het eten beginnen. We aten pas om
2u een boterham. Nu beginnen ze terug honger te krijgen en die moeten warm eten hebben anders zijn ze niet tevreden.
Deze nacht 12u geslapen en daarstraks nog een dut van een uur.
Ik zou zo een winterslaap kunnen doen.
Donderdag ging ik nr de osteo. Gans anders dan mijn vorige, heel zacht.
Hij heeft wel mijn schouder gekraakt. Ik heb wel de indruk dat het losser is, het heeft toch iets
gedaan merk ik. Ik heb nu voor binnen 2 weken een afspraak gemaakt met een andere in de buurt, ik was niet overtuigd omdat ik mijn kledij mocht aanhouden. De bewuste ontsteking werd niet aan gevoeld. Zo kan ik eens vergelijken.
Maandag terug nr de dokter , mijn oor zit weer toe(stop) en kan zij haar mening ook nog eens geven en ook over mijn gehele spierpijn sinds die felle keelpijn. Mss eens bloed trekken, heb meestal wel tekorten en is lang geleden.
Nu maar eens aan het eten beginnen. We aten pas om
2u een boterham. Nu beginnen ze terug honger te krijgen en die moeten warm eten hebben anders zijn ze niet tevreden.
-
Goede morgen seizoentjes,
Wakker geworden, had weer flutters in mijn borstholte, twee kalmeerpillen genomen en dan nog een beetje gedut. omdat het ging vriezen had ik een extra fleece mijn bed gelegd maar Lilly was het daar niet mee eens. ze is dan ook niet eens komen liggen. nu zit de juffrouw buiten. Gimly staat hier te zeuren om eten. hij moet maar nog een beetje wachten.
ik heb gisterenavond nog met Suus contact opgenomen en die was hard geschrokken van mijn berichtje over moeder. ze was immers hier als die ziek werd. nu is moeder elke dag beter aan het worden zegt ze. dat is waar want toen ik zei dat ik om bloemen ging, moest het niet eens. ze wil nu nog geen bloemen. bovendien het gaat vriezen en de bloemen worden dan duurder en gaan minder lang mee en dus zonde van mijn centjes. ja, dat betekend dat ze er inderdaad weer bovenop aan het komen is. ze is al weer koppig. in elk geval wil ze wel bloemen op de dag zelf. hop nog een keer naar Brugge. gelukkig heeft ventje centen gekregen voor de naft. het was eigenlijk voor mij bestemd omdat ik geholpen had met de was en alles wat vuil in de wc was er waren ook vlekken op de keukenvloer heb weggepoetst, die heb ik dan ook gedaan, wel met afwasmiddel en zonder aftrekker.
Suus heeft het relaas aangehoord. die deelt de mening van iedereen die zegt dat moeder professionele hulp moet krijgen. de sociale dienst zal zelf moeten komen kijken vrees ik want ventjes zus zal nog geen tijd gehad hebben om die te bellen dus ga ik dat maandag zelf doen. via het net zal ik wel het nummer van de sociale dienst van haar ziekenfonds vinden. als ze het zelf met eigen ogen zien wie er ook gestuurd wordt dan kan er extra hulp komen. het moet dan alleen maar door de koppige hersenen van moeder dringen dat het zo niet verder gaat.
Gimly stond hier te "smeken" om eten. op zijn achterste poten, 1 poot op mijn knie en met de andere probeerde hij me een tikje tegen de wang te geven. dat betekend simpelweg: slaaf: geef mij eten. Lilly is van buiten gekomen en verdween naar boven. ze gaat wel ergens gaan liggen. waarschijnlijk op haar gekende fleece waar ze altijd op ligt. ik ga dus de paarse fleece naar onderen moeten doen. want vannacht heeft ze helemaal niet op mijn voeten geslapen maar ze lag bij ventje. pas toen Gimly terug naar boven kwam om daar de bak te gebruiken en er een stinkie poo achterliet is ze van bed gekomen. ze is wel veel komen keppen vannacht. ventje duwde haar richting mijn voeten maar daar had ze geen zin in. zij eet 's morgens praktisch niets maar eet dan wel meer 's avonds. en dan gaat ze mee gaan slapen.
woensdag moet er ook een gasaansteker op het lijstje van de A. gezet worden. deze die hier ligt is leeg. gelukkig had ik een knalrode mee verleden keer omdat ventje als hij kookt die aansteker niet in het mandje legt waar het moet liggen maar zo een beetje overal waar hij die kwijt kan. ik heb gisteren verse soep gemaakt van een restje sla, een ui in 4 gesneden, de komkomer erbij en de selder. ventje heeft ze met de mixer fijn gemaakt. ze zit nu in een andere pot, een kleinere in de frigo en de rookworst ook. ik heb er eerst aan geroken en dan 2 uur laten koken want niet de juiste manier was heeft Suus al lachend verteld. je moet hem bakken. 20 min. maar mijn hersenen hielden het op koken en 2 uur. daarna heb ik die eruit gehaald en geproeft. en die was lekker. dat is de regel tegenwoordig: kijken , ruiken, proeven. we hebben dus nu voldoende beleg in huis en soep.
Vandaag is het een lamsschotel. dan kan die pan ook meteen in de vaatwasser die gisteren gewerkt heeft. ik moet wel nog met de hand die 6 literpot van de soep afwassen met de hand, aangezien ventje van pot is gewisseld. die soeppot kon niet in de ijskast.
aperitiefhapje is iets wat we lang geleden nog gegeten hebben: fagoti*. die moet nog acclimatiseren buiten de ijskast. ventje heeft van bij zijn moeder thuis zo'n zuignappen handvat meegebracht dus opletten dat ik het glas niet uit de douche trek als ik eruit kom.
De zon komt op zegt mijn meteobalkje maar het gaat bewolkt zijn las ik en amper 3°. ventje zei van de stoof te laten branden. eens zien of hij dat gaat doen. en de kerstversiering moest gisteren weg maar is er toch blijven staan. het kwam er na het lezen van 2 kranten niet meer van want dan heb ik het eten klaargemaakt. ventje heeft dan look gesneden en een paar teentjes in de soep gedaan en 4 stukjes in de kaas die al in de kaasdoos zat. dat is wel makkelijker dan eerst bakpapier leggen en de kaas in het houten doosje in de oven. Lilly likte aan het lookbrood maar neen, vind ze niet lekker. de kaas wel die zeer lopende was. maar ze was er dan al vandoor naar boven voor ze het restje kon oplikken.
de twee katten zijn naar boven en ik zit hier. straks mijn veenbessensapje nemen. en daarna zie ik wel. de gordijnen mogen ook al open.
Fijne dag verder seizoentjes
Wakker geworden, had weer flutters in mijn borstholte, twee kalmeerpillen genomen en dan nog een beetje gedut. omdat het ging vriezen had ik een extra fleece mijn bed gelegd maar Lilly was het daar niet mee eens. ze is dan ook niet eens komen liggen. nu zit de juffrouw buiten. Gimly staat hier te zeuren om eten. hij moet maar nog een beetje wachten.
ik heb gisterenavond nog met Suus contact opgenomen en die was hard geschrokken van mijn berichtje over moeder. ze was immers hier als die ziek werd. nu is moeder elke dag beter aan het worden zegt ze. dat is waar want toen ik zei dat ik om bloemen ging, moest het niet eens. ze wil nu nog geen bloemen. bovendien het gaat vriezen en de bloemen worden dan duurder en gaan minder lang mee en dus zonde van mijn centjes. ja, dat betekend dat ze er inderdaad weer bovenop aan het komen is. ze is al weer koppig. in elk geval wil ze wel bloemen op de dag zelf. hop nog een keer naar Brugge. gelukkig heeft ventje centen gekregen voor de naft. het was eigenlijk voor mij bestemd omdat ik geholpen had met de was en alles wat vuil in de wc was er waren ook vlekken op de keukenvloer heb weggepoetst, die heb ik dan ook gedaan, wel met afwasmiddel en zonder aftrekker.
Suus heeft het relaas aangehoord. die deelt de mening van iedereen die zegt dat moeder professionele hulp moet krijgen. de sociale dienst zal zelf moeten komen kijken vrees ik want ventjes zus zal nog geen tijd gehad hebben om die te bellen dus ga ik dat maandag zelf doen. via het net zal ik wel het nummer van de sociale dienst van haar ziekenfonds vinden. als ze het zelf met eigen ogen zien wie er ook gestuurd wordt dan kan er extra hulp komen. het moet dan alleen maar door de koppige hersenen van moeder dringen dat het zo niet verder gaat.
Gimly stond hier te "smeken" om eten. op zijn achterste poten, 1 poot op mijn knie en met de andere probeerde hij me een tikje tegen de wang te geven. dat betekend simpelweg: slaaf: geef mij eten. Lilly is van buiten gekomen en verdween naar boven. ze gaat wel ergens gaan liggen. waarschijnlijk op haar gekende fleece waar ze altijd op ligt. ik ga dus de paarse fleece naar onderen moeten doen. want vannacht heeft ze helemaal niet op mijn voeten geslapen maar ze lag bij ventje. pas toen Gimly terug naar boven kwam om daar de bak te gebruiken en er een stinkie poo achterliet is ze van bed gekomen. ze is wel veel komen keppen vannacht. ventje duwde haar richting mijn voeten maar daar had ze geen zin in. zij eet 's morgens praktisch niets maar eet dan wel meer 's avonds. en dan gaat ze mee gaan slapen.
woensdag moet er ook een gasaansteker op het lijstje van de A. gezet worden. deze die hier ligt is leeg. gelukkig had ik een knalrode mee verleden keer omdat ventje als hij kookt die aansteker niet in het mandje legt waar het moet liggen maar zo een beetje overal waar hij die kwijt kan. ik heb gisteren verse soep gemaakt van een restje sla, een ui in 4 gesneden, de komkomer erbij en de selder. ventje heeft ze met de mixer fijn gemaakt. ze zit nu in een andere pot, een kleinere in de frigo en de rookworst ook. ik heb er eerst aan geroken en dan 2 uur laten koken want niet de juiste manier was heeft Suus al lachend verteld. je moet hem bakken. 20 min. maar mijn hersenen hielden het op koken en 2 uur. daarna heb ik die eruit gehaald en geproeft. en die was lekker. dat is de regel tegenwoordig: kijken , ruiken, proeven. we hebben dus nu voldoende beleg in huis en soep.
Vandaag is het een lamsschotel. dan kan die pan ook meteen in de vaatwasser die gisteren gewerkt heeft. ik moet wel nog met de hand die 6 literpot van de soep afwassen met de hand, aangezien ventje van pot is gewisseld. die soeppot kon niet in de ijskast.
aperitiefhapje is iets wat we lang geleden nog gegeten hebben: fagoti*. die moet nog acclimatiseren buiten de ijskast. ventje heeft van bij zijn moeder thuis zo'n zuignappen handvat meegebracht dus opletten dat ik het glas niet uit de douche trek als ik eruit kom.
De zon komt op zegt mijn meteobalkje maar het gaat bewolkt zijn las ik en amper 3°. ventje zei van de stoof te laten branden. eens zien of hij dat gaat doen. en de kerstversiering moest gisteren weg maar is er toch blijven staan. het kwam er na het lezen van 2 kranten niet meer van want dan heb ik het eten klaargemaakt. ventje heeft dan look gesneden en een paar teentjes in de soep gedaan en 4 stukjes in de kaas die al in de kaasdoos zat. dat is wel makkelijker dan eerst bakpapier leggen en de kaas in het houten doosje in de oven. Lilly likte aan het lookbrood maar neen, vind ze niet lekker. de kaas wel die zeer lopende was. maar ze was er dan al vandoor naar boven voor ze het restje kon oplikken.
de twee katten zijn naar boven en ik zit hier. straks mijn veenbessensapje nemen. en daarna zie ik wel. de gordijnen mogen ook al open.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!