In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

08 okt 2019, 17:22

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : ja, de posterijen zijn toch echt met onze voeten aan het rammelen 8O :evil: .... uit frustratie dat we niet de prior zegels plakken , denk ik :roll: :roll: :wink: / Het kaartje voor de verj. v Matice heb ik zondags in de brievenbus gestoken . Dus moet dat maandag vertrekken en jij hebt het pas vrijdag ontvangen ...
We kunnen de post beter zelf gaan brengen , binnenkort .... :wink:
Maria Johanna : ja , ik heb moeten inloggen onder de naam wildeeend 2 :-) want met zwanenmeer lukte het weer niet meer . Daarom haken verschillende libellekes of seizoentjes hier af . bvb Oma Senga : geraakt niet meer binnen . je wordt dat beu om zo lang te blijven proberen en dan krijg je als info : " dit mailadres wordt al gebruikt" "" Ja, hallo ! natuurlijk wordt dat al gebruikt .. 8O 8O :?
Hier voeder ik de vogels en andere dieren het hele jaar door . Want met die hitte in de zomer , dan vinden ze ook geen wormpjes hé . Ze zijn allemaal verzot op zonnebloempitten . Nu liggen er veel okkernoten en hazelnoten en door de regen zijn er slakken en wormen. Dan komen ze ook minder op bezoek ..
Oma C : de lift nog altijd niet gemaakt ??? Frustrerend is dat :evil: :evil: /
MM : ik heet nu terug wilde eend , zoals vroeger bij de libellekes :-D maar ik ben ook zwanenmeer ;-) / als ik nu een volgende keer niet meer binnen geraak , dan heb ik geen mailadressen of alias namen meer over hoor .... roll :roll: :wink: // de foto's zijn niet uit mijn woonplaats (was het maar waar ! ) maar ik maak die in de Eifel in Duitsland . Daar ga ik wandelen , elke keer als het weer het toelaat . Ik was al aan het hopen om deze week nog een keer naar daar te rijden , maar mijn rug is nog niet in orde ...Dan is het niet aangewezen om een wandeling te gaan doen in een bergachtige streek ........ Dus , ik zal nog wat geduld moeten hebben...
Aan alle seizoentjes : hou je warm .. want de bacterieën liggen al op de loer...Groetjes aan iedereen !

Oma-C

08 okt 2019, 19:22

Afbeelding

Zomaar een spreukenplaatje, eens lachen mag hé :lol:

Goede avond allen, het is al bijna donker :roll:
In de voormiddag is het gestopt met de regen
en de rest van de dag was het droog en eigenlijk niet zo erg koud :oops:
Ik heb een paar boodschappen gedaan en een toerke rond het centrum gedaan
ik begon er zowaar van te zweten... ja nu moet ik de boodschappen dragen
inplaats van de caddy voorttrekken..een caddy op de trap is niet gemakkelijk
en ik heb een goei klapke gehad met de syndic die heeft mijn boodschappen
naar boven gedragen en heel de uitleg gedaan :roll:
nu weet ik wat er gebeurd is en hoe het komt dat de rekening geblokkeerd was
en niks meer betaald werd, het was wel degelijk een automatische betaling
maar door een sterfgeval was de boel geblokkeerd en niemand had daar erg in...
Er is nu een nieuw contract opgemaakt en donderdagmorgen om 8u30
wordt de boel weer aangesloten en vrijgemaakt dan zou het in orde moeten zijn,
ik ben benieuwd... het is dan 3 weken :twisted:
dat is dus einde verhaal :?

M-J, De post laat te wensen over en dat is heel vervelend...

wilde eend, de zegels zijn al duur genoeg vind ik :roll:
de vierkante kaartjes moeten wel dubbele zegels krijgen, anders gaan ze
zonder tegenadres verloren, normaal mogen volgens de post
die vierkante kaartjes hier niet gebruikt worden :oops:

alle seizoentjes een fijne avond, ik vind het ambetant dat jullie telkens
zo'n last hebben met sennet, ik heb nog altijd mijn zelfde naam en wachtwoord :roll:
raar is dat....
(regelmatig de pc opruimen en scannen kan misschien helpen.?ik zeg zo maar iets hé)
Een gezellige avond en een goeie nacht, slaaplekker en tot morgen... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 okt 2019, 19:36

Normaal gezien heb ik ook geen problemen met inloggen en voor de rest werkt hier ook alles min of maar gelijk voorheen op sennet. Ik heb alleen nog niet geprobeerd van bestaande privé berichten te verwijderen. Daar schijnen mensen ook last mee te hebben.

Ik heb hier daarjuist van mijn hart een steen moeten maken.
Al een paar dagen komt er hier een jonge poes vragen om binnen te mogen.
Maar, ze ziet er heel verzorgd uit en niet al te mager, dus ze is van iemand uit de buurt.
Niet van A, J, R, F in elk geval. Die hebben geen poezen meer of nooit poezen gehad.
Dus, neen, poesje ik ga je niet binnen halen.
Het is best een schatje.
Zo zielig, eer of morgen wordt ze aangereden...

Ik heb al zeg ik het zelf heel lekker gekookt!
De rest van de menu van de week is ook goedgekeurd door mijn eter.

Nog een prettige avond iedereen.

mammyretro

09 okt 2019, 07:35

Goede morgen , :) :) ,
Woensdag al weer en normal wandeling, maar
De regen zal weer spelbreker zijn :? :evil: :?
Fijne dag , ,ben weer niet goed in mijn vel :evil: :evil: :evil:
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

09 okt 2019, 09:19

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
alles ligt nat maar momenteel is het niet aan 't regenen
we kunnen het toch niet tegenhouden ook hé :)

mammyretro sterkte, het gaat je niet lekker... dat is vervelend
al naar de dokter geweest.. beterschap wens ik jou... :roll:

Helena, een goedgekeurd weekmenu, dat is fijn
dan weet je wat te doen... ik weet niet altijd
wat ik wil eten tot ik in de vriezer ga kijken :roll:
Dat poesje zal ruiken dat er een pos aanwezig was
en denken hier is het goed :lol: jammer voor het beestje maar ja....
als poes weer eens komt logeren hebben ze misschien ruzie... :roll:
dat zou ook niet leuk zijn...

Alle seizoentjes een fijne woensdag... maak er een mooie dag van :wink:
clive al druk bezig en nog geen tijd gehad... :lol:

M-M nog aan 't uitrusten na een zwaar weekend :lol:

Ik ga nog wat HH-taken doen en kalm blijven ver kan ik nog niet lopen
morgen wordt de stroom weer aangesloten en kan ik terug de lift gebruiken

clive

09 okt 2019, 09:24

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, de hondjes op bezoek omdat ze vandaag naar de trimster moeten, geniet ervan.
Matice is volgende week op donderdag aan de beurt, trimster komt naar hier. Kan niet geloven dat dat volgende week weeral 2 maanden geleden is. Ga zijn krullen misschien niet te kort laten zetten met de herfst nu en de winter in aantocht, zal aan haar vragen wat het beste is. Het wordt om de 8 weken gedaan. Dan is hij ook meteen gewassen en zijn nageltjes geknipt. Ze gaat wel laat hier zijn, om 16.00H en ze is er 3 uur mee bezig.

HVT, jullie hebben veel gedaan gisteren. Fijn dat je tevreden bent van C. en dat ze voortaan op dinsdag mag blijven. En je heb visite van een poezenbeest, ik zou moeite hebben ze niet binnen te nemen, maar dat gaat niet met Matice. Geef hier de zwerfkatjes eten, dat komt wel gewoon uit de supermarkt hoor, hetzij Whiskas of Kittekat, meestal wat in promotie staat. En altijd heb ik moeite niet overstag te gaan, eentje binnen te laten.

Wilde Eend, en dan zijn ze verbaasd op de Post dat ze klachten krijgen 8O . Het spijt me te lezen dat je nog zoveel last hebt van je rug. Slaap je nu een beetje beter op jouw nieuwe matras en lattenbodem ?

Oma-C, morgenochtend zou wat de elektriciteit betreft dan alles in orde moeten zijn. Je kent nu ook het hele verhaal, het berustte dus op een administratief misverstand en dat is gelukkig opgelost nu.

Mammyretro, hoop dat je kunt gaan wandelen zonder nat te worden.

Gisteren ook druk bezig geweest met de poest boven, vandaag licht HH en de was en de strijk.

Ik wens iedereen een fijne woensdag, liefs en een knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

09 okt 2019, 10:00

Goede morgen seizoentjes,

Oma C: idd :D ik was aan het uitslapen.

het is hier aan het regenen voor de verandering. Moet er helaas vandaag door. ten minste voor 12 uur.
met die carref. 14 dagen gesloten, weten de mensen het ook niet meer en zeker niet die van de villawijken want die vinden liedlvlees vies. ( ze hebben de oorlog niet meegemaakt zou ons moeder zeggen) Ze moeten dan maar naar de buurtgemeente rijden: slagers en dergelijke zat maar de prijzen.... de toeristen zijn weg, hè.
Morgen I. moet de werkbroek van ventje nog in de was steken.
belde gisteren naar de voorhaven: uw correspondent is afwezig. jaja.
allez, Gimly was een beetje beter gezind toen ik beneden kwam, vroeg of die eten wou en er kwam zo'n zielig miauwtje uit. ventje had gezegd de gordijnen alvast open te trekken maar die zijn verstand is weer afwezig. het is weer erg druk op de buro.
terwijl de koffie aan het zetten was, de afwas in warm water gezet, enkele borden, wat bestek en een pan. vanavond een andere pan want in een grillpan kan je worst bakken maar 'n pragersnitsnel heeft boter nodig.
dus vandaag broek wassen en ander spul en mijn leesvoer lezen. een was kleur is al 2 uur en ik ga nooit de deur uit als de wasmachine of de droogkast aanliggen.
het is bijna "break" kan ik ventje opbellen. mijn ontbijt zal mijn middagmaal worden en dan moet ik nog een extra 4 uurtje inlassen anders gaat dat pillenregime nooit werken.
Schrok me gisteren een hoedje: ineens stonden er allerlei vreemde dingen op Suus haar tijdlijn waar ventje zich over verwonderde. 5 min. later verscheen er een foto van pannenkoeken. 8O .
ik denk dat dit tijdelijk krap bij kas zitten haar een beetje parten speelt, en ze waarschijnlijk weer een aanval van fybro heeft waardoor ze geen massages kan geven. in elk geval het was niet tegen ons gericht maar tegen een andere fb vriendin.
Clive: ziet Matice nog uit zijn oogjes als zijn krullen lang zijn?
Wilde eend/zwanemeer: nou zo snel je uit het lood laten slaan als je niet ingelogd geraakt dan kennen ze me niet meer. desnoods gebruik ik een naam uit een tv serie of boek als ik maar binnen raak. de laatste keer hebben ze me binnengeloost maar hadden eerst geen rekening gehouden dat mijn avatar naam een dubbele is. en ik weet nog dat je wilde eend was bij libelle. je zat soms ook bij kat en hond & co waar Mies haar verhaal begonnen is. en dat eindigde abrupt en dan besloten ze bij libelle de chatsite te sluiten. heb hen nog gemaild want ik was in de tijd begonnen alles af te printen en wou weten of er een back-up bestond want er waren best veel reacties. kreeg geen antwoord.
1 iemand van de vroegere kat & hond & co heb ik terug gevonden op fb. de andere vriendin waar ik soms uitstapjes mee maakte heeft me als een baksteen 9 jaar terug laten vallen. :x die had die krantenwinkel in leuven en een agorafobische vent. de kat heette Flodder.
maar bon.
HVT: sjans met de hulp en een stille student. en nu een blauw plek van je fietspekkel.
Dag MJ!
Fijne dag nog seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje

09 okt 2019, 10:29

Vandaag vijf minuutjes taken dag.
Alle mogelijke kleine rommelwerkjes die blijven liggen tot als ik eens goesting heb.
Vandaag ook geen goesting, maar we zullen er eens korte metten mee maken.
Er is er ene die niet uit zijn bed geraakt vandaag.
Soit, hij moet om kwart na één in de les zijn, voor de rest is dat zijn en niet mijn probleem.
Als hij om half twaalf nog niet beneden staat zal ik eens veel lawaai gaan maken.

Stond die poes hier al terug daarnet.
Ze is beleefd en geduldig en proper.
Eerst laat ze zich zien.
Dan gaat ze netjes zitten wachten.
Volgt een uitgebreide wasbeurt.
Vervolgens begint ze zielig te miauwen.
Laatste fase is dat ze met haar pootjes op de ruit begint te tikken...

En ik maar doen alsof ze er niet is.

Hier is het grijs, maar droog dus daar zijn we al content mee.

Amuseer jullie vandaag met wat jullie gepland hebben.

wilde eend 2

09 okt 2019, 10:59

Dag seizoentjes allemaal,
MM : ja , die mevr van kat Flodder kende ik ook . Daar moet iets gebeurd zijn , denk ik . Hier ook nooit meer iets van gehoord ....
Clive : de matras en lattenbodem zijn zeer goed,slapen gaat beter :-) en gelukkig betert de rug stilaan door de behandelingen van de kiné / Matice zal weer super mooi zijn na de trimbeurt / hij moet ocharme veel geduld hebben als dat 3u duurt ... :-)
HVT : die poes weet waar ze moet zijn .... Als ze zo blijft aandringen om binnen te komen ....ik zou er niet kunnen aan weerstaan . maar je hebt gelijk :ze zal wel ergens een thuis hebben , mensen die overdag gaan werken of zo ...
Oma C : dank voor de mooie , leerrijke spreuken . En hopelijk werkt de lift morgen terug ...Het is niet te doen dat sleuren met boodschappen op de trap ..
Mammyretro : veel moed !
MJ : ook druk bezig ...
Anjelierken : hopelijk gaat het een beetje ?
Ik hoop dat ik niemand vergeet, Groetjes aan iedereen en oma Senga en Wingerd als ze kunnen meelezen ..

wilde eend 2

09 okt 2019, 11:14

Oma C : ik vind de postzegels ook duur . Daarom weiger ik de dure prior zegels te gebruiken ...En op 1 januari 2020 worden ze weer opnieuw duurder :evil: 8O :roll:

Oma-C

09 okt 2019, 19:53

Afbeelding

Goede avond allen
Hier even voor 19u een donderbui, dat was
efkes schrikken van het lawaai, 't was wel voorspeld
maar je denkt er nadien niet meer aan :roll:
Bliksem viel nogal mee.. maar nu is het gedaan :?
Verschillenden regenvlagen en veel wind was er vandaag
en niet warmer dan 12°.... wat een verschil :roll:
Ben alleen tot aan de brievenbus aan de straat gegaan
met een jas aan en een paraplu...dat was nodig...
en dan nog voor niks want er was geen post :mrgreen:

Ja wilde eend, morgenvroeg om 7u30 zou er terug stroom zijn
en kan ik de lift weer gebruiken, en kan ik het briefje
van de voordeur halen dat de bel niet werkt... je moet overal aan denken
in zo'n geval.... maar eerst zien en daarna geloven
ik heb mijn telefoonnummer erbij geschreven
want die man die komt aansluiten kan ook niet binnen...man-man
en hij moet in de kelder zijn....wat een miserie...
Ik koop mijn postzegels altijd op een rolletje van 100 st
en die blijven geldig ook als de prijs verhoogd is,
dat kan al wat schelen, 't is even een aanschaf maar nadien :)
even voor nieuwjaar koop ik weer een rolletje en
dan heb ik genoeg reserve :lol: ik heb ik er nadien voordeel bij
Ik koop ook die prior zegels niet zolang het anders kan... :|

Helena, zo'n kleine klusjes moeten ook gedaan worden,
en dan ben je er vanaf, ik ben benieuwd hoelang die poes het gaat volhouden :)

Alle seizoentjes nog een gezellige avond en een goeie nacht...

clive

09 okt 2019, 20:00

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Ik spring even binnen om jullie allemaal nog een gezellige avond te wensen en voor straks een zachte slaapwel.
Liefs aan jullie allemaal.

mammyretro

09 okt 2019, 20:42

goede avond,niet kunnen wandelen door de regen,natuurlijk
enfin ,
hoeveel betalen jullie nu voor postzegels ,hier is er meerdere prijzen ,
de rode of die ik op de envelope's kleef voor famillie kost 1€05
die ik kleef voor het buitenland weet ik niet zo uit het hoofd
ik had dit week-end een duitse logé,best moeilijk als je de
taal niet spreekt ,volgend jaar gaan wij bij hen ,
het is een heel ernstige dame met klasse ,ze is 82 jaar
slaap wel voor straks
wilde eend ,je naam herinderde ik nog
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

10 okt 2019, 08:53

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy nog een beetje aan het uitslapen :) ? Teken dat ze het nodig heeft.

Oma-C, vanavond voetbal op TV.

Wilde Eend, ik koop ook altijd een rolletje van 100 postzegels. Dat is dan duur op dat moment, weet wel niet precies wat ze nu op dit moment kosten. Ga ze wel voor het einde van het jaar halen want volgend jaar worden ze weer duurder. Tja, en dan komt de Post uit de lucht vallen dat er nog weinig briefwisseling gestuurd wordt. Ook pakjes van de Post zelf versturen is echt duur. Dat heb ik vorig jaar gemerkt toen ik de kaartjes en de suikerboontjes van Matice verstuurde, viel bijna achterover van de prijs toen.

HVT, hoe is het met de student, kunnen jullie het gewoon worden ? En komt Poes nog steeds op bezoek ?

MJ en alle anderen, een fijne donderdag gewenst.

Gisteren had ik niet meer kunnen strijken, heb dat dus deze ochtend heel vroeg gedaan. En al een machientje op zijdewas ingestopt en dat wasje hangt al te drogen op het droogrek.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilkaar maken en om 15.00H moet ik bij de kapper zijn, volgende donderdag is Matice aan de beurt. Dit weekend centjes gaan afhalen daarvoor. Niet vergeten.

Zo, ik ga er eens terug aan beginnen. Moet ook nog gaan wandelen met Matice voordat ik naar de kapper ga.

Ik wens ieder een fijne donderdag. Liefs en een knuffel voor elk die hem nodig heeft.

Muddy Maddy

10 okt 2019, 09:16

Goede morgen seizoentjes,

Op 28 oktober om 9 uur komen ze mijn vloertje leggen. heb meteen gevraagd of dat met speciaal product moet gedweild worden en kreeg te horen van Ja. dat ging een ramp geweest zijn voor die L, waarvan ik nog slabakkerij gevonden heb, nl een dweil die ze gebruikt had en niet op de plaats waar die dweil mocht drogen. gelukkig heb ik er altijd ene extra, zo zie je maar weer dat je ogen op je kont moet hebben. moet enkel nog de valies legen en naar de zolder doen.
ik heb weer last van mijn schouders, dus liefst niet naar de winkel zware dingen halen. klein afwasje doen. Mijn soep heb ik wegens eindelijk plaats en voorspeld onweder in de koelkast gezwierd.
dus kan ik voor I. komt een tas soep eten en een broodje. nog wat leesvoer om door te gaan maar ik begin last te krijgen van vermoeide ogen. aankaarten in november als ik ga voor tussencontole van mijn suiker. en de pijn aan mijn armen juist onder de schouder.daar klopt ook iets niet.
oei, 14 heeft een kanariegeel vest met van die pofrollen aan om naar d'r werk te gaan. Zie dat model niet graag noch de kleur, maar elk het zijne natuurlijk. ( doet me denken aan die milletvestenrage op school: had je er geen hoorde je er niet bij)
klein afwasje doen straks, broek ventje ophangen, is op wolprogramma en dat is al bij al een half uurtje. I. had gezegd de gang te willen schuren. mij best. zou willen dat ze eens de deuren erbij nam en de binnenkant van de keukenramen na de vliegeninvasie.
volgens het tv boekje is er volgende week geen bal op de tv, behalve de zondag, spelen de belgen in de namiddag. ben dan toch mijn middagdutje gaan doen.
hebben online besteld: levering morgen en hoe laat?
ik doe normaal 's avond mijn deur niet open.
heb het hotel op tripadvisor 4 sterren gegeven. vond de kamer wel een beetje nauw, maar toen we bij Suus & Hans binnenkwamen merkten we op dat het ook maar kleine kamertjes zijn. hun living is dezelfde grote als de onze salon, ze hebben zo'n galleykeuken waar je amper met twee in kan.
badkamer je kan er een wastafel en een douche in plaatsen dat is alles.
ik vond het in engeland al kleine kamers, maar het kan nog kleiner.
toen ik vanmorgen opstond waren de gordijnen open en kwam er "Miauw, ik heb honger" van onderaan de trap. als ventje opstond zat hij weer op het "upperdeck" te miauwen.
hij gaf me eerst een kopje en dan kreeg hij een aaitje wat hem blijkbaar beviel want anders is het op een loopje naar zijn teljoor. de schrik dat we hem weer 2 dagen alleen laten zit er goed in want dinsdag mocht ik nergens naartoe zonder dat ik een schaduwke bij had. moest ook woensdag alles goed uitleggen wat ik ging doen.
als ik straks nog een kopje koffie ga maken, is de kans dat hij ineens achter me staat groot.
Oma C: ja, als de bel het niet doet, kan die man inderdaad niet binnen. ik heb verleden jaar een doosje van prior zegels gekocht in de ava. ik kan nog verder. ik kleef altijd priorzegels. toen ik eens mocht bijbetalen voor een vierkant kaartje van Suus die Peggy gestuurd had, zei Suus dat dit pure afzetterij was en Peggy dacht dat 1 zegel genoeg was. Helaas pindakaas. ( er zit voor geen meter kaas in!)
Suus heeft ruzie met een andere fb vriendin. die heeft blijkbaar iets gezegd dat Suus in het verkeerde keelgat is geschoten. Gelukkig kon ze gisteren terug mee helpen met een dame die aan het eind van het jaar d'r winkel sluit. een winkel in zeepjes en badbruisballen en nog veel meer.
tweede kop koffie en ja, hij stond er.
HVT: Poes die komt buurten heeft het misschien koud? Als je ze niet binnen wil, misschien door een handige harry een soort van schuilplaats uit een isimodoos laten maken? met een oud dekentje erin en uit de windrichting? Hier had Hilda een oude kattenbak met deksel gezet met een dekentje in.
nu kan ze geen zwerfkatten meer voederen, ze zit in een rolstoel, is bijna 95 jaar en alles is hier toegebouwd. we zien af en toe een kat, maar dat is die van de kapster aan de kerktoren of die van 14 die ontsnapt is. 4 heeft 3 katten maar die komen nooit buiten. de onze heeft te veel schrik.
Ik denk nog alle dagen aan Anjelier wat ze moet meemaken. Het is een jaar sinds papa maar ik denk er ook nog steeds aan.
goed, na dit kopje koffie ga ik ontbijten, broek ophangen, kleren aandoen enz.
moet zien dat I. om 12 u 30 direct kan beginnen. Arlette en de vervangster namen het aanbod van koffie gretig aan zodat ze nog wat konden kletsen alvorens te beginnen.
Fijne dag aan alle seizoentjes!
Cats Rule!