in de Vier Seizoenen reeks 43 Zomer 2026
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

van een uur of vijf is hier weer alles dicht heb geen ventilator of airco dat kan niet met de vogels die mogen geen tocht hebben .Maar hier was het gisteren met alles dicht tusen 25 en 26 graden.Rond middernacht de achterdeur op een kier alsook de venster voorkant op een kier zodat het ver lucht werd .zelfs gordijnen dicht aan de koepels .Die ik speciaal daar voor gemaakt heb met dubbel stof die verduisterd .zo ik wens jullie het beste met deze braad boven .groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
- Locatie: Thuis
Goede morgen allemaal,
Goed gebakken en gebraden ben ik nu toch al
Laat het vlug weekend zijn en ik hoop
dat het na het weekend iets menselijker wordt
Voor iedereen veel sterkte, en veel drinken.
Ik heb vanmorgen weer een citroen uitgeperst en
in 2 flessen water gedaan, dat is goed om
op te drinken vandaag
Groetjes en hou het veilig....
Goed gebakken en gebraden ben ik nu toch al
Laat het vlug weekend zijn en ik hoop
dat het na het weekend iets menselijker wordt
Voor iedereen veel sterkte, en veel drinken.
Ik heb vanmorgen weer een citroen uitgeperst en
in 2 flessen water gedaan, dat is goed om
op te drinken vandaag
Groetjes en hou het veilig....
Zeg regelmatig tegen jezelf:
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
- Locatie: Aan het grijze water van de noordzee
Goede morgen seizoentjes,
Mijn kuisman is ziek. De hitte speelde hem parten. Maandag is het zover. Op aanraden van iemand een, rolstoel gehuurd. Er is een busje ingehuurd. Dat zal ons van en naar de festivalweide brengen. Nog een dag loodzware hitte. Lilly wist weer niet hoe ze het had vannacht. Ze heeft een heel arsenaal aan mieuwtjes en iewtjes gebruikt. Ze is wel niet uit het bed gevallen deze nacht. We hadden gisteren last van vliegen. Als dat nieuw afvalplan in voege treed gaan daar veel mensen last van hebben. Buurvrouw moet nog om een pakje komen. en ik ge er nu eentje uitpakken.
Fijne dag nog.
Mijn kuisman is ziek. De hitte speelde hem parten. Maandag is het zover. Op aanraden van iemand een, rolstoel gehuurd. Er is een busje ingehuurd. Dat zal ons van en naar de festivalweide brengen. Nog een dag loodzware hitte. Lilly wist weer niet hoe ze het had vannacht. Ze heeft een heel arsenaal aan mieuwtjes en iewtjes gebruikt. Ze is wel niet uit het bed gevallen deze nacht. We hadden gisteren last van vliegen. Als dat nieuw afvalplan in voege treed gaan daar veel mensen last van hebben. Buurvrouw moet nog om een pakje komen. en ik ge er nu eentje uitpakken.
Fijne dag nog.
Cats Rule!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
- Locatie: landelijk vlaanderen

Hallo iedereen,
HVT: heb daar eigenlijk niks speciaals voor gedaan. Gewoon de grond onkruid vrij gemaakt, het zaadmengsel breed uitgestrooid en even met de hark erover geweest, zodat er wat aarde op lag. Daarna regelmatig water geven tot het uitkomt. Nadien nog enkel brandnetels en distels verwijderen .
Heb nu ook wel geluk met het weder, het heeft regelmatig geregend en nu met die warmte .
Daarstraks bij buren langs geweest. Nu met die hitte zie je niemand. Eens gaan kijken of alles oké was.
Ze waren blij eens iemand te zien.
Tot morgen, allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Amai ik wou dat mijn buren dat ook eens deden.
Ik voel me de laatste tijd een melaatse.
Nu ja, ik heb ook nog niet gevraagd of het wel gaat bij hun.
Maar die zijn nog met twee en die zorgen voor de mama die aan mijn andere kant woont.
Ik moet me daar dus geen zorgen over maken.
Ik ben wel buddy op afstand van iemand die wat verder in de straat woont.
Daar heb ik wel geïnformeerd of het gaat.
Schoondochter en oudste kleindochter hebben gisteren iets laten weten.
Of ik nog niet gesmolten was toto een plasje water vroeg ze.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik zaterdag nu wel of niet naar een verjaardagsreceptie zou gaan.
Het gaat niet minder warm zijn vrees ik.
Het gaat wel door in wat vroeger een kerk was, kan misschien toch fris zijn binnen.
Van alle rommelklusjes gedaan tot ik ben beginnen lezen.
Oei, dan is het ineens veel uren later...
Zou ik nu die parasols durven laten staan vannacht?
Alleen ze toe plooien?
Smelt allemaal rustig verder en tot morgen.
Ik voel me de laatste tijd een melaatse.
Nu ja, ik heb ook nog niet gevraagd of het wel gaat bij hun.
Maar die zijn nog met twee en die zorgen voor de mama die aan mijn andere kant woont.
Ik moet me daar dus geen zorgen over maken.
Ik ben wel buddy op afstand van iemand die wat verder in de straat woont.
Daar heb ik wel geïnformeerd of het gaat.
Schoondochter en oudste kleindochter hebben gisteren iets laten weten.
Of ik nog niet gesmolten was toto een plasje water vroeg ze.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik zaterdag nu wel of niet naar een verjaardagsreceptie zou gaan.
Het gaat niet minder warm zijn vrees ik.
Het gaat wel door in wat vroeger een kerk was, kan misschien toch fris zijn binnen.
Van alle rommelklusjes gedaan tot ik ben beginnen lezen.
Oei, dan is het ineens veel uren later...
Zou ik nu die parasols durven laten staan vannacht?
Alleen ze toe plooien?
Smelt allemaal rustig verder en tot morgen.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
- Locatie: Heist op den Berg
wat een hitte het is juist of we aan het braden zijn ;
kan wel goed tegen de warmte maar nu niet meer;
ben vandaag opgefokt van de hitte,
heb me tussen door met koud water verfrist,
veel gerust alleen de machine de was laten draaien,
misschien morgenvroeg de strijk, zal zien of het kan,
omdat ik nu niet buiten kom weet ik echt niet veel,
dus veel drinken en uit de hitte blijven, grtjs van krakje,

kan wel goed tegen de warmte maar nu niet meer;
ben vandaag opgefokt van de hitte,
heb me tussen door met koud water verfrist,
veel gerust alleen de machine de was laten draaien,
misschien morgenvroeg de strijk, zal zien of het kan,
omdat ik nu niet buiten kom weet ik echt niet veel,
dus veel drinken en uit de hitte blijven, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
- Locatie: Aan het grijze water van de noordzee
Goede morgen seizoentjes,
Buurvrouw wist te vertellen dat er veel dingen afgelast zijn van wege de hitte. Toch gaat Maiden door omdat het maandag wat koeler is en ze regen voorspellen. We hoeven dus geen zonnecreme te smeren.
Ik erger me groen geel en blauw aan de reclames die ze geven voor spelletjes waar je geld mee kan verdienen.
De meeuw die aan het broeden is heeft het nest in de dakgoot verplaatst. Ze zitten nu uit de zon. Buurvrouw doet overdag de hondjes naar haar moeder. Anders zitten ze te lang alleen en zeker nu het zo'n warm weer is. Ze gaan er zeer vroeg mee gaan wandelen. Lilly heeft vannacht aan het raam geslapen. Het bed was 'r te warm. De gehuurde rolstoel is geleverd. Als we maandag weg zijn komt buurvrouw 's avonds nog even naar de katjes kijken zodat ze nog wat natvoer hebben. En dat er geen gat in de pot korrels is komen te zitten anders 'denkt' Gimly dat ie leeg is. We gaan nog een flesje water soldaat maken.
Aan allen een fijne vrijdag.
Buurvrouw wist te vertellen dat er veel dingen afgelast zijn van wege de hitte. Toch gaat Maiden door omdat het maandag wat koeler is en ze regen voorspellen. We hoeven dus geen zonnecreme te smeren.
Ik erger me groen geel en blauw aan de reclames die ze geven voor spelletjes waar je geld mee kan verdienen.
De meeuw die aan het broeden is heeft het nest in de dakgoot verplaatst. Ze zitten nu uit de zon. Buurvrouw doet overdag de hondjes naar haar moeder. Anders zitten ze te lang alleen en zeker nu het zo'n warm weer is. Ze gaan er zeer vroeg mee gaan wandelen. Lilly heeft vannacht aan het raam geslapen. Het bed was 'r te warm. De gehuurde rolstoel is geleverd. Als we maandag weg zijn komt buurvrouw 's avonds nog even naar de katjes kijken zodat ze nog wat natvoer hebben. En dat er geen gat in de pot korrels is komen te zitten anders 'denkt' Gimly dat ie leeg is. We gaan nog een flesje water soldaat maken.
Aan allen een fijne vrijdag.
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

wat ben ik blij met mijn zelfgemaakte gordijnen .Het is een verduisterde stof en gewone stof .Heb er ook gemaakt voor de koepels die je kunt open schuiven met een stok .Hier binnen schrok de huis arts maar ook de kinesist dat het hier niet te warm was .Gisteren was hier binnen 26 graden zonder ventilator of airco .Wel waren de gordijnen dicht alsook de dubbel rolluik .Gisteren avond rond 23 uur de venster op klip en achter de deur open tot deze morgen 5 uur .Dan heb ik alles terug afgesloten .Het was weer verlucht en dat voelde goed aan vanmorgen .Hoe deden ze het 50 jaar geleden doen waren de huizen nog niet zo als de meeste huizen .Ik heb nog een oud huis met dikke buitenmuren .Nog een paar dagen geduld om de zwijgen over de luxe van badkamers nu tegenover vroeger hadden de meeste nog geen badkamer en toch moesten ze het ook overleven die warmte .afijn ja het is nu broedend warm een bakoven buiten .Dus binnen blijven .tracht er het beste van de maken groetje
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
oma-C:
Zoals bij Bekske is het hier 25°C binnen.
Krakje heel veel gebeurt er niet van speciaals hoor.
De keizer van Japan is op bezoek geweest met de keizerin.
Voor de rest is he tal voetbal wat de klok slaat.
Niet mijn ding.
Ik weet hier ook niets van wat er verder gebeurt in de buurt of in de stad.
Hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken.
Ik hoop dat de weduwe een paar huizen verder gevolgd wordt door haar kinderen.
Heeft een schoondochter in de zorg, dus die zal wel eens langs komen hoop ik maar.
Die haar buren zijn lieve mensen.
Als ze contact heeft zullen die ook wel eens informeren.
Zo hoop ik maar.
Ah ja, het is kermis op de Grote Markt.
Smoutebollen is nu echt niet het eten voor vandaag...
Hou jullie goed en tot de volgende.
Zoals bij Bekske is het hier 25°C binnen.
Krakje heel veel gebeurt er niet van speciaals hoor.
De keizer van Japan is op bezoek geweest met de keizerin.
Voor de rest is he tal voetbal wat de klok slaat.
Niet mijn ding.
Ik weet hier ook niets van wat er verder gebeurt in de buurt of in de stad.
Hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken.
Ik hoop dat de weduwe een paar huizen verder gevolgd wordt door haar kinderen.
Heeft een schoondochter in de zorg, dus die zal wel eens langs komen hoop ik maar.
Die haar buren zijn lieve mensen.
Als ze contact heeft zullen die ook wel eens informeren.
Zo hoop ik maar.
Ah ja, het is kermis op de Grote Markt.
Smoutebollen is nu echt niet het eten voor vandaag...
Hou jullie goed en tot de volgende.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
- Locatie: Aan het grijze water van de noordzee
Goede middag seizoentjes,
Wauw, net het weerbericht gezien. Vanaf maandag 'Normale' temperaturen. Ventje gaat toch zonnecreme meedoen èn regenvestjes die poncho's zijn. Ik kijk nu naar de tv en zie een vrouw met knalrood haar. Allez, knalrood maar ietwat gebleekt. Ik denk dat we zoute chips gaan eten. Voor iets anders is het te warm. En het eten op maiden in the park zal een vettige hamburger, een hotdog of frieten zijn. Ach ja. De bus heeft een toilet. Er is ook drank aanwezig. Binnen is het 28°, buiten 31°.
Zo, ik ga nog een citroen persen. Goede tip, Oma C.
Wauw, net het weerbericht gezien. Vanaf maandag 'Normale' temperaturen. Ventje gaat toch zonnecreme meedoen èn regenvestjes die poncho's zijn. Ik kijk nu naar de tv en zie een vrouw met knalrood haar. Allez, knalrood maar ietwat gebleekt. Ik denk dat we zoute chips gaan eten. Voor iets anders is het te warm. En het eten op maiden in the park zal een vettige hamburger, een hotdog of frieten zijn. Ach ja. De bus heeft een toilet. Er is ook drank aanwezig. Binnen is het 28°, buiten 31°.
Zo, ik ga nog een citroen persen. Goede tip, Oma C.
Cats Rule!
