In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Ik treed je bij An-W
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Het smaakte me niet , ppfff... had beter ook lasagne gekozenzonnebloemetje schreef: ↑06 aug 2024, 12:32
jadi laat je koude schotel je smaken hé
wij eten lasagne deze middag en dat zal ook eens smaken sè
![]()
-
-
Zoon en ik vertrekken zaterdag naar Duitsland. Was een geplande reis met mijn ventje . . .
-
jadi schreef: ↑07 aug 2024, 10:15
Goede morgen , gelukkig minder warm dan gisteren
Ik zit al paraat van deze morgen om 7u
Op wacht op de telefoon van onze dochter..
Kleinkind is maandag gans de dag geopereerd geweest.
Van haar linker kuitbeen werd er bot, spierweefsel en bloedvaten genomen. Dit werd getransplanteerd naar haar mond waarbij er dus een bovenkaak en verhemelte werd gereconstrueerd. Nu is ze nog gigantisch gezwollen maar dit zou vlug moeten minderen. Ze houden haar voorlopig terug onder verdoving tot dinsdag. Dus vandaag woensdag gaan ze proberen haar wakker te maken en zien hoe de pijn doorsijpelt. .Maar… het komt dus allemaal goed
Nu een week gips van linkerbeen, en dan 1 maand met krukken lopen.
Het herstel van been zal het zwaarst zijn naar het schijnt . .
Dus K7 UZ GEnt waar ze na herstel operatie terug naar toe gaat zal een stapje achteruit zijn.
Maar het komt goed , Prinses kleinkind is een doorzetter..Niet gaan bestaat niet
En ze is jong..
Zo ik wou dit jullie even meegeven..
*En nee ik heb haar nog niet gezien. Haar rust is NU heel belangrijk. En trouwens ik mag niet van mijn dochter in de zin van " oma je zou het niet aankunnen"
Dus we doen dan maar wat men zegt hé. .
Zap het gerust weg, ik ben blij dat ik mijn ei kwijt kon ..
Wens iedereen net zo'n fijne dag toe als ik
toedeloe
menu: zoon komt deze avond dat wordt friet met vol au vent .
-

Bij een schweppes agrum, kon ik nog eens even bij jullie langs
Straks mini boodschappen doen, ik mag zeker die knoopbatterijen niet vergeten voor mijn buurman. Die was zo lief om mijn brandalarm te vernieuwen .Dat gepiep was me wel wat te veel na 2 dagen ..
Ik kreeg dat spel niet los, en was bang het af te breken..Nu ik het gezien heb zal ik het de volgende keer wel zelf kunnen. euch Hoop ik wat het is nogal sterk aangespannen.
Salut en de kost
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Eerst was het nog grijs hier tijdens mijn vroege
tochtje in de polder, maar na ongeveer ’n goed uur probeerde ’t zonnetje er toch af en toe door te piepen en liet naarmate de tijd verstreek zich steeds meer zien.
Lekker ook weer mijn gedachtes kunnen ordenen, ’n aanrader voor iedereen om dit ook regelmatig te doen..!
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Heel begrijpelijk Jadi om dat even van u af te willen schrijven en te delen.
We hebben samen (Gina en ik) deze post van u met volle aandacht gelezen. Iedere keer vroeg Gina ook naar haar toestand of ik al wat meer wist.
Dank u wel, we leven met haar en alle betrokken mee... en dit gaat hier onverminderd door

-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie avond al bijna weer
deze voormiddag dus naar het ziekenhuis voor een inspuiting in mijn linker knie
en daarna nog efkes voor de middag een koffietje gaan drinken onderweg op een terrasje
waardoor we maar rond de middag thuis waren
en daarna gegeten , macaroni die ik maar moest opwarmen en rond 13u terug weer weg naar Celine voor mijn nageltjes te laten doen en die zijn nu in 't geel met zilveren glitters , en terwijl we daar waren ook met Celine haar kado , want gisteren was ze jarig
en ze heeft ondertussen ook 2 poesjes geadopteerd , het zijn alletwee kleine kittens die nog geen thuis hadden en in die paar weken dat ze bij haar zijn , zijn ze al flink bijgekomen in gewicht
hun namen zijn , Lou en Romy en echt twee schatjes die ondertussen al goeie speelkameraadjes zijn en Myla en Elly zijn er ook zot van en spelen ook heel voorzichtig met die twee kleine deugnietjes en ze vinden het leuk
Remie ik moet jou bewonderen dat jij het nog in jou toestand kan opbrengen om iedere dag te gaan fietsen als het weer het toelaat , chapeau hoor
en weer mooie fotootjes hoor van jou fietstochtjes
jadi wat een zware ingrijpende en delicate operatie van je kleindochter , het zal in 't begin weer heel moeilijk zijn voor haar en waarschijnlijk veel tijd vragen om weer wat te herstellen
en tis misschien beter dat je haar nog niet gaat bezoeken
we duimen dat alles weer goed komt
en hopelijk kan je genieten van je reis naar Duitsland , je verdient het heel zeker om er eens uit te zijn
An en jadi , bedankt hoor
een inspuiting tussen je knie gewricht doet wel geen deugd , maar ik heb er al zoveel gehad en ben zeker niet kleinzerig , in mijn rechterknie heb ik er van 2005 tot 2017 iedere 5 maanden 1 gekregen en in mijn linkerknie is het nu ook al 8 jaar iedere 5 maanden , dus ben ik het al gewoon hé
An hopelijk van het verjaardagsfeestje genoten
marietteke héél veel sterkte voor morgen op de begrafenis
we zullen aan je denken hoor
voor alle leutertjes nog een aangename avond
en mijn ventje gaat dadelijk frietjes halen 200 meter verder en dat zal smaken sè
tot later

deze voormiddag dus naar het ziekenhuis voor een inspuiting in mijn linker knie
en daarna nog efkes voor de middag een koffietje gaan drinken onderweg op een terrasje
waardoor we maar rond de middag thuis waren
en daarna gegeten , macaroni die ik maar moest opwarmen en rond 13u terug weer weg naar Celine voor mijn nageltjes te laten doen en die zijn nu in 't geel met zilveren glitters , en terwijl we daar waren ook met Celine haar kado , want gisteren was ze jarig
en ze heeft ondertussen ook 2 poesjes geadopteerd , het zijn alletwee kleine kittens die nog geen thuis hadden en in die paar weken dat ze bij haar zijn , zijn ze al flink bijgekomen in gewicht
hun namen zijn , Lou en Romy en echt twee schatjes die ondertussen al goeie speelkameraadjes zijn en Myla en Elly zijn er ook zot van en spelen ook heel voorzichtig met die twee kleine deugnietjes en ze vinden het leuk
Remie ik moet jou bewonderen dat jij het nog in jou toestand kan opbrengen om iedere dag te gaan fietsen als het weer het toelaat , chapeau hoor
en weer mooie fotootjes hoor van jou fietstochtjes
jadi wat een zware ingrijpende en delicate operatie van je kleindochter , het zal in 't begin weer heel moeilijk zijn voor haar en waarschijnlijk veel tijd vragen om weer wat te herstellen
en tis misschien beter dat je haar nog niet gaat bezoeken
we duimen dat alles weer goed komt
en hopelijk kan je genieten van je reis naar Duitsland , je verdient het heel zeker om er eens uit te zijn
An en jadi , bedankt hoor
een inspuiting tussen je knie gewricht doet wel geen deugd , maar ik heb er al zoveel gehad en ben zeker niet kleinzerig , in mijn rechterknie heb ik er van 2005 tot 2017 iedere 5 maanden 1 gekregen en in mijn linkerknie is het nu ook al 8 jaar iedere 5 maanden , dus ben ik het al gewoon hé
An hopelijk van het verjaardagsfeestje genoten
marietteke héél veel sterkte voor morgen op de begrafenis
we zullen aan je denken hoor
voor alle leutertjes nog een aangename avond
en mijn ventje gaat dadelijk frietjes halen 200 meter verder en dat zal smaken sè
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

Oudste zoon en z’n lief zijn vannacht rond halfeen ook weer veilig huiswaarts gekeerd van hun vakantieadres, dat geeft ook weer wat rust in de kop..!
Na de
ga ik mezelf weer zo zachtjesaan klaarmaken voor mijn bijna dagelijkse
toertje in de polder om wat conditie te blijven houden en tegelijkertijd te genieten van de natuur in mijn/onze omgeving.‘k Heb afgesproken met
Gina dat we daarna samen pas onze wekelijkse boodschappen in huis gaan halen. Vond ze prima idee, hoefde zij zich niet zo te haasten ’s morgensvroeg..! Tja.. zij heeft altijd wat langer de tijd nodig in de badkamer, nu dacht ik de meeste vrouwen wel in verschil met mannen.
Maakt verder ook niet uit, in ieder geval is dat hier in huisje 'Weltevree" wel 't geval..!

Wisselende foto’s (±19) archief
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Zolang ik dat nog kan doen zal ik dat blijven doen Zonnebloemetje, geeft mij in ieder geval meer rust dan dat ik hier thuis op 'n stoel of bank blijft hangen en zachtjesaan wegkwijnt...! Tja.. is de aard van 't beestje hè, niet klagen maar dragen..!zonnebloemetje schreef: ↑07 aug 2024, 19:21Remie ik moet jou bewonderen dat jij het nog in jou toestand kan opbrengen om iedere dag te gaan fietsen als het weer het toelaat , chapeau hoor
Bedankt.