Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes

27 jul 2018, 19:02

YES YES YES
Het regent ! 

De hele middag stikkend warm met gerommel, geborrel,  gegrom, gesnurk Afbeelding dichtbij en dan weer veraf; geen weer om buiten te komen
dus koers gekeken

en net toen ik dacht  " 't zal weer niets zijn"  gingen de hemelsluizen open, nog niet helemaal maar toch al op een flinke kier.
Het mag gerust de hele nacht doordoen zo en 't slapend gras zal vanzelf wel weer wakker worden.
Oud maar niet out !

Ivette

27 jul 2018, 23:20

David Garett is inderdaad een zeer knappe violist, jammer van zijn paardenstaart en zijn baard (allez voor mij toch!)
Hij treedt natuurlijk veel op in Duitsland, hij spreekt vloeiend Duits, weet wel niet of hij in Duitsland woont, is er wel opgegroeid veronderstel ik. In de Duitse grote shows wordt er alleen Duits gesproken, de artiesten krijgen oortjes in met de vertaling. Bij ons worden ze meestal in hun eigen taal aangesproken, wij Vlamingen zijn taalvaardig!

Michelly als wij al steen en been klagen, wat moet het dan voor u niet betekenen, deze hitte!

Christa en Luc konden gisteren toch met Rayanair naar Krakau vliegen, weliswaar van uit Eindhoven waar ze moesten overnachten of: het profijt dat ze deden is al lang verdwenen en dan moet men er nog de onzekerheid bij tellen, ik denk dat de goedkope reizen van deze lage kosten maatschappij een onzekere toekomst wachten!

Oei, Standard gewonnen, ik had liever Gent zien winnen maar ik kan dit niet kiezen hé!

Hier hadden we maar een korte regenvlaag, grond nog niet geblust!
Slaapwel, ik kruip er in en probeer te slapen (als de voorbije nachten!)
Ivette

meme-rietje

28 jul 2018, 10:02

goeie morgen allemaal
over het weer.....
het is hier het zelfde als overal
warm, zwoel, vochtig en niet aangenaam
deze morgen om mijn fiets geweest naar de fietsenmaker
ik rij niet veel met de fiets en had het gekund om een gat te rijden
direct een hele nieuwe binnenband, patat 28euro
nu ja, ik kan nu toch weer rijden als ik wil

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

28 jul 2018, 10:07

Hallo allemaal ,

Voor jullie allemaal een heel mooi weekend !
Oh ja, Rietjes, hier aan de westkust toch ook wat buien gekregen. Gisteren avond, ik was uitgenodigd om wat hapjes te gaan eten aan het cinemacafé, en daar hebben we toch buiten van genoten, ja de parasols deden dienst als paraplu.... 't was gezellig en we konden erom lachen.
Vannacht heeft het nog wat gerommeld, maar ik heb mijn slapen niet voor gelaten. Nu trekken de wolken al weer weg en is de zon er weer, maar die hitte is toch weg, ben wel content !

Gisteren was ik hier ook, maar plots heel mijn tekst weg,  pfff...

Hou jullie goed, en ja dat beetje regen, dat doet goed hé !
Twee van mijn dochters zijn op vakantie, de jongste gaan camperen met het hele gezin en hun beste vrienden in Toscane, en de oudste is net vertrokken met het vliegtuig voor een weekje Rhodos, met dochter en zoon.

Vele groeten en tot morgen ?
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes

28 jul 2018, 11:48

Goeie bijna middag

Hier hebben we dan toch flink wat regen gehad hoor; op een bepaald ogenblik konden de regenpijpen het zelfs niet meer slikken.
Het was ook heel wat aangenamer om te slapen, normale temperatuur (of toch bijna).
Nu is het alweer warm en dof ....

Deze morgen al naar de markt geweest om vers fruit, zomerfruit dat er nu in overvloed is.

Straks naar het station ons poppemie ophalen; er zal dus jong  leven in huis zijn de komende dagen  :wink: en geen tijd voor verveling voor opa en oma.

Menu : koude schotel met heel veel groentjes ...
Oud maar niet out !

meme-rietje

28 jul 2018, 14:18

kafie tid of iets anders
koffie tijd of iets anders

Afbeelding

Rietjes

28 jul 2018, 17:57

LAP, treinongeval ergens tussen Menen en Ieper.

We zijn dus grote en kleine B mogen afhalen in Menen en grote B terugbrengen naar daar ook.  Volgende keer zal ze wel weer de auto nemen denk ik.

Meme-Rietje, zijn dat jouw bekers, die heb ik ook, die grote toch, die met het hert 
Oud maar niet out !

schaffen

28 jul 2018, 22:13

Afbeelding

Slaap wel iedereen 

Goede nacht 

tot morgen 

meme-rietje

29 jul 2018, 00:07

Nee Rietjes zo rijk ben ik niet  :wink:
slaap wel iedereen

omadina

29 jul 2018, 08:53

Goede morgen,

Rietjes, veel plezier met jullie tienermeisje, jullie zullen wel weten wat doen !!! Ja, met de trein reizen, altijd een beetje avontuur hé, maar met de auto is het ook niet altijd leuk, zeker als je in een file terecht komt.
Volgende zaterdag ga ik naar Herentals bij mijn dochter Nathalie en de twee meisjes, Luna en Maité, ik zal ook met de trein gaan, denk ik... ja al dat verkeer, en zeker de Antwerpse ring en zo... pfff

De twee andere dochters zijn nog altijd op hun vakantiebestemming, ze "jeunen" zich goed, zoals de Westvlamingen dat zeggen, dus amuseren ze zich, en laten bijna dagelijks wat weten, mama dan ben je gerust hé,.... al hoeft dat nu niet echt hoor.

Gisteren gaan supporteren voor de maatjes die hier tornooi speelden.  dus zelf niet gesport, maar dat is ook eens plezant, en mijn favorieten hebben gewonnen !

Hou jullie allemaal goed, mémérietje, mijn koffie is ook al genuttigd, ja, toch nog altijd liefst koffie 's morgens ;mooie bekers  !

Ivette, en alle andere maatjes, een mooie zondag, hoe je die ook vullen...
groetjes, omadina
Met mijn oudste dochter in.... ja dat staat op de foto hé !
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

29 jul 2018, 09:05

goeie morgen allemaal
gisterenavond was er hier in de omtrek een party
hoorde de muziek in mijn bed
gelukkig stoorde het me niet
maar bij als je van wevelgem bent
is er veel gepruttel

Afbeelding

laten we het leven maar nemen langs de zonnige kant
voor het moment is er veel zon Afbeelding

Rietjes

29 jul 2018, 09:21

Goeiemorgen

Sssssssssssstttttttt
in alle stilte want ons logeetje slaapt nog als een roosje !
Een roosje met een extra lange steel
want benen dat die meid heeft  :wink:
Oud maar niet out !

Ivette

29 jul 2018, 10:11

Tiens, ik dacht dat ik gisterenavond nog iets gepost had voor het slapengaan, zal vergeten zijn op OK te drukken zeker!

Gisteren was het veel koeler, hadden we vorige week wat van die frisse wind gekregen het zou aangenaam geweest zijn maar we kunnen niet kiezen.
Ik leef dezer dagen weer wat in het verleden: volgende nacht zal het al 5 jaar geleden zijn dat mijn man stierf, waar zijn die 5 jaren naartoe?
Moest het toen zo heet geweest zijn ik weet niet hoe we het zouden gered hebben! Daar we in de living sliepen in 2 ziekenhuisbedden at en leefde ik in de veranda, waar het nu veel te heet is!
Ik weet het: ik moet vooruit maar ik kan daar ook niets aan doen, ik heb het nog altijd heel moeilijk met die "speciale verjaardagen" Zoals meme-rietje hier eens schreef: Tijd heelt geen wonden
                                                                                            Tijd leert je leven met verdriet...

Gisteren heeft mijn jonge buur de nieuwe scheidingsmuur onderaan toegestopt later zal hij dan heel de afscheiding herstellen , zal wel meer privacy geven maar ook minder gelegenheid om met mijn sympathieke jonge buren een klapke te doen.

Vandaag zal ik het hete weer niet kunnen aanwenden waarom ik geen goesting heb om buiten te komen.
Ik mag me niet blijven in mijn verdrietcocoon wikkelen, zal toch eens een tourke doen!
Dag maatjes, tot later!
Ivette

meme-rietje

29 jul 2018, 10:25

Ik begrijp je voledig Yvette
ik heb het dikwijls moeilijk zonder dat het een speciale dag is
ik heb me in die warme dagen ook al afgevraagd of gedacht
gelukkig was het toen niet zo warm
want in bed altijd op zijn rug
dat ging afzien zijn
ik ben blij dat het toen niet zo warm was
of het was nog een mizerie er bij
dat zijn tijden die zal vergeten worden
het stilt wel maar het blijft knagen
je hoort een muziekje
of je kijkt naar een kleinkind, tja
hij leeft verder en word niet vergeten
sorry heb mij een beetje laten gaan

Ivette

29 jul 2018, 10:47

meme-rietje: we zitten op dezelfde golflengte...maar moeten beiden proberen toch nog wat te genieten van onze laatste goeie jaren! 
Ivette