Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

30 dec 2018, 10:37

Goede morgen, en voor alle Oase-maatjes, een heel fijne zondag 

Eerst en vooral, Rietjes, voor jou een heel gelukkige verjaardag !
Ik was blij, maar zowat verwonderd je gisteren te zien. Jullie waren natuurlijk in compagnie, ik begrijp heel goed dat we niet even binnen konden gaan om wat bij te praten bij een drankje. Eerlijk , aan een foto heb ik ook niet gedacht, mijn gsm had ik nochtans bij in mijn handtas. Jullie hebben een flinke mooie wandeling gemaakt, dwars door toch nog een stukje mooie natuur ! Ik hoop dat het geholpen heeft je gezondheid op te krikken.

Redpoppy, dank voor ons nieuwe Oase-hoekje. We zullen jouw mooie spreuk zeker indachtig zijn.

Ik ben gisteren nog eens gaan kijken welke films ze spelen. Ik heb wel zin om deze namiddag eens te gaan kijken naar "The return of Mary Poppins", te lezen naar de korte inhoud, moet het toch mooi zijn.

Corry, geniet maar van jullie wandeling, jij en Staf. Het is hier aan het opklaren en het is niet koud, mooi wandelweer.

Vévéke, gaan zingen in de StPieterskerk ? Waar is de tijd dat ik er op zondag naar de Hoogmis ging ??? Toch nog mooie herinneringen aan. De Vespers, dat was wat anders.... we gingen liever naar de cinemaprenten kijken, ja dan waren er nog cinema's in Tielt... ook lang verleden tijd.

Groetjes aan jullie allemaal, en nog een zonnige zondag !
omadina

Op jullie gezondheid, en op die van Dascha, mijn oudste kleindochter, die haar eigen appartementje heeft gekocht ! Proficiat meid !
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes

30 dec 2018, 10:50

Dankjewel lieve mensen voor al die lieve wensen !

Eigenlijk verdien ik al die lof niet want zelf heb ik er niets voor gedaan hoor, 't kwam allemaal vanzelf Afbeelding.

Die zona die krijg ik wel klein met medicatie, rust en mijn positieve ingesteldheid.

Die andere twee die negeer ik gewoon en kan ze op die manier ook wel aan Afbeelding.

Verjaren of niet, zondag of niet....
de wasmachine draait
de broodoven ligt aan

menu : varkenswangetjes met kriekjes en aardappel

namiddag ff de stad in om nog eens de wintersfeer te proberen op te snuiven

Je ziet een doodgewone dag, zoals ik ze liefst heb.
Oud maar niet out !

meme-rietje

30 dec 2018, 11:33

Ivette schreef: Meme Rietjes, ook van mij een heel gelukkige verjaardag en nog veel gezonde jaren erbij
van harte, Ivette
meme-rietje is niet jarig vandaag
je bent 4 maand te vroeg  :lol:
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

30 dec 2018, 12:25

Excuseer, meme-rietjes, gelukkig heb je dat zo vlug gezien wat een kemel ik geschoten had!
ik zie dat het Rietjes is die verjaart! Ja de verwarring is menselijk hé, sorry ervoor!

Rietjes even goed een heel GELUKKIGE VERJAARDAG!
Nu zal je wel  al uit jouw dipje zijn op zo'n belangrijke dag, doe er nog veel gezonde jaren bij!
Drink er maar eentje op, misschien doet dat deugd!
Heel genegen wensen maar dat weet je wel! Yvette
Ivette

viv

30 dec 2018, 13:41

Goede middag,

Rietjes, ook vanwege mij van harte gelukgewenst met je verjaardag!  
Afbeelding

Wens je een héél fijne dag helemaal zoals je zelf wil.
En natuurlijk wens ik je ook spoedig beterschap.
Leuk dat je omadina tijdens je wandeling tegenkwam.  Altijd fijn een onverwachte ontmoeting met mensen die je graag hebt. 

Gisteravond ben ik naar een optreden van Scala geweest.  Ik heb ervan genoten - dat optreden zat heel mooi in elkaar, een super concert en het publiek werd er op een leuke manier bij betrokken.  En daarenboven was ik in goed gezelschap en dan geniet je toch meer van de dingen dan als je alleen bent.  

Nu de feestdagen bijna achter de rug zijn begin ik echt te verlangen naar de lente en dat het weer langer licht gaat zijn.  

Viv  

Afbeelding

Michelly

30 dec 2018, 15:45

Ik zit hier een beetje te niksen en ga zo verder lezen in mijn boek. Een erg dikke pil van een Argentijnse schrijver: Gustavo Malajovich. Vind het goed. Kwam wat langzaam op gang maar nu is het wel spannend. 
Hoop dat er straks voldoende op de T.V is, want ik wil weer niet teveel piekeren en dat doe ik de laatste tijd nogal. Moet morgen weer aan de naald en als ik dan in de namiddag uit het ziekenhuis kom is de dag voor het grootste gedeelte voorbij en is het nog rennen om een en ander af te halen. 
Ik wil iedereen een heerlijk uiteinde en een schitterend nieuw begin wensen in goede gezondheid en liefde. 
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Ivette

30 dec 2018, 20:07

Ik zal ook blij zijn als de dagen wat langer en helderder worden, steeds dat donker zou een mens somber maken!

Ik had vrijdag een film opgenomen op ARD en er in de late namiddag naar gekeken. Onze Filip Peeters speelde er naast de uitstekende Duitse topactrice Saskia Vesters de hoofdrol in. Ik beken: ik had hem eerst niet herkend met zijn lange grijze baard zag hij er ouder uit dan hij is! Hij speelde wel een opa maar toch!
In elk geval was hij weer fantastisch!
Het moet toch een hele klus zijn om zo'n hoofdrol in het Duits te leren en te spelen, proficiat in ieder geval!

Christa heeft me deze namiddag eens meegenomen om te winkelen in de Lidl in Lichtervelde. Ik ga graag mee, is toch anders dan op een briefje schrijven wat ik nodig heb, ik kies graag zelf eens!

Nu ga ik TV kijken, slaapwel allemaal, tot morgen!
Ivette

Erika1

30 dec 2018, 20:18

Ik begin ook oud te worden, kan er mij zo in ergeren dat ze al van donderdagavond met vuurwerk aan het spelen zijn  :twisted:
Die pijlen zouden voor particulieren 1000 € het stuk moeten kosten dan zouden ze er wel mee ophouden, ook van de ouders begrijp ik dat niet, dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Misschien dat ik er vandaag niet zo goed tegen kan, was weer hard labour de zaal was niet opgeruimd het buffet stond er nog het springkasteel afwasmachien stond nog aan ipv 5 uur zijn het er 7 geworden.

Ben vanavond chinees gaan halen dan heb ik alvast voor morgenavond ook wat te knabbelen.
Kijk er ook al erg naaruit voor langere dagen en kortere nachten  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

31 dec 2018, 08:49

Afbeelding

Goedemorgen

Het is nog donker, alles staat klaar om erin te vliegen, Staf even naar de logeerkamer, daar kan hij verder NETFLIX kijken. Het is daar opgewarmd. 

Weet je het is heel confronterend  een oudere man in huis te hebben, ben zelf ook niet meer van de jongste, de 80 nadert. Als we een kleine wandeling maken moet hij regelmatig blijven staan om te rusten. Pas me daarbij aan en prijs me gelukkig dat alles niet zorgwekkend is, in een naam SLEET.

Tot later de kust is vrij ik ga aan de slag. 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

31 dec 2018, 09:10

Goede morgen,

De laatste dag van het jaar, het is al 9 uur, en nog niet echt klaar. Het is ook grijs weer, maar klagen doe ik niet over het weer, we nemen het zoals het komt...

Gisteren ben ik naar "The return of Mary Poppins" gaan kijken.
Het is mooi gemaakt, het is een sprookje natuurlijk, maar misschien moeten we op moeilijke momenten een beetje meer gaan geloven met de ogen van een kind ???
Er was veel volk in de cinema, veel ouders en grootouders met kinderen en kleinkinderen.
En ja, het was 18 u10 als we buiten kwamen en het was al goed donker. Ik verlang ook tot de dagen een beetje lengen.
Wat ik vanavond doe, niks speciaals...

Voor jullie allemaal, een gezellige oudejaarsavond, en een zeer gelukkig nieuwjaar vol goede moed om er wat moois van te maken !

Raar zeggen hé,  Tot volgend jaar !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

31 dec 2018, 09:23

goeie morgen iedereen
gisteren avond heb ik een 1/4 klg bloem
wafels gebakken, dat was heel lang geleden
heb er nog over voor nu  :lol:
heb zojuist moeten lopen met de vuilzak naar buiten
vuilwagen was daar al

Afbeelding

Rietjes

31 dec 2018, 11:10

Goeiemorgen op deze ongewone maandag... dus eens niet kuisen vandaag.

Eerst en vooral onze illustrator (Frankje) eens in de bloemen zetten want hij wordt vandaag nog maar eens een dagje wijzer.

Bij deze dankjewel Frankje voor alle uurtjes die je aan ons besteedt, doe zo verder.

Had je moeder nu echt geen paar uurtjes kunnen wachten om jou op de wereld te zetten dan was je nu toch nog een jaartje jonger.

Geniet van je dagje samen met Lucienne ! 

Afbeelding

Meme-RIetje, nog wafels over ?  'k heb daar nu al een paar dagen zin in ;)
Oud maar niet out !

meme-rietje

31 dec 2018, 11:21

Afbeelding

die waffels waren vers gebakken toch lekkerder dan de rest deze morgen opgewarmd
heeft iemand een goed recept voor mij van boere waffels?
mijn ma kon hele goeie waffels bakken 
maar dat kan ik haar niet meer vragen hé

schaffen

31 dec 2018, 15:16

Afbeelding

Hallo iedereen 

Voor jullie allemaal een fijne en gezellige eindejaarsavond  en een gezond en gelukkig 2019

Groetjes :lol:

Robert
Laatst gewijzigd door schaffen op 31 dec 2018, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.