In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (2)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

24 feb 2022, 05:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

puzzel

24 feb 2022, 06:10

gdm

Remie

24 feb 2022, 06:43

Afbeelding

Nu zie ik verdorie de toekomst (voorlopig) best wel somber/angstig in, nu de Russen Oekraïne binnen zijn gevallen..!
Wat staat ons te wachten..?

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

24 feb 2022, 08:19

Afbeelding
Goede morgen deze morgen
We zijn al vroeg uit de veren
Men zou komen kijken naar het dak.
Het werd ons gemeld dat het heel vroeg zou zijn ! ! !
Zo rond 7u, . . . WIE IS ER NOG NIET . . . Juist de syndicus en de dakwerker
Zucht, daarvoor moet men dan vroeg opstaan
Poetske komt om 8.30u dus zal mijn laptop maar afsluiten dan
En boodschappen moeten ook gedaan worden vandaag
Dus vervelen gaan we ons niet doen
Fijne dag allen
toedeloe
menu: Oosterse kip met rijst

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Bert

24 feb 2022, 09:14

Goede morgen leuterkes,

als men dit een goede morgen kan noemen. Ik zit nu ook met één oog naar het nieuws te kijken en met zo'n gek als Poetin op de aardbol kan men er niet erg gerust in zijn.
Ik heb mijn bril ergens verkeerd gelegd gisteren en nu zit ik hier voor mijn laptop met iets grotere letters te spelen...De laatste tijd heb ik dat nogal veel voor dat ik iets een plaatsje geef en daarna niet meer weet waar dat plaatje dus was. Begin van??? Maar ik zal die bril wel terugvinden.
In onze buurt hier is er zeeeeer weinig om een interessante foto te nemen.
Tenzij stenen en beton. En af en toe ontdek ik eens een plantje in een voortuintje. En ver kan ik ook niet wandelen.
En idd, ik vergeet makkelijk mijn fototoestel als we er eens op uit trekken. Hier in de omgeving behelp ik mij met m'n gsm maar maak liever foto's met een degelijk toestel. Dat is daarvoor gemaakt.
Maar 't zal wel verbeteren als het zomer is zeker? Dan is er veel meer te zien en komen we meer buiten.
Allé, tot latersss...

An-W

24 feb 2022, 09:16

Goedemorgen allemaal ,

Ponneke , beterschap met je rug hoor .

Jadi , ja daar erger ik mij ook aan . Afspraak maken en dan veeeeel later komen.
Zowel buren links en rechts en wij hebben 3 cm water staan in de kruipruimte onder onze huizen .
Er komt iemand naar kijken . Ben benieuwd hoe lang we daarop mogen wachten .

Ja Oekraïne . Een van mijn vriendinnen komt daar vandaan en is helemaal van slag nu.
En wat gaat de NAVO doen . Ik hou mijn hart vast .
Potverdorie is het niet corona dan is het wel oorlog . Wat een k***e wereld :twisted:

Remie ,
Alles is beter, voor mij althans, dan die zoetsappige deelplaatjes.
Dat mag jij vinden hoor , gelukkig leven we hier wel in een democratie . Maar als je niet van deelplaatjes houdt , dan kijk je maar de andere kant op als ze voorbij komen. De meerderheid hier vindt ze wel leuk . ( anders zouden we ze niet plaatsen he ? ). Volgens mij mag dat ook in een democratie :lol:
Uhhhh , maar je weet dat de cartoons van Toos en Henk eigenlijk ook 'deelplaatjes' zijn ?
Om met Martien Meiland te spreken :wink: :P : Afbeelding :P :P

Over foto's gesproken ...... Bert , ik kan mij trouwens nog een hilarische foto van jou herinneren die jij een tijdje geleden plaatste. :lol: Weet je nog ?

Inge en Marietteke , jullie honden zijn ook fotomodellen :D
Ik hou er van :wink:

Het weer hier in Noord Holland Afbeelding : regenachtig en harde wind

Ik ga koffie zetten . Toedeloeeeeeeee fijne dag
Afbeelding

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

24 feb 2022, 10:23

An-W schreef:
24 feb 2022, 09:16
gelukkig leven we hier wel in een democratie . Volgens mij mag dat ook in een democratie
Uhhhh , maar je weet dat de cartoons van Toos en Henk eigenlijk ook 'deelplaatjes' zijn ?
Heb ik ooit wat anders beweerd dan?.
Toos & Henk zoetsappige deelplaatjes? U weet donders goed wat ik bedoel toch..?

Valt niet mee om met 'n omgedraaid hoofd te moeten scrollen en dan te weten waar je ongeveer zit, voor mij althans hoor..! :lol:

mama-inge

24 feb 2022, 10:26

Goedemorgen en een fijne dag
Het zonnetje schijnt (nog)
Maar wat ik zag, zijn de voorspellingen dat er nog regen gaat komen.
Van die oorlog gaan we vast en zeker wat voelen, ik las al iets over gas en benzine prijzen die daardoor omhoog gaan.
Bert

24 feb 2022, 10:30

Ben er terug, met bril en al. Haha, in plaats van op het kastje zoals gewoonlijk had ik die in het kastje gelegd 🙄😁. Kom dat tegen.
Ondertussen reeds koffie gedronken om weer op krachten te komen na mijn zoektocht.....
En ook een beetje bijgelezen. Ik had wat achterstand opgelopen.
Ponneke, ik heb zeer veel interesses, maar kan er maar weinig van uitvoeren.
Hopelijk is uw rug vlug beter. Ik wil u niet alle hoop ontnemen maar soms kan dat wel van lange duur zijn. Spreek uit ondervinding.
Ook 2 mooie doggies gezien!! Ik mis nog een mooie bruine...😀
Remie, ik zal eens proberen om een paar mooie benen op de gevoelige plaat te zetten, maar ons Carine zal het niet mogen zien. En aangezien ze hier ook meeleest 😊😊
Jadi, vroeg uit de veren en niemand te zien. Daar herken ik ook iets in. En dan laten ze natuurlijk niets weten hé.
An, ik een hilarische foto geplaatst??? Dat kan toch niet, zo'n serieus mens als ik...🤣🤣
Puzzel, ook een gdm 😁

grootjegerda

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Remie

24 feb 2022, 11:11

Afbeelding
Afbeelding Zo, dat was dat..!
We kunnen weer ’n weekje smikkelen en onze bips afvegen.

Afbeelding

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

thijli

24 feb 2022, 11:30

goedemorgen,

Houd het nog even kort,want mijn hulp is er.

Hier nu nog mooi weer,maaaaarrrrr de voorspellingen oei oei.

Remie wat heb je dat mooi gemaakt!!!!

fijne dag allen.
Iedere dag een lach

zonnebloemetje

24 feb 2022, 11:32

halloooo een goeie morgen leutertjes allemaal

Redpoppy bedankt voor het nieuw k&t huisje

voila sè de koffie heeft weer gesmaakt met een klein wafeltje er bij en ook een paaseitje dat we gisteren kregen in de colruyt aan de kassa
dus dinsdag zijn we naar de Vlaamse Ardennen gereden om iets af te halen dat ik gekocht had online en 's middags zijn we daar in een frituur-eethuis lekkere frietjes gaan eten
het was er gezellig zitten en het was er ook groot en mooi ingericht met verschillende grote aquaria die er heel mooi en proper uitzagen met verschillende soorten visjes
en toen we halverwege de namiddag thuis waren hadden we weer 150km op onze teller er bij in de auto , ja een auto koop je niet om ganse dagen in de garage te zetten hé want dat doet zeker geen goed aan je auto als die meestal stil staat en ons wagentje was blij om eens goed door te kunnen rijden langs de autosnelweg :roll: :lol:
en gisteren moesten er in de voormiddag boodschappen gedaan worden en na de middag had ik een afspraak bij Celine voor mijn nageltjes en later op de dag heb ik dan hoofdpijn gekregen waardoor ik echt geen goesting had om nog mijn laptop open te doen want ik wilde alleen maar in mijn zetel zitten omdat ik me niet goed voelde

het zonnetje schijnt hier al gans de voormiddag maar dat zal niet lang meer duren denk ik , want rond de middag is er regen op komst volgens de regenradar

Ponneke hopelijk vlug beterschap met jou rugpijn , want ik kan er van mee spreken dus hou je maar rustig zodat het wat kan beteren

marietteke mooie foto hoor van Sookie

puzzel ook een goeie morgen

Remie ondanks die oorlog met de Russen , laat toch je koffie maar smaken hé
en we zullen er zeker wat van ondervinden in Europa , dat kan niet anders

jadi wat ambetant als ze niet afkomen ondanks dat er een afspraak is geregeld
maar laat daardoor je dag niet vergallen hé

An ik maak me daar eigenlijk niet druk over wie er hier wat plaatst van plaatjes hoor
er zijn ergere dingen in de wereld , en die Meiland is wel een apart figuur hé , ha ha ha
en laat je koffie maar smaken

mama-inge jullie hond houd echt wel van ravotten zo te zien , leuk

Bertje naar jou bril op zoek , awel dan ben je geen haar beter dan die boer die achter zijn paard zocht ........ en hij zat er op :P :P :P

gerda ook een fijne donderdag voor jou

Sarina gaat het al een beetje met jou ????????????

allé ik moet verder doen want ik heb nog wat werkjes te doen

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge , Ponneke en Sarina
nog een aangename donderdag verder

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Sita

24 feb 2022, 11:47

Afbeelding

Goedemiddag iedereen,

Er is al veel geschreven in het nieuwe (al dan niet strategische :lol: ) hoekje.

Al enkele jaren geleden dat ik er zo uitzag als de dames op het openingsplaatje :roll:

Zon en wind, hopelijk blijft het tot na de middag droog, ik moet nog een beetje snoeien in mijn tuintje.
De kleine paaslelietjes staan in bloei en daar is nu niet veel van te zien tussen de dorre takken van de hemelsleutel.

Remie, Bert aanmoedigen om benen van een dame te fotograferen.
Hij zal voorzichtig moeten zijn om niet in een of andere #metoo-toestand te verzeilen :o

Bert, hoe zit het met je tablet?
Kan je er al een beetje mee werken?
Of heb je dat ook ergens gelegd waar je het niet meer kan vinden :mrgreen:

Bloemeke, alweer heel wat km op de teller voor jouw aankoop.
Het zal wel iets met jouw verzameling te maken hebben, veronderstel ik.
Ik ben niet nieuwsgierig maar weet alles graag :oops: :lol:

Sookie en de hond van Inge zijn mooie fotomodellen.

En nu aan de slag in de keuken.
Ik heb geen Koninklijke Hoogheid die voor mij kookt ...

Remie

24 feb 2022, 11:49

Bert schreef:
maar ons Carine zal het niet mogen zien. En aangezien ze hier ook meeleest 😊😊
Afbeelding Bert, goed oppassen dan maar joh..!
Anders krijgt u zo'n zelfde situatie als hier in huis, en da’s echt niet leuk hoor Afbeelding