Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

20 okt 2020, 19:51

Wandeling nr. ???? gemaakt vandaag.
'k ben de tel kwijt geraakt maar 't zijn er in ieder geval heel veel sinds Corona zijn intrede deed.
Goed dat we dit nog kunnen en mogen
want ze ontnemen ons al zo veel
maar kom niet zagen 't is voor ons bestwil :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen niet
'k ben van dienst :wink:
Oud maar niet Out

corry

21 okt 2020, 07:57

Goede natte morgen

Warme wind komt naar ons toe , de regen is ook van de partij.
Laat het gras maar groeien, doeme zou moeten gemaaid worden.

Zoveel foto’s waarbij ik denk hoe fijn het kan zijn om deze te kunnen vastleggen.

Hier gaat alles zo normaal als het kan.

Vooruitzien en plannen maken voor de toekomst doe ik niet meer. Blijf hopen dat we met zen allen deze pandemie zonder kleerscheuren overleven.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

21 okt 2020, 09:12

Goede morgen,

Ben hier gisteren niet binnen gekomen, maar nu alles bij gelezen. Vera Maria, ja oude mannen, het is zoals Corry zegt, het karakter wordt er niet zachter op door te verouderen....en dan zou iedereen nog met hen medelijden moeten hebben. Het is toch niet te geloven.
Hopelijk heb je geen pijn meer van je ongelukkige val. Ja er zijn zo van die dagen dat alles tegenzit.

Mooie foto's van jullie wandelingen, Ritavdm, de natuur is heel mooi in de herfst.
Geniet er maar van zoveel jullie kunnen.

Gisteren was mijn dag goed gevuld. Om 10 uur toch ons dubbeltje kunnen spelen, mits de nodige maatregelen in acht te nemen. We draaien niet meer van kant en houden afstand, ook al verlies je daar soms een puntje mee. Vooraf en achteraf goed handen ontsmetten, en na het spel direct naar huis. Ik ben toch blij dat we nog mogen spelen.
Dan had ik bij de traiteur Gentse waterzooi afgehaald om op te warmen, en toch maar mijn goed hart laten spreken en G bij me thuis uitgenodigd om te komen eten. Ja, nu de restaurants dicht zijn is dat wel voor hem een probleem.
In de namiddag ben ik naar de bib geweest, ik kan me weer op mijn leesvoer storten, zo zullen er nog meer doen onder jullie denk ik.

Ik wens jullie allemaal een mooie dag toe, geen markt, Yvette, ja dat kan ik begrijpen, is niet prettig als je nergens binnen kan gaan.

Corry, jammer dat je je kleinzoon en de meisjes niet hebt kunnen zien, ja het is echt een bizarre tijd. We doen ons best om gezond te blijven.

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

21 okt 2020, 09:28

Goedemorgen allemaal!
Wat een weertje en het is donker in huis je moet het licht laten branden :(
Omadina, je laat je goed hart spreken...wij zijn ook zo een generatie denk ik als we het niet doen dat we dan met een schuldgevoel zitten!
Zo is het toch ook bij mij, ga straks ons make halen, ze is hier dan al 3 dagen na mekaar bij mij geweest van in de voormiddag tot rond 16 u want dan wil ze naar huis om haar feuilletons te zien!
Ik heb haar gezegd dat ze morgen niet kan komen want ik moet naar zangles en naar de CM.heb daar een afspraak m.a.w. ze zou hier toch een ganse namiddag alleen zijn, ze is er spijtig voor maarja...Ik ga voor een dagschotel zorgen dat ze enkel moet opwarmen in haar microgolf, maar ik voel me dan schuldig omdat ik die dag niet voor haar zorg! We gaan toch eens moeten kijken voor familiehulp denk ik, ze wil het niet echt maar op lange termijn is dat niet haalbaar hé 4 dagen op een week je mama een ganse dag in huis!
Pas op ik doe het met plezier maar is toch lastig dat geef ik toe!
Ik ga boodschappen doen, tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

21 okt 2020, 09:34

goeie morgen iedereen
juist gelezen in de gazet
mondmasker nog twee jaar aan

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje

22 okt 2020, 08:54

wel wel wel veel volk is er hier ook niet
goeie morgen iedereen

Afbeelding

corry

22 okt 2020, 09:16

Goedemorgen

Veveke, er zijn vele diensten waar je mama kan van gebruik maken en jou ontlasten.
Wat je nu voor haar doet is niet houdbaar.

Heb echt niet veel te melden, gelukkig maar .

Wat een ander weertje dan gisteren, de storm beukte sterker op ons huisje dan wat Odette deed. Bloempot aan ons vijvertje moest eraan geloven.Gelukkig viel hij niet bij de visjes.

Mondmasker zullen nog lang bij onze outfit behoren, wat gaat er vrijdag beslist worden, er is een lokdown in aantocht als het zo verder gaat.🤞

Groetjes en maakt er het beste van, jammer van alles wat niet kan, missen onze vrijheid, de jeugd heeft deze nog meer nodig dan wij.

Corry

Ivette

22 okt 2020, 09:42

vera-maria, je zou inderdaad best kijken voor hulp één dag per week gaat nog maar nu is het wat veel he, zo'n hele dag uw make bij u thuis halen en terugbrengen het wordt zo'n verplichting hé en je wil toch nog zelf wat van het leven vrij genieten, het is daarom niet dat ge niet graag voor uw make zorgt maar Elise is er ook nog hé!

Wat een geluk omadina dat je toch nog mag tennissen en G heeft toch chance met zo'n zorgzame ex-vriendin!

Natuurlijk missen we onze volledige vrijheid Corry maar als het helpt met dat vervelende mondmasker draag ik het met plezier!

Gisterennamiddag is mijn zoon alles komen bijknippen in mijn tuinboorden, het ligt nu al klaar voor de winter! Ik heb mijn gewei meegegeven dat we nog samen in de Pfalzbossen gevonden hadden voor zijn schoonzoon die er zot van is.
Ik ben niet naar de bib geweest, fiets er altijd naartoe maar dat zou ik gisteren met die krachtige wind niet gedurfd hebben. Ik lees de serie van Jo Claes, nu tot de dood ons scheidt, boeiend!

Nu ga ik wat geld halen naar de Bank dan ben ik eens buiten, deze namiddag komt die mevrouw van het OCMW om me in te schrijven bij de minder mobiele centrale,
dag allemaal!
Ivette

vera-maria

22 okt 2020, 10:39

Goedemorgen allemaal!
Voorlopig schijnt de zon nog in onze living!
Alles bijgelezen...al valt er niet zoveel meer te lezen hé we schrijven niet met zijn allen dagelijks in dit hoekje!
Om nog eens over mijn make te spreken...ze wil geen familiehulp ze gaat hare plan wel trekken zegt ze!
We zijn met 4 maar ieder heeft zijn eigen werk en gezin, en we zijn met 2 zussen die veel voor ons make doen!
Één van mijn zussen werkt in het dorp waar ons mama woont en zij gaat zoveel mogelijk over de middag bij ons mama gaan en voor eten zorgen, ik ga proberen van 2 dagen in de week ons make op te vangen, maar straks is er herfstvakantie en dan is Elise een hele week bij mij...dus die week ga ik niet naar ons mama hoor!
Vandaag heb ik eens geslapen tot 9u en ik heb er deugd van gehad!
Niet speciaals te melden want we gaan nergens naartoe uitgezonderd naar de winkel en ik op en neer naar het dorp waar ons mama woont!
Wens jullie allen een aangename donderdag daag...

Ritavdm

22 okt 2020, 13:07

Goeie middag

Wat ben ik blij dat ik dinsdag niet aan vensters wassen was toegekomen want na die lichte storm van gisteren zouden ze toch weer vuil geweest zijn. Nu heb ik ze vanmorgen eens goed onderhanden genomen.

Veve, ik zou toch aandringen hoor bij make voor hulp; de meesten zijn stroef in het begin maar nadien toch zo blij dat ze hulp hebben. Zo is dat voor jullie een veel te zware last.

Deze namiddag staat een ritje naar de kringloopwinkel op de planning.
Nee niets gaan uithalen hoor :wink: wegbrengen.

Voor de rest zal 't cocoonen worden, 'k heb precies al te veel beweging gehad in 't begin vd week
Oud maar niet Out

viv

22 okt 2020, 15:22

Goede middag,
De nieuwsberichten worden er niet beter op :(
Vrees dat er opnieuw een lockdown zit aan te komen... en eigenlijk zie ik dat niet meer zitten.
Maar we zullen het moeten nemen zoals het komt. Ik mis dat echt om iets te betekenen voor anderen, om te kunnen zorgen. Een mens leeft niet voor zichzelf alleen.

Natuurlijk mag je die tekst kopiëren Veve. Heb dat ook gedaan.
Als ik wist van wie de originele tekst was had ik de naam erbij gezet.
In de zorg voor je make moet je doen waar je jezelf goed bij voelt. Je doet dat goed!
Als je merkt dat ze niet meer alleen zou kunnen blijven dan kan je natuurlijk wel hulp inschakelen.
Praat er met haar over, ook al wil ze er niet van horen, zodat ze aan het idee kan wennen.
Er zullen ongetwijfeld momenten komen (of zijn) waar je in haar plaats moet beslissen.
Het is moeilijk, ik weet het.

Gisteren waaide het ontzettend hard tijdens mijn wekelijkse wandeling met mijn zus. Het was wel warm!
We moeten nu dichter bij huis blijven omdat we geen sanitaire stop kunnen maken. We hebben dat allebei nodig na een wandeling van enkele uren... ;-)
Gelukkig zijn er veel mooie wandelingen mogelijk in de omgeving van Lummen waar mijn zus woont. Gisteren hebben we gewandeld in de bocht van Laren in de Vallei van de Zwarte beek. Natuurpunt heeft daar verbeteringswerken gedaan en opgeruimd. Gelukkig véél beter dan wat ze aan het Schulens Meer gedaan hebben.

Seffens ga ik nog boodschappen moeten doen. De voorraad is op ;-)
Nog een fijne dag voor iedereen!

Het water van de Zwarte Beek is niet zwart, maar roestbruin. In de ondergrond zit er veel ijzer en dat geeft kleur aan het water. Het is geen teken van vervuiling. Integendeel.
Afbeelding

Afbeelding

Het wordt al vroeg donker.
Afbeelding

Afbeelding

Ivette

22 okt 2020, 18:31

Vorige zaterdag keek ik op ARD naar Klein gegen Gross, een 11 jarige jongen kon meer liedjes benoemen dan Florian Silbereisen en won dus waarop Florian de jongen uitgenodigd heeft om
NU ZATERDAG IN ZIJN SHOW OP ARD om 20U15 HEM en zijn collega zanger AAN TE KONDIGEN!

Ik denk dat het een schitterend eerbetoon wordt van Florian aan zijn collega’s, eindelijk weer een show die de moeite waard zal zijn!
DUS ZEKER KIJKEN ZATERDAG 24 OKTOBER OM 20U15 NAAR ARD!
Ik ben zeker dat die jongen dat aankondigen zeer goed zal doen!
Groetjes.
Ivette

vera-maria

23 okt 2020, 09:22

Goedemorgen allemaal!
Hier hangt er een dikke mist buiten!
Mooie natuur daar bij jou Viv...lockdown hopelijk van niet...door het feit dat we bijna overal een mondmasker moeten dragen kom ook ik veel minder buiten...gaan proberen zoveel mogelijk in het weekend de vrije natuur gaan opsnuiven dan zijn we met twee, in de week ga ik niet alleen naar het bos!
Zal blij zijn als mijn wederhelft op pensioen is dan kunnen we samen gaan wandelen!
Op het menu deze middag...croque monsieur want op vrijdagavond maak ik warm eten want dan blijven de papa en mama van Elise hier eten...ik maak voor deze avond een pompoenquiche met zalm en rode ui!
Mijn ventje gaat proberen deze namiddag om 14u30 thuis te zijn dan kunnen we samen Elise van school halen!
En deze avond gaan we naar de schouwburg kijken en luisteren naar Jef Neve, ben blij dat dit kan doorgaan, alles is heel coronaproof in de schouwburg!
Zo ben er mee weg wens jullie allen een aangename vrijdag daag...

meme-rietje

23 okt 2020, 09:35

goeie mistige morgen iedereen

Afbeelding

corry

23 okt 2020, 12:54

Hoe erg is het, het virus verspreid zich rond zoals confetti.

Dochter belde af, twee besmettingen onder haar collega’s.

Ook Jarne zoontje vanTom is besmet, grootmoeder was de verspreister.

Kleinzoon Jürgen wacht af, bij hem ook twee die het zitten hebben.

Vivke, zorg dragen voor mensen, kom jij niet in aanmerking om in een rusthuis je diensten aan te bieden, desnoods administratie, of helpen met eten geven. Ze zijn dringend naar zulke mensen op zoek.
Alhoewel het dubbel is, ik zou er aan twijfelen.

Veveke, het is zoals Vivke schrijf, met je mama praten over mogelijke hulp indien nodig.

Groetjes

Corry