In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

10 okt 2019, 09:25

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier is het nu zonnig maar het heeft vannacht weer flink geregend..
alles ligt kletsnat, maar 't is maar buiten hé :lol:

clive ik koop ook altijd rolletjes postzegels en ze gaan
vanaf nieuwjaar weer flink duurder worden :roll: dus voorraad aanleggen
Maar als ze op deze manier bezig zijn schaffen ze zichzelf af hé
dan gaat iedereen virtuele kaarten verzenden, (wat niet half zo leuk is) :?
geniet bij de kapper.... :lol:

M-M je was nog net even voor mij :lol: fijne dag vandaag..
ik koop geen priorzegels ze zijn al duur genoeg en ja
op een vierkant kaartje moeten 2 zegels voor het binnenland
en 3 zegels voor het buitenland...

mammyretro, ik betaal voor een zegel voor verzending in België= 0,89€
voor een verzending in het buitenland is het 0, 97€ en buiten Europa = 1,17€
dan is het bij jullie duurder maar we volgen... vanaf N-J komt er ook een klad bij :roll:
vanuit Zwitserland naar hier is het nog duurder ...
Ja moeilijk bezoek hebben waar je niet mee kan praten :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag hopelijk blijft de zon... 't is aangenamer...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

10 okt 2019, 10:55

Dag seizoentjes allemaal,
Oma C , MM en Clive : ik koop ook eens per jaar een doosje van 100 postzegels . Het vorige is gekocht in december 2018 en heb ik 84 EU betaald . Die zijn nog niet helemaal op . Maar ik moet ze eens tellen of ik voor de feestdagen en volgend jaar nog genoeg heb . De nieuwe non prior zegels zullen 1,01 eu cent kosten 8O 8O :evil: En niet te vergeten : vanaf Maart 2020 komt de postbode nog maar 2X PER WEEK met de gewone brieven en kaartjes !! 8O 8O :evil:
Oma C : bij de post is het de verkeerde wereld : " de mensen sturen minder brieven .. dus we maken de zegels duurder .." :roll: :roll: 8O / Dat houdt geen steek en werkt juist de verkeerde kant op . Ik vind nochtans een papieren kaartje in de post ook altijd veel fijner en mooier . Daar kan je jaren later nog met plezier naar kijken .
Enfin, erover opwinden heeft geen zin , ze doen toch wat ze willen .....
Verder niet veel nieuws hier ..
Ik hoop dat iedereen vandaag kan doen wat je graag doet : en liefst zonder pijn en ongemakken .. Groetjes aan iedereen van Wilde eend / zwanenmeer :-D

Helena van Troje

10 okt 2019, 12:02

De eerste was steekt in.
In de hoop dat hij na de voorspelde vlaag buiten kan drogen.
Een mens kan niet blijven wachten tot het over blijft.
De wasmand loopt over.

C. op de eerste leugen betrapt.
Heb jij dat laken helemaal gestreken of alleen de boord?
Helemaal, heel overtuigd.
Ik ben er nog eens overgegaan en het verschil was groot.
Nu was het gestreken...
Het was een zomerlaken dat voor de winter in de kast moet, dat wil ik netjes hebben weg liggen.
Ik vond al dat ze toch zo vlug kon strijken...
Gelukkig dus dat ik de delicate strijk zelf gedaan had.

De student heeft vandaag wel een lange dag.
In feite heeft hij twee lege uren, de moeite niet om naar huis te komen.
Hij ging met een maat samen een opdracht uitvoeren.

De poes is al gepasseerd van morgen.
Ik ben niet van plan dat beest onderdak te verschaffen.
Ook niet in een doos, wie weet vinden de ratten dat ook een goed huis...
Ik weet het klinkt hard, maar waar je begin je dan mee?
Trouwens er staat nog een setje tuinmeubelen onder het afdakje aan het tuinhuis.
Daar kan ze gaan in liggen als ze wil.

We gaan de keuken verder uitmesten.
Komt ervan als je 's avonds geen goesting hebt om de afwas nog te doen en de vaatwasser eerst leeg te maken en dan terug te vullen... Het tefal pannetje moet ook nog afgewassen met de hand.
Ik steek die niet in de vaatwasser.
Ik heb e niet veel zin in...

Straks nog eens proberen of de printer nu goesting heeft om iets te doen...
Latijn nog voorbereiden voor morgen.

Maak er een fijne dag van allemaal.

Oma-C

10 okt 2019, 21:58

Hallo allemaal, ja 't is laat ik weet het... maar er was steeds" error 404"
ik heb dus maar de eerste helft van de voetbal gaan kijken
en nu geraakte ik vanzelf binnen, geduld is een goeie deugd :lol:
De rode duivels staan al met 6-0 voor tegen San Marino
en de 2e helft moet nog beginnen...

Hier een productieve dag vandaag...
Tegen 11 u was de man van Fluvius er om de zaak terug aan te sluiten
dus dat is in orde... nu moet er alleen nog iemand komen om
het brandalarm terug te regelen... maar de bel, het licht de lift
het werkt weer allemaal... iedereen tevreden :wink:
en vanmiddag bij de cardioloog ben ik goedgekeurd voor een jaar
dat was ook goed nieuws.... mijn dag was goed vandaag :D

Ik ga iedereen een goeie nacht wensen en de match terug volgen
slaap lekker en tot morgen... :wink:

Muddy Maddy

11 okt 2019, 06:19

Goede morgen seizoentjes,

We zijn maar opgestaan. als die meeuwenbak buiten staat haal ik die liever vroeg genoeg binnen voordat er een hond zijn poot er tegen op heft.
I. heeft gisteren 3 uur aan de badkamer gespendeerd. het was erg stofferig, zei ze. Kan je nagaan dat Latifa toch ook niet echt proper poetste. ze stond hier al om 12 uur. van de buro mag ze niet, maar ik heb haar gezegd dat ik daar geen problemen mee heb. heb opdracht gekregen om mijn kastje in de gang proper te maken dan kan ze eens die gang doen. ze was wel vergeten de voordeur af te wassen en de ramen in de keuken,maar aangezien ze zoveel werk verricht had in de badkamer, heb ik daar niets van gezegd. kan zelf vandaag die deur afwassen. toen ze boven was, kreeg ik telefoon van de buro of ze vandaag deze middag een paar uurtjes kon komen. Gaat niet. heb dan geen DC's meer ( moet er nog voor deze maand bestellen) en ventje is thuis. Haar ogen lichtten op toen ze de stapel boeken zag. ze leest nl ook graag. Ze wilde weten hoe een e- reader er uit zag en of je de gratis russische boeken dan er kon op zetten. heb haar de Kobo aura aangeraden die zelf op mijn lijstje staat. Had echte cola voor haar meegebracht en dat vond ze lief.
Bon op Fb is er nu een hele heisa over Suus die er weg wilt na een ruzie met iemand. jaloezie zou aan de basis liggen. zal straks van meer weten. Of ik het eigenlijk wel wil weten. :?
Ga vandaag om scampi's in de look en dan kunnen we 's avonds een frietje er bij eten. gisteren spaghetti gaan eten. jammer genoeg werd de avond vergalt door een vent die nogal luidruchtig was. :? Sandro heeft hem moeten aanmanen tot stilte. ( had er een beetje veel op als je begrijpt wat ik bedoel) maar voor mij was mijn eetlust ribbedebie. heb de rest mee en die kan ik dan vanmiddag eten. moet vandaag boodschappen doen. en zeker naar de apotheker want ik heb last van droge ogen. dat zal wel een nieuwe bril worden denk ik, want deze op mijn neus is niet sterk genoeg meer.
ontbijt wordt een eitje en een yoghurtje. tegen 9/10/11 uur krijg ik een sms wanneer mijn boodschappen geleverd worden. Hopelijk niet al te laat.
Oma C: dus er is licht in de duisternis! ventje heeft niet naar voetbal gekeken. ze zullen het er in de buro wel over hebben.
HVT: jouw keus of je buurtpoes onderdak geeft. er zijn mensen die ook zo'n poes kennen die even komt buurten, van hun katten hun eten eet en dan weer weg is. Meestal weten ze snel van die is door een briefje tussen de halsband te steken. en als het kan maken ze er een schuilplaats voor.
In nederland zetten ze gecastereerde zwervers terug uit me een soort merk aan hun oren. dan weet iedereen die poes is van niemand maar kan geen nakomelingen verwekken. Geen "pretnestjes" meer. het grote deel van die zwervers eindigen op een boerderij.
Ik heb een tweede kopje koffie kunnen gaan halen zonder begeleiding.
morgen zal het weer niet uitslapen zijn want moeder gaat bellen. probleem is dat als ik uitslaap ze vroeg belt en als ik al van 4 uur op ben ze laat belt. :?
We zouden een mooi weekend hebben, maar geen idee wat er zondag op de menu gaat staan.
Kip hebben we al gehad. zal eens neuzen op een kooksite.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

mammyretro

11 okt 2019, 08:10

Goede morgen , ,
Oma-c ,ja dan is een postzegel goed koper in belgie
Er is veel wind , het is weer markt ,en bijna elke keer is er regen
Fijne dag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

11 okt 2019, 08:42

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik wou gisterenavond jullie nog een mooie avond komen wensen en een zachte welterusten, maar geraakte ook niet binnen. Maar de problemen zijn blijkbaar opgelost met dank aan de setnetmedewerkers.

Oma-C, wat een goed nieuws allemaal. En goedgekeurd door de cardioloog, dat doet mij nog het meeste plezier. Het mag ook wel eens meezitten. Ben echt blij voor jou.

Muddy Maddy, dan heeft jouw poetshulp de badkamer wel heel grondig gedaan, denk kasten en tegels en al.
Ik vind zelf ook wel dat een badkamer poetsen lang duurt. Werk daar elke dinsdag ook een uurtje aan maar veeg dan ( uitgezonderd de tegels) echt wel alles af, kasten en al, zelfs de badeendjes moeten er elke week aan geloven. Ik wil maar zeggen dat een badkamer poetsen veel werk is. Sneu te lezen van Suus. Hoop dat het opgelost geraakt. En Gimly was jou dan even niet aan het stalken :D

Gisteren naar de kapper geweest met mijn pierenverdriet. Maar ze heeft mij een andere coupe gegeven zodat het een stuk voller lijkt, ze heeft mijn haren achterkant vrij kort geknipt maar de voorkant lang gelaten. Is heel mooi al zeg ik het zelf. Manlief vond het ook heel geslaagd. En het is terug mooi lichtblond.
Volgende afspraak 21 november, neen , eigenlijk 16 november, maar dan alleen om te wassen en te föhnen, want 's avonds gaan we met ons naaste buren uit eten. Doen we elk jaar. Er hangt voor die dag al een nieuw outfitje klaar in de dressing. Koop in de wintersolden een heel mooi kleedje voor die gelegenheid en laat dat dan in de dressing hangen en doe dat dan pas aan op de dag zelf. Dan sta ik elk jaar voor niet teveel geld in het nieuw. Buurvrouw gaat op het moment zelf shoppen. Maar dan zijn er natuurlijk geen solden.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen, gisteren al alles dweilklaar gemaakt.
Moet ook nog in de ACT*ON geraken voor 2 nieuwe speelgoedboxen voor Matice, want de zijne zien er niet meer uit en daar kost dat haast niets. Koop daar redelijk vaak iets.

Denk dat ik er eens ga beginnen ,want manlief komt vandaag eens wat vroeger thuis en dan wil ik zo goed als klaar zijn met de poets. Moet ook nog gaan wandelen gaan met Matice. Die zag gisteren op het veldje een verloren gelopen kip. Hield hem meteen kort want wist niet wat zijn reactie ging zijn en wou de kip beschermen, maar hij keek er een hele tijd naar en besloot toen dat niet interessant was en liep dan gewoon met me door. En Muddy Maddy, hij ziet nog hoor, zijn frou hangt nog net niet in zijn ogen :D .

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel.

Oma-C

11 okt 2019, 09:46

Afbeelding

Een goede vrijdagmorgen, hier regent het voor 't ogenblik voor de verandering :lol:
ik wou nochtans graag de ramen poetsen,maar ik zie wel wat de dag brengt
Eerst naar de apotheek gaan want de cardio heeft andere pillen voorgeschreven
2 vervangen de vorige en één nieuwe erbij de berg vergroot telkens
't is bijna een maaltijd :roll: maar zolang het helpt vind ik het geen probleem :oops:

clive, een nieuwe coupe, je zal weer mooi zijn :) mijn coupe is zoals
de nieuwslezeres Martine Tanghe, maar dan niet grijs :lol:

M-M, de badkamer heeft een grote poetsbeurt gehad, als ze elke keer
een kamer zo'n beurt geeft is heel je huisje picobello :lol:
en ik hoor dat meer van de raam wordt gewassen maar de deur niet :roll:
raar hoe ze denken hé

Helena, anjelierken, wilde eend, mammyretro en alle seizoentjes
ik wens allen een fijne dag en een mooi weekend hopelijk
ik ga nu de boodschappen doen en naar de apotheek, tot later :)

mammyretro

11 okt 2019, 16:06

oma-c ,ik hoop vooral zondag op mooi weer ,dan is er wandelen voor "kom op tegen kanker",wil wel droog thuis komen
ik had zoon en famillie uitgenodigt voor nu zaterdag ,kan weer niet zijn ,
flo ,viert zijn 11 de verjaardag met vriendjes
nu verplaast tot de 26 ste
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

wilde eend 2

11 okt 2019, 19:29

Dag seizoentjes allemaal ,
Oma C : ben blij dat je goede resultaten hebt bij de dokter , vol goede moed vooruit :-)
Veel nieuws is hier niet . ik hoop op mooi weer voor morgen om eventueel te gaan wandelen ,maar dat zullen we morgen vroeg pas echt weten ..
Een fijne avond aan iedereen en een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken ..

Oma-C

11 okt 2019, 19:45

Afbeelding

Vanonder mijn regenkapje kom ik een fijn weekend en een goeie nacht wensen
hier nog altijd regen, niks aan te doen... :wink:
Zondag komt dochter uit den Haag en dus heb ik vandaag eten in huis gehaald
dan kan ik morgen koken voor zondag...hopelijk is het beter weer want zover rijden
in de regen is niet leuk :roll:

wilde eend, ik doe rustig aan wat kan en ik laat wat niet kan...
binnenkort nog eens naar de knieëndokter, controle voor de geopereerde knie
dat is al zolang geleden maar de 2e knie doet ook lastig,
dat trap oplopen van de laatste weken heeft er geen deugd aan gedaan :roll:
en zo blijven we die dokters onderhouden hé :lol:

mammyretro, fijne verjaardag voor Flo en die gasten hebben
hun eigen vriendjes waar ze mee vieren hé, dat is tegenwoordig heel normaal
Moeilijk om familie bijeen te krijgen, ze hebben allemaal wel wat aan de hand :)

Ik wens jullie allen een goeie nacht, ik ga nog een betaling doen
aan het labo van het laatste bloedonderzoek, en dan bankhangen...:lol:
Slaaplekker en tot later

Muddy Maddy

12 okt 2019, 09:47

Goede morgen seizoentjes,

Vannacht ziek geweest, mijn buik doet nog pijn. moet nu zeker een machine kleur draaien en een wit.
buikloop is toch ambetant. had loperamide liggen maar dat duurde toch zeker een uur voor de storm in mijn buik was gaan liggen. Op een gegeven moment dacht ik gewoon op de wc te blijven zitten, de ene kramp na de andere. de scampi in de looksaus met frietjes heeft me genekt. kan niet anders.
vandaag op maag/darm dieet. soep en geroosterd brood. heb daarjuist via een app gekeken naar het weer en die zegt heel de maand regen. zullen de knoken blij mee zijn: not.
heb zo'n "mist" voor de ogen gaan halen, assistente zei dat het misschien inderdaad aan de suiker kan liggen. ze raadde ook een soort oogdoekjes aan voor 's morgens die "slapers" uit je ogen te halen.mag dat ook 's avonds doen voor ik slapen ga.
Boodschappen waren hier even voor 7 uur. heb ventje gezegd gisteren dat de beenhouwer hutsepot had liggen en nu ze hun zonnige zondag verkeerd voorspeld hebben... weten wij direct wat eten.
Ventje was weer aan het klagen dat alles zo duur is geworden. apotekeres zei tegen klantje van bang te zijn dat er als maar meer arme mensen zullen bijkomen. ik gaf haar gelijk.
eind oktober m'n vloertje en dan zijn de centen ook op. 't is triest. er zullen ook weer een pak depresieve mensen bijkomen als het zo doorgaat.
Oma C: Leuk dat je dochter uit Den Haag komt. en ja, wij kwamen maar van Dodrecht en in de regen was het een pak slechter rijden.
Mammyretro: zondag regen, Flo al 11. dan zit die volop in zijn puberteit. vind het jammer dat je niet zo goed in je vel zit, maar ik kan het begrijpen.
Gimly zit op tafel op de handdoek.
zo, de foonsessie met moeder zit er op. weer verwijten gekregen maar was dat al verwachtende.
Fijne dag seizoentjes en hou het droog.
Cats Rule!

Oma-C

12 okt 2019, 10:08

Afbeelding

Een goede morgen alle seizoentjes,
ik had maar wat gewacht omdat er nog niemand was langsgekomen
kan moeilijk tegen mezelf praten hé :roll:

Dag M-M, ziek geweest deze nacht... heel vervelend en lastig
ja die gekochte producten, wat doen ze erin? en hoe vers is het. :roll:
ik maak zoiets meestal zelf en al zeker niet voor mezelf (alleen)
omdat ik het niet mag hebben.... jammer want veel lekkere dingen
moet ik laten voorbijgaan.. maar ik hou het liever gezond
ik koop bijna nooit bereide dingen ik vertrouw ze niet
met mijn gevoelige maag... ik heb het er niet voor over...
Beterschap en sterkte vandaag... :oops: :?

Ik hoop dat verder iedereen gezond is... er is veel verkoudheid
onder de mensen... verzorg jezelf en sterkte allemaal :wink:
Groetjes en tot.....

Helena van Troje

12 okt 2019, 11:48

hier ook niet echt lekker buikloop en maagpijn
het zit onder de mensen
ik heb weinig contact met grote menigten en gisteren dus naar d lees geweest et voila daar gaan we...

wilde eend 2

12 okt 2019, 15:10

dag seizoentjes allemaal ,
HVT en MM : ik wens jullie spoedig beterschap
inderdaad OMA C : de dokters hebben er veel werk mee , een mens mankeert altijd wel iets , zeker als we ouder worden , niks aan te doen :roll: :oops: :oops:
ik ben maar niet gaan wandelen vandaag :? :? ik heb buiten wat opgeruimd , een paar struiken gekortwiekt en okkernoten geraapt (amai die rug ) zoveel mogelijk door de knieën buigen als het kan .
en nu wordt ik gegijzeld door mijn dikke kat mollie , die absoluut op mijn schoot moet zitten als ik typ op de pc.
Aan alle seizoentjes : nog een fijne zaterdag en veel moed voor de zieken ..