In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

05 jan 2021, 12:23

HvT, ik bak mijn frietjes in de garage altijd, dan kan de fritesketel gewoon blijven staan op de droogkast. Zet dan even de raampjes open en de deur naar terrasje. Maar ik moet wel de kookwekker instellen in de keuken, want anders zou ik het misschien wel vergeten hoelang ze er in liggen :D
Ja, goede voornemens om iets regelmatiger te doen, da's ook bekend bij mij. En het gekke is, dat ik daarna meteen nog andere kleine klusjes aanpak (schuiven uitruimen, het mandje met plastic zakjes eens opruimen, dan ook zo'n mandjes met nieuwe batterijen/ vilten dopjes voor onder de stoelen , tubes lijm en derg. en dan eigenlijk door blijf gaan, terwijl ik toch tijd genoeg heb om dat systematisch eens te doen.
Ben de Kerstspulletjes nog verder aan het opruimen, nog eens de Kerstkaartjes gelezen. Die mogen nu de doos in tot de vlg. Kerst. Heb een wel een hele mooie kaart gekregen van ene Peter, die ik begod totaal niet ken, geen achternaam of adres, op de poststempel kan ik ook niet zien waar het vandaan komt. Maar in de tekst stonden wel persoonlijke woorden over mij en mijn achternaam was ook correct geschreven. Werd er wel mee geplaagd door de kinders : "Ah, een stille aanbidder en wij mogen dat niet weten, jaja.... Biecht maar eens op ! Wie weet komt er een vervolg op "Valentijnsdag :D "
En nu verder doen, want anders is de middag weer voorbij. Tot de volgende ...

Helena van Troje

05 jan 2021, 12:40

Zo, we hebben weer brood.
Eén in de diepvries en één om dadelijk aan te snijden seffens.
Het viel best mee met die kou buiten of ik was er goed op voorzien.
Alleen mijn voorhoofd deed een beetje pijn van de kou.
Muts dan maar wat meer naar voor getrokken, geen zicht, maar warm.
Heb dus mijn fiets geparkeerd aan de brug en de rest te voet gedaan.
Was best te doen.
En ik voelde me toch een pak veiliger.
Eerst nog met mezelf gemarchandeerd of ik toch niet met de wagen zou gaan.
Dan wel naar Hofstade waar het hoofdgebouw is van de bakker.
Daar is parking achteraan.
Toch maar de fiets genomen.
Zolang dat gaat...

Hoe we de rest van de dag gaan invullen zal de dag zelf uitwijzen...

wilde eend 2

05 jan 2021, 14:44

Dag seizoentjes allemaal ,
Anjelierken : dank voor de tip over de lavendel / Dus had de vorige huurder die planten (en vele andere) hier nog moeten snoeien ( de luierik ) voor hij hier vertrok ... :evil: :evil: / en dan te weten dat zijn beroep "tuinarchitect " is 8O 8O :roll: Maar dan toch eentje met twee linkerhanden ... foei !! Hij heeft al een paar keren laten weten dat , als ik iemand nodig heb om de tuin te doen, zijn firma doet dat ! Ja! Hallokes , ik zal mij haasten om die te vragen .. Indien hij hier de tuin fatsoenlijk had achter gelaten , dan misschien wèl ,maar nu niet/
Granny M : ik heb nu gelukkig ook een grote garage en kan daar de frieten bakken , geen geuren meer in huis : is wel makkelijk . Maar net zoals jij : keukenwekker zetten om niet te vergeten wat er staat te bakken .. ;-)
Clive : jij zal gelukkig weer warm gekleed kunnen gaan wandelen . en hopelijk mogen andere activiteiten ook gauw weer plaats vinden ...
Wingerd en Oma Senga : Hoe gaat het met jullie ??
Aan alle seizoentjes : hou het warm ; vandaag staat er wel een koude wind ...
maar binnen is nog werk genoeg . dus we weten wat te doen ..
Groetjes aan iedereen !!

Oma-C

05 jan 2021, 18:39

Afbeelding

Goede avond allen..... de wandeling is meegevallen
de kou was niet zo erg, er was geen wind en dat
scheelt veel, wel goed gekleed natuurlijk
warme jas, handschoenen, muts, sjaal en masker :lol:
bij het naar huis komen nog een paar boodschappen gedaan
(ik eet straks verse spinazie met een kalfslapje)
vers meegebracht van de winkel, smakelijk iedereen :)
Een goeie nacht, slaapwel en tot later .... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

06 jan 2021, 09:02

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, hoe is het afgelopen bij de dokter gisteren ? En is de DVD toegekomen ? Dat vind ik het meest vervelende aan online bestellen, dat wachten op een pakje. Ik weet niet of jouw pedicure wel mag werken. De mijne alleszins niet. Geef het je maar even door, het kan zijn dat de jouwe wel mag werken.

Oma-C, ik moest lachen met jouw voorspelling van de paaseieren die binnenkort in de supermarkt liggen. Ze zouden het nog doen ook. En zo'n wandeling warm ingepakt, dat kan echt wel goed doen vind ik.

Anjelier, jij weet echt wel heel veel over tuinieren, jij hebt echt wel groene vingers.
En jouw kerstboom is al afgebroken, de onze wordt zondag afgebroken maar mijn kaartjes blijven hangen op het kaartenlint in de traphal. Ze hangen daar zo mooi en storen niet. Jij zal wel aan het aftellen zijn naar de 11° januari als jouw vader zijn vaccin krijgt.

MJ, wat goed dat de omheining volledig staat en vooral fijn dat je nu meer privacy hebt. En windschermen plaatsen is een goed idee. Kun je meer genieten van jullie terras.

Granny M, ik heb bewust geen friteuse in huis. Ik hou niet van de geur. En in de garage bakken , is te gevaarlijk voor Matice, dus heb ik er geen. Bovendien zijn er intussen heel veel producten die je in de oven kunt bakken, zoals kroketjes enz. En zo'n air-fryer, ik hoor daar evenveel positieve dingen van als negatieve, dus daar waag ik mij niet aan.
En wat lees ik nu, jij hebt een stille aanbidder :D :D :D . Kan niet wachten tot Valentijntjesdag :D .

HVT, heb ook altijd een broodje of 2 in de diepvries zitten. En je bent een eindje met de fiets gegaan en dan te voet. Gelijk heb je als je je daardoor veiliger voelt.

Wilde eend, dat is een rare "tuinarchitect". Een beetje aan de luie kant zoals je zegt. Dat is nu ook niet precies reclame voor hem. Gisteren ook een wandeling gemaakt met Matice, warm in geduffeld en dan is het echt leuk buiten te zijn om een frisse neus te halen. Manlief was niet mee, die had echt geen tijd en je bent vlug een klein uurtje weg. Ook al omdat Matice zijn oefeningen moeten doen. Was gisteren heel alleen in het bos. Maar ga dan ook wandelen rond 14.00H en nooit als het donker is. Heb een grijpklaar busje haarlak in mijn wandeltasje, je weet maar nooit wie je tegenkomt. En dat mag ik mee hebben, want dat is natuurlijk geen wapen. Maar denk wel als je dat in iemand zijn ogen spuit, dat die toch even het noorden kwijt is.

Mijn slopen van mijn kussens in de zetel had ik dan gisteren gewassen en opgehangen. Toen ik opstond waren die droog. Ze meteen mee naar beneden genomen en ze onmiddellijk gestreken en de kussens er allemaal terug in gestopt. Vandaag boven poesten en nieuwe overtrekken leggen. Rond 14.00H stop ik even om met Matice te gaan wandelen. Als ik daarvan thuiskom doe ik door waar ik gestopt ben.
De nieuwe T-Shirts voor manlief zijn goedgekeurd. Hij vond ze alle 3 heel mooi.

Zo, ik ga Matice zijn ontbijt klaarmaken en dan ga ik beginnen aan het HH.

Ik wens iedereen een mooie woensdag, stuur jullie allemaal heel veel groetjes en een aantal dikke knuffels.

Bekske

06 jan 2021, 09:04

Afbeelding

Oma-C

06 jan 2021, 09:46

Afbeelding

Goede morgen allemaal de seizoentjes, :wink:

clive heeft een heel mooi overzicht gemaakt
waarvoor een dikke knuffel :)
ik ga het niet allemaal herhalen :oops:
Hopelijk gaat het allemaal goed bij iedereen :roll:

Het is weer een erg donkere dag, 't is droog
voor zover ik kan zien, en ik vind dat de kou
nog meevalt ook al wijst de thermometer
maar 3° aan, als de wind er niet is dan is het
precies minder koud... :oops:
Als het droogblijft ga ik vanmiddag ook
weer even een stapke doen, naar de markt
riskeer ik me nog niet... meestal teveel volk ...

Ik wens jullie allen een aangename dag,
en hou jullie gezond.... tot later :wink:

Muddy Maddy

06 jan 2021, 10:07

Goede morgen seizoentjes,

Clive: mijn pedicure heeft toelating pedicures te doen niet niet uitstelbaar zijn. de moeilijke gevallen dus. mijn teennagels zijn door zelf te knippen precies gebarsten. en omdat dat dunne nagels zijn, kom ik in aanmerking. want anders groeit zo'n nagel in.
mag morgen om 11 uur.
mijn moeder valt onder de "medische pedicures" die zit wel bij een podoloog.
Zit hier met mijn warmte nek verwarmer. nek zit blok. had gisteren mijn damartje aan. was dan idd niet koud. ik heb de klok aan de dokter getoond, bleek dat zij net dezelfde gekregen had van haar man!
zij had die toen ze alleen ging gaan wonen meegebracht uit NY, maar haar poets had die laten vallen.
Aan de bakkerij stapte aan man buiten, zag mijn "star trek" speld en zei vriendelijk goede dag! ja, een "fellow trekkie"! :D
Ventje moest maandag bloedafname doen, maar die is vrijdag van wacht. en moet maandag ook aanwezig zijn om zijn wacht aan zijn opvolger "geven". hij heeft het kunnen verzetten.
ventje gaat straks op boodschap met de oostende bon. hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet. mag je bij diverse handelaars? zal het eens vragen aan de fb groep opex.
als ventje terug komt, soep maken.
nu eerst pillenontbijt en dan fruitontbijt. wat we vandaag eten: geen idee.
Naar de boerderij, klondike , m'n criminal case en mijn sims.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

06 jan 2021, 11:39

Al een fikse wandeling achter de rug naar de brievenbus.
Schooltje is terug bezig.
Al de kindjes op de speelplaats.
Nieuwe lokalen sinds het begin van het schooljaar.
Dat was heel erg nodig, want die gastjes zaten nog altijd in de voorlopige lokalen.
Meer dan veertig jaar gelden waren die al voorlopig.
Zeg dat dat sterke voorlopige lokalen zijn geweest.
Nu hebben ze zelfs een verdieping.
Ik zou eens willen weten of ze ondertussen properder toiletjes hebben.
Ons dochter deed nog liever in haar broek dan daar naar het toilet te gaan...

Vandaag verjaart de middelste.Al 43 jaar...
Ik vind dat de tijd vliegt.

anjelierken

06 jan 2021, 13:47

Hallo iedereen,

Clive: welke dag het juist zal zijn volgende week, weten we nog niet, ze wachten op een beslissing van het agentschap van zorg en gezondheid.

Al naar de kiné geweest, nog steeds dezelfde oefeningen .Ben al over de helft van de beurten.

Er zitten eekhoorntjes in de bomen helemaal achteraan de tuin.Nu zie je die goed omdat de bomen kaal zijn.Denk dat er hier meer en meer zitten, vroeger zag je soms eens eentje, nu toch vaker en meerdere.
Zijn mooie diertjes.Vorige keer zat er één in de boom dichtbij ons huis en Spaanse woef had het gezien.Hij ging op zijn achterpoten staan en zo rond die boom huppelen.Tof om te zien.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

06 jan 2021, 15:28

Afbeelding

Goede namiddag alle seizoentjes :wink:
even met een kopje thee uitblazen
na m'n wandelingetje.... alleen in een straat
waar je de (weinige) wind tegen hebt voelt het
wat kouder aan maar het valt best mee vandaag :)
en het was droog dat is ook al veel :)
Natuurlijk wel met warme jas, muts handschoenen
en sjaal....de handschoenen heb ik onderweg
uitgedaan die had ik niet echt nodig, het heeft
weer deugd gedaan, mijn stapje... :lol:
Straks een pizza maken en afbakken,
ik maak die kleiner als die van de winkel want
die zijn te groot, en opwarmen nadien vind
ik niet lekker :oops: ik heb nog tomaat, hesp,
ananas, enzomeer ....dan is dat ook opgeruimd
in de koelkast zo worden geen restjes slecht :lol:
Voor iedereen een gezellige avond en
een rustige nacht :lol: tot morgen.... :)

In het weekend wordt de Kerst opgeruimd
dan kan ik volgende week weer eens iets beter poetsen :wink:

granny M

06 jan 2021, 19:59

Kom nog even "hallo" zeggen. Alles van Kerstmis is al naar de logeerkamer verhuisd, morgen ga ik alles wat ik heb eens uit sorteren. Ik heb een soort grote dekenkist waar elk jaar alles wordt geduwd , deksel dicht en je ziet de rommel niet.
Nu zal ik eens meteen de moeite nemen om grondig weg te doen, wat ik toch nooit meer gebruik en dan naar kringloopwinkel brengen.
Daarstraks in mijn vinger gesneden, ja stom ik weet het. Het bloed zat meteen overal ( bloedverdunners) ,maar gelukkig direct mijn bloedstelpende watten gevonden. hebben jullie wel een boterhammeke met bloed gezien ? Wel artistiek hoor, toch meteen in de vuilbak....
Voor straks een fijne nachtrust voor allemaal !

clive

07 jan 2021, 08:28

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, genoten van de wandeling gisteren ? Ik vond het zelf ook niet koud, maar was wel behoorlijk warm aan met mijn lange donzen jas die ik normaal op de hondenschool draag. Had dan nog een muts , sjaal en handschoenen zonder vingers aan, deze laatste heb ik dan toch online gevonden. En je kunt er ook wanten van maken, handig. Maar met gewone handschoenen aan, kan ik geen beloningssnoepjes voor Matice nemen als hij één van zijn oefeningen doet. Het was dus een verantwoorde uitgave.

Granny M, oeps, in jouw vinger gesneden. En je bleef bloeden, Gelukkig had je bloedstelpende watten in huis.
Ik blijf ook zo lang bloeden, zijn ooit eens naar spoed moeten gaan omdat het wondje gewoon bleef bloeden. Dat is toen gehecht. En dan bloedde het nog een beetje.

Muddy Maddy, hoe was de uitslag van jouw bloed . Fijn dat je wel naar jouw pedicure kunt gaan. En een ingegroeide nagel kan behoorlijk pijn doen

Anjelier, wat een luxe, eekhoorntjes in jouw eigen tuin. Vind dat zo'n schattige diertjes

Wilde eend, nog steeds druk bezig ? Hoop dat de huisbaas wat mee wil werken wat de klusjes in huis betreft en die ook voor zijn rekening neemt.

MJ, HVT, Mammyretro, Wingerd, Bobijntje, hoop dat alles oké is met jullie.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken. Moet naar het groentekraam paprika' s gaan halen, want ik moet ook nog spaghettisaus maken, de rest heb ik in huis.
En het badlinnen opplooien. Gisteren toen ik slaap- en badkamer volledig afgeveegd had, ben ik dan gaan wandelen met Matice. Daarna had ik me een half uurtje gerust en dan ben ik boven gaan dweilen. Daar alles opgeruimd en teruggezet en dan is manlief naar boven gekomen en hebben we meteen het bed opgemaakt.
Rond 19.00H ben ik me dan al gaan verzorgen voor de nacht, want was serieus moe. Dus moest ik toen we gingen slapen, enkel nog mijn medicatie nemen, puffen en mijn tanden poetsen + mijn handen verzorgen met mijn handcrème en kon dan zo bedje induikelen. Had deTV zachtjes opgezet, maar ben eigenlijk meteen in slaap gevallen. Niet erg, want de TV schakelt vanzelf uit.
Gisteren waren we Matice even kwijt. We wisten dat hij in huis was, maar waar. Tot mijn € viel, hij was heel stil naar boven gegaan en lag op bed. Gelukkig nog op de oude dekbedhoezen die ik toch nog moest wassen.

Zo, het is al bijna 08.30H , moet nog gaan douchen en terwijl even nadenken wat ik ga aantrekken.

Ik wens iedereen zonder uitzondering een mooie donderdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Bekske

07 jan 2021, 08:59

Afbeelding

Muddy Maddy

07 jan 2021, 09:30

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is boodschappen gaan doen, morgen is hij van wacht en komt dus later dan gewoonte thuis en is dan meestal pompaf. zijn te weten gekomen dat de frituur ook meedoet met de oostendebon, dus onze frituurmaaltijd vanmiddag zal verniet zijn. ook de soepgroenten dus. vandaag dan soep maken van sla met paprika en courgette. denk dat ik ook mijn theeglazen ga "betalen " met de oostende bon.
Er was tussen kerst en nieuw ingebroken in talloze brievenbussen, die waren letterlijk precies uit elkaar gereten om de oostende bon uit die brievenbussen van tweede verblijvers te jatten. heb dan eens een appartementje aan zee. de bon is 60 euro waard, dus de moeite vonden die inbrekers.
ik heb zo'n inkomhall gezien en die mensen moeten nu bijeenkomen om een batterij aan nieuwe brievenbussen en dat zijn er al een tiental en meer te bestellen en te laten installeren. Waar gaat de maatschappij naartoe? wat mijn is dijn is, pak weg?
Vandaag een kaartje bussen en een nieuwtje maken als de plannen niet veranderen.
Er zit een vogeltjes op het dak van de feule die ik al een goeie maand niet meer gezien heb. denk dat ze ergens met Covid besmet geraakt is, want de kleinkinderen gingen hier naar school en zaten hier alle dagen. en dat huis ziet er erg verlaten uit. we zullen het wel te weten komen via een via.
ik heb weer last van een allergie want mijn sinusvocht ziet geel. dat zal wel van die verkoudheid komen van enkele weken geleden.
De Française is hier aan net wandelen met haar hondje: je weet wel: zo'n klein keffertje. toen ze er mee wandelde en het dier gepoept had, belde ze d'r man! denk dat die wel z'n veto heeft gesteld want nu zie ik dat ze het zelf opraapt. ( al durft ze om zich heen kijken ook!)
Overbuurvrouw zit nog een week in de plaaster. dat belet haar niet van met de auto weg en weer te rijden.
Met Suus gaat het ook niet goed. die denkt dat ze ipv een keelonsteking een longontsteking heeft.
ze verzorgt zichzelf ook niet erg goed, als ze honger heeft zal ze bv popcorn maken.
Clive: mijn bloeduitslag was goed, behalve een lichte leverstijging maar niets alarmerends.
gewoon een beetje uitkijken met wat ik eet en drink. want veel vet eten is ook niet goed voor de lever net als chocolatjes snoepen. :? ( had een doosje quality street gekregen)
Granny M: ik neem geen bloedverdunners, maar ik bloed ook serieus. en ik zou op slag geen honger meer hebben want ik ben vies van bloed, zelf m'n eigen.
Zo, ik ga pillenontbijt nemen en dan fruit eten. dan me gaan wassen en aankleden.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!