In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

23 sep 2025, 08:41

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag de was en de plas van moeder. Zo motiveert ze me ook om mijn eigen was te doen erna. :?
Was postpunt gisteren en buurvrouw zei dat buurman er om ging komen wat hij natuurlijk niet deed. Nu we hadden al dat vermoeden. Het was vacuum verpakt eten voor Lowie en Cooper. Was nogal een redelijk zware doos dus de koerier zette die zelf bij mij binnen.
Na de wandeling is ze er omgekomen.

Lilly kwam gisteren naar beneden, stootte een onaardse miauw uit en gaf over. Deed ons direct aan oppaskat Pinkie denken van lang geleden. Die deed dat ook. Een schat van een kater en een echte bierlip. Ik was aan het werk toen ze hem kwamen halen en ik heb geen afscheid kunnen nemen. Hij is niet veel later weggelopen, waarschijnlijk om ons te zoeken want hij had het veel te goed gehad bij ons. In ons tweede appartement oppas geweest voor een vogel. Mijn moeder noemde die dadelijk Piertje. Piertje moest een bad pakken maar vertikte dat. Als hij er zin in had hoorde je hem drie appartementen ver, nog fluiten. Piertje was dol op appel die hij van mijn moeder kreeg. Blij dat die vogel het appartement uit was want Maurice, de buurtkater was er bang van. Maurice ging schuilen in de berging bij ons toen hij die vogel zag.

Hij zat regelmatig op het muurtje te wachten tot ik van mijn werk als busbegeleidster kwam om dan zijn streeltjes in ontvangst te nemen. Ooit lag er naast hem op dat muurtje een gouden verlovingsring. Deze van boven had die in colère uit het raam gegooid. Ik heb die ring mee binnen genomen en ben briefjes gaan maken en heb die ik de bussen gestoken van dat appartement maar ik hoorde niets. Maurice wilde blijkbaar dat ik die ring kreeg. Hij was wel wat beschadigd door het smijten ermee.

Toen ik vanmorgen opstond zag ik dat Rika al aan was. Gisterenavond met athrosehandschoenen in bed moeten kruipen want die waren verkrampt. Die pijn is zondag begonnen. Gisteren telefoontje van Frank. Hij bedankte ons om aanwezig te zijn en ging foto's doorsturen via whatsapp: die ik dan maar heb moeten installeren. Ventje zei die te verwijderen. Ik wacht natuurlijk nog op de foto's. Frank kan ze volgende week maandag tonen want dan kom ik toch.

Ik heb gisteren naar familie hulp gebeld en ze gingen een dossiertje opmaken en me dan terug bellen. Ik wil niet dat moeder er lucht van krijgt. Toen ventje thuis kwam zei hij dat moeder met vriendin 2, die anders haar Tv boekje brengt in ruzie ligt. Die vriendin was ook de eerste die zich moeide met wat ik gedaan of niet gedaan had. Moeder heeft waarschijnlijk nagedacht en tot de conclusie gekomen dat die vriendin zich ging blijven moeien. (Die was nl boos geweest omdat ik haar niet gebeld had, maar hoe kan je iemand bellen als je geen nummer hebt.) Dus is ze in ruzie. Ventje moet maar de tv gids brengen. als hij vrijdag met mondvoorraad gaat. :roll:

Ik moet nog de libelle lezen van verleden donderdag. Door de problemen met moeder en de aanstaande trouw geen tijd gehad. Ach ja: Lilly heeft zondag het kleed dat op een stoel hing, ervan getrokken na eerst die besnuffeld te hebben. Dan is ze ermee gaan vechten. Dat kleed moest eraan vanwege de geur van het Wervikse gras.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

23 sep 2025, 10:15

Afbeelding

Maak er een aangename dag van :wink:
Hier is zon en het zou droog blijven
volgens de buienradar :roll:
Even rusten en dan weer een
kleinigheidje doen...
In beweging blijven is best voel ik :)
Groetjes allen en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

23 sep 2025, 11:14

Seffens gaan we horen wat er boven ons hoofd hangt.
Duimen maar dat het vanzelf moet genezen.
Het is inderdaad frisjes aan het worden.
Vannacht terug de winterdons uitgehaald.
Ook al last gehad van meer pijn door de kou.
Al een wasje op de draad hangen.
Het volgende steekt in.
De rest is voor morgen, in de hoop dat het droog blijft.
Ik ga stilaan de bloembakken leeg maken.
Dat zal één per dag worden.

Geniet van jullie dag wat jullie ook van plan zijn.

wilde eend 2

23 sep 2025, 14:08

Afbeelding
Hier een plaatje van een meer zoals In Duitsland waar ik vroeger veel ging wandelen .. Dat wandelen gaat nu ook niet meer ... // Bekske en Oma c : hier ook "langzaam rap" vooral bij het poetsen ... Stukje per stukje per stukje proberen om iets gedaan te krijgen .. :oops: :(
Groetjes aan alle seizoentjes ..

anjelierken

23 sep 2025, 14:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben sinds vanmorgen aan de savooikolen bezig. Nu staan ze te koken dat wel een hele tijd duurt vooraleer die gaar zijn. In diepvries steken zal al voor morgen zijn, denk ik.

Manlief is terug verkeerde post op het juiste adres gaan afleveren. Sinds we een nieuwe postbode hebben, gebeurt dat meer en meer. Ik weet dat je verkeerde brieven kunt teruggeven, maar wanneer komt hij? Hij kan elk moment van de voormiddag of vroege namiddag komen.
Heb het nogal gehoord van mensen.

Vanavond nog eens naar de kookles, is eigenlijk lang geleden. Samen met buurvrouw.

Tot morgen, allemaal.

Helena van Troje

23 sep 2025, 15:35

Anjelier contact opnemen met B-Post.
Hier is dat heel lang zo geweest.
Tot ik het beu werd alle post voor de parallelstraat op mijn nummer weg te brengen.
En dat was veel, want dat is een architectenbureau!
En al de reclame werd in mijn brievenbus gedropt voor de rest van de straat...
Over hand de buurman en ik waren de gelukkigen.
Het heeft geholpen.

Verder is het verdict bij de dokter: sleet. Simpel gezegd wat in heel moeilijke woorden in het verslag staat.
Remedie: oefeningen, (die we al deden), kine, (die we al hebben), niet bukken(wordt moeilijk), niet heffen, (ook niet simpel als je alleen bent), alternerend bewegen en rusten, (wat we blijven proberen) alles wel overwogen en bewust doen aan bewegen, niets bruusk doen. Kalm aan leven. Wat we dus absoluut moeten gaan leren....

clive

23 sep 2025, 17:35

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Ben nog steeds met mijn tablet bezig. Is niet zo handig om te. typen,vind ik.
Manlief gaat straks een WhatsApp sturen als hij op de tram zit. Matice en ik gaan hem dan afhalen tot groot vermaak van de andere passagiers die steeds moeten lachen op de manier waarop Matice zijn baasje begroet.
Hij krijgt daar veel aaieneter op zijn bol. We zijn namiddag al is ln het bos gaan wandelen.

Aan de zieke Seizoentjes, enorm veel beterschap gewenst.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske

24 sep 2025, 08:57

Afbeelding

hallo seizoentjes geniet van jullie dag met of zonder pijn .Ja het is aangenamer wel zonder maar toch want de tijd vliegt voorbij .Het is frisjes buiten hebmijn toertje al gedaan ondanks enorm zwaar voor me is maar ja tanden bijten en dan lukt het .Heb geen andere keuze er vragen hier twee om even buiten te gaan want in de tuin hebben ze grote angst .En ook zo leren ze mensen kennen want honden met grote angst moet je voorzichtig mee omgaan .Het is keuze wel om zo een dieren een thuis te gevenmaar hun vriendschap is niet te beschrijven aan mij .Vooral eentje is een gevoelige hond en ook een goede waker over mij .Ze weet goed als ik me niet goed voel dat ze voorzichtig me komt troosten enz .Heb van hen enorm steun maar ik moet veel geduld met hen hebben .Zo genoeg er over geniet van jullie dag groetje

Helena van Troje

24 sep 2025, 10:41

Bekske fijn dat je zoveel vriendschap hebt van je diertjes allemaal.
De gevleugelden even goed als die op pootjes.
Zoals je zegt de tijd gaat voorbij of je nu pijn hebt of niet.
Ik ben altijd heel blij als ik ineens besef dat de pijn even weg blijft.
Er zijn nog altijd mensen die het veel moeilijker hebben dan ik, denk ik dan maar.

Clive ik kan het me zo voorstellen al die mensen die even moeten glimlachen om Matice.
Zijn weeral zoveel blije gezichten meer elke keer.

We zullen dan eens aan ons dagje in slakkentempo beginnen.
Langzaam rap zijn zoals oma-C het zegt.

Hoe gaat het trouwens met de langzaam rap zijnde oma-C?

En met jullie allemaal?

Maak er een zonnige dag van!

Muddy Maddy

24 sep 2025, 11:00

Er is gisteren een speeltje gearriveerd dat uit zichzelf beweegt om de juffrouw bezig te houden.
Jawel, ze was er mee bezig. Vooral in de gaten houden want dat ding rolde zowat overal en pikte handig stof van onder de zetel. Tot ventje het ding afzette, bleef ze ernaast zitten en gaf het af en toe een lichte tik.
Haar nieuwsgierigheid was zeer zeker bevredigd. Gimly lag in 'zijn' zetel en keek ernaar. Ppfft, ik doe geen moeite.

Moeder belde gisteren naar de gsm van ventje die net naar de beenhouwer was. Om te kijken of zijn gsm ook zo reageerde als die van Johan. Ze zit alleen vandaag en wilde dus gezeldschap van Johan met of zonder zijn chow-chow. Maar Johan nam niet op. Misschien heeft hij dat later toch gedaan. Wie weet. Het gesprek duurde lang. Ze was van alles aan het vertellen, ook over die ruzie met deze vanuit de riethuisstraat. Ik zei dat ik er geen weet van had. Ze was al altijd een arrogante geweest, vertelde moeder. Ze ging alleen met haar om omdat ze Christiane van het appartement kende en die dikwijls aan de nu afgeschafte halte van de lijn stonden. ( ik was al van in het begin op mijn hoede) Buurman Chris was zo vriendelijk de ex-kapster te verwittigen en te vragen of ze dinsdag wilde komen. ( dat was gisteren) Ex- kapster is ook zeer nieuwgierig en roddelt graag. Ze kon dus tateren. schiet niet in colère zei ze omdat ik naar verlinde gebeld heb. Verlinde is de begrafenisondernemer. Maar die is onbereikbaar tot zaterdag. Ik heb geluisterd en geen comentaar gegeven.

Moeder praatte, ook had ze het over het kleed van de trouw. Ik ga terug naar de naaister om het te laten inkorten tot net onder de knie. Ja, zei moeder het zou zonde zijn dat weer in je kast te hangen zonder te dragen. Je hebt er ten slotte veel centen voor neergeteld. Het ingekorte kleed kan dan dienen om als ventje eens wil uit gaan eten, sjiek voor de dag te komen, al houden Agna en bij Julia zich bij casual. Ingekort en zonder broche is het tamelijk casual .De broche was een afleiding om mijn buik te verbergen die ik had ten tijd van het passen. Die buik is ondertussen aan het weggaan door de stress.

Gisteren ontdekte ik een blaar op mijn duim. Zou dat van het vasthouden van de tablet komen? Plakband erop. We zien wel als die weggaat. Anders heb ik een vitamine tekort.
B-post zou onderweg zijn met een pakje. Ja, ik had toch tijgerbalsam gekocht die ze niet geleverd hebben. Ventje is op de hoogte dat vrijdag de diepvries komt. We hebben kippeborrelhapjes nodig en een doos chocoladeijs. De kippeborrelhapjes zijn favoriet bij Gimly die gisteren miauwde toen hij kip rook. Lilly probeerde bij mij een stukje. Neen, toch niet. Wat ze wel nu opeten met gusto zijn de nieuwe zakjes van purina one, waarvan ik een bon had. 300 punten zijn 300 punten. Moeder doet toch niets met dat bonnenboekje. Het is nieuw en het is lekker, wat is pappie toch een goede jager. Een bewering van op Facebook in zo'n kort filmpje. Of het waar is? Geen idee. Katten zien boodschappentassen als buit die hun mens gehaald heeft om hen te voeden was de bewering.

Ventje gaat gaan plooien. Lilly zal princesheerlijk in het stoeltje liggen en hem aankijken met een blik van: je stoort mij! Ze lag daar vanmorgen ook toen ik de was instak. Ze draaide haar nek om en keek naar mijn bezigheden. Ja, mijn fleeceje. Dat moet ook gedaan worden. Er zat nog een minihaarborstel en de vitamine E- creme die ik gegeven had. Die zak was duidelijk niet leeg toen ze haar wasgoed meegaf. Ze moet duidelijk een nieuwe bril. Gimly zit momenteel boven. Dan ligt die op het tapijtje voor de badkamer. Lilly ligt dan meestal in de badkamer als de princes die ze is. In het fluwelen stoeltje met het schapenvel. ( geen echt vel natuurlijk)

11 uur en dus tijd om mijn pillen te nemen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

24 sep 2025, 11:38

Goede middag bijna iedereen, :wink:
de technieker is pas geweest
om naar mijn diepvries te kijken,
Ik zag vanmorgen dat die stond te pinken
een rood lichtje... dus alarm 8O
wat er inzit is bijna helemaal ontdooit
echt zonde, maar niks aan te doen :roll:
Zoon is komen halen wat nog bevroren was
om bij hen thuis in de vriezer te steken
't is me de tijd van tegenslagen wel :oops:
maar ja, er zijn ergere dingen in de wereld
Gelukkig komt morgen de vuilkar en kan
alles wat weg moet morgen mee weg.
na 5u zou er een andere vriezer geleverd worden

Allen nog een fijne dag verder, en tot later....

Muddy Maddy

25 sep 2025, 07:22

Oei, een kapote diepvries, Oma C. Dat zijn kosten. Om maar niet te spreken van het al ontdooide voedsel dat ge moogt wegsmijten.
Vanmorgen om 6 uur kwam Gimly naar boven en met 3 luide miauws gaf meneeer aan dat beneden zijn bord leeg was en dat dit dus moest gevuld worden. Omdat ik toch al wakker lag van 2 uur in de nacht, dan maar opgestaan waar hij al voor de keukendeur stond. Natuurlijk was ook Lilly naar beneden gekomen want zij wilde naar buiten.
Dit dus allemaal gedaan. Nu is de juffrouw binnen en boven om te gaan knuffelen met haar pappie. Gimly ligt te maffen.

Moeder belde gisteren. Johan zijn gsm was stuk. Nu was er vroeger aan de kerk een winkel van gms's en abonementen, maar die zijn verhuisd. Ze zitten nu in de smedenstraat. Daar zal Johan vandaag naartoe gaan. Hij is dus een kwartiertje gebleven en had zijn chow-chow mee, maar dat beest riekt. Vandaag gaat ze terug bellen om te zeggen wat ze allemaal van eten wil. Vrijdag nadat de diepvries is geweest, gaan we dan. Ik moet mee. En maandag ziet ze me ook.

Frank heeft het me gelapt. Hij wilde foto's doorsturen maar dat kon alleen via Whatsapp. Dus die moest ik installeren. Ventje zuchtte even. Hij vind Whatsapp gevaarlijk. En ik snap gene snars van de hele app. :?
Enfin, die staat er nu op en we zullen zien.

Het is boodschappendag vandaag en ventje moet geurparels meebrengen. Die had ik gebruikt voor de was van moeder. Ventje gaat berekenen wat dat zal kosten. Het is onze electriek, ons water en onze produkten. Als je naar een wassalon gaat is dat juist hetzelfde. Dat kost ook. Buurvrouw moet regelmatig met de donsdeken naar daar omdat een van de hondjes een ongelukje op bed gehad heeft. Zo hadden ze eens vergeten dat Cooper in de slaapkamer zat en deze was dus dicht. Hij heeft een halve dag daar gezeten. Hij heeft ook een nachtlampje omdat hij bang is in het donker.

Rika is aangegaan en meteen zit ik hier te zweten. Misschien gaat mijn nekpijn dadelijk weg.
De postbode moest met een pakje komen. Geen postbode of pakje gezien. De boodschap de mijn laptop is ook verdwenen. Straks 'n keer naar de app van B-post gaan.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

25 sep 2025, 07:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Eerst en vooral veel beterschap voor de zieken.

Oma-C, dat is alles behalve leuk een diepvries die stuk is. Het lijkt niet op te houden bij jou.

Maandag naar 2 dokters moeten gaan en deze namiddag moet ik bij de neuroloog zijn.
Proberen daarvoor mijn HH gedaan te hebben. Zal maar een puzzelboekje meenemen.

Ik was dit jaar zo maar liefst 3kg bijgekomen. Vond dat veel te veel, dus wat extra op mijn voeding gelet. Ben nu 5kg afgevallen, zit terug net onder de 50kg, wat een perfect gewicht voor mij is.

Zo, ik ga eraan beginnen. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.

Oma-C

25 sep 2025, 09:22

Goedemorgen iedereen, :wink: ik lees net:

Nieuwe corona-opstoot met XFG-variant in België.

Van Gucht: “Het blijft een onvoorspelbaar beestje”

In verschillende Europese landen zien we de voorbije weken een nieuwe opstoot
van het coronavirus. Ook bij ons zitten de cijfers weer in een stijgende lijn,
onder andere wielrenner Tiesj Benoot is door een covidbesmetting geveld
en moet zo het WK missen.

“Het blijft een onvoorspelbaar beestje”, zegt viroloog Steven Van Gucht.
Wat is er aan de hand en wat weten we over de nieuwe XFG-variant????

We zullen weer moeten opletten en voor een maskertje zorgen.
Fijne dag allemaal en tot later :?

Helena van Troje

25 sep 2025, 09:33

Goede morgen!

Ik heb nog altijd in elke handtas en in elke jaszak een wegwerpmaskertje steken.
En de handgel zit ook in mijn handtas en fietstassen.
Op het benedentoilet staat ook handgel die regelmatig gebruikt wordt.
Poetsvrouw is daar heel stipt in.
Thuisverzorgende ook.
We zullen ons dan maar laten inenten.
Spijtig dat onze apotheek dicht gaat.
Normaal gezien zorgde zij voor de griepvaccin in voorraad.
We zullen eens op de website van de dokterspraktijk kijken hoe ze zich regelen dit jaar.
Kan ik weer een halve winter uit balans zijn door het vaccin.
Het ging nu goed. Behalve die val dan.

Ik zie blauwe lucht hier en daar tussen het wolkendek.
We leven op hoop en zonder water vandaag.
Onderbrekingen tussen 8 en 17 uur....

Fijne dag nog aan iedereen!