In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

05 jan 2025, 11:22

De laatste tijd heb ik zo de indruk dat ik vakantie hou.
Er komt niet veel uit mijn handen.
Morgen terug de gewone treineau.
Vandaag appelspijs maken, dan zijn we zeker dat er geen suiker in zit.
Morgen afspraak maken bij de diabetoloog.
Misschien helpt die de weg vinden in mijn eten.
Ondertussen zitten we al aan 57 kg...
Zonder er iets voor te doen...
Huisarts maakt zich nog geen zorgen dus ik ook niet.
Gelukkig heb ik niet al mijn kleinere kleren weggedaan.
Ik kom van 75 in 2011...

Och arme Matice, gelukkig is het nu beter.
Hij zal zich ongelukkig gevoeld hebben.

We zullen eens rustigen aan het werk gaan.

Ondanks de regen maak er een gezellig knusse zondag van iedereen!

Oma-C

05 jan 2025, 15:08

Goede namiddag allen hoewel het als avond is
zo donker en nat, en winderig.....
Het is nog niet gestopt met regenen :roll:
Waar blijft dat water vandaan komen...?

Nog een gezellige dag binnen in de warmte
met een drankje en misschien iets lekkers.... :)
Ik ga verder naar de cross kijken... wat een slijkboel :?
Tot morgen...en sterkte aan wie zich niet lekker in z'n vel voelt.....

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

06 jan 2025, 08:30

Afbeelding
hier zijn we weer om jullie het beste te wensen .Vrijdag heeft de huisarts zware pijn pleisters voorgeschreven .Ondanks ik al een zware medicijn nam tegen de pijn .Maar mijn gezicht sprak boekdelen zei hij .Meestal neem ik iets op voorhand tegen dat hij komt en nu had ik gedacht ga nog even wachten .Dus om de drie dagen de pleister veranderen .Voor mij is het zo duur niet maar de die er tussenkomen is iets anders .Maar heb toch nog een paar plaatsen met hardnekkige pijnen de rest ligt de sluimeren nu .Ja als je op vele plaatsen met verschillende pijnen zit is geen lachertje .Hopelijk betert het nog .Slapen is nu al iets verbeterd gisteren me bezig gehouden om eten de maken voor mijn kroostgrote gezin hahaha .Heb 5 liter soep gemaakt daarna nog van 15 tomaten saus gemaakt .En 2kg gehakt gerold voor balletjes .En dan nog appelmoes gemaakt .Diepvries is weer gevuld en ik was pompaf wel maar enorm tevreden .Ook had ik dan nog eten klaargemaakt voor mij en de viervoeters .Dus heb ik me niet verveeld want tv zegt me voorlopig niks met die kerstfilmenenz erop .Nu hopelijk dat de boodschap hulp ga komen deze voormiddag afwachten .Geniet van jullie dag binnen entrek je van weer niks aan dat doet toch ook zijn zin groetje

Oma-C

06 jan 2025, 09:12

Afbeelding

Goede morgen iedereen, alles is nat
en nog meer regen voor de verandering :roll:
Veel wind ook, die huilt om het gebouw....
Binnen blijven dus, daar is altijd wel iets te doen :)

Allen een aangename 3 koningsdag, hier komen
de kinderen ook zingen maar niet aan de appartementen
liever in de winkelstraten.....ik zal ze niet zien... :?

Beterschap aan de zieken, hou moed en verzorg je....!
Tot later................. :)

Helena van Troje

06 jan 2025, 11:01

Bodylotion gehaald voor mijn winterse slangenvel.
De tubes handcreme gaan er door de laatste tijd.
Brood is ook gescoord.
Het was wel harde wind, maar zacht buiten.
Eindelijk is de extra tafel opnieuw in het tuinhuis geraakt.
De andere tafel staat terug in de garage.
Nu nog mijn comfortabel zeteltje terug naar het beneden zithoekje en we zijn er.
De tien klapstoeltjes moeten ook nog terug naar het tuinhuis.
Een andere keer.Niet alles tegelijk.
Bekske ik heb gisteren ook appelspijs gemaakt
Zonder suiker, maar ze is heel lekker.
Al zeg ik het zelf.
Gisteren dus kip met appelmoes en kroketjes gegeten.
Kip gekookt in bouillon waar ik straks soep ga van maken.
Lekker.

Ik ga eens kijken of die site van De Lijn nog plat ligt.
Poets weet langs geen kanten hoe ze bij haar volgende post moet geraken met hun nieuw vervoersplan!
Als ik geen kapotte auto had, ik had ze er naartoe gebracht.
Dat kan toch niet gelijk ze bezig zijn tegenwoordig.

Gelijk Bekske zegt laat het weer niet aan uw hartje komen en maak het binnen warm en gezellig.
Gelukkig hebben we allemaal nog warm en een dak boven ons hoofd.
In de hoop dat het niet weg waait natuurlijk.

clive

06 jan 2025, 11:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Matice is genezen hij had zelfs honger. We zetten hem even op licht verteerbare voeding met zijn hondeneten en dat aangevuld met magere vleessoorten zoals kippenwit enz. Hij moet nog 2 dagen medicatie nemen en dan mag hij terug gewoon eten. Ik had die DA waar we zaterdag dus geweest zijn, eens gegoogeld en daaruit bleek dat hij ook grote boerderijdieren behandeld. En hij behandelt ook heel veel katjes. Dat zag ik daar al toen hij de 3 spuitjes kreeg, hij zette ze alle 3 in de nek, typisch voor katjes. Onze vaste DA zet het altijd in de bil.
Maar hij heeft Matice grondig onderzocht en dus werd ik een beetje geruster erin.
En ja, toen Matice dat aan de hand had, was hij heel ongelukkig terwijl hij er inderdaad niets aan kon doen. Heb hem dan ook met lieve woordjes uit zijn bench gekregen.
En we waren zoals reeds gezegd na de DA nog vlug even een nieuw kussen gaan halen voor in zijn bench, maar we konden het niet laten ook een speelgoedje voor hem mee te nemen omdat hij zo triest was geweest en zich zo flink gehouden had bij de DA.

@ Anjelier, ik ben mij ervan bewust dat je ' nachts of in het weekend bij de dierenarts een supplement moet betalen. Maar 70€ is er wel een beetje over en ik was vooral boos dat die DA dreigde Spaanse Woef niet te behandelen als je die 70€ niet betaalde. Hij zette jou volkomen voor blok.

Ik heb vrijdag kaartjes ingestoken in de postbus hier in de straat, had me een beetje vergist in datum. Dus 3 mensen gaan hun kaartje te vroeg krijgen waarvan eentje heeeeeel vroeg :oops: .

Zo, ik heb al veel gedaan, de 2 benedenverdiepingen zijn gestofzuigd en gesteamd .
Heb dat in pyjama gedaan, want ik heb gemerkt dat ik in de ochtend nog wat energie heb van alles te doen in het HH. Die verdiepingen zijn dus klaar. Ga dan nu badje nemen, spieren zitten allemaal een beetje vast, dan vind ik een bad beter voor mij, mij verzorgen en iets comfy' s aandoen. Moet vandaag buiten de wandeling met Matice niet meer buiten zijn.

Ik wens alle zieken en herstellenden veel beterschap en iedereen krijgt van mij een dikke , warme knuffel.
Liefs.

wilde eend 2

06 jan 2025, 11:49

Clive : fijn dat Matice terug beter is . Als baasje ben je toch altijd ongerust , dat is hier ook zo . En helaas gebeurt zoiets dikwijls in een weekend of op feestdagen . ////
Hier ook veel regen en hevige wind ... dan maar binnen opruimen , er is altijd wel iets te doen ..
Verder niet veel nieuws :oops: :oops:
Groetjes aan alle seizoentjes .
Afbeelding
Michieldvd

06 jan 2025, 12:15

Hallo allen,
het is al weer maandag en ook al weer middag. Het weer laat te wensen over maar dan denk ik zo, het is tenslotte nog winter. En ik herinner me nog goed dat we in de jaren stillekes ('60-'70) veel hardere winters hadden met sneeuw en temperaturen van -18°C.
Maar dergelijke winters zullen wel niet terug komen.
Ik heb de neerslag voor vandaag eens bekeken. Het zal weer nat worden en verder in de week heel veel wind en zelfs sneeuw. Als we het al mogen geloven. 8O
https://www.meteo.be/nl/weer/verwachtingen/neerslag
Mijn weekend was vooral gevuld met tv kijken, vooral naar de cross.
Verder heb ik mij nog niet verveeld hoor. Ik lees dagelijks en met plezier de laatste nieuwtjes hier op seniorennet :lol:
En voor de rest, mail beantwoorden, wat betalingen in orde brengen, beetje surfen naar hier en daar en af en toe een telefoontje naar de dochters.
En ook af en toe boodschappen doen want er moet wat te eten op de plank komen.
Vandaag houd ik het simpel, wat restjes van gisteren. Dat is mijn probleem, eten klaarmaken voor 1 persoon is niet zo makkelijk. Maar we trekken ons plan.
Nu als de bliksem mijn eten opwarmen en naar binnen werken.
tschüss

anjelierken

06 jan 2025, 12:20

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: het voorval met Spaanse woef was in het weekend, op zaterdagnamiddag.
En inderdaad , je moet het supplement betalen of je dier wordt niet geholpen. Het was wel in een dierenkliniek, misschien mogen ze daar iets meer vragen, ik weet het niet.
Eigenlijk wordt je een beetje voor het blok gezet, da's waar.

Gisteren was het een leuk verjaardagsfeestje. De ganse familie was er en de kids waren uitgelaten , met de nodige decibels :D
Schoondochter had voor bij het aperitief als borrelhapje zoiets speciaal , wat ik niet kende. Was wel lekker , maar wou toch weten wat het was. Het bleek om bessen te gaan van de meidoorn, die bewerkt zijn .
Later heeft iedereen nog geholpen met het opruimen .

Regen en nog eens regen. De wind beukt hier ook hard tegen het huis. De luiken rammelen soms.

Tot morgen, iedereen.

Helena van Troje

06 jan 2025, 14:42

@Michiel heel moeilijk in het begin als je alleen bent voor jezelf eten maken.
Nu ben ik zelfs in staat om zonder overschot macaroni met hesp en kaassaus te maken.
Omdat ik zoveel moet weg gooien ben ik beginnen afwegen. Dat hielp.
Ik koop ook nooit grote potten van iets.
HAC vb. heeft kleine glazen potjes groentenen fruitconserven, net genoeg voor één persoon.
Daarenboven gaan die bokaaltjes heel goed open.
En invriezen hé!
Ik kwam van eten maken alle dagen voor zes grote mensen!
Daarna vier, drie, twee en nu alleen al dertien jaar.
Oma-C is daar ook een krak in in eten maken voor haar alleen.
Heb ik al veel van geleerd van onze wijze oma-C.
Nu met Kerst had ik veertien goede eters over de vloer en alles zelf gemaakt!

Bekske

07 jan 2025, 07:19

Afbeelding

clive

07 jan 2025, 08:25

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Het is nog vroeg, maar was om 05:00H wakker en raakte nimmer in slaap, manlief en Matice sliepen nog. Ik ben dan maar opgestaan en heb reeds een serieuze strijk achter de rug, de hoeveelheid viel nog wel mee, maar er zaten veel tere spulletjes in waar ik wat meer strijk aan had. En dan heb ik als laatste nog een stapel keukenhanddoeken gestreken. Als ik zo meteen mijn haren ga wassen en badje nemen, ruim ik boven al alles op en plooi dan de badhanddoeken. Vandaag enkel de badkamer een goede poetsbeurt geven en dan morgen de slaapkamer, de benedenverdiepingen zijn gisteren nog gesteamd, dus die moet ik enkel opruimen en stofzuigen. En dan moet ik om 14:00H bij de kine zijn. Daarna even een rustje doen en dan terug beginnen waarmee ik gestopt ben. Maar denk klaar te zijn voordat ik naar de kine moet, moet ook nog wel gaan wandelen met Matice, dat was gisteren onbegonnen werk met die regen en die storm.

Zo, ik wens iedereen nog een fijne dinsdag. Liefs en een warme knuffel voor jullie allen.

Oma-C

07 jan 2025, 09:44

Goedemorgen seizoentjes allemaal, :wink:
het was droog als ik opstond maar ze hebben weer
de hemelsluizen opengezet :roll: alweer!

clive ik heb ook een vaste routine in de huistaken
maar tegenwoordig loopt het dooreen omdat er veel
dokters en kliniekbezoeken tussen zitten, en die kan
je niet plannen wat tijd betreft, altijd wachten....
Vandaag weer op controle bij de oogarts, zo is er
bijna elke week wel iets.... vervelend vind ik dat
Maar wat moet dat moet.... :roll:

Bekske, ja ik kook ook voor mij alleen, al bijna 33j
maar ik kook altijd grotere maaltijden en ik vries
dan enkele porties in dan moet ik soms een week
niet koken omdat er genoeg in de vriezer zit en ik laat
dat niet te lang inzitten natuurlijk....

Allen een aangename dag verder, morgen zitten
we alweer in de helft van de week :roll:

Muddy Maddy

07 jan 2025, 10:18

Goede morgen seizoentjes,

Gimly knuffelde me vanmorgen omdat hij eten wou. Hij zat bijna op mijn schoot kopjes te geven en dat gefleem heeft hij nog nooit gedaan behalve zijn trukje uihalen. Een high 5 die nu ook mijn hand aanraakt.. Om 5 uur was hij komen miauwen. Lilly heeft twee keer aan mijn lippen gesnuffeld met haar nat neusje. Een kattenkusje om aan te geven dat ze me ook graag ziet ondanks dat ze erg aan ventje hangt.
Ventje is naar Brugge hopelijk voor de voorlaatse keer en ik heb huisarrest voor volwassenen. Er komt een pakje kleren aan. :roll: alsook een DVD met de remake van Robocop die wel heel goed is en beter dan Total Recall.

Morgen komen ze met de kolomkast tussen 11 en 15 uur. Morgen komen ook mijn veterlaarsjes aan. Die had ik echt nodig om onder mijn donkerblauwe gestreepte broek te dragen. Ik ben normaal geen schoenenliefhebber, maar ik miste dat in mijn garderobe. Hopelijk zitten ze comfy genoeg en hoef ik ze niet weder te sturen.
Gisteren had ik mijn satijnen broek aan die lijkt op leder. Mijn moeder kon het niet geloven dat dit zo zacht aanvoelde; Als voelde ze eerst aan mijn buik. :? Voor haar verjaardag op 15 januari aanstaande wil ze zoals ik dacht naar Julia's gaan eten. De zeetong van 500 gr. Ik denk dat ik Paling zal nemen. Ze gaat eerst met haar vriendin van het appartement en deze uit de straat gaan eten want vriendin appartment verhuisd. Haar Zus is overleden en haar zoon staat erop dat ze niet meer 2 hoog trappen moet doen want er is geen lift. Ze gaat in het huis van haar Zus gaan wonen.

Gisteren kennis gaan maken met Rocky. Rocky is de nieuwe hond van Mia. Hij heeft een gevlekt oog zodat je zou denken dat hij een klop tegen zijn kop heeft gekregen. Hij was alleen bang van mijn stok. Als hij mijn moeder ziet, blaft hij tot ze weg is. Rocky ziet eruit als een pitbul maar is er geen. Ik zeg maar je kunt van deze dieren heel aanhankelijke beesten maken als je ze met respect behandeld en veel hangt af van het baasje. Toen we thuiskwamen en aan het uitladen waren zwaaide ik naar Cooper en Lowie. Ik kreeg meteen een blafconcert van Cooper. Lowie deed niet mee. Buurman V kwam zijn brievenbus inspecteren.

Frank vroeg of we al een datum hadden voor het dak. Eind maart, begin april hebben ze gezegd. Hopelijk hebben we dan droog weer. Want de voorspellingen zijn niet al te goed. We zullen weer geen zomer hebben. :?

Ventje is al ter plaatse. Om 14 uur zouden ze ophouden en als ventje thuis is gaan we middagmalen. We zouden het beter al ons avondmaal noemen.

Ik ga me nu een beetje amuseren met bonussen op te halen. Daarna het herhalingsboekje lezen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Helena van Troje

07 jan 2025, 11:07

MM hoe gaan ze dat nu al weten dat we geen zomer gaan hebben!
Ze kunnen amper voor één dag op voorhand het weer voorspellen.
Hier schijnt voorlopig de zon nog steeds.
In plaats van te werken heb ik me in het zonnetje geplaceerd.
Als het straks regent kan ik nog strijken.
Ik zou seffens eens op onderzoek willen gaan waar die nieuwe bushalte zich bevindt.
Och arme poets was gisteren heel uit haar doen.
Stomme De Lijn....
Voor hun straf allemaal heel de eeuwigheid aan de bushalte zonder kotje inde kou staan wachten op een bus die niet komt.

Nog een fijne dag allemaal hoe jullie hem ook gaan doorbrengen.