Goede morgen seizoentjes,
Gisterenavond na de cordon blue een fles cava geproeft. voorgeproeft. die was lekker. dus fles 2 laten staan er moet alleen nog voor morgen een fles witte wijn gehaald worden + ventjes vleesschotel. zitten we snor voor zaterdag. vandaag eten we kippenboutjes. heb gezien dat de vijdagse markt er staat dus nog vlug een zwarte anijsmuis gaan halen als dat artisanaal winkelstandje er staat. ze zijn bezig een kerstmarkt in te richten aan de andere kant. denk dat de kerstmarkt vanavond zal zijn. zelf weet ik anders van niets, nothing at all. die pastoor heeft het te" druk" om iets te laten weten aan zijn niet zo kerkgaande parochianen. bovendien is zijn oudste broer een oude kennis van mij en laat ons zeggen dat de pastoor en ik niet op schieten daardoor. ik weet immers tè veel. dus hoe minder ik gezien wordt, hoe beter. ik zeg wel als ik hem zie rondlopen: dag meneer pastoor en hij zegt dan goedendag. verder niets. op kerstavond is de avondmis al om 18 u. dit voor de gezinnen met kindjes. en voor deze die niet aan de tafel schuiven maar later dan 21 u naar een fuif bij vrienden ofzo trekken. want de ambiance begint later. en later. en er zijn ook "gelovigen" die die avond aan een shift moeten beginnen. ofwel in de hoReca of in de entertainment sector. 1 kopje koffie. ik ben een gebruiker met 2 klontjes suiker. maar ik moet zeggen gelijk het is: ik ben aan het afkicken van klontjes suiker. nu zijn het er 2, later 1 en dan wordt zwarte koffie. met 's morgens 2 zoetjes. kunstmatige suiker. ventje zegt net dat ik een dirty mind heb. ik was het refrein van kerstliedjes aan het "verkrachten". ik zeg dat door tegen Lilly maar die is net druk bezig zich ergens aan te likken tegen de stapel boeken. waar ze verdorie weer probeerde op te klimmen! ze mag uit het raam kijken op de lagere stapel al gelezen boeken de stapel nog te lezen boeken is de mount ventoux niet. of niet mount everest. en zeker niet mount Doom. enfin nu ga ik zeker geen antwoord krijgen want beide poezen zijn mee met ventje naar boven. tegen jezelf praten schijnt een teken van intelligentie te zijn maar we gaan geen risico nemen. voor je het weet staan de witte jasjes hier.

wat is dat nu weer? de tv gaat aan uit zichzelf? spookt het hier? wie is dan het spook? de divine predessor of Vinny? there are some ghosts in the machine then. uit de film I, Robot. met will Smith. want de afstandsbediening ligt op zijn plaats.
MJ: bedankt voor het kaartje. het staat op de schoorsteenmantel want we hebben geen plaats meer op de 2 kaartenlinten. nu kunnen de theelichtjes die er op staan niet brandden. maar dat geeft niet. er komen nog wel gelegenheden.
er klept hier een doodsklok. pastoorken kan weer 3000 tot 5000 innen.

enfin dat is mij toch verteld. dat dit zoveel kan kosten een begrafenis. kan mis zijn ook. meestal wel. 10.05 en nog niet veel licht buiten. we zitten nu inderdaad in de donkerste dagen van het jaar.
grr. dat het maar vlug januari is. dan lengen de dagen denk ik.
Lilly is naar boven, Gimly ligt op de fleece. er is hier rust. voor het moment.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap aan de zieken en herstellenden knuffel.