In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro

07 jan 2020, 21:03

goede avond
,oma c graag gedaan
bisous allen kom later ev en terug of beter morgen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

08 jan 2020, 08:25

Goede morgen seizoentjes,

@ Oma C: van harte proficiat!

ventje werkt vandaag thuis, maar heeft een zending. dan volgende week ?
dat wordt een heksenketel. dus deze week een relatief "normale" week.
Ventje heeft zich moeten kwaad maken op het werk. als ik het zo bekijk heeft hij overschot van gelijk.Gisteren laat om de boekjes geweest. voor mij iemand die 3 pakjes sigaretten kocht met kaart. ik leg mijn boekjes en klantenkaart op de toonbank, broer van jan stempelt af, die vrouw verdween met haar sigaretten en hij kijkt bevreemd. ik leg uit dat het mijn klantenkaart is. oops. stempels te veel. Jan, vanuit de keuken, die dienst doet als buro en van alles, zegt dat het niet erg is. en dan hadden we het over de prijs van de boekjes die volgende week wel weer gaan in prijs omhoog gaan. ik vrees hetzelfde voor mijn voeten. en ze gaan alsmaar vroeger gedaan moeten worden.
ben benieuwd of Poes zijn nieuwe teljoren met motief gaat gebruiken. indien niet is meneer wel heel verwend. zullen dan vrijdag moeten kijken voor motiefloze die erg duur zijn. :?
Het kaartje van HVT zat gisteren bij mij in de bus, samen met de ring van Elrond voor het verkleedfeestje op de 18 de. de zoveelste Neya is weer afgeschilferd. echt zilver voor 1 euro? dacht het niet. die van 925? na 1 afwasbeurt is je ring zwart aan de vinger. gisteren bevestigd dat ik hem ontvangen heb. maar ik laat geen commentaar meer achter. de solden daar zijn twee maal niks.
Clive: de angoratrui is lekker warm. kreeg het hier in de middag koud en heb hem aangedaan. moest hem dan wel afdoen om te eten want wilde niet morsen.
Ventje is zich gaan aankleden en Gimly heeft commentaar. beest is thuiswerk nog niet gewoon, hè.
moeten een nieuwe keukenkraan en komt goed uit dat het solden is. vraag zal zijn: wie gaat die plaatsen? ik zou ene willen met een sproeistuk aan.
Nu, ventje gaat op zending en dan gaat hij zijn werkstation hier beneden opstellen. zal ook niet naar de goesting zijn van Gimly.
ik ga mijn tweede kopje koffie drinken en dan denken om eerst de spelletjes te doen want veel heb ik niet te doen vandaag. Enkel selder/paprikasoep maken. met soepballetjes. overlaatst had ik last van de paprika en de velletjes waren met de dunschiller verwijderd.
Fijne dag seizoentjes.
Laatst gewijzigd door Muddy Maddy op 08 jan 2020, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Cats Rule!

clive

08 jan 2020, 08:42

Afbeelding
@ Oma-C, ik wens jou een heel gelukkige verjaardag ook van manlief en Matice.
Ik wens jou vooral een betere gezondheid, de rest komt dan vanzelf.
Proficiat en maak er een mooie dag van.

Ps, kaartje is maandagochtend opgestuurd.

Liefs en een dikke verjaardagsknuffel.

clive

08 jan 2020, 09:11

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb boven na de douche al meteen alles gedaan. Manlief heeft de overvolle wasbag mee naar beneden genomen en heb eerst een volle machine ingestopt van was die niet in de droogkast mag en die ik dus moet gaan ophangen. En dan zeer zeker nog 2, misschien zelfs 3 machines te gaan. Dat heb je ervan als je op maandag de was niet doet. Nu, vind het niet zo erg, vandaag enkel opruimen en stofzuigen en tegen de late namiddag als de laatste wasmachine opplooiwas draait, beginnen met de strijk. Morgen dan nog een machientje zijdewas en de strijk van de was die ik vandaag moet ophangen, denk niet dat die vandaag al droog gaat zijn. En dan ben ik terug volledig bij.
Muddy Maddy, ventje werkt dan thuis vandaag, dat betekent dat er wat stilte in huis moet zijn. Manlief werkt dan vaak in mijn hobbykamer boven, daar is het lekker rustig, maar durft ook in de living te werken . Dan ben ik al in alle vroegte de keuken en de living aan het stofzuigen zodat ik hem niet stoor. En zelf heb ik altijd wel iets te doen in het HH, dat werk ligt nooit stil.
Heb op de radio gehoord dat de poetsvrouwen en mannen die betaald worden met dienstencheques vandaag staken voor een hoger loon. De meesten hebben het dan ook zwaar in hun job. Als hier een poetsvrouw aan het werken was, werkte ik in de mate van het mogelijke altijd mee. Want 3 verdiepingen op 4 uurtjes doen, dat krijg je niet gedaan, laat staan dat ze dan ook nog moeten strijken. Meestal was dat na een operatie van mij dat we hulp vroegen, maar er waren er zeer weinigen waar ik echt tevreden over was. Was altijd blij als hun taak er hier opzat en ik zelf terug het volledige HH kon doen. Dan was het tenminste naar mijn zin.

Het regent hier, lijkt mij een sombere dag te worden. Moet enkel buiten zijn vandaag om met Matice te gaan wandelen, doe dan wel mijn hondenschooljasje aan, dat heeft een kap. Want koud is het vandaag wel echt niet, enkel de regen. Nu ja, we hebben het niet voor het kiezen natuurlijk.

Zo, ga doordoen , keuken en living stofzuigen en nieuwe theelichtjes zetten, trappen borstelen en dan beneden de WC doen, en de rest van de benedenverdieping ook stofzuigen. Ga vandaag wel geen extra taak doen, want moet nog genoeg fut hebben om de strijk te doen.

Ik wens iedereen, zonder namen, een mooie dag en maak het binnen maar gezellig.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

08 jan 2020, 09:56

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes een natte dag ziet het er uit
ik moet niet buiten zijn dus dat valt mee
ik hou me rustig binnen met de dagelijkse huistaken
clive dank voor het overzichtje, ik ga niet alles overdoen :oops:
Iedereen heeft z'n bezigheid dus een aangename dag

Allemaal bedankt voor de wensen,
voor iedereen een stukje taart en als er niet genoeg is....
er komt nog meer... hou je niet in... :lol:
Groetjes allen en tot later

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

08 jan 2020, 10:01

Afbeelding
Voor Oma C : een fijne verjaardag ! voor de zon zullen we zelf moeten zorgen ....
Aan alle seizoentjes : groetjes en hopelijk geen pijn of ongemakken.

Helena van Troje

08 jan 2020, 10:11

Nog vlug hier ook een gelukkige verjaardag voor Oma-C.
Ik ging om tien uur beginnen.
Straks komt de man voor de opmeting voor het vasttapijt op het hoogste.
Klinkt ouderwets, maar is de enige optie op die kamer.
Dempt trouwens het geluid veel beter dan enig andere vloerbekleding.
Wij hebben houten vloeren liggen.
en al dat los gelegd wordt dan kunnen eventuele andere eigenaars in de toekomst het gemakkelijk verwijderen.
Ik zou zo graag een volledige remake doen van mijn huis, maar dat had ik dan direct moeten doen in 2011.
Nu gaat het in stukjes en beetjes en komt het op evenveel neer.

Zo, kijk langs de regendruppels langs en maak er een zonnige dag van in jullie hart!

anjelierken

08 jan 2020, 10:12

Hallo iedereen,

Oma-C: een gelukkige verjaardag.

De kerstboom en versiering ligt al opgeborgen boven .Dit jaar zijn we heel vroeg met opruimen.Enkel de kaartjes blijven op de schoorsteen staan.

Zal een donkere dag worden vandaag, grijs en regenachtig maar niet koud.

Met ukkemeisje2 alles oké, goed eten en slapen.

Eergisteren met manlief en dochter gaan shoppen, en er was weinig volk in de winkels.Je zou echt niet gezegd hebben dat het solden zijn.Ergens deze maand ga ik eens met vriendin.

Ga straks boven poetsen, is ook al even geleden en is nodig .Zoiets blijft liggen als er andere dingen zijn die voorgaan.

Dames, tot morgen allemaal.

wingerd

08 jan 2020, 11:12

Een prettige verjaardag oma-C !

Afbeelding

Oma-C

08 jan 2020, 12:00

Vandaag kaartjes gevonden in de brievenbus van Helena, M-M M-J, en clive
Allemaal hartelijk dank!!!
:lol:

Ook dank aan wingerd, en anjelierken hier :wink:

Afbeelding

mariajohanna

08 jan 2020, 12:05

OmaC, een heel gelukkige verjaardag vandaag 😉
Hier heeft het al verschillende keren geregend maar we zitten binnen en de natuur moet ook zijn natje hebben, anders zeggen ze weer dat het te droog is..... 🤔

Tegen 11u ons eerste hondje naar de kapper gedaan en kreeg te horen dat het opgeslagen was.... , Tja, slaagt er iets af? Ik denk het niet, he ....
Nu aan het eten beginnen zodat we klaar zijn met eten als nr. 2 moet weggedaan worden. Poetsen is er vandaag niet bij, met die 2 rakkers in huis. Heb al verschillende pootsporen ontdekt, ook al droog ik de pootjes af als ze binnenkomen. Poetsen is dus voor morgen, vandaag is het genieten van die twee, en misschien, als het niet regent, straks een wandeling met hun.... Zal nog zien hoe gestrest ze nog zijn tegen dan, want het was bibber,bibber....... en dat bij alle twee. Maar wat moet dat moet, nietwaar? Ze zijn zo mooi als ze terug komen....

Dames, ik ga manlief nu wat helpen....
Tot.... de volgende.....'
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

08 jan 2020, 15:52

Dank aan iedereen die een wens stuurde eender via welke weg...
als al die wensen moeten uitkomen moet ik méér dan 100 worden :lol:
en dat wil ik echt niet...gewoon elke dag gezond zijn en tevreden
vind ik meer dan genoeg... :lol:
toch bedankt allemaal :)
gezellige avond en een goeie nacht straks...
de kinderen komen nog zo dadelijk :wink:

Afbeelding

clive

08 jan 2020, 19:21

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, fijn te horen dat het zo goed gaat met Ukkemeisje 2. En leuk gaan shoppen met manlief en dochter en geen overdreven drukte gehad, fijn zo.

HVT, wij hebben nergens tapijt wegens viervoeter, maar ik vind dat wel gezellig en het dempt inderdaad veel beter het geluid.

Oma-C, hoop dat je een fijne dag achter de rug hebt. Ben blij dat mijn kaartje op tijd aangekomen is, want de Post hier, soms niet te geloven.

MJ, de hondjes hebben dan stress al ze naar de trimster moeten, ocharme en het moet echt gebeuren hé, ze kunnen niet zonder. Matice is niet bang en is zelfs braaf bij de trimster terwijl hij zo ondeugend kan zijn af en toe :D

Wilde eend, leuk jou te lezen , alles oké met jou ?

Muddy Maddy, hoe is de dag meegevallen met ventje thuis om te werken ?

Ik heb alles gestreken gekregen wat droog was tenminste. Morgen nog 2 jeansen en een aantal T- Shirts strijken, maar die waren nog niet droog. Was echt een grote was deze keer omdat ik maandag niet gewassen had, eigen schuld, maar het ging toen gewoonweg niet.
Ben gaan wandelen met Matice deze middag , het regende wel maar het was echt niet koud. En daarna nog even geoefend in de tuin met hem.

Zo, ik wens ieder nog een heel gezellige avond en voor straks welterusten. Liefs en knuffel voor jullie allemaal.

mariajohanna

08 jan 2020, 20:06

Kom ook even iedereen fijne avond wensen. De 2 logeetjes mogen nog een nachtje blijven slapen en worden pas morgennamiddag opgehaald. Brengt mijn planning van te poetsen wel in de war maar er zijn ergere dingen. Had maar 1 pot eten voor vandaag dus morgen krijgen ze gebakken kip, dat zal smullen worden denk ik, iets heel anders dan die potten met natte voeding. 😉
Wie weet willen ze nog mee naar huis.....

Nu wat tv kijken, ze liggen hier rustig in hun mandje...

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende 😊.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro

08 jan 2020, 20:50

goede avond
oma c hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag
sch dochter verjaart ook vandaag
mijn wandeling is droog verlopen ,had wel gezweet ,want zo koud is het niet
een beetje vorst zou geen kwaad doen
het dood de insecten ,
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi