In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag
Gisteren geen weertje voor pc 'ke ,
vandaag eigenlijk ook niet , maar kom toch eerst effe langs ,
ik kan jullie niet missen hé
en seffens als het onweer hier is , durf ik mijne pc ook niet opzetten ,
allee toch niet als 't dondert en bliksemt ,
haha , an flower , dat heb je mooi gezegd ,Groetjes voor jullie allemaal van mij en mijn " harige kleinzoon " ( zie hieronder![]()
ik heb dus een "harige kleindochter "
grootjegerda , dat wil lukken , hier ook zalmpasta ,
maar mijn buurvrouwtje heeft het klaar gemaakt ,
ik ben niet zo'n goede kokkin , alleen de tradisionele gerechten ,
zijn aan mij besteed
Maar wat een mooi hondje ,
Jadi dat ziet er lekker uit ,
wat zit er allemaal in ?
zijn die pettatjes met iet speciaal gemaakt , .
of alleen koken met mayonaise ?
Bertje , je hebt gelijk hoor ,
veel te warm om te werken ,
dus alles uitgesteld tot morgen ,
bloemeke goed dat je al vlug wat spullen kan verkopen ,
zal zeker veel werk zijn voor jullie ,
en is ze nu wat kontent in 't home?
fijne warme zweetavond
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Hey leutertjes,
ben hier nog eens.
Ik doe nooit een middagdutje, deze middag wat tv gekeken en na een uur of zo
juist in slaap gedommeld. Begint die verdomde smartphone ineens te bellen zekers.
Het ding word bijna niet gebruikt en nu bellen ze mij wakker.

Regen is voorbij getrokken hier. Is droog.
In het zuiden krijgen ze wel wat zo te zien.

Die grote hitte heb ik niet nodig hoor.
Bloemeke, bedoelt u zo'n plafond ventilator???
Wij hadden dit vroeger ook, in een vorig leven ergens.....Met lampen aan.
Die draaide ook zo stilletjes, geen enkel geluidje en zalig om te slapen als het zo warm was.
Allé, beste maatjes, ik ben er weer mee weg.
Tot nog eens...
ben hier nog eens.
Ik doe nooit een middagdutje, deze middag wat tv gekeken en na een uur of zo
juist in slaap gedommeld. Begint die verdomde smartphone ineens te bellen zekers.
Het ding word bijna niet gebruikt en nu bellen ze mij wakker.
Regen is voorbij getrokken hier. Is droog.
In het zuiden krijgen ze wel wat zo te zien.

Die grote hitte heb ik niet nodig hoor.
Bloemeke, bedoelt u zo'n plafond ventilator???
Wij hadden dit vroeger ook, in een vorig leven ergens.....Met lampen aan.
Die draaide ook zo stilletjes, geen enkel geluidje en zalig om te slapen als het zo warm was.
Allé, beste maatjes, ik ben er weer mee weg.
Tot nog eens...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo
al onze koffie gedronken sè en daarna heb ik buiten weer van alles open gezet want het zonnetje is er alweer een tijdje en alles is alweer droog buiten
Bertje oei jou middag dutje verstoord door jou smartphone
en tis inderdaad een plafond ventilator en we zijn daar heel tevreden over want daardoor hebben wij nooit last van de warmte om te slapen
marietteke we hebben al veel kunnen verkopen hoor
en morgen voormiddag komt er iemand om de slaapkamer te kopen en in de namiddag komt er iemand de tv kopen en dan wat later in de namiddag nog een koper voor het tapijt van 2m x 3m
en das dan ook alweer allemaal weg
en mijn schoonmoeder is eigenlijk nooit content hoor , eergisteren belde ze dat we mijn schoonvader zijn wc stoel moesten weg halen uit het rusthuis en dat hebben we dan maar gedaan en gisteren belde ze dat we die wc stoel moesten terug brengen naar het rusthuis , wat we dan ook maar weer gedaan hebben en zo zou je er toch echt de kriebels van krijgen , dus wat zal het nog allemaal zijn de volgende dagen
thijli ik voel mij bij zo'n warm weer ook niet altijd goed hoor maar gelukkig is het hier in onze living goed te doen , tis er nu 23° zonder airco maar voor morgen word er frisser weer voorspeld
gerda voor straks , smakelijk hoor
allé ik ben al een lekker koekebroodje aan 't bakken sè voor morgenochtend van te eten en dat zal weer smaken hoor
daaaaag

al onze koffie gedronken sè en daarna heb ik buiten weer van alles open gezet want het zonnetje is er alweer een tijdje en alles is alweer droog buiten
Bertje oei jou middag dutje verstoord door jou smartphone
en tis inderdaad een plafond ventilator en we zijn daar heel tevreden over want daardoor hebben wij nooit last van de warmte om te slapen
marietteke we hebben al veel kunnen verkopen hoor
en morgen voormiddag komt er iemand om de slaapkamer te kopen en in de namiddag komt er iemand de tv kopen en dan wat later in de namiddag nog een koper voor het tapijt van 2m x 3m
en das dan ook alweer allemaal weg
en mijn schoonmoeder is eigenlijk nooit content hoor , eergisteren belde ze dat we mijn schoonvader zijn wc stoel moesten weg halen uit het rusthuis en dat hebben we dan maar gedaan en gisteren belde ze dat we die wc stoel moesten terug brengen naar het rusthuis , wat we dan ook maar weer gedaan hebben en zo zou je er toch echt de kriebels van krijgen , dus wat zal het nog allemaal zijn de volgende dagen
thijli ik voel mij bij zo'n warm weer ook niet altijd goed hoor maar gelukkig is het hier in onze living goed te doen , tis er nu 23° zonder airco maar voor morgen word er frisser weer voorspeld
gerda voor straks , smakelijk hoor
allé ik ben al een lekker koekebroodje aan 't bakken sè voor morgenochtend van te eten en dat zal weer smaken hoor
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bert
Ahaaaaaaaaa, een koekebroodje!! Van daar komt die lekkere geur.
Hopelijk geen floep broodje...

Hopelijk geen floep broodje...
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Even in de rapte.
Hier gevulde komkommer met zelfgemaakte tonijnsla met kappertjes, ansjovis en citroen. Lekker fris
En puzzel blij met regen. Hier nog geen druppel.
Zonnebloempje, is dat niet warm zo met je oven aan. Pff. Ik probeer met deze temp ovengerecht te vermijden
Bertje toch een dutje gedaan, ja met deze warmte wordt men wat slaperig hé
Haha een harige kleinzoon. Wel een schatje. En ook een koddige kruising gezien. Mooi beestje
Jadi, dat receptje van de koude schotel zou ik ook wel willen ziet er lekker uit.
Marietteke jij ook een fijne zweet avond hé. Zal ook wel een zweetnacht worden vrees ik.
En dat enken met die warmte, wel heb ik zo een beetje veel last van.
Hier gevulde komkommer met zelfgemaakte tonijnsla met kappertjes, ansjovis en citroen. Lekker fris
En puzzel blij met regen. Hier nog geen druppel.
Zonnebloempje, is dat niet warm zo met je oven aan. Pff. Ik probeer met deze temp ovengerecht te vermijden
Bertje toch een dutje gedaan, ja met deze warmte wordt men wat slaperig hé
Haha een harige kleinzoon. Wel een schatje. En ook een koddige kruising gezien. Mooi beestje
Jadi, dat receptje van de koude schotel zou ik ook wel willen ziet er lekker uit.
Marietteke jij ook een fijne zweet avond hé. Zal ook wel een zweetnacht worden vrees ik.
En dat enken met die warmte, wel heb ik zo een beetje veel last van.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Jij bent eigenlijk veel te lief zonnebloemetje .zonnebloemetje schreef: ↑26 jun 2020, 17:22en mijn schoonmoeder is eigenlijk nooit content hoor , eergisteren belde ze dat we mijn schoonvader zijn wc stoel moesten weg halen uit het rusthuis en dat hebben we dan maar gedaan en gisteren belde ze dat we die wc stoel moesten terug brengen naar het rusthuis , wat we dan ook maar weer gedaan hebben en zo zou je er toch echt de kriebels van krijgen , dus wat zal het nog allemaal zijn de volgende dagen
Ik zou van minder jeuk krijgen .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
hallooooo een goeie avond alweer
tis hier precies buiten al wat afgekoeld en boven heb ik al de vensters open gezet want er komt nu toch al een windje binnen en de ventilatoren staan ook al te draaien want op onze badkamer staat er ook een ventilator en die doet deugd met die warmte
Bertje mijn broodje zal morgen weer lekker smaken hoor en ga je weer boterkoeken halen morgen of heb je er geen goesting meer naar
puzzel als het maar niet te erg regent dan kan dat geen kwaad hé en hopelijk valt het onweer ook nog mee bij jullie
Lenk mijn brood bakoventje staat in mijn garage en wat de warmte betreft dat valt eigenlijk echt wel mee hoor en laat het jullie maar smaken hoor vanavond
An-Wildflower ja ik weet het ik ben eigenlijk altijd veel te toegeeflijk en te behulpzaam en ik heb eigenlijk al 46 jaar van alles moeten slikken maar nu ze in het rusthuis zijn is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hun was te doen en dus moeten ze hun was dan maar in de wasserij laten wassen en ik ben zeker dat ze daar ook nog zal over klagen dat de was daar niet goed genoeg naar haar gedacht zal gedaan worden , maar dat trek ik mij nu eens niet aan sè
allé nu nog efkes naar buiten sè en daarna ga ik een duik in mijn badje nemen
voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

tis hier precies buiten al wat afgekoeld en boven heb ik al de vensters open gezet want er komt nu toch al een windje binnen en de ventilatoren staan ook al te draaien want op onze badkamer staat er ook een ventilator en die doet deugd met die warmte
Bertje mijn broodje zal morgen weer lekker smaken hoor en ga je weer boterkoeken halen morgen of heb je er geen goesting meer naar
puzzel als het maar niet te erg regent dan kan dat geen kwaad hé en hopelijk valt het onweer ook nog mee bij jullie
Lenk mijn brood bakoventje staat in mijn garage en wat de warmte betreft dat valt eigenlijk echt wel mee hoor en laat het jullie maar smaken hoor vanavond
An-Wildflower ja ik weet het ik ben eigenlijk altijd veel te toegeeflijk en te behulpzaam en ik heb eigenlijk al 46 jaar van alles moeten slikken maar nu ze in het rusthuis zijn is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hun was te doen en dus moeten ze hun was dan maar in de wasserij laten wassen en ik ben zeker dat ze daar ook nog zal over klagen dat de was daar niet goed genoeg naar haar gedacht zal gedaan worden , maar dat trek ik mij nu eens niet aan sè
allé nu nog efkes naar buiten sè en daarna ga ik een duik in mijn badje nemen
voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Gerda , leuke foto van Chelsea .
Marietteke is bang voor onweer en bereidt zich voor op weer een zweetnacht
Thijli kan niet meer nadenken door de warmte
Bert schrok wakker van zijn eigen smartphone haha.
Bij zonnebloemetje staat een koekebroodje in de oven .
Bert hoopt dat het geen floep broodje gaat worden ( wat dat ook moge zijn ...
)
Lenk en Jadi hebben een lekker recept voor gevulde komkommer met zelfgemaakte tonijnsla en een koude schotel . Hoe maken jullie dat klaar ?
Puzzel wordt blij van echte regen .
Hier in Noord Holland is het wel aan het betrekken en er staat zowaar iets wat op wind lijkt , dus ik heb net alles boven maar weer tegen elkaar opengezet .
Wij gaan zomedadelijk een Videoland filmpje opzetten . Chippie en wijntje erbij , lekker lui .
Fijne avond , marietteke , zonnebloemetje , ghyra , Bekske , miesje , An-Wildflower, omadina , jadi , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , Mama Inge , tontoos , thijli en granny M .

Marietteke is bang voor onweer en bereidt zich voor op weer een zweetnacht
Thijli kan niet meer nadenken door de warmte
Bert schrok wakker van zijn eigen smartphone haha.
Bij zonnebloemetje staat een koekebroodje in de oven .
Bert hoopt dat het geen floep broodje gaat worden ( wat dat ook moge zijn ...
Lenk en Jadi hebben een lekker recept voor gevulde komkommer met zelfgemaakte tonijnsla en een koude schotel . Hoe maken jullie dat klaar ?
Puzzel wordt blij van echte regen .
Hier in Noord Holland is het wel aan het betrekken en er staat zowaar iets wat op wind lijkt , dus ik heb net alles boven maar weer tegen elkaar opengezet .
Wij gaan zomedadelijk een Videoland filmpje opzetten . Chippie en wijntje erbij , lekker lui .
Fijne avond , marietteke , zonnebloemetje , ghyra , Bekske , miesje , An-Wildflower, omadina , jadi , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , Mama Inge , tontoos , thijli en granny M .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Nog vlug een afbeelding plaatsen.
Dit is bijna dezelfde ventilator als die van ons. Maar een nieuwer model.
Geruisloos en heeft 3 snelheden. De laagste is perfect om te slapen zonder te veel wind.

Dit is bijna dezelfde ventilator als die van ons. Maar een nieuwer model.
Geruisloos en heeft 3 snelheden. De laagste is perfect om te slapen zonder te veel wind.

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
An Wildflower het is een heel simpel gerechten hoor maar wel fris met deze temperaturen.
Voor twee personen, 1 komkommer overlangs snijden en in twee snijden. Pitten eruit halen even koken, afspoelen onder koud water en een paar uur in de ijskast
De tonijnsalade. 1 blik tonijn mixen met 1 blik ansjovis en voldoende olijfolie zodat je een smeuïge pasta krijgt. Hieronder roer je wat schil van een citroen en naar believen kappertjes. Dit ook lekker in de koelkast.
Opdienen vul waar de pitten zaten de kommer met de tonijn, een stukje stokbrood erbij en lekker fris op een zwoele avond
Voor twee personen, 1 komkommer overlangs snijden en in twee snijden. Pitten eruit halen even koken, afspoelen onder koud water en een paar uur in de ijskast
De tonijnsalade. 1 blik tonijn mixen met 1 blik ansjovis en voldoende olijfolie zodat je een smeuïge pasta krijgt. Hieronder roer je wat schil van een citroen en naar believen kappertjes. Dit ook lekker in de koelkast.
Opdienen vul waar de pitten zaten de kommer met de tonijn, een stukje stokbrood erbij en lekker fris op een zwoele avond