In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

07 okt 2020, 18:13

Dag seizoentjes allemaal ,

AfbeeldingH

Kom even binnen en buiten om goeiedag te zeggen :-)
Lief dat jullie zo meeleven met mij .... en inderdaad ... ik moet opletten en nu en dan even rust nemen , anders is het niet vol te houden ... Zo letterlijk dag én nacht bezig met opruimen en spullen te sorteren wat weg kan en wat niet .....
Hierboven op de foto zie je de poes :-D Zij vindt dat mijn trouwkleed uit 1984 nog niet weg moet .. haha .. Eerst had ze zich eronder verstopt en daarna sliep ze er op :-D
Het kleed zal nu toch weg moeten .... Tenzij iemand hier het nog kan gebruiken ??? :P :D :D Het is een maatje 36 en heeft doorschijnende pofmouwen . Dat is nu terug "in " ;-)
Ik stuur jullie allemaal veel lieve groeten en hoop voor iedereen op een goede, pijnloze nachtrust ...

XXX

Helena van Troje

07 okt 2020, 20:08

Na de oogarts moest ik naar de apotheker voor druppeltjes.
Ik kreeg meteen ook de vraag of ik mijn griepspuit mee wou nemen.
Moest nog wachten tot einde deze maand vooraleer naar de dokter te gaan om ze te laten zetten.
Ik zou dat nu ook wel zelf kunnen doen, maar dat mag niet.
Sinds 2013 liet ik die niet meer zetten wegens de laatste keer sterke reactie.
Tevoren was ik bijna verplicht op het werk.
O jee als je ziek werd en ons hoofd kwam er achter dat je je spuit niet had laten zetten.
Daarna moest het voor grootvake.

MM ik gebruik ook regelmatig een wandelstok als het verder is dan naar de bakker.
Daar is toch niets mis mee.
Beter dat dan vallen.
En dat is al lang hoor, sinds 2009.

Nog een fijne avond .
Ik ga dat spul hier afzetten en een beetje tv kijken.

Muddy Maddy

08 okt 2020, 08:21

Goede morgen seizoentjes,

D-day en die kan je letterlijk nemen. het gaat immers om een Denervatie.
ben al gedouched en heb een facial gedaan. ( reinigingsschuim, lotion en straks een goede dagcreme)
Haar is ook gewassen en ventje vond dat het er weer 'dun' begon uit te zien, dus zei ik: ik moet terug naar de kapper, de punten zeker laten bijknippen enz. maar daar moeten geldelijke middelen voor gevonden worden. voor covid sprong Gimly bij. nu mogen we al blij zijn dat we ergens contant moeten betalen en een 2 euro stuk terug krijgen.
Ik heb gezien wat een miserie het gaat zijn voor cafè bazen. wij hebben hier maar 1 open cafè meer.
en dat zijn nog jonge mensen. :?
de biljarters moeten in ploegen biljarten. dan is het cafè alleen voor hen open.
Triest. mijn nicht mag "blij" zijn dat ze dit jaar niet getrouwd is. :? je kan nergens op reis of je hebt een rode zone.
ik vrees dan ook dat Suus per nieuwjaar niet zal kunnen komen.
mijn naaigaren is gisteren toegekomen. kan ik eindelijk ventjes broek naaien en de anti slip op de badmatjes. ( dat is een jutten raster dat je op maat moet snijden en met een draadje aan de matjes moet bevestigen)
Ventje heeft weer last van zijn buik. ik weet nu niet of hij weer met zijn vingers in de pan met boter gezeten heeft, dan is het zeker te verklaren. dat moet ook nog op het boodschappenlijstje. Boter zonder zout. voor de eitjes gebruik ik vloeibare. zal er twee pakjes op zetten want zag hoe ventje gisteren Jeroen Meus achterna ging voor het bakken van de spieringen.
De douche kop heeft weer kuren. de ene keer lekt ze en dan niet. nu heeft ze besloten te druppelen.
gelukkig niet wakker geworden vannacht want dan had ik het weer gehoord. wat ik wel gehoord heb, is een woordenwisseling bij de buren. onze beneden wc's liggen naast elkaar. vroeger hoorde ik meer, maar met de bekleding van keuken en wc is dat veel minder geworden. ik hoor wel nog altijd de wasmachine, maar ook wat minder.
Gimly is gaan klagen bij ventje. heeft van mij alles gehad: kreeg zelfs een goede morgenkopje, kreeg eten, nogmaals eten en nu moest hij zeker een 'ei' kwijt? :D
Ventje keert terug naar huis nadat hij me afgezet heeft. Verpleegkundigen moeten dan maar alles aangeven want je mag je niet bewegen. voor 1 uur. zal voor de zekerheid geen plaspil nemen anders moet ik elk half uur en zie dat ik weer tegen het raam lig? dat is een eindje naar de wc waar je je ook moet aankleden.
Anjerlier en HVT, de buren en de andere mensen mogen zeggen wat ze willen, maar ze voelen mijn benen en rug niet hè.
Wilde eend: jammer ik heb al jaren geen maatje 38 meer. wij waren van plan geweest om als we 20 jaar getrouwd waren en de vaders nog een beetje "kwiek" waren een feestje te geven. dan ging ik een nieuw kleed kopen en mijn boeket laten namaken maar met de bloemen die ik wilde. Helaas stak bij schoonvader de ziekte van Korsakov de kop op. elk weekend voor 2 jaar aan een stuk heeft ventje een van die weekends voor zijn vader gezorgd door er te slapen. Schoonbroer en ik waren al verwittigd dat we niets, ja, ik herhaal, Niets te zeggen hadden. Dan is schoonvader in een WZC gekomen en uiteindelijk op palitatieve. met het gekende verhaal achteraf toen net op dat moment mijn vader met longonsteking op geriatrie zat en ik mijn moeder moest aanmanen een kaartje te schrijven want toen we binnen kwamen zat ze te melken op het feit dat ze een kip had gewild. ( wie weet er dat nog?)
Granny M, je hebt van mij een PB gekregen maar ik weet niet of je ze al gelezen hebt.
ga aan ventje nog een kopje koffie vragen en dan pillenontbijt. ik heb frambozen voor fruit.
Eerst nu de boerderij doen en dan mijn Sims. alle reclameboodschappen daar bekijken want je hebt dan kans op simeleons. en die ga ik kunnen gebruiken als de relatie tussen m'n Sims goed gaat.
Fijne dag allen, duimen omhoog graag en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

08 okt 2020, 08:53

Afbeelding

@ Muddy Maddy, veel succes met de denervatie. De duimen staan hier omhoog.

clive

08 okt 2020, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken. Manlief zei dat het nu wel tijd werd de Halloweentjes te zetten en voegde meteen daad bij woord door de Halloweenbox demonstratief in de living te zetten. Mijn prulletjes die er nu staan en die zeer breekbaar zijn , goed inpakken in bubbeltjesplastic Ga er proberen iets moois van te maken.
Gisteren rode kool gegeten, dat eten we heel weinig, maar af en toe kan dat toch smaken.
Heb alles gelezen, maar kom vanavond terug . Zou nu echt heel graag aan het HH beginnen.
Dus , even zonder namen, wens ik jullie allemaal een mooie donderdag en stuur jullie veel liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C

08 okt 2020, 09:28

Afbeelding

Ja zo ongeveer ziet het eruit, donker en nat :roll:
Goede morgen alle seizoentjes :)
Vlug at Huistaken doen ant vanmiddag is
het controle bij de cardioloog, dan schiet er
niet veel dag meer over, ik moet samen met
de mama van schoondochter, dus een dubbele visite
dat gaat voor schoondochter in één moeite door
zij is onze taxi :lol: en gaat mee bij de dokter
4 oren horen meer dan 2, en als ik iets vergeet
te zeggen zegt zij het, zo gaat dat goed :?

Ik wens alle seizoentjes een aangename dag

M-M sterkte in de kliniek :roll:

en iedereen een droge donderdag :wink:
Groetjes en tot...........
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

08 okt 2020, 10:59

@ Oma-C en de mama van jouw schoondochter, heel veel succes bij de cardioloog.

Liefs.

Helena van Troje

08 okt 2020, 11:56

Aan al de mensen die vandaag op doktersvisite moeten een goede uitslag en/of succes met de behandeling gewenst. Me dunkt dat zijn hier drie vliegen in één klap. :)
Vandaag lijstjesdag, de boodschappen komen vanavond.
Dat is de eerste keer dat ik het niet zie zitten om er met de fiets door te rijden.
Als ik zie hoe de bomen hier over en weer zwiepen, denk ik dat het niet echt veilig is.
Alles in één keer: beenhouwer, bakker, boodschappen.
Voordelen van corona, kwestie van er de moed in te houden.
In elk geval heel goedkoop zo.
Ik heb al heel veel gespaard dit jaar...

Waai niet uit jullie kleren als je buiten moet komen.

mammyretro

08 okt 2020, 16:18

goede natte namiddag

angelierke een nieuwe voordeur voor zijn verjaardag betekend niet
dat hij een voordeur krijgt,wel dat hij 40 jaar geworden is

hier regen sedert deze middag,gisteren tijdens de wandeling mooi weer met zon,
wel veel wind
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna

08 okt 2020, 16:21

Goede namiddag seizoentjes,
Heb inmiddels alles gelezen en ik hoop dat alles goed is bij iedereen, bij controles enz. Ook bij revalidatie van grannyM, alles komt goed maar vergt tijd.

Deze namiddag naar zee vertrokken, nog wat van profiteren, hier geen internet, enkel op de telefoon met mobile, dus ga ik het niet te lang maken, voor de data.... 😉 Ben blij dat dit toch lukt.
Heb nog ander 'werk' mee, voor kaartjes, dus dat is ook goed !
Dames, ik ga het hier dus bij laten, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende 😊.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

08 okt 2020, 16:26

Hallo iedereen,

Wilde eend2: poes weet wel waar ze zich moet leggen :D .Ik ben ook getrouwd in 1984 en heb ook jarenlang mijn trouwkleed bijgehouden.Tot ik een grote opruiming hield boven en heb weggedaan.Je doet daar eigenlijk niks meer mee.Schoonmoeder vertelde ooit, dat ze vroeger doopkleedjes maakten uit hun trouwkleed.

MM: succes met de denervatie.

Oma-C: succes bij de cardioloog.

Hier ook veel wind, maar een warme wind .Heeft ook al een beetje geregend.Manlief heeft nog vlug het gras afgereden.Had er onlangs voeding opgestrooid en nu met die regen groeit het goed.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

08 okt 2020, 21:41

Afbeelding

Nog efkes een goede avond allemaal
zoon heeft mijn laptop teruggebracht,
heeft groot nazicht gehad, soms is dat eens nodig :wink:

Ik moet de 15e terug naar cardioloog voor
het plaatsen van een 'bakske' om het hartritme
te meten, hij denkt dat het daardoor is dat ik
zo gemakkelijk val tegenwoordig...
Ik denk dat het meer te maken heeft met
het evenwichtsorgaan in de oren...
maar hij wil eerst het hartritme controleren
dus ja... :roll:

Voor iedereen een goeie nacht... het heeft
hier bijna de hele dag gezeverd, maar je
wordt er ook nat van.... slaapwel en tot morgen :wink:

Oma-C

09 okt 2020, 09:41

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
nog niemand wakker? :roll:
of al druk bezig.... :lol:
Vannacht nog regen gehad maar nu is
het droog zolang het duurt :oops:
We zien het wel...

clive druk bezig met de poets of de strijk :wink:

M-M sterkte vandaag in de kliniek, hopelijk
gaat alles goed nadien :?

anjelierken, Helena, M-J, wilde eend, mammyretro,
Granny M en alle seizoentjes waar ik nu even
niet aan denk :oops: ik ga verderpoetsen
want gisteren ben ik niet rondgekomen...
Fijne dag allemaal en sterkte wie het kan gebruiken :oops:

Muddy Maddy

09 okt 2020, 09:43

Goede morgen seizoentjes,

ben uit mijn bed, ventje is gaan boodschappen doen met veel gemorrel over het boodschappengeld, terwijl hij degene was die gisteren persè chinees wilde eten ipv frituur. :? kijk, dat snap ik dan niet: voor hem mag het geld kosten, maar voor mij?
Denervatie dus en naast mij in de wachtzaal kwamen ze een oudere franstalige dame op leeftijd brengen. Ze heeft ( later lag ze bij mij op de verkoever) niet anders gedaan dan ge-oei-ed en geai-ed. het werkte het verplegende personeel ook op de zenuwen. bovendien deed ze niet wat ze moest doen: liggen ipv rechtzitten. Liggen: plat is voor je eigen veiligheid.
De dokter kwam aan mijn ligbed zeggen hoe hij het gisteren dus ging doen. ik lag op de tafel en lag meteen goed ( iets nieuws voor mij) heb de dokter gevraagd of hij nu naar stranger things gekeken had, ja, hij vond het goed en heeft serie helemaal uitgekeken. vroeg om een nieuwe serie maar die kon ik hem helaas niet geven. Assistente was meer in films dan series. dan ging het over trouwen en ik vertelde over Suus. nog geen 3 weken later weduwe. oei zei hij. hij vroeg ook wat de oorzaak was.
Toen ik zei dat het de grote K was en geen covid, vroeg hij niet verder want we waren aan het punt gekomen dat de naald in mijn rug moest gestoken worden. Ik voelde het dus trillen, dus dat zat goed. wel een paar keer een pijnscheut maar hij moest die naald vasthouden dus het lag daaraan.
Links is nu gedaan ( slechtste kant) en op 3 november gaat hij de rechterkant doen. waarom niet allebei vroeg ventje en ik zei dat hij dat dan maar aan madam achternaamgenoot moet vragen. we hebben nog 4 parkeerbeurten over. dus 1 voor dr achternaamgenoot en 1 keer voor een nieuwe Covidtest en dan is het weer een nieuwe 10 beurtenkaart.
Ik heb dan 's middags het kalm aangedaan zoals aangeraden door Tom. Stond een stevig windje en dus ik heb mijn stok gebruikt. had die wel nodig. in het omkleedhokje mocht ik mijn mondmasker even af doen want ik kreeg bijna geen adem meer en begon me misselijk te voelen. Op de kamer met een volle tas koffie mocht hij dan af, maar tijdens het verlaten van de kamer moest hij weer op.
Verpleegster zei dat zij niet altijd getest worden. ( meer niet, dan wel liet ze doorschemeren)
moet de speciale sokken nog uit mijn sjakos halen. die mag ik dan de volgende keer niet vergeten.
had de mijne wel aangehouden want ik krijg anders koude voeten.
Clive: ik vind dat manlief wel heel vroeg is voor de hallowientjes hoor. ( moviequote: Hallowien ain't until manànà.- kan hier zo'n geen krullen zetten boven de letters dus laatste woord is spaans voor morgen)
onze Joyce daarentegen zou nu al versieren voor kerst. ventje zag die maar is niet ingegaan op een praatje. anders was de chinees dicht. vandaag vis. we gaan er met look eten en à la diabolique. Scampi's. met een afbakstokbrood met lookboter. morgen camenbert in de oven. die mogen we 's avonds niet eten want dan slapen we geen van tweeën. zondag is het ardeens gebraad met aardappelballetjes. of als ventje naar de beenhouwer gaat met verse kroketten. dan eet ik er wel fijne boontjes bij gestoofd in azijn.
die zal ik eerder klaarmaken want ventje heeft daar gaan tijd voor. hij wil zijn vlees klaar hebben met zijn aardappelgerecht en dat is het. een bijgerecht is al moeilijk! hoeft dan alleen in de microgolf.
( het lukt hem wel voor de saus uit een pakje warm te krijgen) hij was bezig met afwassen toen zijn moeder belde en vroeg of hij nog in bed lag. ze had gebeld maar toen was hij naar huis aan het rijden. hij zei dat ik in de kliniek was en ze was direct van oei! Toen hij zei dat het voor een denervatie was, was die oei meteen weg. :?
Oma C: straks terug met zo'n hart bakje rondlopen. aan een evenwichtsorgaan kan je niet veel aan doen, nietwaar? 't zal zich wel uitwijzen. goede moed.
MJ is aan zee: dat rijmt. :D
Granny M: bedankt voor het mailtje! het zat verstopt tussen wat spam maar gelukkig heb ik het opengedaan. Die bijlage passeert regelmatig het internet tussen de diverse kattengroepen waar ik lid van ben. jouw adres staat netjes genoteerd. de orginaliteit van mijn e-mailadres is nog van in de tijd dat het dial-up was en ik bij AOL zaten G-mail in opkomst was. het is de naam van onze Mies. moet hem hier ook zelf dikwijls zelf opschrijven en dan kijken ze vreemd op.
Ventje is terug van boodschappen. heeft alles mee. nu maandag de ldl. er zijn dan nieuwe promo's en moet ik naar Tom. ( met stok als de wind nog hard waait.)
Zo, mijn koffie is op, nu pillen en frambozen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe ( en vooral droog)
Cats Rule!

clive

09 okt 2020, 09:53

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Heb al vanalles gedaan in het HH. Maar moet straks naar de kine en het is te laat om nog iets nieuws te beginnen en anderzijds te vroeg om niets meer te doen. Dus kom ik jullie maar plagen :D .
Als ik thuis kom van de kine ga ik onmiddellijk de keuken en de living dweilen en daarna beneden alles. En dan de 2° van de 3 machines was instoppen en wat niet in de droogkast mag, ga ik boven in de gang ophangen, droogrek staat al klaar. Na het HH, gaan wandelen met Matice en dan ga ik noodgedwongen wat rusten. Want anders ga ik teveel pijn hebben. En dat wil ik niet, zeer zeker omdat ik het met wat rust te nemen kan voorkomen.

Oma-C, jij moet dan terug naar de cardioloog, hoop dat je niet al te teleurgesteld bent. Maar je gezondheid gaat op alle vlakken voor natuurlijk.

Gisteren dan de Halloweentjes gezet. Was daar wel even mee bezig, want alles wat op de kasten staat moest ingepakt worden in bubbelplastic. En de Halloweentjes had ik dan afgeveegd
Manlief vond dat , hoe ik ze nu gezet had, het mooiste van wat ik elk jaar zet. Dus kreeg ik goede punten. Heb wel allemaal vriendelijke Halloweentjes, dus zeer zeker geen spinnen enz. Ben van echte spinnen doodsbenauwd. Gelukkig hebben we dat hier zelden zitten. En had op het toogje van de keuken een vaas gevuld met pompoentjes die licht geven, als je de stekker erin stopt natuurlijk.

Zo, ik ga me klaarmaken voor de kine. En dan het HH.

Ik wens iedereen een mooie vrijdag en stuur jullie heel veel liefs en knuffels.