NACHTUILTJES (3) 2020
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
eerst nog een verlaat proficiat voor ventje Jadi
en anders, wel hier is het grijs
menu een
en Corry het is geïnstalleerd en nu maar zoeken en kijken

eerst nog een verlaat proficiat voor ventje Jadi
en anders, wel hier is het grijs
menu een
en Corry het is geïnstalleerd en nu maar zoeken en kijken

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede middag allen
Het weer wisselvallig, zon wolken we zien wel wat het wordt
Jadi een beetje laat maar wens je toch nog een Gelukkige verjaardag voor je ventje
hopelijk hebben jullie toch genoten, want die corona is voor niemand leuk
Deze namiddag naar de apotheek, zit met een Blaasontsteking echt niet aangenaam
dat doet potverdorie ferm pijn,
dan nog verwarmingsproblemen, krijg niemand vast (Congé zogezegd)
verwarming is nu niet erg, geen warm water dat is pas moeilijk
zoon zit nog voor een week in frankrijk, Alyssia vertrekt zaterdag er ook naar toe, wel met vliegtuig
ik duim dat ze gemakkelijk terug thuis geraken
Ik wens aan allen een fijne dag zonder zorgen, liefs assa
Het weer wisselvallig, zon wolken we zien wel wat het wordt
Jadi een beetje laat maar wens je toch nog een Gelukkige verjaardag voor je ventje
hopelijk hebben jullie toch genoten, want die corona is voor niemand leuk
Deze namiddag naar de apotheek, zit met een Blaasontsteking echt niet aangenaam
dat doet potverdorie ferm pijn,
dan nog verwarmingsproblemen, krijg niemand vast (Congé zogezegd)
verwarming is nu niet erg, geen warm water dat is pas moeilijk
zoon zit nog voor een week in frankrijk, Alyssia vertrekt zaterdag er ook naar toe, wel met vliegtuig
ik duim dat ze gemakkelijk terug thuis geraken
Ik wens aan allen een fijne dag zonder zorgen, liefs assa
Groetjes van assa
-
goeie regenachtige morgen allemaal
ik weet het de grond heeft water nodig
maar dat verveeld vlug hé
mijn buurvrouw naast de deur zijn nu ook op verlof
en ik moet hun konijntje eten geven
en de poes voor de deur
ik heb mijn bezigheid

ik weet het de grond heeft water nodig
maar dat verveeld vlug hé
mijn buurvrouw naast de deur zijn nu ook op verlof
en ik moet hun konijntje eten geven
en de poes voor de deur
ik heb mijn bezigheid

-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie grijze morgen
Het weer is zoals mijn stemming : grijs
Je zou voor minder nu Vlaanderen oranje kleurt, gaan we echt terug naar een volledige lockdown ?
Menu : kip, sla, aardappeltjes
Meme-Rietje tot dierenoppas gepromoveerd

Het weer is zoals mijn stemming : grijs
Je zou voor minder nu Vlaanderen oranje kleurt, gaan we echt terug naar een volledige lockdown ?
Menu : kip, sla, aardappeltjes
Meme-Rietje tot dierenoppas gepromoveerd
Oud maar niet Out
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen alle uiltjes
Ja Rietje, erg hé dat we terug naar "af" gaan
dank zij die feestvierders die dachten
dat hen niks kan overkomen...
En alle mensen die zich de hele tijd
braaf aan de afspraken hebben gehouden
moeten wel meeboeten...
Ze zijn allemaal bedankt en je mag eigenlijk niemand
iets toewensen maar dat wordt moeilijk... sorry
Allen een aangenaam weekend wat het ook wordt....
Groetjes allen en tot....
Ja Rietje, erg hé dat we terug naar "af" gaan
dank zij die feestvierders die dachten
dat hen niks kan overkomen...
En alle mensen die zich de hele tijd
braaf aan de afspraken hebben gehouden
moeten wel meeboeten...
Ze zijn allemaal bedankt en je mag eigenlijk niemand
iets toewensen maar dat wordt moeilijk... sorry
Allen een aangenaam weekend wat het ook wordt....
Groetjes allen en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Juist een verontrustend telefoontje van de mama van onze kindjes.
Ze was totaal van streek. Haar oudste de reden ervan.
Een goed gesprek heeft haar tot rust gebracht.
Kinderen opvoeden en de juiste beslissingen nemen, niet altijd makkelijk.
Morgen vertrekken ze op kamp.
Mijn bezoek aan de home was heel anders dan daarvoor.
De bewoners mogen in de cafetaria maar moeten hun mondmasker aanhouden zelfs op het terras. alleen af tijdens het drinken.
Je ziet vanhier dat dit nageleefd wordt.
Zag het nut er niet van in.
Dat wij het doen daar kan ik inkomen.
De angst is groot, voel je overal.
Bedankt Frankje, weeral mooi gedaan.
Rietepetietje, er zijn veel mooie reeksen op NETFLIX. Stateless een aanrader, , waar gebeurd verhaal.
Ondertussen gedaan met regenen de zon komt er schuchter door, dochter komt hoop dat we buiten kunnen zitten.
Zij houd binnen haar mondmasker op, reden ervan, angst om ons te besmetten, haar werk maakt daar deel van.
Tot nog eens
Corry
Juist een verontrustend telefoontje van de mama van onze kindjes.
Ze was totaal van streek. Haar oudste de reden ervan.
Een goed gesprek heeft haar tot rust gebracht.
Kinderen opvoeden en de juiste beslissingen nemen, niet altijd makkelijk.
Morgen vertrekken ze op kamp.
Mijn bezoek aan de home was heel anders dan daarvoor.
De bewoners mogen in de cafetaria maar moeten hun mondmasker aanhouden zelfs op het terras. alleen af tijdens het drinken.
Je ziet vanhier dat dit nageleefd wordt.
Zag het nut er niet van in.
Dat wij het doen daar kan ik inkomen.
De angst is groot, voel je overal.
Bedankt Frankje, weeral mooi gedaan.
Rietepetietje, er zijn veel mooie reeksen op NETFLIX. Stateless een aanrader, , waar gebeurd verhaal.
Ondertussen gedaan met regenen de zon komt er schuchter door, dochter komt hoop dat we buiten kunnen zitten.
Zij houd binnen haar mondmasker op, reden ervan, angst om ons te besmetten, haar werk maakt daar deel van.
Tot nog eens
Corry
Laatst gewijzigd door corry op 25 jul 2020, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Kiekeboe, ik ben een beetje uit mijn gewone doen.
Gisteren was ik het glaswerk aan het kuisen van het balkon. Ik zag iets wat ik liever niet zag, en ben bruusk achteruit gegaan. Gevolg biebie op haar gat...wat mij een ferme buil opleverde (dacht dat mijn schedel kraakte)en een blauw gat..
Deze nacht dan nog moeilijk kunnen slapen omdat de wekker zomaar afliep midden in de nacht. En de muggen die kwamen me dan ook nog gezelschap houden..
Deze morgen zo stijf als een plank, ik ontdek spieren dat ik nooit gedacht had die te hebben..
Maar komt goed, gewoon wat geduld hebben
Wat de dag brengt: een mijnheer die de maten komt nemen voor vliegenramen...!
Verder zien we wel
Fijne dag allen
toedeloe
menu: gegrild kip- en kalkoenbrazade met gebakken patatjes en sla/tomaat
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
't was precies de nacht van slapeloosheid
ik ben verleden nacht met de fiets op stap geweest met een ex-lerares,
bleek die haar man na 20 km al uitgeput,
het regende,
'k had mijn geldbeugel verloren...
blij dat het tijd was om op te staan
Deze namiddag gaan we toch ff tot bij I&K en M...ke, 'k heb er behoefte aan iemand te zien, te spreken voor het weer helemaal verboden wordt
Er is kermis hier bij ons op het dorp, mini-versie welliswaar met flink wat maatregelen maar 'k ga er toch niet naartoe hoor en hoop dat zij die het niet kunnen laten extra voorzichtig. Het weer is ook al een spelbreker maar 'k zie net dat bepaalde buitenactiviteiten verplaatst worden naar de kerk. Had je 50 jaar geleden eens moeten durven voorstellen je vloog meteen in de ban van de kerk.
ik ben verleden nacht met de fiets op stap geweest met een ex-lerares,
bleek die haar man na 20 km al uitgeput,
het regende,
'k had mijn geldbeugel verloren...
blij dat het tijd was om op te staan
Deze namiddag gaan we toch ff tot bij I&K en M...ke, 'k heb er behoefte aan iemand te zien, te spreken voor het weer helemaal verboden wordt
Er is kermis hier bij ons op het dorp, mini-versie welliswaar met flink wat maatregelen maar 'k ga er toch niet naartoe hoor en hoop dat zij die het niet kunnen laten extra voorzichtig. Het weer is ook al een spelbreker maar 'k zie net dat bepaalde buitenactiviteiten verplaatst worden naar de kerk. Had je 50 jaar geleden eens moeten durven voorstellen je vloog meteen in de ban van de kerk.
Oud maar niet Out
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Zondagsgrapje
Wat ik vandaag weer meemaakte Sta ik in de supermarkt bij de kassa in de rij en hou 1,5 meter afstand. Staat er toch wel een leuk meisje van een jaar of 25 voor me in de rij die behoorlijk zomers gekleed is. Leuk strak jurkje. En ja, na bijna 4 weken in quarantaine betrapte ik mezelf erop dat ik een beetje zat te kijken. Het meisje in kwestie had dat ook door en vroeg aan mij : “Alles ok? Is mijn outfit goedgekeurd? Ik keek wat geschrokken op en antwoordde met een beetje gestotter: “Ja zekers, ziet er leuk en zomers uit!" Waarop ze zegt : “Dank je wel! “ en ze komt iets dichterbij en zegt vervolgens zachtjes: “Vandaag heb ik mijn sokken gematcht met mijn slipje..” Ik denk bij mezelf: “Wat een dom wicht ze heeft niet eens sokken aan!
Wat ik vandaag weer meemaakte Sta ik in de supermarkt bij de kassa in de rij en hou 1,5 meter afstand. Staat er toch wel een leuk meisje van een jaar of 25 voor me in de rij die behoorlijk zomers gekleed is. Leuk strak jurkje. En ja, na bijna 4 weken in quarantaine betrapte ik mezelf erop dat ik een beetje zat te kijken. Het meisje in kwestie had dat ook door en vroeg aan mij : “Alles ok? Is mijn outfit goedgekeurd? Ik keek wat geschrokken op en antwoordde met een beetje gestotter: “Ja zekers, ziet er leuk en zomers uit!" Waarop ze zegt : “Dank je wel! “ en ze komt iets dichterbij en zegt vervolgens zachtjes: “Vandaag heb ik mijn sokken gematcht met mijn slipje..” Ik denk bij mezelf: “Wat een dom wicht ze heeft niet eens sokken aan!
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
goeie morgen allemaal
jadi wat een domme man
de zon is geweest maar is weeral weg
misschien komt ze terug
wat we gaan doen vandaag, wandelingske met Quickie
wat we gaan eten, kipfilets met mengeling bos champignons en lente ui en natuur petatjes
en voor de rest rottekotten binnen en buiten
heb vrijdag worteltjes en andijvie gezaaid
hopelijk komt het uit, de grond is poer droog

jadi wat een domme man
de zon is geweest maar is weeral weg
misschien komt ze terug
wat we gaan doen vandaag, wandelingske met Quickie
wat we gaan eten, kipfilets met mengeling bos champignons en lente ui en natuur petatjes
en voor de rest rottekotten binnen en buiten
heb vrijdag worteltjes en andijvie gezaaid
hopelijk komt het uit, de grond is poer droog

-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Dag allemaal
Na twee grote files tussen de camions kwamen we vrijdagavond na 19u bij mij thuis uit de Deutsche Weinstrasse. We hadden er in Gräfenhausen nabij Annweiler een comfortabele vakantiewoning, vooral het bloemrijke terras met het prachtig uitzicht viel enorm mee:

Een ruime eetkamer met grote TV en ook weer dat uitzicht dat piept door de vensters:

Extra makkelijk :wijnen en bier met zeer lage prijzen,zich bedienen, opschrijven en betalen samen met de rekening (50€ per dag voor 3 personen):

De eerste dag wandelde ik me al kapot om mee te kunnen met die twee, van ons dorp te voet naar Annweiler, dan in Annweiler rondlopen, ze moesten me ophalen met de auto want ik kon niet meer terug meewandelen:

In het rustige, heel mooie Annweiler, begin van de Weinstrasse

Luc wilde Worms bezoeken, kale grote stad met een bekende maar donkere Dom:

Wel een majestueus standbeeld: maar Worms is geen aanrader om te bezoeken!

Deidesheim is wel mooi maar er is druk verkeer:oppassen ook in de binnenstad!:

Aan de Paddelweiher in Hauenstein jeun ik me al lang op het pad rond het water:

Samen met onze Duitse vrienden aten we er een lekkere forel:

Met de Rietburgbahn naar boven, erin zitten prima maar er uit springen zonder eigenlijke stop en zonder hulp vond ik gevaarlijk, was ik bang en content als ik er af was:

We werden beloond met een heerlijk uitzicht:

ook hier wachten tot er plaats was om te eten, afstand houden, masker op ,ontsmetten
In het wijndorp Edenkoben was het heel kalm, om wat te drinken ofwel geen plaats ofwel gesloten. Dan maar elders zoeken maar in de wijndorpen kon je overal wijn proeven maar nergens onze dorst lessen dus doorrijden naar Landau waar er wel volk en drank was!
Christa en Luc wandelden naar de Trifelsburcht in Annweiler, uit Gräfenhausen dus ik wenste hen succes om in deze warmte zo hoog te trekken en bleef zelfs binnen lezen
Door de Corona bleven we deze keer niet eten in Luxemburg waar zelfs de tankstations geen goeie zaken deden! We wandelden nog in het gezellige Blieskastel en aten er lekker

Zo, ik hoop dat je genoten hebt van mijn Pfalz reis, ik wel maar ik heb toch besloten dat ik niet meer mee KAN: ik moet al aan "mijn kar trekken", wil ook geen last zijn, ik voel me er niet goed bij. Hedy, van mijn Duitse vrienden kan absoluut niet meer wandelen en ik heb geen goesting om mijn verlof bij hen binnen te moeten zitten, jammer maar het gaat niet meer, ik dacht dat ik nog veel meer aan kon, mis dus, C en L gaan wel terug, oke!!!
Na twee grote files tussen de camions kwamen we vrijdagavond na 19u bij mij thuis uit de Deutsche Weinstrasse. We hadden er in Gräfenhausen nabij Annweiler een comfortabele vakantiewoning, vooral het bloemrijke terras met het prachtig uitzicht viel enorm mee:

Een ruime eetkamer met grote TV en ook weer dat uitzicht dat piept door de vensters:

Extra makkelijk :wijnen en bier met zeer lage prijzen,zich bedienen, opschrijven en betalen samen met de rekening (50€ per dag voor 3 personen):

De eerste dag wandelde ik me al kapot om mee te kunnen met die twee, van ons dorp te voet naar Annweiler, dan in Annweiler rondlopen, ze moesten me ophalen met de auto want ik kon niet meer terug meewandelen:

In het rustige, heel mooie Annweiler, begin van de Weinstrasse

Luc wilde Worms bezoeken, kale grote stad met een bekende maar donkere Dom:

Wel een majestueus standbeeld: maar Worms is geen aanrader om te bezoeken!

Deidesheim is wel mooi maar er is druk verkeer:oppassen ook in de binnenstad!:

Aan de Paddelweiher in Hauenstein jeun ik me al lang op het pad rond het water:

Samen met onze Duitse vrienden aten we er een lekkere forel:

Met de Rietburgbahn naar boven, erin zitten prima maar er uit springen zonder eigenlijke stop en zonder hulp vond ik gevaarlijk, was ik bang en content als ik er af was:

We werden beloond met een heerlijk uitzicht:

ook hier wachten tot er plaats was om te eten, afstand houden, masker op ,ontsmetten
In het wijndorp Edenkoben was het heel kalm, om wat te drinken ofwel geen plaats ofwel gesloten. Dan maar elders zoeken maar in de wijndorpen kon je overal wijn proeven maar nergens onze dorst lessen dus doorrijden naar Landau waar er wel volk en drank was!
Christa en Luc wandelden naar de Trifelsburcht in Annweiler, uit Gräfenhausen dus ik wenste hen succes om in deze warmte zo hoog te trekken en bleef zelfs binnen lezen
Door de Corona bleven we deze keer niet eten in Luxemburg waar zelfs de tankstations geen goeie zaken deden! We wandelden nog in het gezellige Blieskastel en aten er lekker

Zo, ik hoop dat je genoten hebt van mijn Pfalz reis, ik wel maar ik heb toch besloten dat ik niet meer mee KAN: ik moet al aan "mijn kar trekken", wil ook geen last zijn, ik voel me er niet goed bij. Hedy, van mijn Duitse vrienden kan absoluut niet meer wandelen en ik heb geen goesting om mijn verlof bij hen binnen te moeten zitten, jammer maar het gaat niet meer, ik dacht dat ik nog veel meer aan kon, mis dus, C en L gaan wel terug, oke!!!
Ivette