In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vrijdag en een drukke dag. Terwijl ventje naar de beenhouwer is voor om datgene wat moeder wil eten dit weekend, ga ik naar de kapster om een afspraak te maken. Ik ben nu verplicht naar de apotheker om het hoekje te gaan omdat mijn vaste tijdelijk gesloten is. Daar komen er altijd redelijk veel oudere mensen om hun medicatie en dat moet dan goed uitgelegd worden. Ze begon dan ook tegen ventje uit te leggen wat mijn contramal is en hoe ik het moet gebruiken. Ze was al bezig een instructiesticker te schrijven. Ventje zei dat ik het gebruik ken en dat het een pompflesje is. Was hij zeker?
Er moest nog 1 flesje besteld worden dat vandaag opgehaald wordt.
Daarna doorrijden. Met dat eten wordt het niet stoppen aan het shoppingcenter. Dat is voor de terugweg. Lilly zit buiten en ik viel bijna over Gimly toen hij vlak achter me stond! Hij is voort gaan maffen. Wil nog geen eten.
Rika moet een onderhoud ( om de zoveel kilo pellets) maar de technieker is out door een medische ingreep. We staan op de wachtlijst. Maar dat is ten minste geregeld. Ik heb mijn bestelling bij M&S gedaan. Nu nog wachten. Ik vind hun ondergoed van hele goeie kwaliteit. Het is wel wat duurder. En ik ga nooit missen van maat want ik ken hun maten na 7 jaar wel.
Ik denk dat Gimly een haarbal gaat hebben. Zijn gedrag wijst erop. Gisteren laat opgebleven. We zijn wel gestopt midden in een episode van Beauty en de Beast want ik kreeg rugpijn. Voordien hadden we Spaceballs bekeken. Daar komt nu jaren een tweede van. Blijkbaar heeft Mel Brooks zin in weer een parodie.
Gisteren pistolets gegeten. Anders is het een half brood dat wordt weggesmeten en neen, geen van de twee lust broodpudding.
Vandaag een visje halen. Dat wilde moeder ook, maar er zijn geen bereide schoteltjes met vis te vinden. Toch niet bij een beenhouwer. Desnoods maak ik zelf een vispannetje voor haar en haal vis van bij neptunus. Buurman zijn pakhuis is daar niet ver van dus hij kan eventueel de vis gaan halen als ze bij neptunus geen wulken en krabbenpoten hebben. Ook buurvrouw is verzot op paling. Maar je moet wel opletten dat ze geen hondshaai serveren. Dat gelijkt daar sterk op maar heeft een andere smaak. Ze heeft dat eens meegemaakt.
Lilly spurtte binnen zonder commentaar, maar Gimly is boven gaan miauwen. Ventje moet straks de vuilniszak maken en ook zijn het blauwe zakken en karton.
Straks een mailtje maken. Ik ga deze maand over mijn tarief zitten qua bellen dus leg ik het liever uit via mail. Want dan begint het ofwel zetten ze je meteen in de wacht of moet je toets nummer zoveel indrukken en dan weer wachten. Ventje heeft daar een hekel aan. Ik hoor dat zijn alarm afgaat. Vroeger was dat een metal nummer, nu een vrolijk melodietje.
Ik ga eraan beginnen.
Fijne dag seizoentjes
Vrijdag en een drukke dag. Terwijl ventje naar de beenhouwer is voor om datgene wat moeder wil eten dit weekend, ga ik naar de kapster om een afspraak te maken. Ik ben nu verplicht naar de apotheker om het hoekje te gaan omdat mijn vaste tijdelijk gesloten is. Daar komen er altijd redelijk veel oudere mensen om hun medicatie en dat moet dan goed uitgelegd worden. Ze begon dan ook tegen ventje uit te leggen wat mijn contramal is en hoe ik het moet gebruiken. Ze was al bezig een instructiesticker te schrijven. Ventje zei dat ik het gebruik ken en dat het een pompflesje is. Was hij zeker?
Daarna doorrijden. Met dat eten wordt het niet stoppen aan het shoppingcenter. Dat is voor de terugweg. Lilly zit buiten en ik viel bijna over Gimly toen hij vlak achter me stond! Hij is voort gaan maffen. Wil nog geen eten.
Rika moet een onderhoud ( om de zoveel kilo pellets) maar de technieker is out door een medische ingreep. We staan op de wachtlijst. Maar dat is ten minste geregeld. Ik heb mijn bestelling bij M&S gedaan. Nu nog wachten. Ik vind hun ondergoed van hele goeie kwaliteit. Het is wel wat duurder. En ik ga nooit missen van maat want ik ken hun maten na 7 jaar wel.
Ik denk dat Gimly een haarbal gaat hebben. Zijn gedrag wijst erop. Gisteren laat opgebleven. We zijn wel gestopt midden in een episode van Beauty en de Beast want ik kreeg rugpijn. Voordien hadden we Spaceballs bekeken. Daar komt nu jaren een tweede van. Blijkbaar heeft Mel Brooks zin in weer een parodie.
Gisteren pistolets gegeten. Anders is het een half brood dat wordt weggesmeten en neen, geen van de twee lust broodpudding.
Vandaag een visje halen. Dat wilde moeder ook, maar er zijn geen bereide schoteltjes met vis te vinden. Toch niet bij een beenhouwer. Desnoods maak ik zelf een vispannetje voor haar en haal vis van bij neptunus. Buurman zijn pakhuis is daar niet ver van dus hij kan eventueel de vis gaan halen als ze bij neptunus geen wulken en krabbenpoten hebben. Ook buurvrouw is verzot op paling. Maar je moet wel opletten dat ze geen hondshaai serveren. Dat gelijkt daar sterk op maar heeft een andere smaak. Ze heeft dat eens meegemaakt.
Lilly spurtte binnen zonder commentaar, maar Gimly is boven gaan miauwen. Ventje moet straks de vuilniszak maken en ook zijn het blauwe zakken en karton.
Straks een mailtje maken. Ik ga deze maand over mijn tarief zitten qua bellen dus leg ik het liever uit via mail. Want dan begint het ofwel zetten ze je meteen in de wacht of moet je toets nummer zoveel indrukken en dan weer wachten. Ventje heeft daar een hekel aan. Ik hoor dat zijn alarm afgaat. Vroeger was dat een metal nummer, nu een vrolijk melodietje.
Ik ga eraan beginnen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen allemaal,
Hier schijnt een dun zonnetje en
er zitten grijze wolken maar volgens
de buienradar zou het droog blijven
We zien wel wat we krijgen...
Ik moet nog wel een paar boodschappen doen
voor het weekend, maar ik heb een regenjasje
met een kap want met een rollator kan je geen
paraplu meenemen
Allen een fijne dag en sterkte aan wie het kan gebruiken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oma-C tu vois la vie en rose?
Roze roosjes, roze donuts...
Wat was dat zeg vijftien man rond de tafel in de les.
Het was fijn oude bekenden terug te zien.
Nieuwe mensen geef toch steeds een andere groepsdynamiek.
Sommigen vatten het wreed serieus op met grammatica vragen en dies meer.
Ik zie het wel gebeuren allemaal.
Ik ontdek wel dat ik ondertussen, en zeker met dit handboek, in staat zou zijn de tekst op voorhand te vertalen.
Ik ga eens vragen welke teksten kleinzoon behandelt op school.
Zal eerder Caesar denk ik, dan Ovidius.
Waar is de tijd! Zeggen dat er al een klasgenoten van toen overleden is.
We hebben toch veel meegekregen in dat "pensionaat".
Al zagen we dat toen wel anders...
Ik hoop dat bij jullie ook de zon schijnt.
Hier zit veel blauw tussen de wolken.
Seffens slechte kleren aandoen en nog een stukje oprit onkruidvrij maken.
Geen enkele methode is efficiënt.
Langer dan drie weken blijft het niet proper.
Minst invasief en resultaatgericht is gewoon met een krabbertje tussen de voegen gaan.
Daarna ga ik de methode goedkoop waspoeder toepassen, maar dan moet het regenen.
Buurman heeft al vergif gespoten, met een brander gewerkt, niks helpt.
Hij laat wel het vernietigde onkruid liggen.
Ik vrees dat je dat toch best wegveegt.
Zo dames ik ga jullie een fijne namiddag en avond wensen!
Roze roosjes, roze donuts...
Wat was dat zeg vijftien man rond de tafel in de les.
Het was fijn oude bekenden terug te zien.
Nieuwe mensen geef toch steeds een andere groepsdynamiek.
Sommigen vatten het wreed serieus op met grammatica vragen en dies meer.
Ik zie het wel gebeuren allemaal.
Ik ontdek wel dat ik ondertussen, en zeker met dit handboek, in staat zou zijn de tekst op voorhand te vertalen.
Ik ga eens vragen welke teksten kleinzoon behandelt op school.
Zal eerder Caesar denk ik, dan Ovidius.
Waar is de tijd! Zeggen dat er al een klasgenoten van toen overleden is.
We hebben toch veel meegekregen in dat "pensionaat".
Al zagen we dat toen wel anders...
Ik hoop dat bij jullie ook de zon schijnt.
Hier zit veel blauw tussen de wolken.
Seffens slechte kleren aandoen en nog een stukje oprit onkruidvrij maken.
Geen enkele methode is efficiënt.
Langer dan drie weken blijft het niet proper.
Minst invasief en resultaatgericht is gewoon met een krabbertje tussen de voegen gaan.
Daarna ga ik de methode goedkoop waspoeder toepassen, maar dan moet het regenen.
Buurman heeft al vergif gespoten, met een brander gewerkt, niks helpt.
Hij laat wel het vernietigde onkruid liggen.
Ik vrees dat je dat toch best wegveegt.
Zo dames ik ga jullie een fijne namiddag en avond wensen!
-

Goede namiddag allen,
Ach ja Helena, rose of paars, we leven en dat is al veel tegenwoordig
ik had het plaatje gepikt op een ander topic en verkleind want
het was veel groter, en ik vind zo'n plaatje in 't klein veel leuker
zolang je de tekst kan lezen.
Laatste boodschappen zijn binnen voor het weekend
het was fijn buiten, 19° zelfs zonder de zon van deze morgen.
want die was ondertussen weg en het was niet druk in Delh****
Nog een babbeltje kunnen doen onderweg met een
vroegere buurvrouw, dat is altijd aangenaam
Op naar het weekend en hopelijk een paar dagen
zoals vandaag, mijn kroost is gaan fietsen in Limburg
tot zondagavond en dat is leuker als het droog blijft
Sterkte aan wie het nodig heeft....
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Deze ochtend was mijn post weer verdwenen voordat ik hem kon posten.
Heb deze week gekozen voor bloemetjes met veel oranje erin, normaal hou ik van veel zachtere kleuren, zoals wit, roze, lichtlila enz. Maar deze is ook eens mooi en is weeral eens iets anders.
Ik koop mijn bloemen altijd bij een bloemist, want die zijn even duur als diegenen die ze aanbieden in de supermarkt. En in de supermarkt kun je je boeket zelf niet samenstellen natuurlijk.
Moet nu dat ik elke dag een kleine wandeling met buurvrouw ga doen, mijn HH een beetje veranderen, maar dat gaat volgende week al beter gaan.
Zo, ik wens iedereen nog een mooie avond en voor later een zachte slaapwel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Voila zie. De papieren zijn ingevuld, getekend en afgeleverd en ze heeft eten. Vroeg of ik de stofnetten weg wilde halen. Er is daar een van de verpleegsters die bijzonder kritisch is. 'Heb je wel een poetshulp?' Moeder zei dat er iemand was aangevraagd. Maar toch wil ze geen. Bon, ik kan het alleen maar aanbieden. Wij gaan er wel een nemen. Ventje ziet het zelf ook wel. Van mij is het willen maar niet kunnen. Ventje blijkt geen tijd(of goesting) te hebben. Ach ja: zo veel volk komt er hier niet over de vloer.
Het visje was lekker. Heb nog over. De lolly's van buikspek waren rokerig. Er waren preischeutjes in het slaatje. Heb me gewaagd aan een coupe Colonel. Citroensorbet met wodka en fruit. Komt de baas eraan met de fles en zegt ze heeft vergeten de wodka toe te voegen en klokt er nog een hoeveelheid in. Nochtans er zat Wodka in. Kon je duidelijk proeven. Ventje had zijn moelleux. Ik had er geen zin in. De laatste keer ook niet. De kelner die altijd vies kijkt moest samen met de tuinier helpen het onkruid voor het reclamebord weg te doen. Het was duidelijk ook tegen zijn zin. We kregen dus het vriendelijke serveerstertje. De prijs van het wild is de lucht in gegaan. De patrijs was 5 euro duurder. Smaakt naar kip. Alles smaakt naar kip, behalve kip.
Gimly kwam zeuren om eten. Er lag nog in zijn bord. Ik zeg: maar je hebt nog eten. Hij is dan naar boven gegaan en ging er een beetje miauwen. Nu is hij nog boven want de kachel vind hij te warm. Ons Mies moesten we vaak omdraaien zodat haar pels niet begon te roken. Ze had zo graag haar stoofje. Ook Lilly ligt er graag voor. Vinny lag graag op de verwarming. Tot zijn buik te warm had. Dan ging hij een beetje afkoelen op de grond. Hij was best een lange kat. Lilly is dat ook. Ze ligt dan helemaal uitgestrekt op bed. Zal eens een meetlat moeten meenemen. Ze haalt vlot de 30 cm.
Clive: nu de bloemist op de markt er niet meer staat, ga ik naar de duurdere bloemenwinkel. Ik stel ook zelf mijn boeket samen. Paarse freesia's zijn mijn favoriet. Ook Lilly houd van bloemen. Ze geeft ze kopjes en steelt ze uit de vaas. Zodra de meubelen er staan kan ik een nieuw bijzet tafeltje zetten voor een vaas. Maar de meubelen geraken maar niet beneden. Tsja: geen tijd. Ook de lamp hangt nog steeds niet. Zal buurman moeten aanspreken. Er is een stuk marmer van de schouw boven losgekomen. Dat moet er weer aan. Ventje wil een nieuwe lamp boven de eettafel. Arlette, mijn poetshulp had kritiek op het feit dat de lamp een beetje scheef hangt aan het plafond. Ik mis haar soms. Gimly is weer beneden. Ligt in 'zijn' zetel. Is aan het sulken.
Ik ga nog een beetje verder schrijven in mijn weerwolvenroman.
Fijne dag seizoentjes
Voila zie. De papieren zijn ingevuld, getekend en afgeleverd en ze heeft eten. Vroeg of ik de stofnetten weg wilde halen. Er is daar een van de verpleegsters die bijzonder kritisch is. 'Heb je wel een poetshulp?' Moeder zei dat er iemand was aangevraagd. Maar toch wil ze geen. Bon, ik kan het alleen maar aanbieden. Wij gaan er wel een nemen. Ventje ziet het zelf ook wel. Van mij is het willen maar niet kunnen. Ventje blijkt geen tijd(of goesting) te hebben. Ach ja: zo veel volk komt er hier niet over de vloer.
Het visje was lekker. Heb nog over. De lolly's van buikspek waren rokerig. Er waren preischeutjes in het slaatje. Heb me gewaagd aan een coupe Colonel. Citroensorbet met wodka en fruit. Komt de baas eraan met de fles en zegt ze heeft vergeten de wodka toe te voegen en klokt er nog een hoeveelheid in. Nochtans er zat Wodka in. Kon je duidelijk proeven. Ventje had zijn moelleux. Ik had er geen zin in. De laatste keer ook niet. De kelner die altijd vies kijkt moest samen met de tuinier helpen het onkruid voor het reclamebord weg te doen. Het was duidelijk ook tegen zijn zin. We kregen dus het vriendelijke serveerstertje. De prijs van het wild is de lucht in gegaan. De patrijs was 5 euro duurder. Smaakt naar kip. Alles smaakt naar kip, behalve kip.
Gimly kwam zeuren om eten. Er lag nog in zijn bord. Ik zeg: maar je hebt nog eten. Hij is dan naar boven gegaan en ging er een beetje miauwen. Nu is hij nog boven want de kachel vind hij te warm. Ons Mies moesten we vaak omdraaien zodat haar pels niet begon te roken. Ze had zo graag haar stoofje. Ook Lilly ligt er graag voor. Vinny lag graag op de verwarming. Tot zijn buik te warm had. Dan ging hij een beetje afkoelen op de grond. Hij was best een lange kat. Lilly is dat ook. Ze ligt dan helemaal uitgestrekt op bed. Zal eens een meetlat moeten meenemen. Ze haalt vlot de 30 cm.
Clive: nu de bloemist op de markt er niet meer staat, ga ik naar de duurdere bloemenwinkel. Ik stel ook zelf mijn boeket samen. Paarse freesia's zijn mijn favoriet. Ook Lilly houd van bloemen. Ze geeft ze kopjes en steelt ze uit de vaas. Zodra de meubelen er staan kan ik een nieuw bijzet tafeltje zetten voor een vaas. Maar de meubelen geraken maar niet beneden. Tsja: geen tijd. Ook de lamp hangt nog steeds niet. Zal buurman moeten aanspreken. Er is een stuk marmer van de schouw boven losgekomen. Dat moet er weer aan. Ventje wil een nieuwe lamp boven de eettafel. Arlette, mijn poetshulp had kritiek op het feit dat de lamp een beetje scheef hangt aan het plafond. Ik mis haar soms. Gimly is weer beneden. Ligt in 'zijn' zetel. Is aan het sulken.
Ik ga nog een beetje verder schrijven in mijn weerwolvenroman.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goedemorgen iedereen,
Broodje staat te bakken en ruikt al heerlijk
't wasje draait en zal snel klaar zijn om op te hangen
hoewel het een grijze ochtend is, hopelijk wordt het
een dag zoals gisteren en kan het nog buiten drogen
Ik ga nu naar de regenkamer en me aankleden om de verdere
dagtaken te doen, een dag is zo om hé...
Mijn gsm heeft rare kuren en valt regelmatig uit
maar ja het beestje is meer dan 20j oud, blijft niet duren
't heeft ooit al eens een nieuwe batterij gehad,
die zijn nu niet meer verkrijgbaar
Er zal dus een nieuw toestel moeten komen
met alle aanpassingen erbij.... dat wordt nog wat
Zoon zal volgende week met mij kijken wat en hoe....
Een aangenaam weekend allemaal, en tot later....
Sterkte aan hen die het nodig hebben
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Net thuis van tuindagen in Beervelde. Was 2 jaar geleden dat we er nog eens geweest waren. Is altijd eens leuk.
Heb me een salvia gekocht , maar 1 om uit te testen of de slakken het niet opeten. En moesten ze het links laten liggen, kan ik meerdere kopen.
Had tevens ook mattentaartjes gekocht , ook voor de buren , die verrast waren
Verder maar een grijze dag, de zon nog niet gezien. Alhoewel het niet koud is.
Spaanse woef heeft zijn wandeling ook gehad , manlief is vlug met hem gaan wandelen. We hebben hem niet meegenomen deze morgend , al mocht dat wel. Maar ik wil op mijn gemak daar rond lopen en met Spaanse woef erbij ( die niet tegen andere honden kan), laat je hem beter thuis. En je komt veel honden tegen
Tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Anjelier, hier zijn de slakken van de salvia afgebleven.
Ik heb het druk gehad vandaag blijkbaar gezien ik nog niet langs kwam.
Vanmorgen naar het mini containerpark geweest.
KGA afgeleverd en toiletartikelen en kuisproducten en zo nog wat.
Dat weten we weeral voor in het vervolg.
Elke twee maand staan die op de Veemarkt normaal gezien.
Vandaag op de Ijzerenleen gezien de kermis op de Veemarkt.
Van dat uitstapje moest ik even bekomen.
In de namiddag de borders geschoffeld.
Is dat ook weeral in orde.
Slaap wel allemaal.
Ik heb het druk gehad vandaag blijkbaar gezien ik nog niet langs kwam.
Vanmorgen naar het mini containerpark geweest.
KGA afgeleverd en toiletartikelen en kuisproducten en zo nog wat.
Dat weten we weeral voor in het vervolg.
Elke twee maand staan die op de Veemarkt normaal gezien.
Vandaag op de Ijzerenleen gezien de kermis op de Veemarkt.
Van dat uitstapje moest ik even bekomen.
In de namiddag de borders geschoffeld.
Is dat ook weeral in orde.
Slaap wel allemaal.
-
Goedemorgen iedereen,
Al de hele morgen geprobeerd om binnen te geraken
en ja, het is eindelijk gelukt....
Aan allen een fijne zondag ook al is het grijs
het zou droog blijven...
Allen een fijne zondag, geniet van wat kan en mag
Al de hele morgen geprobeerd om binnen te geraken
en ja, het is eindelijk gelukt....
Aan allen een fijne zondag ook al is het grijs
het zou droog blijven...
Allen een fijne zondag, geniet van wat kan en mag
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Inderdaad moeilijk binnen te geraken en toen ik eindelijk mijn epistel wou posten verdween alles weer in cyberspace.
Vandaag een luie dag, het licht HH is reeds gedaan, moet wel nog gaan douchen en dan nog even de badkamer opruimen en afvegen. En rond 13:00H gaan wandelen met buurvrouw.
Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel mag niet ontbreken.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: ik meen me te herinneren dat ik ooit salvia had staan , en dat die ook opgegeten was. Natuurlijk er bestaan honderden soorten salvia. De salvia die ik gekocht heb is salvia hot lips, is met wit-rode bloemetjes. Is echt wel een blikvanger in de tuin. Nu maar afwachten of ze het overleven. Daarom dat ik tegenwoordig ook maar 1 plantje koop , om te zien of het lukt.
Toch eventjes de zon gezien, nu terug grijs.
Moet nog warm koken vanavond. Hesprolletjes met witloof. Is vlug klaar. Ook voor morgen erbij. Toch zal ik morgen nog een beetje extra moeten koken want dochter komt en ze blijft eten.
Verder vandaag een luie zondag, Spaanse woef is daar al volop mee bezig
Tot morgen, allemaal.
-

Goedenavond iedereen,
Een grijze dag vandaag en ja 't is wennen
dat het herfst is, niks aan te doen
Alles op z'n tijd.....
Slaapwel allemaal straks, en probeer
gezond te blijven of te worden, goede moed