Goede morgen seizoentje en ja 't is een vroege.
Schoonzus heeft groen licht gekregen van de chirurg. das al 1. nu moet ze nog naar de oncoloog en een baxter hebben. en ze heeft gezegd om welke soort BK het ging. een hele geniepige. en ze moet om de 6 maand terug op controle. en dat voor 5 jaar.
gisteren kreeg ik dus de mail dat de Bistro overgenomen is. In de namiddag ( ik was toch aangekleed) ben ik met een boek en mijn superleesbril naar ginder getrokken. wij gingen Scampi Tom eten. maar dat was niet ingecalculeerd voor deze maand. maar 't is de laatste kans en dus heb ik hem gaan vragen of ik ze ook Take-away kon krijgen. ja, dat kon. dat was geen probleem. ik moet er dus morgenavond om en dan is het tevens zijn afscheidsfeestje. Ge gaat toch blijven hè zei die. wel ja natuurlijk. ondertussen de roddeldames afgeluisterd en te weten gekomen dat je beter in de post in Bredene geld gaat gaan afhalen. die zijn neutraal. 's avonds belt ventje naar zijn zus. schoonmoeder was 's morgens gevallen op 't appartement. tijdens het aandoen van haar schoenen. 'n grote schaafwonde ( redelijk diep ook) op haar kaak. in de namiddag struikeld ze over het tapijt en lag bijna met haar kop tegen de stenen salontafel.

gelukkig heeft ventje haar op tijd kunnen tegenhouden. want dat ging andere cirque geweest zijn. ambulance, politie enz.
zegt schoonzus tegen ventje: zondag komen de kleinkinderen en vieren we dan ook meteen ons moeder haar verjaardag. het is dus taart. en aangezien ik de kleinkinderen wil zien ( vooral de tweeling) heb ik gezegd dat we afkomen. ventje keek me aan alsof ik zot was geworden. neen, maar ik heb mijn redenen. kan ik dan ook ineens dat kaartje afgeven. taart eet ik niet. ( sta weer een beetje te hoog want er is weer candida opgedoken) de dag erop moet ik in de namiddag bij schoonbroer zijn. 's morgens gaan we naar de buurtgemeente de boodschappen in de ldl ginder doen en ventje gaat naar de bank. dan moeten we niet naar die van moeder want daar is bijna niets van reclame of promo's. kunnen we dan eerst rustig onze hamburger gaan opeten.
vandaag kip maar niet van de markt. van de carref. ventje vind die beter. was normaal voor zondag maar dan hebben we die scampi Tom.
ventje vroeg zich af waarom ik dat in joostnaam gedaan had. gewoon. ik heb zondag zin in scampi die normaal vandaag op de menu staat maar het is diabolique en dus diepvries. kan dan dienen voor volgende week. kateten hebben we genoeg. er hin

g 3 +2 gratis maar aan de kassa was het niet voor de dozen. neen, het was voor de snoepjes. ja, een grotere hap uit het budget, maar dan moet ventje volgende week donderdag geen kateten meebrengen. ik had al aangegeven in een enquete dat hun affichering van de prijzen soms niet klopt.
enfin. het is hier weer teljorendans.

Gimly eet Lilly haar teljoor leeg. maar ik zie dat zij toch een paar hapjes uit de zijne gegeten heeft. nu is ze weer naar boven. zij is toch geen natvoer liefhebster. vannacht zo rond 2 uur was er hier een drash national en Lilly was van 't bed. geschrokken. toen ze kwam knuffelen heeft ventje niets gezegd. we zijn vroeg naar bed gegaan. en binnen een uur mag ventje weer opstaan. voor de vuilniszak. en ik verwacht een pakje van post Nl van het kruidende vat. de reiningingswatten waren in promo en mijn parfum dat ik in de zomer graag draag. was - 58% Daviddoff cool water woman. mijn flesje die boven staan daarvan is de spuitknop verstopt. het is een frisse geur. voor mij geen bloemenparfum. normaal gebruik ik quartz van mollineux maar die is moeilijk te krijgen. zelfs de grote ketens moeten hem bestellen. ik draag ook chevrefeuille van YR. toen ik op de bus zat was er een meisje die we af en toe meehadden en die rook dat graag. ze comuniceerde met haar handen maar ze was niet doof. wel een downsyndroom meisje maar in combinatie met autisme. zoon & dochter van overbuurvrouw hebben ook autisme. de zoon heel erg. de dochter kan er mee door. die heeft een lichte vorm. is nog geen 16 maar rookt en drinkt al.

enfin, we vinden dat erg maar er bestaat geen handleiding "opvoeden". schoonmoeder zei gisteren tegen ventje dat het zoontje van de generaal een raren is. en dat hij niet komt terwijl ze zoveel voor hem gedaan heeft. ten koste van ventje. M. zit in de kast en nogal redelijk diep. van zodra de generaal zijn kop neerlegd ga je hem zien komen pronken met zijn vriend. ik had het al lang door. niet alleen door zijn manier van OCD. maar aan de kleren die dan doorgegeven werden aan ventje. nu van een hawaiï hemd kan je dat niet zeggen maar wel van een trui. en dan heb ik die een tijdje gedragen. geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat ventje te laten aandoen. de boel is dan na een tijdje in de kledingzak terecht gekomen.
Dus wij gaan een zwaar weekend tegemoet. ventje kloeg weer over de benzine. zondag naar Brugge, maandag naar Brugge. woensdag naar Brugge. de verkoopster in de beehouwerij is van Bilzen. ik dacht eerst Nederland. het was hun wens om na hun pensioen naar hier te komen maar het is wat eerder dan gepland. nu pas begint ze plat oostends te kennen. en ik kan niet wegsteken dat ik van Brugge kom. ventje past zich rapper aan. in engeland sprak hij na 2 jaar al plat boerkes van High Wycombe. David die met Cilla was en mij les kwam geven in grasmaaien kwam bijna niet bij van het lachen. en dan te zeggen dat ik hier een woordenboekje heb: oostends voor aangespoelden. niet door te komen. links staat de tekst zoals die in AN is en rechts hoe een oostendenaar het uitspreekt. dat is gelijk iemand van Liverpool. versta je ook weinig van. Vicky, de ex-vrouw van de vermoorde Thierry die hier zogezegd "mede-eigenaar" was, sprak plat liverpudlian. die zit waarschijnlijk nog altijd in schotland met haar online melkboer uit leeds. de zoon die ze met Thierry had heeft Cerebal Palsy. en dus de zware vorm van hersenverlamming. gebeurd tijdens de bevalling. geloof dat het navelstreng rond de nek was.
Natalie, die op mijn bus zat, had ook CP maar een heel lichte vorm. dat was mijn tweede in command. en ik had ook nog een derde. verdeel en heers.
ik ga koffie gaan zetten. dan nieuws lezen hier en dan zie ik wel. er moet toch iemand thuis zijn voor dat pakje. dus we eten vandaag kip aan het spit in een zak. die van de markt zijn te flets. maar ik heb aan ventje gezegd dat hij die al gebraden kip van de carref. terug in de oven moet steken voor een kwartier tot een half uur.
Fijne dag verder en beterschap voor de zieken. Clive als ik u niet meer lees: Fijne vakantie!
Bye