Fijne avond iedereen,
Even een kaartje afgewerkt. Dat begint wat te slabakken, maar ik probeer toch er nog te maken....
Tja, MH en omaC, wij houden ook van rust hoor, de tv staat hier ook dagelijks op, en lezen doe ik ook wel graag, maar dat is nu wel beperkt.
Als we iets doen dan is het met de volle goesting, maar met alles doen we niet mee. Wel met valpreventie, omdat dit belangrijk is , ze geven tips, we doen oefeningen, spelletjes met kegels en dergelijke..... , dat is goed voor manlief, en ik beweeg ook graag, dus....
maar bingo, rumicub, petank, enz , daar doen we niet aan mee, gewoon omdat ons dat niet interesseert.
Zijn we 's morgens op tijd opgestaan dan zijn we altijd welkom om hier beneden een tas koffie enz te gaan drinken, maar dat doen we ook niet geregeld. De éne dag zijn er maar een paar en de volgende dag kan het lokaal redelijk vol zijn. Aan gesprekpartners geen gebrek, als je wil. Elke dag maakt een bewoonster van de gelijkvloers, enkele thermossen met verse koffie.....
Gisteren was er hier een modeschouw, met mogelijkheid voor aan te kopen, er worden ook praatcafe's georganiseert over bv dementie, enz, dat gaat uit van de gemeente, soms met verschillende sprekers.
Ik zou zo nog een tijdje kunnen doorgaan, maar we zijn ook graag thuis rustig op ons appartementje, en de buren zijn hier ook altijd welkom, evenals vrienden en familie.
Cultuur is bij onze interesse gekomen, dat is wel buiten ons gebouw allemaal te doen, we krijgen jaarlijks zo een boekje waaruit je kan kiezen, en dan moet je online bestellen. Dat doet dochterlief voor ons, en ze komt ons halen en brengt ons thuis, gemakkelijker kan niet ! De lokatie is niet zover van bij ons, maar in de donker rijdt manlief niet graag.
Hier geldt ook : niets moet, alles mag/kan.
Dit zijn allemaal dingen die hier kunnen, en nog andere. Op de bewonersraad heeft iedereen inspraak en er wordt ook naar gehandeld, tot ieders tevredenheid.
En nu stop ik, het lijkt hier op een 'gazet' !
Wilde Eend, fijn dat poes thuis is, als ze nu haar medicatie wil, komt alles terug goed.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen