In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

14 apr 2025, 08:19

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, van harte bedankt voor het oplossen van het raadsel :D . Hoop dat met jou alles goed gaat.

Stokroos, je hebt een mooie naam gekozen en het het kaartje is heel graag gedaan.

Oma- C, ik hoop dat ze die bidongooier kunnen identificeren en dat hij een serieuze boete krijgt en dat hem de toegang om nog naar welke koers dan ook verboden wordt.

Muddy Maddy, ik kon mijn ogen niet geloven toen je schreef dat je de vaatwasser zelf aan de praat had gekregen. Heb jij dan nog nooit de vaatwasser opgezet 8O ?

Ik krijg net een mailtje op mijn GSM dat mijn pakje reeds vandaag aankomt, dat is wel supersnel.

Buurvrouw belde gisteren of ze even mocht langskomen. Ze ging haar paasboom zetten en ze had wel een foto van de mijne gehad, maar ze wou hem toch eens van kortbij bekijken. Ze vond hem heel mooi, maar echt verliefd werd ze op mijn 5 porseleinen paashaasjes op de kast. Die zijn van Vil*eroy & Bo*h, en ik koop sinds zowat 5 jaar geleden, elk jaar eentje van het vorige seizoen aan een scherpe outletprijs. Ik vertik het de volle pot te betalen.

Zo, ik ga vlug badje in voordat ze aan de deur staan met mijn pakje.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag, voor de zieken of zij die last hebben, een dikke sterkteknuffel. Liefs aan ieder van jullie.

Bekske

14 apr 2025, 08:28

Afbeelding

Oma-C

14 apr 2025, 09:49

Afbeelding

Goede morgen allemaal, :wink:
Een zonnige groet en een fijne
nieuwe week.

Sterkte en beterschap aan wie het kan gebruiken :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

14 apr 2025, 10:22

Zo kan de week niet meer stuk hé oma-C!
Het is pas tien uur en er hangt al een was op.
De volgende steekt in.
Het dekbed hangt te luchten buiten.
Ik ben al naar de bakker gereden.
De boven is al gepoetst.
De living ook.
De papa's zijn duidelijk van dienst om de kindjes te leren fietsen. Gisteren ook al.
Ik zit nu in mijn "loer" zeteltje.
Ik zie alles en de mensen buiten zien alleen mijn voeten op het voetenbankje.
Het zonnetje schijnt door de wolken.
Straks een proper huisje.
Ik ga eens naar je paashaasjes piepen op de site van V&B.
Ik had zes heel mooie theebekers ervan van ons moeke nog.
Er schieten er nog twee van over...
Laten vallen en stukjes af aan de rand van de vaatwasser.
Ik ben verliefd op hun kerstservies.
Alleen een beetje te duur voor één dag in het jaar.

Geniet van de dag!

Waw die zijn mooi die figuurtjes Clive! Maar wel prijzig, inderdaad.

clive

14 apr 2025, 12:20

@ HVT, fijn dat je ze mooi vindt , doet me plezier. Maar zoals gezegd, ik koop ze stukken goedkoper in de outlet in Roermond of Roosendaal. Vind ze echt te duur om ze aan volle prijs te kopen.

Liefs.

Oma-C

14 apr 2025, 15:28

Goede namiddag allen :wink:
Net een paar boodschappen gedaan
met een ommetje... 't is heerlijk buiten
Mooi zoals alles in bloei komt (staat)

zopas een rekeningetje betaald
nog van het labo, van de laatste bloedafname
Die zijn altijd laat met de rekeningen
maar ze vergeten het niet :) :lol:

Nu bij een kopje thee even uitblazen
en straks voor wat te eten zorgen 't zal
simpele macaroni met ham en kaassaus zijn
zelfgemaakt, dan weet ik wat erin zit :roll:
dat is lang geleden, dan smaakt het weer eens :)

Gezellige avond straks en tot morgen iedereen....

Muddy Maddy

15 apr 2025, 07:51

Goede morgen seizoentjes

Voorlopig geen zon te zien. Ventje is begonnen met het zijkamertje leeg te maken. Oude printer is weg. Kan dan morgen naar het containerpark. Ventje denkt dat ze eerst aan buurman V zijn dak gaan beginnen en dan de stelling opschuiven. Allez zo'n bedrijf heeft toch meerder stellingen?

Clive: ja, dat las je goed. Ik was er niet bij toen de instalateur de uitleg gaf. En later heb ik het ook niet gevraagd. Het vullen en leeghalen was voor ventje. Nu doe ik het. 1 x in de maand er zo'n kuistablet bij.

Met die slenterende Gimly voor mijn voeten bijna weer een ongelukje gehad. :? Zus zit buiten. Gisteren buiten hoorde ze Cooper blaffen en direct naar achteraan naar boven kijken waar buurvrouw kippemaagjes naar beneden gooit. Stukje voor Lilly mag niet ontbreken. Ze wilde gisteren geen kaas.Weer rugpijn vandaag. Zal nog eens een verkwikkende douche moeten nemen. Ventje gaat vanavond naar de kapster. Zijn haar laten wassen. Pas volgende week mag alles weer normaal. Zijn vriend stefaan wordt volgende week geopereerd en ventje gaat hem halen als diens vrouw niet kan. Ze gaan ook samen naar een concert van Acid. ( nooit van gehoord.)

Verder niet veel te vertellen. Elke dag aftellen tot dat dak. We gaan moeten uitkijken dat Lilly hem niet smeert als de werken bezig zijn omdat alles open ligt. Gaan hen verwittigen. Hoop toch dat het niet gaat regenen.
Er heeft er hier weer een honger. :roll: Daarna kijken of zus binnen wil.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

15 apr 2025, 08:59

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Nog geen zon te zien, afwachten dus
Vandaag op controle bij de cardioloog
nu eerst zorgen dat de huistaken gedaan zijn
dan douchen en klaarmaken voor de afspraak.

Goede moed en sterkte aan onze zieken...

Bekske

15 apr 2025, 09:40

Afbeelding

clive

15 apr 2025, 10:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, misschien kun je tijdens de werken ergens een bench lenen waar Gimly en Lili in kunnen. Ze gaan het waarschijnlijk niet zo leuk vinden, maar beter dat dan dat er plots één van beiden verdwijnt en op straat terecht komt. Enfin, ik wil me niet moeien, het is gewoon een goed bedoelde tip.

HVT, wat zonde, die prachtige theetassen.

Oma-C, het was gisteren inderdaad heerlijk buiten. Heb genoten van de wandeling in het bos met Matice. Daar staan her en der bankjes van paletten gemaakt door een buurman hier verder op. Hij verzorgt louter voor zijn eigen plezier het bos. Legt wandelpaadjes aan tussen boomstammen, maait de wandelpaadjes en dus dan die bankjes. Hij woont in een appartement zonder tuin, en heeft plezier aan zijn werk in het bos. Had vorig jaar eens een mooie bedankkaart in zijn bus gestopt en dat kon hij wel appreciëren. Hij heeft een Jack Russeltje waar Matice eindelijk vriendschap mee heeft gesloten.

Bekske , altijd leuk jouw mooie plaatjes tegen te komen. Vind dat fantastisch dat jij ze allemaal zelf maakt.

Anjelier, is alles oké met Spaanse woef ? Heb hem gemist in jouw berichtjes. Ofwel heb ik er overgelezen, dat kan ook.

Wilde eend en Stokroos, hoop dat alles bij jullie ook alles oké is. Met dat ziek zijn, heb ik heel veel berichtjes gemist.

De 2 benedenverdiepingen zijn al opgeruimd en gestofzuigd. Ga nu even rusten, een half uurtje en ga dan de slaapkamer volledig doen , ook de venster daar wassen en natuurlijk nieuwe dekbedden leggen.
En als die volledig gedaan is, enkel het bed, dat maken we met zijn tweeën deze avond op, dan ga ik nog een strijk doen, had gisteren nog alles gewassen zodat ik alles nog buiten kon drogen. Dus eerst de strijk van gisteren doen en tegen die tijd is het beddengoed ook droog en kan ik dat meteen mee strijken.

Zo, ik wens iedereen nog een mooie dag en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft. Liefs.

Helena van Troje

15 apr 2025, 11:14

Gisteren ook een heel deel wassen gedaan.
Alles buiten droog gekregen.
Op de regenjas na die ik kletsnat had opgehangen.
Vandaag staat strijken op het programma, maar ik geraak weer niet vertrokken.
De bloembakken moeten nog altijd gewassen.
Ik heb nog een beetje tijd.
Ik hoop maar dat jongste zijn belofte nakomt voor de bloemen en het tuincentrum.
Die van de Brico vind ik nogal gewaagd.
Hier heeft de zon al geschenen en nu is ze veel moeite aan het doen om door de wolken te komen.
Zo dames we zullen ons eens naar de strijkkamer begeven.

Geniet van de dag en wat hij brengen zal.

Oma-C

15 apr 2025, 15:26

Aan allen een gezellige namiddag ,
een fijne avond en voor veel later: slaapwel
en tot morgen...:)

Bekske

16 apr 2025, 08:17

Afbeelding

Muddy Maddy

16 apr 2025, 08:40

Goede morgen seizoentjes,

Allez gisteren begon het al veelbelovend. Brief stad brugge. Leegstandtax. Veel te lang gewacht om dat huis leeg te halen. Er moet een hun verklikt hebben. Ze hebben nu het plan de jongste erin te stoppen maar dan moet er een bed staan en jadajadajada. Zus ventje werd van kastje naar muur gestuurd net nu ze haar onderzoeken heeft. Die begon ook te flippen. Ze moeten nu wel er een agence aan vastknopen. Maandag gaat het naar Delbeq. Die kennen de markt ginder.
Ben benieuwd hoe zus ventje het dan gesteld heeft bij dien oncoloog. Straks smsje sturen.

Clive; een bench is voor Gimly geen goed idee. Meneertje gaat dan stressen. En samen met Lilly? Geen goed idee. Bovendien, die mannen moeten maar een zeil spannen. Kan ze zeker niet weg langs de achterkant. Wilde daar ooit een deur maken met de trap dicht( de spijlen) zodat de warmte daar niet weg gaat en in de zomer de hitte boven blijft. Maar ja. Dat was een plan zonder centen. In de winter tocht het daar serieus.Hoor je de wind huilen. Als alles gedaan is, dan ga ik dat niet meer horen.

Vandaag gaat ventje naar 't containerpark. scanner weg, oude printer weg. Nu hebt ge dat allemaal in 1. Lilly heeft zitten wroeten in een bloembak en mieren mee binnen gebracht in haar pels. Nu nog een katvriendelijke manier vinden om die te verdelgen.
Ventje denkt dat hij heel zijn leven gaat moeten oogdruppels hebben. Dan gaat die ze zelf moeten doen want dien verschiet als ik ze indoe. Gelukkig moet ik nu minder druppelen.

Ga een beetje verder doen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

16 apr 2025, 09:13

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
Hier is het heel stilletjes aan 't regenen
maar het is niet gemeend denk ik.
't is meer proberen :roll:

M-M ja leegstand taks, er moet overal
geld uitkomen bij deze tekorten :?