In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

09 apr 2019, 10:29

Afbeelding

Een aangename dinsdag allemaal, :wink:
ja ik ben later dan gewoonlijk maar beter laat als niet dacht ik...
als ik bezig ben vergeet ik wel eens de tijd :roll:

clive voorzichtig zijn als je bakt... maar dat weet je wel
en toch gebeurt het nog... serieus verbrand dus...
Succes met de onderzoeken...en doe maar even wat rustiger :roll:

M-M we denken aan jou en de behandelingen in de kliniek...
mijn kaars brandt ook al en ik hoop dat alles goedkomt.. :roll:

Helena, hopelijk valt de hulp mee... en kan ze doen wat je in gedachten hebt
wat gedaan is dat is gedaan... :wink: en boodschappen heb je ook nodig... :wink:

Voor alle seizoentjes een aangename dinsdag verder.. ik ga ook nog wat doen :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

09 apr 2019, 19:01

Hulp viel mee.
Kende mijn schoonbroer.
Ze was al een tijdje de foto van grootvake aan het bekijken.
Of dat mijn man was.
Een beetje later:"Ik ken hem, maar kan hem echt niet thuis brengen."
Ik gaf wat info. Neen, dat kan niet.
Toen ineens:"Ik weet het! Heeft hij een broer die xxx heet?"
Ja dus. Voilà, mysterie opgelost.

De wereld is klein. Eerst de schilder die opgeleid is door de collega's van grootvake.
Nu de hulp die schoonbroer kent...

Zondag vroeg oudste of ik heel de stad kende...

Al wat op het programma stond is gedaan geraakt.
Vraag is of zij terug mag komen.
Het zou tof zijn.

Fijne avond nog iedereen.

clive

09 apr 2019, 19:45

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Het waren gisteren en vandaag precies mijn daagjes niet. Gisteren mij verbrand en vandaag te horen gekregen dat ik op 6 mei geopereerd moet worden aan mijn elleboog wegens 2 geknelde zenuwen.

Kreeg echter een leuk dank je wel mailtje en dat maakt terug veel goed. Het zijn de kleine dingen die er toe doen nietwaar :) :) :) .

Probleem met mijn hand is dat ik met Matice moeilijk kan wandelen , laat hem nu aan de andere hand lopen,, maar moet hem nog steeds leiden met de andere hand, nu ja, het is toch gelukt. Maar is verwarrend voor hem.

Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal nog een leuke avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

10 apr 2019, 06:24

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren dus een proef infiltratie van de lage rug bilateraal. geen pijn, ik ben gewoon stijf nu.
beter dan de morgen te starten met contramal druppeltjes.
Gimly is dus ziek. of het een haarbal is betwijfel ik. dan zou hij meer overgeven. het is dus de stress van die "vhlaamse fielm". moet morgen toch naar de pedicure en het "hoofdkwartier" is daar niet ver van, ga eens vragen of ze wel weten wat ze mijn hypergevoelig beest aandoen.
vandaag komt er ook iemand van familiehulp. ventje is naar het werk en neemt een militair voertuig om naar brussel naar een vergaderingske te gaan omdat ze moeten vergaderen voor de volgende vergadering te plannen enz...
Clive: oei: een operatie wegens geknelde zenuwen. ik moet op 6 mei ( sta al ingeboekt) als alles gelukt is, voor een defenitieve denervatie. spijtig dat de pijn later terugkeert omdat de zenuw immers geneest. ( in het beste geval blijf ik 18 mnd pijnvrij.) Dr C. wist nog wie ik was en vroeg hoe het met de nek was! heel goed, alleen durft de schouder wel nog wat tegenwringen als het vochtig weer is. probleem is: op 6 mei ondergaat tuutje zijn groot onderhoud + de spiegelherstelling en herspuiten van die blauwe kras. we zien wel hoe laat ik daar moet zijn. ventje moet anders iets regelen.
ik kan zijn agenda en de mijne niet van buiten alleen dat moeder op 1 mei naar nieuwpoort vertrekt en op 3 mei terug komt.
zaterdag is ze hier ook. dus zeker vrijdagavond goed stofzuigen en grondig moppen.
Gimly heeft vannacht op mijn berg gebruikte sokken voor het bed geslapen en met mijn sloffen gespeeld. het zijn allemaal fleecesokken en meneerke ligt graag zacht, vandaar die handdoek op tafel, zijn dweil met een fleeceke eronder en "zijn" zetel. hij is nu aan het drinken, gisteren had ik zijn waterpot bijgevuld maar hij moest toch nog even van het vulbekertje drinken op de grond. en normaal drinkt hij elke morgen actimel bij ventje zoals zijn broer vroeger deed. eergisteren dronk hij het ook. vandaag niet. of ik moet het gemist hebben want ventje heeft weer zenuwen voor die in brussel. hij heeft zijn zeg al gedaan, maar neen, hij moet het nog eens komen zeggen... :roll:
vanavond tomatensaus met grote gehaktballen en puree.
Fijne dag allen, ik ga nog een kopje koffie maken. vanmiddag zit ik aan de thee terwijl familiehelpster mijn strijkje doet.
Cats Rule!

clive

10 apr 2019, 07:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, Gimly ziek, maar ik begrijp jouw uitleg niet goed van dat " hoofdkwartier" :oops: .
Dan zijn wij beiden op 6 mei, even buiten gebruik :D .

Manlief vond het erg dat ik weer geopereerd moet worden, gaat dan zoveel mogelijk verlof nemen dan, want de eerste dagen ben ik een beetje buiten strijd.
Vandaag licht HH en de strijk als dat gaat met mijn hand, maar met een beetje moeite moet dat lukken = stevig ingepakt.
Ex- buurmeisje komt namiddag op bezoek samen met de kleinste. Kunnen we meteen een datum afspreken wanneer de kleintjes hun Pasen kunnen komen afhalen. Heb alle geschenkjes al in huis, moet enkel voor de oudste nog wat chocolade hebben.
Zo, verder heb ik niet veel te vertellen. Wens jullie allemaal een fijne woensdag en stuur jullie allen een dikke knuffel. Liefs.

Muddy Maddy

10 apr 2019, 08:00

@ Clive: het hoofdkwartier is waar de scenario schrijvers, regiseur enz elkaar ontmoeten voor het werken aan "de film".
Cats Rule!

Oma-C

10 apr 2019, 09:42

Afbeelding

Goede morgen iedereen hier bij de seizoentjes...
De zon probeert maar ze zal nog wat werk hebben :wink:

clive dat is weer tegenslag maar als je zo van de
voortdurende pijn afkomt dan moet het maar hé
Ik wens je sterkte en moed....lastig aan die elleboog :roll:

M-M, hopelijk ben je ook van jouw pijn af, of minstens
met minder last...en jouw agenda is weer vol genoeg deze week
succes met de hulp... :wink:

Helena, de wereld is klein zegt men, de een kent de ander
en de ander kent de een, zo gaat dat...
hopelijk heb je er goede hulp aan :wink: want dat is het bijzonderste.

Alle seizoentjes een gezellige dag vandaag..
je moet het zelf wel aangenaam maken,
een ander doet het niet voor jou :roll:

Oma-C

10 apr 2019, 15:15

Niemand gepasseerd... :?
Goede namiddag iedereen, :)
een echte koude oostenwind zit er...
toch was er redelijk veel volk op de markt...
't is vakantie en niet iedereen is weg hé :roll:
De zon is er wel maar 't is niets aangenaam buiten

Ik heb verse asperges meegebracht die maak ik straks
klaar op Vlaamse wijze, dat zal weer eens smaken :wink:

Voor iedereen nog een gezellige dag en smakelijk ook straks
Groetjes allen en tot.... :wink:

Helena van Troje

10 apr 2019, 17:41

Rommeldagje vandaag.
Een beetje hier en een beetje daar gepruld.
Niet veel zinnigs gedaan.
Dat gras af te doen, grasmachine is onbereikbaar.
De schilder heeft nog gerief in mijn tuinhuis staan en de grasmachine staat helemaal achteraan.
Als ik zo een paar dagen geen echte afspraken heb en ik denk veel te gaan doen, gebeurt er meestal niets.
Het was koud buiten deze morgen.
Deze namiddag toch nog even in het zonnetje gezeten.

clive

10 apr 2019, 21:09

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Muddy Maddy, bedankt voor de uitleg :) .

Kom enkel nog binnenspringen om jullie allemaal nog een fijne avond te wensen en voor straks een zachte welterusten.

Muddy Maddy

11 apr 2019, 07:05

Goede morgen seizoentjes,

was van zinnens te blijven liggen, maar daar kwam dus niets van in huis. familiehulp is hier 2 uurtjes geweest om te strijken, te stofzuigen en mijn keuken proper te maken. nu moet ik eerst naar de sociale dienst van de mutualiteit ( 16/04) en moet ik zeker na de 24 ste naar solidariteit bellen. Dame van Familiehulp zei dat dit geen manieren waren. ook niet van S. , daar het eigenlijk zij was die me op de hoogte had moeten brengen van haar zwangerschap. dacht ze mss dat ik boos zou worden? omdat ik zelf geen kinderen heb maar kindjes met hèèl veel haar?
moest gisteren dringend twee kaartjes posten ( 1 al zeker bijna een week tè laat) maar mocht van de "filmmakers" niet door en ze boden ook niet aan het zelf ( zij mogen wèl in beeld komen) naar de brievenbus te doen. Geen paniek, aan het einde van de straat waar de pedicure zit staat er ook ene, dus die dan eerst gaan posten voor ik mijn voeten onder handen laat nemen. Bon. Ventje moet vrijdag naar zeebrugge maar heeft geen (h)openbaar vervoersabonnement meer. zal een 10 rittenkaart moeten halen bij de boekhandel en ik vrees dat ik weinig wisselgeld van een briefje van 20 zal terugkrijgen.of nog straffer: een briefje van 5 ga moeten bijleggen! zal straks eens surfen naar de site van de lijn. had mijn wollen jas gewassen met zo'n "pod" en van die geurkorrels. dame van familiehulp vond het lekker rieken in de badkamer. gevonden! geurkorrels oplossen in water en laten staan, geeft een heerlijk geurtje af en maskeert kattenbakgeur! dit met oog op het "hoog" bezoek van zaterdag aanstaande. arme Gimly, wou gisteren snoepjes, maar hij gaf ze toch over. :(
heeft gisternacht een tijd aan mijn hoofdeinde geslapen en wou vanmorgen naast me gaan zitten kneden en snorren. nu ligt hij in "zijn" zetel. vanavond frietjes. gisteren gehaktballen met purree gegeten. ( de kleinzoon van V. zegt altijd: pujee.) dus wordt het pujee. vrijdag ga ik de afrekening van mijn badkamer gaan betalen. vrijdag avond hier dan zeer grondig moppen.Ben benieuwd want ik moet hier nog de salontafel opruimen.zij, die gaan koffie maken groeten u,
Fijne dag allemaal!
Cats Rule!

clive

11 apr 2019, 08:33

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, gezinshulp valt dan mee, zo te lezen. En Gimly nog steeds ziek, arm katje. Hoop dat hij vlug beter is.

Moet vandaag mijn haren wassen, gaat niet zo vlot gaan met mijn ingepakte hand. Doe er zo'n plastic wegerphandschoen over , dan zal het wel lukken. En daarna badje in met hetzelfde systeem. Mag het verband er nog niet afdoen want de binnenkant staat vol met blaren. Heb ook spatten op mijn pols, vrees dat dat litteken zullen blijven. Heeft iemand van jullie een idee voor een bepaald product dat de littekens doen vervagen ? Want het is echt niet mooi om te zien.

Vandaag alles dweilkaar maken voor morgen en moet vlees en groenten gaan halen om spaghettisaus te maken.

Liet deze ochtend Matice in de tuin, brr, wat was het koud. Maar het gaat droog blijven en dat is leuk natuurlijk.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes, wens jullie allemaal een mooie dag en stuur jullie allemaal heel veel lieve groetjes .

Muddy Maddy

11 apr 2019, 08:38

@ Clive: bio-oil gaan halen bij de apotheek na genezing dagelijks aanbrengen, verminderd lidtekenvorming.
Cats Rule!

Oma-C

11 apr 2019, 09:44

Afbeelding

Goede zonnige morgen :wink:
allemaal goed bezig geweest gisteren..

Vandaag boodschappendag hier
zoals elke donderdag...eerst het HH
't is aangenamer terug thuis te komen
als alles netjes opgeruimd is... :)

clive ik gebruik al jaren gewone nivea
voor de littekens ook van operaties en dat
werd me door de dokter zelf aangeraden :roll:
sterkte en spoedig genezen van die brandblaren

M-M ook weer zoals elke dag een vol agendablad
plezant als je kan doorstrepen wat al gedaan is :wink:
beterschap voor Gimly :roll:

Helena, niet bij de grasmaaier geraakt... vervelend
als je iets plant en het kan niet.... net nu het droog is
Hopelijk komen ze snel weer en kunnen ze jou
verderhelpen..het toestel te bevrijden...
Hier zijn ze overal gras aan 't afrijden :lol:

Alle seizoentjes een aangename dag verder
ik ga nog wat verderdoen en mijn briefje
klaarmaken voor de winkel
Groetjes allen en tot....:)

clive

11 apr 2019, 09:45

@ Muddy Maddy, Dank je wel.
Liefs.