In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

08 apr 2018, 08:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, gordijnen fris gewassen. En Poes slecht gezind . Moet misschien nog wat wennen. 

Oma-C,  een heerlijke fietstocht gemaakt. En ja, op de fiets kon je nog een licht zomerjasje verdragen. En nadien te voet naar de postbus. Ben er zeker van dat jij goed geslapen hebt. 

Anjelier, naar de markt geweest met dochter en eetgrage Spaanse woef mocht thuis blijven  :D
En vandaag een mooie wandeling voor de boeg, geniet ervan. 
Dank je wel voor de beterschapswensen voor Niels, dat doet me echt goed. Je denkt inderdaad aan het ergste, hij is dan ook al 13. Maar gelukkig waren de longen verhoudingsgewijs goed en zijn hartje gewoon goed. Vind dat hij met zijn antibiotica nu al veel minder kucht. 

Lijstje voor vandaag is al klaar, enkel licht HH vandaag, dat is op een uurtje gedaan. 
Moeten vandaag in Kontich Niels zijn ochtenddrankje gaan halen. Ze zijn daar een € goedkoper per doosje. Het is ook echt wel een hele grote dierenwinkel. Had daar vorige keer schattige fotokaders zien staan voor foto's van viervoeters, ga er vandaag nog eens naar kijken. Zou er 4 nodig hebben, maar heb toen de prijs niet gezien, als ze te duur zijn, neem ik ze niet. Wel eens kijken naar sjaals voor Niels. Hij draagt altijd een sjaal omdat hij er zo mooi mee staat. En na de dierenwinkel misschien even een terrasje doen of gewoon naar huis komen en hier op het terras gaan zitten, ook leuk.

Van verschillende Seizoentje al een tijdje niets meer gehoord, hoop dat  daar alles oké is en dat het gewoon gebrek aan tijd is. 

Zo, ik wens iedereen een fijne zondag. Geniet van het zonnetje. Liefs aan jullie allen. 

Muddy Maddy

08 apr 2018, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

weet er iemand waar de hoogste boom staat? wel dan zou ik die weermannen en vrouwen er gaan ophangen. heb me blauw betaald aan bbq- vlees en wat is het aan het doen? miezeren. zou pas na de late namiddag zon en wolken zijn. ik had het nog gedacht!
wij hebben sheba mee voor meneerke maar er niet opgelet dat er groentjes in zitten! dus onze fijnproever moet dat niet hebben. ( Mies zou haar neus opgehaald hebben en ons een blik gegeven hebben van : moet niet hebben: is tè gemeen en er dan met alle verontwaardiging die ze voelde ons de rug toegekeerd hebben.) hij moet maar korrels eten dan. het is harder gaan regenen. grr- grr- grr.
telefoon gehad gisteren en mag dinsdagmorgen weer naar brugge sjeezen. ventje denkt dat dit scenario zich elke week zal herhalen met uitzondering van zijn vakantie. dat is dus maandagavond vroeg in bed, pilletje tegen de zenuwen, opstaan, onmiddelijk aankleden: leesvoer gaan halen en hop.
over leesvoer gesproken: had in de loop van verleden jaar een lijstje aangelegd van te lezen boeken. en die twee weken gekocht. heb ik er daar een gelezen:  8O ben nog in geen nieuw begonnen. mijn lievelingsschrijver kan er een puntje aan zuigen! dat was pas pûre horror! gelukkig heb ik er (nog) geen nachtmerrie van.
buurman onkruid en madam onkruid zijn er gisteren met de cabrio vandoor gegaan. zij keek de straat op en af: zo van: hebben jullie het gezien??? er bestaat daar een oerbrugs scheldwoord voor which i shall not utter here. :?.
hoor gekraak, dus is hij toch zijn verse korrels aan 't opeten. van A. moet ik er een korrelkatje van maken. geen vlees meer dus. 't is niet omdat haar kat geen vlees krijgt... bovendien heeft Helena gelijk: A. is best een pittige tante! dus ik laat haar doen omdat we de eerste keer heel eerlijk tegenover elkaar zijn geweest. en ze heeft hetzelfde sterrenbeeld als mijn moeder dus dat verklaard ook veel. moeder moet je ook altijd gelijk geven. die belde gisteren dat ze dinsdag zeker witloof ging doen. als vader er geen zin in heeft, dan eet hij dan niet zei ze. de laatste keer was het spaghetti en vader vond dat ik weinig at. hij had nog meer gegeten dan ik. ik vond ze maar flauw. ( was gekochte zonder kaas)
hoop dat net als vorige week vader zal zeggen dat hij weer eens een goed dag heeft gehad. anders kom ik niet meer af. dat teer hart van mij kan daar niet tegen.
Clive: ben reuzeblij dat het meevalt met Niels. ik heb een paar jaar geleden zo iets van 200 euro betaald voor Gimly zijn twee daags verblijf  in de dierenkliniek. ze hebben toen een scan van zijn buikje gemaakt dat ook redelijk kostelijk was en dan nog achteraf 80 euro voor bloedonderzoek. ik zou liever mijn onderzoeken in de mensenkliniek afzeggen omdat mijn beestje voor kan gaan.
zo, ga eens in de startblokken schieten.
Fijne zondag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

08 apr 2018, 09:20

Afbeelding

Goede morgen aan iedereen die hier passeert :)
De zon is al weggekropen zewas er al vroeg...ik hoop dat ze de weg terugvindt.. :roll:
Het was gisteren zo mooi en dat zijn we rap gewoon...

M-M sterkte, het is niet makkelijk met een zieke ouder te zitten
maar je kan er ook niks aan veranderen, het is het leven...
en we volgen allemaal, graag of niet.. :roll: :oops:
Mijn vader zaliger zei ook altijd ... het zal niet lang meer duren(hij was toen 72)
en hij is 83 geworden... 't zit ook veel in een hoofd hé...
toch sterkte en moed...
en regen bij jullie? dat was te zien op de weerkaart bij Debosere gisteravond
koude dan hier en kans op een bui...jammer voor de BBQ :roll:

Voor de mensen die ziek zijn een opkikkertje en veel sterkte
en de gezonde mensen... :wink: geniet van wat kan..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

08 apr 2018, 18:55

Afbeelding

Een fijne avond iedereen... na een mooie dag...
we hebben het droog gehouden (in het westen heeft het geregend) 
en de zon is er sporadisch doorgekomen,'t was aangenaamAfbeelding
Groetjes en tot morgen iedereen...

mariajohanna

08 apr 2018, 19:38

Goede avond iedereen,
Het was een reuze dag, zoveel zon... Jammer voor de kust, daar was het minder. Voor velen was het weekendje kust waarschijnlijk een beetje teleurstellend. Er komen nog genoeg mooie dagen, het is nog maar een begin, nietwaar.
Hier hebben we het kalm gehouden, wat aan de kaartjes gewerkt, en ja, er is iets moois uitgekomen ! Er staan er nu 3 klaar om verstuurd te worden !
Nu is het wel genoeg geweest, wat tv kijken en op tijd in bed, morgen begint de drukte terug, en manlief gaat ook met schoonzoon mee om zaai- en plantgrief te kopen. Van zijn kant zal het enkel aanwijzingen zijn, het werk zelf moet hij uit handen geven. Maar met een beetje seffes zal het wel beteren, zeker? Hoop doet leven ......
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, iedereen zondagse avondgroetjes, en tot n... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

zwanenmeer

08 apr 2018, 22:15

Een fijne avond aan alle mensen en dieren   :-)  
wij hebben een prachtige , zonnige lentedag beleefd in de Eifel : lekker gegeten , paar uren gewandeld en met de boot terug naar het hotel gevaren //  Nog een ijsje achteraf .. ;-) ;-)  Het was 23 ° / een heerlijke dag ! 
ik hoop dat velen van jullie ook zo hebben kunnen genieten .. 
Slaap wel allemaal ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy

09 apr 2018, 07:01

Goede morgen seizoentjes,

best dat er hier nog iemand het hoofd op de schouders heeft want anders was ventje weg zonder de dossiers van de zending.
we hebben het dan toch gewaagd om de ribben te bbq-en. 't was hier triest aan de kust. de beloofde gele bol kwam niet opdagen. ( ze zal een dag eerder geschrokken zijn van de cabrio van buurman en het aangezicht van madam onkruid) vandaag zal ze ook grotendeels afwezig zijn, zo zegt mijn weatherchannel op mijn smartphone. ventje had de verwarming uitgedraaid en 't was hier fris aan de vis. morgen kan ze heel de dag uitblijven want ik ben er niet en beest heeft een bontjasje.
moet nog de juiste kassabon zoeken want ik ga die vlees en groentjes inruilen. en ik heb ook nog zakjes in gelei: misschien dat ventje iemand op de buro vind die ze wil hebben. die laatste blunder komt niet van mij maar van een in militaire pas boodschappen doent ventje. geef hem een lange lijst en in nog geen 5 min. staat hij al aan de kassa.
dokter moest een brief invullen maar dat heeft ze natuurlijk verkeerd gedaan. en voor een brief invullen zal dat een consultatie zijn zuchtte ventje. hij had nochthans goed aangeduid wat ze moest invullen. vandaag naar de apotheek en naar de bank. dan verder wassen en plassen. en morgen is het weer gereed maken in recordtempo. dus ik zal dan waarschijnlijk morgenavond verschijnen.
Gimly is in zijn praten. hij heeft overal commentaar op. nu ligt hij weer prinsheerlijk op tafel. zal volgende week zeker een vers tafellaken in het zelfde kleur moeten leggen zodat A. niet weet dat hij weer op tafel gelegen heeft. want dan zal ik het geweten hebben. en het is ramen wassen zei ze.
ok.
ga eens iemand opzoeken die een tuinbedrijfje heeft en reclame maakt aan de uitgang van de aldi in bredene. als ik op Henk moet wachten is A. haar geduld op.
seffens een klein afwasje doen ( dat vind ik nu zo leuk aan bbq- dat ik weinig afwas heb) dan de rest van de was insteken: zijn hoofdzakelijk donsovertrekken.
tegen dat ik naar de bank kan zijn ze klaar.
dus ik ga erin vliegen,
Fijne maandag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

09 apr 2018, 08:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, fijn jou te lezen. En verhoudingsgewijs heb ik de indruk dat het goed gaat met manlief, dat doet me enorm veel plezier. 

Zwanenmeer , jij bent heerlijk gaan wandelen gisteren en je hebt er duidelijk van genoten. 

Oma-C, wat een triest einde van Parijs-Roubaix. Zo jong nog

Muddy Maddy, jij gaat erin vliegen vandaag , ik ook. Hoop dat je de voeding van Gimly geruild krijgt. 
En ventje bijna weg zonder papieren. Goed dat jij er nog bent. 

Gisteren naar de dierenspeciaalzaak geweest in Kontich. Vooral om Niels zijn vitaminedankjes  te gaan halen, zijn daar een € goedkoper dan ergens anders. Had dan bij ons vorig bezoek , heel mooie fotokadertjes gezien voor de foto's van onze overleden viervoeters , die staan in een aparte kast naast hun urnes. 
Ze hadden er net nog 3 voor foto's voor honden en een aantal voor katjes.
Moest er dan 2 hebben voor de foto's van Basil en Simon en dan eentje in reserve voor als er met Niels iets moet overkomen, ( hoop dat deze kader nog heel lang in de kast kan blijven liggen ) en dan eentje voor Vincent , ons overleden katje. Het zijn er mooie. Op de kaders van de honden staan dan bovenaan 2 stenen hondjes en op de onderkant een bot. Op dat van Vincent, bovenaan 2 stenen katjes en op de onderkant een muis. Bovendien staan ze veel mooier in hun kast dan de glazen kaders waarvan er hoekjes vanaf waren. Manlief vond het zeer geslaagd. 
Daarna even een terrasje gedaan en dan naar huis gekomen en hier nog wat buiten gezeten 

Zo, ik ga niet alle namen noemen , maar ik wens iedereen een hele fijne maandag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Helena van Troje

09 apr 2018, 09:41

Goede voormiddag,

Al veel gedaan vandaag: opstaan, badkameren, eten, slakkenkorrels gestrooid, terras afgeborsteld, en nu ga ik op kattenjacht want we hebben ze al eventjes niet meer waargenomen.
Gisteren de Fluppe kater van de geburen van de straat geplukt en terug bezorgd aan de rechtmatige eigenaars. Die gaan ze toch nog eens kwijt spelen hoor. En we willen geen platte katten op de autosnelweg meer.

J. is na de badkamer het terras aan het schuren, grondig, na een vieze vuile winter.

Ha, Poespoes is daar denk ik.

Tegenwoordig is haar lievelingsplaats de kast in de gele kamer helemaal bovenop.
Die gordijnen geraken ook weer niet opgehangen en er is er nog maar één gestreken.
Het was veel te mooi weer gisteren om niet buiten te zitten.
En als we hier in ons kikkerlandje de zon zien verschijnen moeten we ervan profiteren, want ze is weg voor je ze gezien hebt.

Blij MJ tegen te komen hier.
De anderen ook natuurlijk...

Aan iedereen een fijn verder verloop van de dag.
Ik ga deze namiddag, als het nog droog blijft, wandelen in het Vrijbroekpark.
Gisteren was daar heel veel volk wist J. te vertellen.

MM hier was er daarnet ook een "niet op de tafel katten conflict", maar Poes bleef Oost-Indusch doof...

Oma-C

09 apr 2018, 09:54

AfbeeldingEenaangename maandag aan iedereen die langskomt...
't is maar een grijze en bijna geen wind... en zoals we weten... het is nog geen zomer

Jammer voor die jongen van 23 die overleed na een hartfalen...
ikzie hem nog liggen aan de kant van de weg en ik dacht direct: dat ziet er
niet goed uit...  :oops: onbeweeglijk lag hijdaar... :oops:
Heel erg voor de ouders en familie weeral.... ja sport isgezond,.. :?. maar het gebeurt af en toe
ook in het gewone leven en dan hoor je daar niet van 
ik ben er nog niet goed van... :oops:

Iedereen een fijn weekend gehad, aangenaam als de zon er is
Ik wens jullie allen een fijne werkweek... wat er ook geplandstaat

mammyretro

09 apr 2018, 18:11

goede avond allen 
kom even langs ,hier ook regen ,al de ganse dag 
zaterdag reed papy het gras af , en gaat het morgen voor sch ma doen 
als het niet regend ,natuurlijk 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

09 apr 2018, 18:15

AfbeeldingEen goede avond iedereen, vandaag geen regen gezien
wel tot de middag grijs en donker en na de middag afwisselend zon en wolken..
maar met 23 graden mogen we niet klagen van slecht weer hé
het was goed buiten... laat ze zo maar verder doen 
want straks klagen we weer dat het te warm isAfbeeldingAfbeelding

Iedereen goed bezig geweest zie ik... :lol:

Ik wens allen een fijne avond en een goeie nacht...tot morgenAfbeelding

clive

09 apr 2018, 20:56

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Ik kom jullie vlug nog even een gezellige avond wensen en voor straks een zachte slaapwel. 

Liefs en dikke knuffel aan jullie allen. 

clive

10 apr 2018, 08:11

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Gisteren zijn ze gaatjes komen boren in de gevels van ons huisje. Daarna wordt er een materie ingespoten zodat het huis beter geïsoleerd is. Er zijn een paar stenen verwijderd omdat er puin in de spouwmuren zat en dat hebben ze keurig afgeplakt. Nu lijkt het huis een beetje op een lappendeken.Hoop dat vlug deel 2 van de  werken volgt. Was gisteren een heel vriendelijke man die gek was van honden. Niels lag gedurende  de werken veilig in zijn kamer omdat het buitenpoortje vaak open moest. Maar toen alles teug dicht was en veilig, wou hij per se een goedendag zeggen tegen Niels. Het was wederzijdse liefde  :D
En zo blijf je bezig aan een huis, vind ik. Er is altijd wel iets wat aan verbetering toe is. 

Kon gisteren dan beneden niet goed door met de poets en heb in de plaats de winterlaarzen en schoenen naar boven gezet en ze allemaal opgeblonken en de dozen afgeveegd. En de lente/ zomerschoenen beneden geplaatst zodat je er gemakkelijk aankan en ook deze zijn opgeblonken. 
Hetzelfde moet nog gebeuren met de echt dikke winterjassen, die moeten naar boven en met de pyjama's. Maar dat is een werkje voor volgende week. 
Vandaag dan het gelijkvloers dweilen , de was doen en deze buitenhangen op de droogparaplu. En in de vooravond , deze strijken. Het is dinsdag, dus ook de vuilbak moet buiten worden gezet. Denk dat ik goed bezig kan zijn vandaag. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne dinsdag . Liefs aan jullie allen. 

Oma-C

10 apr 2018, 09:27

AfbeeldingEen stralende morgen, wens ik iedereen... de zon is er al.. :)
maak er voor jezelf ook een mooie dag van...clive bij mijn zoon hebben ze dat een paar jaar geleden ook gedaan
ook in de kelder onderaan tegen de vloeren
Hier is de isolatie bij het bouwen ingebracht deze bouw is nog heel recent.. 
en je hebt al de winter opgeborgen... ik heb in 't weekend mijn dikke
winteranorak gewassen... en een "tussenin" klaar gehangen
Laarzen draag ik niet en de winterschoenen staan
bij alle andere gewoon in de schoenenkast :roll: :lol: die worden
geregeld gepoetst en in de doos gezet.

Ik zag gisteren M-J, sterkte en moed.. het tuinwerk kan beginnen
sterkte voor je man... :)

zwanenmeer, terug een mooie wandeling gedaan met vriendin..
geniet er maar van zoveel het kan...

mammyretro, hou je goed  wij hebben gisteren geen regen gehad... :roll: 

Groetjes aan allen ... sterkte wie het kan gebruiken...en tot later...