In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

24 mar 2020, 09:39

halloooo een goeie morgen allemaal

er word nog tot vrijdag zonnig weer voorspeld en na het weekend blijkbaar ook , dus we mogen niet klagen hé want we zijn nog altijd maart
deze voormiddag heb ik nog een kuiswerkje te doen en na de middag nog enkele nodige boodschappen maar we zijn heel voorzichtig en proberen zo ver mogelijk van de andere mensen te blijven alhoewel dat niet iedereen dat doet als je in een supermarkt loopt en sommige mensen doen eigenlijk als of er niks aan de hand is , hoe is dat toch mogelijk :!: :!:

Bekske ook een goeie morgen voor jou en je beestjes

Bertje ook al wakker zo te zien en ik zie dat je al aan de koffie bezig bent of is het thee , dus laat het je smaken hé

allé voor iedereen nog een aangename dinsdag verder

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

24 mar 2020, 11:36

nog efkes tussen de werkjes door

ook al een lekker koffietje gedronken waar ik in de voormiddag aan verslaafd ben
en nu de rest van mijn kuiswerkjes verder doen

onze menu voor deze middag
wienersnitzel met een gemengd slaatje en puree
en vooraf een lekker zelf gemaakt soepje met balletjes

daaaaag

Afbeelding

marietteke

24 mar 2020, 14:19

Afbeelding
hallo
morgen is mijn zoon jarig ,
maar we zullen het feestje een paar weken moeten uitstellen ,
ach ...het komt allemaal wel goed ,
met veel geduld en moed voor iedereen ,
het voornaamste is dat we nog gezond zijn ,

bloemeke ja een goed tasje koffie ,
dat smaakt altijd , ik heb ook al wat karweitjes gedaan ,
en wat langer slapen , doe ik ook hoor ,
ja dat is ook waar , de wekker moet weeral verzet worden ,
in het weekend hé

Bekske hallo

bertje , halloooo

omadina , ghyra sita lenk miesje
fijne dag allemaal
ik ga nog effe rond 't blokjes wandelen ,
om een beetje beweging te hebben ,
geluk vind je onverwacht

marietteke

24 mar 2020, 16:27

Afbeelding
voila een half uurtje gaan fietsen alleen hoor ,
doet toch effe goed de buitenlucht
En nu aan m'n eten beginnen ,
fijne avond allemaal
geluk vind je onverwacht

zonnebloemetje

24 mar 2020, 18:43

halloooo een goeie avond al bijna weer

het zonnetje is er nog steeds maar in de schaduw is het frisjes en voor vannacht word er nachtvorst voorspeld , maar als het droog is dan zijn we al content
we hebben deze namiddag enkele boodschappen gedaan en tegenwoordig is het winkelen nu duurder geworden want de winkels mogen geen kortingen meer geven en we moesten ook naar 3 grootwarenhuizen om alles te vinden wat we nodig hadden want er zijn blijkbaar nog altijd mensen die hamsteren en overal waar je komt zijn er lege rekken en zijn er veel normale artikelen niet voorradig en dan zeggen ze op tv dat er nog voorraad genoeg is in de magazijnen maar daar heb ik mijn bedenkingen bij

marietteke wauw wat een mooie foto van jou met je zoon
en een dikke proficiat hoor voor zijn verjaardag van morgen en zo heb je nog een feestje te goed
ja tis allemaal ambetant hé met dat virus maar we moeten er het beste van maken
en groot gelijk dat je bent gaan fietsen vandaag in het zonnetje

allé tis alweer etenstijd sè

marietteke , omadina , Lenk , Sita , miesje , jadi , Bertje , Bekske en ghyra
nog een gezellige avond voor jullie allemaal
en voor straks smakelijk

daaaaaag

Afbeelding

zonnebloemetje

24 mar 2020, 19:48

daarjuist ons avondeten binnen en lekkere aardbeitjes gegeten
en nu ist tijd voor een deugddoend warm badje sè
en daarna in de zetel voor de rest van de avond met mijn beentjes op de poef onder een dekentje en een warm kersenpit kussentje tegen mijn rug

geniet nog van jullie avond

Afbeelding

Lenk

24 mar 2020, 22:09

Piep ben er ook.

rustig werkdagje te rustig. Maar daar pas ik wel een mouw aan

ik ben kei blij ik heb een slot kunnen bemachtigen bij de carrefour voor levering 3 april. Weer een probleem opgelost dat ik niet in de winkel moet rondlopen. Voor aanvulling bij moeder ga ik voor 10 april.

Oudste dochter is nog steeds niet genezen. Het is een harde tante op dat vlak en als die zegt dat ze blij is met nog een week, weet ik genoeg

het is gelukt om FaceTime te activeren met de jongste al live gesproken. Nu uitzoeken wat en hoe met de oudste.

net terug met Lenka, het was een rustige wandeling, ze heeft veel gesnuffeld en Shakira ontmoet haar vriendinnetje de kleine poes. Die twee zijn echt goddelijk, Lenka maakt zo van die piep geluidjes en de poes gaat op haar rug liggen.
Het was een heerlijke mooie sterrenhemel.

Marietteke gefeliciteerd voor en met je zoon. Mooie foto.

Bloempje lekker knus onder je dekentje beentjes op de poef zo lig ik ook maar met Lenka tegen me aan ook lekker warm hoor.

Verse groenten en fruit vandaag geleverd. Ons menu deze avond savooikool met spekjes met aardappelen.

Bekske

25 mar 2020, 08:41

Afbeelding

jadi

25 mar 2020, 08:58

Afbeelding

Goede morgen iedereen, nog allemaal gezond en wel? Houden zo...
Gisteren een drukke dag gehad met skypen en messenger met de familie...
De tijd vloog zo voorbij..
De houtduiven zijn hier ferm aan het roetekoeren, ze zijn aan het flirten dat het geen naam meer heeft.En dit allemaal voor mijn neus..
De eksters die maken hun typisch lawaai niet te doen...En de haan in de gebuurte maakte mij wakker al heel vroeg in de morgen..
Ik vind het wel plezant maar zo vroeg....en de dag is al zo lang..
Straks eens een wandelingetje maken rond de kerk...
Verder we zien wel wat de dag brengt
Ik ga eindigen wens iedereen een fijne dag toe.Hou jullie goed
Ik ga dit ook doen..
toedeloe
menu: kotelet met prinsesbonen, voor ventje rest wok van kip.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

omadina

25 mar 2020, 10:43

Goede morgen,
Ik trek me altijd op aan al jullie schrijftalent, en voor al jullie talent om in deze moeilijke tijd toch moedig te blijven en anderen moed te geven. We ontdekken nu weer onze eigen streek en de mooie natuur rondom ons, zowel de Westhoek, midden Vlaanderen als de Kempen en Limburg, zo een mooie dingen zijn er nog te ontdekken.

Ik vul inderdaad ook mijn dagen met koken, alles netjes houden binnen, maar mijn appartement is niet groot, en een tuintje is nu ook verleden tijd, dus ben ik vlug rond. Gelukkig lees ik graag, maar ja hier is het ook zo, de bib is dicht, zal ook zo stilaan door mijn leesvoer raken. Mijn oudste dochter zei nog, ma, ja je weet veel van je boeken heb ik overgenomen als je naar zee bent verhuisd, maar ja zij woont ook wel aan zee, maar in Kn.Heist, dus een hele afstand tot Koksijde, dus te ver.... Wij bellen ook veel, of hebben contact via internet.

Ik denk natuurlijk veel aan mijn dochter Nathalie die nu in de eerstelijnszorg werkt in een ziekenhuis in Antwerpen. Ze zond me een foto in haar plunje met masker en schort van op intensieve. Dat doet toch wel even rillen. Maar zij ziet het wel zitten, en gelukkig zijn haar twee dochters al 18 en 17 jaar, dus blijven die thuis en volgen les op afstand, en gelukkig hebben ze wel een tuintje.

Mijn jongste dochter werkt in de kinderopvang, ik ben ook trots op haar dat ze zo mensen kan helpen.

Er zijn zoveel mensen met een beroep die we moeten bewonderen, en waar we misschien vroeger niet bij stil stonden. We mogen echt wel eens onze steun betuigen.

Marietteke, proficiat met de verjaardag van je zoon, mooie foto ! En ja dat feestje kan later doorgaan hé, zal ook zo zijn voor mijn kleinzoon Mauro, die is geworden

En nu eens kijken naar mijn, konijn dat staat te pruttelen... ik hoop dat het vanmiddag zal smaken...
en vannamiddag, toch nog een klein wandelingetje door de duinen, een beetje zon en gezonde lucht kunnen geen kwaad, en nu de tennisclub dicht is moet ik mijn conditie een beetje onderhouden !

Voor jullie allemaal, veel goede moed, wees voorzichtig en verzorg jullie goed,

Veel groetjes , omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

zonnebloemetje

25 mar 2020, 17:13

halloooo een goeie zonnige namiddag iedereen

deze morgen naar de huisarts gebeld en ik had geluk want het was zijn eerste dag dat hij weer werkte sinds hij het corona virus gehad heeft
ik zit al enkele dagen met keelpijn en vannacht heb ik slecht geslapen omdat ik alsmaar wakker werd dat ik mijn neus moest snuiten en mijn hoofd stond deze morgen op barsten , dus mocht ik dadelijk gaan naar mijn huisarts en het verdikt was een keelontsteking met een kop valling er bij
en ik ben deze middag al begonnen aan de antibiotica en ook sinutab om die druk in mijn hoofd en die hoofdpijn te verminderen
en daarna zijn we nog doorgereden naar de Colruyt om enkele nodige boodschappen , en aan de ingang stond er iemand van het personeel om iedere kar die binnengereden kwam te ontsmetten met een industrieel produkt

omadina wat jou dochter doet in het ziekenhuis voor al die zieke patiënten zorgen , chapeau hoor en hopelijk blijft ze zelf gespaard van dat virus , want er is toch altijd wel een risico aan verbonden als je iedere dag met al die zieke mensen in contact komt , en mijn huisarts had het ook te pakken maar gelukkig is hij nu weer aan de beterhand

jadi hopelijk heb je genoten van je wandelingetje rond de kerk
en hier in onze tuin zijn de vogeltjes en de duiven ook druk in de weer om een nestje te bouwen nu dat het zo'n lente weertje is

Bekske ook voor jou een leuke woensdag verder

Lenk oei heb ik iets gemist maar ik lees hier dat jou dochter ziek is , hopelijk is het niet erg
en heeft Lenka een poes als vriendinnetje ??? wat schattig

allé en nu ga ik mijn visjes een vers badje geven sè zodat ze ook weer content zijn dat ze proper water hebben

marietteke , Bertje , miesje , Sita en ghyra
hallooooo

voor iedereen nog een aangename woensdag verder

daaaag

Afbeelding

zonnebloemetje

25 mar 2020, 17:33

jadi een haan die vroeg kraait daar heb ik helemaal geen last van hoor
en hier zijn de merels 's morgens vroeg als het nog half donker is ook al hun liedje aan 't zingen en dat vind ik echt niet erg

Afbeelding

zonnebloemetje

25 mar 2020, 19:46

halloooo een goeie avond iedereen

zojuist ons avondeten binnen sè en ook mijn antibiotica genomen zoals meneer doktoor mij heeft voorgeschreven en hopelijk begint die rap te werken
en nu ben ik eigenlijk al moe , dus ga ik dadelijk nog een duik nemen in een warm badje en daarna ga ik mij placeren in mijn zetel voor de rest van de avond

voor iedereen nog een gezellige avond in de warmte

daaaag

Afbeelding

Lenk

25 mar 2020, 21:32

Hoi hoi hoi

Hier is de jeugd hm hm hmmmm.

Ja je las goed bloempje Lenka heeft een poes als vriendin, een klein tijgertje. Ze spelen samen, echt mooi om zien. De poes gaat zelfs op haar rug liggen voor Lenka en Lenka snuffelt zacht aan haar en piept alsof de poes haar pup is zo mooi. Als we met Lenka verder gaan volgt poes.

En ja de oudste is ziek. Geen gewone verkoudheid, wel deze week in quarantaine

Omadina, als je een ereader mocht hebben of kunnen versieren wel tolino of alles wat EPUB extensie kan lezen. Pb effe. Ik help je wel verder dat je niet zonder leesvoer komt.

Zo ik modder gewoon verder, van thuis uit werken, niet uit mijn kot. Alles wordt geleverd of gewoon veilig afhalen. Ik ben zo blij dat ik een zo grote tuin heb die ik voorheen soms vervloekte.