In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

puzzel

07 jul 2020, 06:09

gdm

jadi

07 jul 2020, 08:07

Afbeelding
Goede morgen iedereen, ze is er......de zon !
Toch een stuk aangenamer om uit het bed te wippen hé
Wat de dag brengt, jullie gaan het niet geloven...druk
Woeha, beerput moet nog leeg getrokken worden ergens in de dag dus weer naar het huis van de zoon.
Schouwen moeten nog gekuist worden al zijn die jaren niet gebruikt
Maarja het is wettelijk dus ja...
Zo blijven we bezig met weg en weer rijden. Papieren in orde brengen enz...
We zouden deze week ook nog ergens een gaatje moeten vinden om onze haren te laten knippen.Mijn ventje ziet er precies Samson uit
Enfin ik ga jullie laten met mijn gezaag
Fijne dag allen
toedeloe
menu: koude schotel (de patatjes zijn aan het koken), met sla, komkommer, garnalen en gerookte zalm. En nee geen tomaat heb geen meer in huis...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

07 jul 2020, 09:05

Goedemorgen ,

Ik ben even wat minder achter de laptop want ik heb al een paar dagen een stijve nek .
Even ontzien .

Hier schijnt de zon , met af en toe een bui .

Ik wens jullie allemaal een hele fijn dag .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

07 jul 2020, 09:40

Goedemorgen,

Hier schijnt nu de zon maar voor hoelang?
Vandaag een bezoekregeling treffen voor mijn Schoonmoeder die wij
al vanaf half maart niet weer gezien hebben.
25 maart was ze getest op Corona en was positief ook heeft ze het Nora virus gehad.

An sterkte met je nek, dat kan heel vervelend zijn.

Jadi succes met het kuisen vandaag!

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

07 jul 2020, 09:47

halloooo een zonnige goeie morgen allemaal

veertje bedankt voor het nieuw k&t huisje zodat we weer gezellig kunnen kletsen en doe maar eens de groetjes aan falcon en ook van mijn ventje

het zal vandaag volgens het weerbericht toch een droge mooie dag worden en dus zullen we dan deze namiddag maar op 't gemakske eens een koffietje gaan drinken , want gisteren hadden we ook een afspraak in het appartement omdat er iemand kwam om de epc waarde op te meten
en in de voormiddag zijn we naar Sluis geweest om enkele nodige boodschappen en zo hebben we weer veel eurootjes uitgespaard want sommige produkten zijn echt veel goedkoper in Nederland
ik heb zelfs een doos tabletten gekocht die ik al een tijdje neem en op dezelfde doos betaal ik 12 euro minder in Nederland dan hier bij de apotheek , en zo zijn er nog andere produkten die ik daar veel minder betaald heb en ik heb daar dan ook nog een klantenkaart die juist vol was en ik kreeg dan nog eens 10 euro korting op mijn aankopen , dus das meegenomen hé
en wij gaan 's morgens altijd vroeg en dan is er ook nog weinig volk

jadi jullie hebben nog veel geloop zo te zien maar er zal wel een eind aan komen zeker en zo kan je ook je zoon helpen om alles te regelen zodat alles op zijn pootjes terecht komt

Lenk Bruintje zal wel content geweest zijn met haar speelmaatje en ze ziet er echt een knuffelbeest uit hoor

puzzel jullie hebben dagelijks toch veel werk op de boerderij maar petje af hoor voor wat jullie dagelijks doen en ook niet iedereen zou dat kunnen

marietteke oei voelt Rozetteke zich nog altijd niet goed ???
wens haar zeer veel sterkte en hopelijk is ze vlug weer beter

thijli oeps een migraine aanval , das erg want mijn ventje heeft daar heel veel jaren last van gehad en hij stond iedere morgen op met migraine , tot hij hulp zocht voor zijn probleem bij een neuroloog en die schreef hem medicatie voor die hij iedere dag moet nemen ter preventie waardoor hij nu nooit nog een migraine aanval heeft en hij voelt zich daar veel beter bij
hopelijk voel jij je vandaag al beter , veel sterkte nog

An-Wildflower oeps een stijve nek , das ook ambetant en pijnlijk
veel beterschap en hopelijk gaat het van zelf over

gerda gelukkig heeft jou schoonmoeder die corona overleefd en mijn ventje heeft vandaag ook een afspraak in het rusthuis waar zijn ouders zijn want er mag daar bijna geen bezoek komen en dan zijn er nog strenge regels waar hij zich moet aan houden
en mijn ventje heeft zijn vader die dement is al 3 maanden niet meer gezien

Flowers , mama-inge , Bertje , Remie , Sita , omadina , miesje , Bekske , ghyra , granny M en Tontoos
hallooooooo

allé en nu moeten we nog de wekelijkse boodschappen doen sè
voor iedereen nog een aangename zonnige dag vandaag

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

07 jul 2020, 10:40

Goedemorgen en een fijne dag
Gistermiddag onverwachts visite
En 's avonds zijn we nog naar schoonouders geweest
Schoonmoeder had iets stuk aan haar stoel en dan moet manlief op komen draven om het te maken.
Werd een beetje laat, kinderen laat in bed en ook ik lag er later in dan ik wou
Man is de hort op met jongste zoon
Oudste zoon zou ook mee, maar die is ineens aan het hoesten en voelt zich niet happy.
Ik ga zo met de was bezig en wat klusjes doen

Wild blower, beterschap

puzzel

07 jul 2020, 13:51

als wij iets niet kunnen maken, vragen wij ook één van de kinderen.
Vakantie voor mij ...., vrijdag is het geen overblijf. Ik ben er echt aan toe.

thijli

07 jul 2020, 15:43

goedemiddag,

Houd het nog kort,gelukkig iets beter maar nog niet te lang achter de pc zitten.

fijne avond allen
Iedere dag een lach
Bert

07 jul 2020, 16:11

Hey leutetjes,

we zijn juist terug thuis. Deze namiddag genoten van een deugddoend terrasje.
Aan de schaduwkant wel te verstaan. Ik ga niet zitten bakken in de zon hoor.
Het weekend rustig doorgekomen, in alle stilte.....De bovenburen waren er niet, waarschijnlijk een weekendje weg. Dus alles rustig en stil.
Ik was bijna van plan om hier te blijven, maar de stilte is altijd van korte duur.
Dus verder uitkijken naar een ander appartementje, en wie zoekt die vind hé.
Veel gelezen in het k&t hoekje, mag toch? Te veel om op iedereen een antwoordje te geven.
Morgen naar de kapper, vandaag is die natuurlijk gesloten.
Dan daarna nog een paar boodschappen doen en tegen dan is het alweer bijna woensdag.
Gaat veel te snel vind ik.
Allé, mijn cola zero is leeg, tot nog eens.......

neferketari

07 jul 2020, 16:33

Hallo allemaal, de meesten onder jullie gaan mij niet kennen, maar ik was hier vroeger ( in een vorig leven) ook al klant. :D :D :D
Misschien dat Marietteke en Jadi mij nog kennen :wink: ... ik weet niet wie nog , maar welkom aan alle nieuwkomers.
Marietteke en jadi, ik heb mijn naam een beetje moeten veranderen, er was iets mis met aanmelden..... maar neferke zul je toch nog wel kennen hé.... doe Rozetteke de groetjes en wens haar veel beterschap.
Geniet van het zeetje morgen ... ondanks het minder goede weer ... :D :D :D

Fijne avond nog voor iedereen.

zonnebloemetje

07 jul 2020, 16:40

hallooooo een goeie namiddag iedereen

voila sè we zijn juist terug thuis van de koffie en het heeft gesmaakt
er was redelijk veel volk maar we zaten buiten op het terras en met de nodige afstand
en de eurootjes moeten toch rollen hé want we zullen ze niet mee doen in onze kist , dus onszelf een beetje verwennen mag toch vind ik
tis hier al gans de dag zonnig en het is redelijk warm geworden maar ik heb dadelijk nog een kuiswerkje binnen en dan later ook nog het tuinpad vegen zodat het weer proper is na die wind van de afgelopen dagen

allé ik ga eens aan mijn kuiswerkjes beginnen want er moet nog een beetje gewerkt worden ook hoor vandaag zodat alles op tijd gedaan is en zo heb ik het graag

voor iedereen geniet nog van jullie dinsdag

daaaaag

Afbeelding

zonnebloemetje

07 jul 2020, 16:49

nefertari ik ken jou ook hoor van vroeger , want ik kom hier in het k&t huisje ook al 10 jaar schrijven
maar je bent hier nog altijd welkom hoor zoals zoveel nieuwelingen die hier ondertussen al zijn bijgekomen in ons gezellig Carpe Diem hoekje

Afbeelding

grootjegerda

07 jul 2020, 16:55

neferketari schreef:
07 jul 2020, 16:33
Hallo allemaal, de meesten onder jullie gaan mij niet kennen, maar ik was hier vroeger ( in een vorig leven) ook al klant. :D :D :D
Misschien dat Marietteke en Jadi mij nog kennen :wink: ... ik weet niet wie nog , maar welkom aan alle nieuwkomers.
Marietteke en jadi, ik heb mijn naam een beetje moeten veranderen, er was iets mis met aanmelden..... maar neferke zul je toch nog wel kennen hé.... doe Rozetteke de groetjes en wens haar veel beterschap.
Geniet van het zeetje morgen ... ondanks het minder goede weer ... :D :D :D

Fijne avond nog voor iedereen.
Welkom in ''Carpe Diem''
Ook voor jou een fijne avond.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

07 jul 2020, 19:19

halloooo een goeie avond alweer

na mijn kuiswerk binnen hebben we al ons avond eten binnen en nu ga ik nog efkes met mijn borstel het tuinpad afvegen en das een serieus eind tot achteraan onze tuin , maar er word regen voorspeld voor vannacht en dan wil ik dat mijn tuinpad proper is als het regent
en daarna nog efkes relaxen in een deugddoend badje

voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder

daaaaag

Afbeelding

marietteke

07 jul 2020, 20:28

Afbeelding
hey neferke ! fantastisch dat je er bent ,
jeetje wat goed om je hier terug te hebben ,
'n dikke knuffel van mij en mijn zus ,

doe de groetjes aan je ventje hé ,

en hoe blij ik gisteren was ,
zo teleurgesteld ben ik vandaag ,
stel je voor ...ons dagje zee met jongste zus ,
gaat niet door , ze roepen morgen 90 % regen af ,
en in Blankenberge , ook dus ,
maar ja , andere keer zeker :(

bloemeke een uitstapje naar Sluis , altijd plezant hoor ,

Bertje , ik zit ook liefst in de schaduw hoor ,

puzzel ja 'n mens heeft wel eens vakantie nodig hoor

grootjegerda , je schoonmoeder zal wel kontent zijn ,
als ze terug bezoek mag hebben

An wildflower , hopelijk is je stijve nek vlug weer beter ,

jadi , veel leuker als je kan opstaan met zonneke hoor

Lenk , ja een tuin , dat is ook wel werk aan ,

ik ga iedereen 'n fijne avond wensen ,
want ons Louiseke staat hier te miauwen ,
en brengt haar speelmuisje , ...dus ga ik effe spelen he

slaapwel allemaal
Laatst gewijzigd door marietteke op 08 jul 2020, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
geluk vind je onverwacht