In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

23 dec 2024, 08:13

Goede morgen seizoentjes,

Gimly heeft het weer ferm in. Vanmorgen was het net geen 5 uur of die kwam van zijn tak maken. "Ik heb Honger!" jaja, dada gerard. Het is nog veel te vroeg. Zus Lilly heeft dan korte metten gemaakt met dat gemiauw want alleen Zij mag ons wakker maken. En ik heb mijn ogen weer toegedaan. Pas en kwartier geleden wakker geworden en opgestaan en ik was nog geen 5 min beneden had het licht aangedaan en: Miauw! Ja, zeg, een mens mag de routine van alle lampen en lichten aansteken niet eens doen maar moet ophouden om het gerammel van de maag van Gimly te doen ophouden. Ja, dan vergeet je lamp A en lamp B en de Vinnykaars.

Lilly is beneden en ik zie dat ze direct naar de stapel ingepakte pakjes gaat om aan de lintjes te knabbelen. dat zal wel weer bewijsmatriaal zijn. In de rozenblaadjes zaten ook puntjes. Kattenkerstboompje heeft nieuwe batterijen nodig. Dat is voor straks.
Hebben maar 2 dics van Mac bekeken. heb wel me moeten neerliggen in bed omdat ik het maar niet warm kreeg. Na een twee tal uurtjes was ik genoeg opgewarmd en had ik het gezeldschap van Lilly gekregen. Die slenderde de salon in net als de avondboterham binnen was.

We eten spagetti vandaag. nog een laatste "normale" maaltijd. Alhoewel we eens op kerstdag zelf hustepot hadden gegeten als een soort "protest". We zaten alleen en ook niemand van de familie zei: Hewel, kom het eens bij ons vieren. ( en dan heb ik het over ventjes kant) Dinsdagavond mag hij niet veel drinken want woensdagmorgen moet hij met de Fondueschaal rijden. Als afsluitertje wordt het dan geen whisky. Vandaag na zijn douche gaat hij eerst halen wat te kort is voor dinsdagavond. En dinsdag alles halen daar Kristof woensdag dicht is. De openingstijden van de bakkerij zijn ook veranderd en aangepast en die hangen aan de frigo met een magneet uit Santorini. Moet dan dadelijk denken aan Santini air. ook beter gekend als de assistent vlieger in Airwolf. Ik kan nu op zijn naam niet komen maar die had helicopters en de maatschappij heette dus Santini air. Ze deden aan stunts omdat ze nu eenmaal de "airwolf" ergens in de buurt hadden verstopt.

Enfin. Gimly's "grote" honger is gestild. Lilly heeft hier alles geinspecteerd. Nu is de little lady tevreden en is weer naar boven. Om op mijn plaats verder te dutten. ik ga de bonussen bijeen rapen en een 3 tal spelletjes 'spaar" ik die op om extra lang te kijken naar een seriale of heel lang achter elkaar een episode uit te spelen. daarna verdwijn ik naar the zone. moet nog sim 4 doen ook. de laatste tiener laten opgroeien. dan kan die ook een job kiezen. Een hobby heeft hij al.

Nu is het koffietijd. ( en nog 2 dagen tegen dat het kerst is)
Hopelijk luwt de wind want die is windkracht 5 neigend naar 6.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

23 dec 2024, 09:25

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Hier ook alles kletsnat en er is nog
meer op komst als ik de lucht bekijk :roll:
Binnen blijven, er is daar altijd wel iets te doen :)

M-M, Misschien heeft Gimly ergens pijn daar hij zo lastig is....
Ik had ooit maagzweren en die pijn werd alleen wat minder
door iets te eten.... ik zeg maar iets
maar ik denk aan die tijd als ik het zo lees
Ze kunnen het niet zeggen hé :roll:

Een gezellige maandag en sterkte voor de zieken... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

23 dec 2024, 13:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

Voor vandaag als maaltijd is het rijstpap. We gaan het een beetje sober houden , want de komende dagen zal het wel meer zijn. Moet de rijstpap trouwens nog maken, in de microgolf is dat rap gemaakt.
Moet morgen 2 cakes bakken voor s' avonds bij de koffie. Bij mij zijn dat wel grote cakes, ik bak die in broodvormen. Dan heb je grote sneetjes.

Al veel regen gehad deze voormiddag, op de velden hier blijft het water staan. Dat heb je enkel als het teveel is. Spaanse woef kwam ook een beetje nat thuis van de wandeling. En dan kan die zo zot doen hé, rondjes lopen rond de tafel, enz. En dan op het laatst door de gordijnen lopen, zodat die over zijn rug glijden. Denk dat honden dat leuk vinden , ons vorig hondje deed dat ook.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

23 dec 2024, 21:39

Slaapwel allemaal, tot morgen.... :)
Afbeelding

clive

24 dec 2024, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik heb iedereen al bedankt van wie ik een kaartje heb gekregen en heb er nog een aantal uit de bus gehaald waarvoor mijn grootste dank. Ze hangen dit jaar aan de deur te schitteren, ben er heel erg blij mee.
Ben hier 2 daagjes niet geweest, wegens te druk. De 22ste zijn dan de buren met aanhang gekomen, 8 volwassenen en 4 kindjes. Ik moest meteen aan Anjelier denken toen de kleinste van de 4 met een handje vol chips door de living liep en de helft liet vallen en daarop stapte. Op 10 minuten tijd was de keuken en living herschapen in een oorlogsgebied :D . Vooral manlief heeft voor de rest van de hapjes gezorgd, want ik voelde me echt niet goed en dan dat lawaai en chaos, was er een beetje teveel aan voor mij. Maar de kindjes waren echt blij met hun geschenkjes, die ze kregen na het opdreunen van hun nieuwjaarsbrief.
Gisteren dan de 2 benedenverdiepingen volledig terug afgeveegd ( plakhandjes overal) alles eerst goed gestofzuigd en dan met heel veel water met een goede scheut DETTOL erin, gedweild.
Dan nog een was gedaan, die ik nu dadelijk ga strijken.
Vandaag ook nog naar de kine, ondanks dat het de 24ste is, heb daar op 15:00H gedaan, dan fris ik me op en doe mijn feestkleedje aan. We vieren het dan wel thuis met zijn drietjes, maar dat betekent niet dat het niet feestelijk mag zijn. Matice draagt een feestelijke vlinderdas.
Gisteren verloor ik dan ook nog tijd omdat ik naar de manicure / pedicure moest.

Het wordt een grijze dag vandaag, maar dan maken we het binnen nog wat gezelliger.

Ik wens iedereen zonder uitzondering een hele fijne Kerst op welke manier je het ook wel dan niet viert.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske

24 dec 2024, 08:38

Afbeelding
ik wens iedereen fijne kerstdagen maar ik persoonlijk zal superblij zijn dat die dagen heel snel voorbij mogen vliegen .VOORMIJ zijn dat gewone dagen ik ben samen met de viervoeters geen feest of drukte voor mij ik geniet op mijn eigen en laat dat gedoe met veel plezier voor een andere .Dat is ook zo voor volgende week wel .Op tijd naar bed want de nachten duren ook lang en weinig uren dat ik slaap is mooi meegenomen dus op tijd bed in .Dus geniet jullie maar met volle plezier groetje

Oma-C

24 dec 2024, 09:03

Goedemorgen iedereen, :wink:
Ik wens jullie allen een fijne dag
een een gezellige kerstavond :)
wat er ook op de planning staat geniet ervan

Afbeelding

Muddy Maddy

24 dec 2024, 11:57

Goede bijna middag seizoentjes,

Vanwege ventje, Gimly, Lilly en ik wensen we jullie een fijne kerstavond toe als je deze gaat vieren.

Wie dat vandaag niet doet wensen wij een fijne kerstdag toe.

Liefs van ons 4.

Maak er een fijne dag van vandaag wat je ook doet!
Cats Rule!

Helena van Troje

24 dec 2024, 12:04

Afbeelding

Vrolijk kerstfeest!

mariajohanna

24 dec 2024, 16:35

Na enkele keren proberen mag/kan ik hier terug in...... raar.....
Het zij zo....

We wensen iedereen hier een fijne kerstavond en morgen een goede kerstdag.
Geniet van wat kan.......

Hier vanmiddag kerstmenu gehad , vanavond zijn het gewoon hapjes in de oven voor ons 2, morgen zien we wel wat de pot schaft !
Dochterlief en haar gezin, inclusief de 3 honden, vertrekken morgenavond naar de kust voor enkele dagen.......
Wij gaan zien dat we wat uitgerust geraken, we zijn ook geen 20 meer, he !

Er zijn nog enkele kaartjes toegekomen, waarvoor dank. De onze zijn ook onderweg, maar deze speciale dagen houden alles wat tegen, maar komen doen ze wel, al is het 'te voet' !
Trouwens, MH, mijn aanbod geld nog he, als je tot hier aan de bushalte geraakt, komt mijn chauffeur je daar afhalen ! :D
Je weet wel waar we zijn, he, anders geef ik de uitleg nog wel terug..........

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

24 dec 2024, 17:49

Voor HVT : dank voor het kaartje : vandaag aangekomen .
Voor ALLE seizoentjes : een fijne Kerstavond .
Hier ook rustig alleen met de poes , niks speciaals .
Afbeelding

Bekske

25 dec 2024, 05:39

Afbeelding
geniet jullie maar van deze dagen .Het is jullie gegund .Sorry voor mij een gewone dag nu weer proberen te slapen .Slapen is hier te laatste tijd weer spoorloos .Dus geniet jullie maar met familie ,vrienden enz van deze feestdagen .Groetje

Oma-C

25 dec 2024, 10:10

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, een vredevolle Kerstdag gewenst :wink:
Hier wordt het een rustige dag, wij hebben met de kinderen
een gezellige kerstavond gehad, samen gegeten en gebabbeld
tot het tijd was om naar huis te komen, en ik lag om 24u in mijn bedje
moe maar voldaan, schoondochter had lekker gekookt ook al was het
niet met veel tralala, ze weet dat we het graag gewon houden :wink:
Ze had heerlijke paprika roomsoep gemaakt en een gebraadje
met gebakken witloof en kroketjes, met een glaasje rode wijn
en als dessert koffie en een kerstgebak, alles met de nodige tijd ertussen :)
en als je niet alleen moet eten smaakt het dubbel zo goed
Alles was goed dus vandaag ietsje minder :?

Hopelijk is er voor iedereen een gezellige tijd, of gisteren of vandaag
geniet ervan.....en maak er een fijne dag van.....
Beterschap en sterkte aan de zieken...het was aangenaam alles te lezen :)

wilde eend 2

25 dec 2024, 10:52

Afbeelding
groetjes aan alle seizoentjes !

Oma-C

25 dec 2024, 12:07

Dank aan M-M en Helena voor de mooie kaartjes
die ik vandaag in de brievenbus vond :roll:
Ze gaan met de andere allemaal in de kaarthouder
Mooi om te zien :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 25 dec 2024, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.