In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

02 dec 2021, 16:28

halloooooo

hier af en toe een winterse bui en ook regenbuien
maar binnen is het gezellig warm en ik denk dat ik het dan nog wat warmer zal maken want ik ben van plan om dadelijk mijn oven aan te steken om een lekker appelcake te bakken

Remie das een steenmarter op de foto maar zeker GEEN vaste etensgast , want er staat 's nachts wel een pot met egelvoer en gedroogde meelwormen er in , want we hebben een egel die nog niet helemaal volledig aan zijn winterslaap is begonnen en vannacht is hij na enkele dagen te slapen toch nog eens langsgekomen om nog wat te eten , maar een steenmarter eet GEEN egelvoer of meelwormen maar is een echt vleeseter die graag een kippetje lust of ander gevogelte en muizen en andere kleine dieren en daarom sluiten wij ook altijd ons kippenhok af als het avond word want hier in onze streek zitten er erg veel steenmarters en ze zijn beschermd en mogen dus niet gevangen of gedood worden
want mijn zus heeft een heel groot kippenpark dat afgeschermd is met een stevig net maar de steenmarters hebben er al overal gaten in gebeten en al de fazanten en eenden en ook kippen doodgebeten en opgegeten en buiten het park zijn dan de resten van die dode dieren zoals poten en enkele veren te vinden want die beesten hebben erg scherpe tanden waar je meestal niks kan tegen beginnen
en nu en dan passeert er eens ene door onze tuin 's nachts maar daar kan je niks tegen doen hoor

marietteke die sneeuwman van mijn ventje is nogal populair hé :D :lol: :P
en hopelijk is er toch niemand met corona in je familie hoop ik

allé ik ga bakken sè
en het word hier opeens heel donker
en hieronder deze week in onze tuin een specht die ook een lekker nootje kwam eten

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

02 dec 2021, 16:45

zonnebloemetje schreef:
nu en dan passeert er eens ene door onze tuin 's nachts maar daar kan je niks tegen doen hoor
Eigenlijk wist ik wel dat jullie er niet blij mee waren en dat ze veel schade aan konden richten Z-Bloemetje.
Maar wat ze precies eten wist ik niet. :oops:
Had ik ook even op kunnen zoeken met dit Afbeelding geitending natuurlijk. :wink:

Remie

02 dec 2021, 17:41

Afbeelding

An-W

02 dec 2021, 18:44

Ai Z'bloemeke , een steenmarter op bezoek .
Ik lees hierover :
Steenmarters schuwen de mens dus steeds minder en nestelen zich in tuinen en huizen. Maar wat hebben steenmarters dan te zoeken in je tuin? Het antwoord is voedsel. Steenmarters eten vrijwel alles:

insecten
konijnen
kippen
appels
bessen

Als dit te vinden is in je tuin, weten steenmarters dit direct te vinden. Het voordeel hiervan is wel dat steenmarters minder snel je huis ingaan, omdat ze zich al nestelen in je tuin.

Maar ja ze zijn wel beschermd he ?
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

02 dec 2021, 18:46

Ik kom jullie een fijne avond wensen . Toedeloe .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

02 dec 2021, 18:58

An-W schreef:
02 dec 2021, 18:44
Ai Z'bloemeke, Steenmarters eten vrijwel alles:
Oei Z-Bloemetje, dan toch maar extra opletten met die steenmarter hé..!
Bedankt voor deze inf. An
Afbeelding

puzzel

03 dec 2021, 04:59

GDM, er is frustratie, want als iemand belooft 29 oktober klaar te zijn met de uitbouw.

Remie

03 dec 2021, 06:06

Afbeelding

Remie

03 dec 2021, 06:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

03 dec 2021, 06:11

Afbeelding

Vandaag verjaard mijn opdrachtgeefster naar ’n leeftijd dat ik voor afgelopen juli nog had.

Net als verleden jaar zal het sobertjes gevierd moeten gaan worden i.v.m., nou ja.. dat weet U net zo goed als ik toch....

Zelf kan en wil ik het woord alleen al (bijna) niet meer horen….., zullen wij het nog gaan beleven dat we weer op ’n beetje normale manier kunnen gaan leven?

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

03 dec 2021, 06:21

puzzel schreef:
03 dec 2021, 04:59
GDM, er is frustratie
Dan had ik dat dus heel goed in de smiezen Afbeelding stukje.
Zal voor jullie Afbeeldingdat het toch nog (ruim) voor de Kerst lukt
.
Laatst gewijzigd door Remie op 03 dec 2021, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Remie

03 dec 2021, 06:42

zonnebloemetje schreef:
die sneeuwman van mijn ventje is nogal populair hé
En ik maar denken dat Marietteke zo ijverig en creatief was geweest :wink:

mama-inge

03 dec 2021, 07:20

Goedemorgen en een fijne dag
Vandaag sinterklaasfeest op school.
En om 12 uur vrij.

Onze jongens zouden vandaag de hele dag vrij zijn omdat mijn ouders vandaag 50 jaar getrouwd zijn en we daar heen zouden.
Maar mijn vader is ziek (griepje) dus gaan de mannen gewoon naar school en bellen we vanmiddag even.

Remie, gefeliciteerd
Puzzel ik kan me de frustratie voorstellen

Remie

03 dec 2021, 07:27

mama-inge schreef:
03 dec 2021, 07:20
mijn ouders vandaag 50 jaar getrouwd
Remie, gefeliciteerd
Gefeliciteerd met de 50 jarige huwelijksdag van Uw ouders Inge.
Bedankt voor de felicitatie i.v.m. Gina.
Bert

03 dec 2021, 08:22

Goede morgen leuterkes,

Remie, gefeliciteerd. Allé, is voor uw opdrachtgeefster bedoeld maar kan het haar niet persoonlijk zeggen hé.
Inge, ook gefeliciteerd met de 50e huwelijksverjaardag van uw ouders.
Jadi, hoe was het met de kater? Kende hij u nog??
Bloemeke, ik zou daar niet erg gerust in zijn hoor met zo'n monster rond de deur.
Marietteke denkt er al aan om in de sneeuw te spelen. Ik dacht ook dat de sneeuwman van haar hand afkomstig was....Hier hagel gehad maar geen sneeuw.
An, idd, die beesten eten vrijwel alles wat oren en poten heeft 😁😁en dan nog wat vegetarisch tussenin.
Migraine aanval is gepasseerd. Hopelijk voor lang.
En is de supermarkt heel gebleven na uw doorkomst?....
Puzzel gefrustreerd over de vooruitgang van de werken. Een mens zou voor minder.
Kan niet verder scrollen, maar als ik niet iedereen vernoemd heb was het zeker niet slecht bedoeld. Maar ik ben dat niet gewoon om iedereen zo te vermelden.
Buiten is het zeker frisjes vandaag. Met 2° moeten we toe komen. En lichte regen.
Ik ben een frisse neus gaan halen maar heb nu toch een trui aangetrokken wegens te koude wind.
Voor alle leuterkes, een fijne dag nog....
Allé, tot latersss...