Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

23 okt 2019, 08:08

Goeiemorgen,
Ben er nog eens vroeg bij want Indy'ke moet naar de kapper :mrgreen:
Amai Viv kan geloven dat daar weel pogingen voor nodig waren, maar het resultaat mag er wel zijn ( waauw )
Verlof zit er zo goed als op vandaag en morgen en dan vliegen wij er weer in :wink:
Vandaag poetsen en morgen nog eens profiteren om naar de markt te gaan :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

23 okt 2019, 08:56

Afbeelding

Druppel geklaard om in beeld te brengen. Prachtig resultaat Vivke 👍

Als ik foto’s tegenkom welke mij omverblazen , sla ze op zoals deze. Jou foto zit er ook bij Vivke, had je hulp nodig, las het even geleden.
Afbeelding

Goedemorgen

Even niet in beeld geweest, er zijn van die dagen😢

Vandaag komt dochter en vriend Benny op bezoek, gaan samen uit eten. Het liefst wat Stafke op het ogenblik doet.

Rietepetietje, je rug is kapot, behandeling om pijnstillers te minderen zie je niet zitten.

Kan daar geen raad in geven het is je arts welke weet wat nog kan.

Rietjes, mooie foto’s, jullie hebben oog voor detail.

Als mijn ventje terug kan stappen gaan we horen of in de nabije toekomst een plekje vrij is op het schoonverdiep. Het wordt voor mij niet makkelijker nu ik alles alleen moet doen.
Wachten kan nog maar voor hoelang ?

Groetjes en tot in den draai, nog altijd aanwezig, moet oppassen als ik uit bed kom, zie ze dan vliegen, later op de dag wordt het beter.

Corry 🥺🤓😜
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

23 okt 2019, 09:29

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

23 okt 2019, 10:06

Dag maatjes,
Gisteren ben ik naar de markt geweest, veel volk, goed marktweer.
Ik weet altijd wat gekocht: een maïsbrood (eens een andere smaak) witloof van eigen kweek, 2 soorten kaas, 1 kg garnalen aan 5,95€ maar ik kocht 750gr grote mosselen en die kostten wel 7,95€per kilo, vind ik wel duur.Bovendien moest ik zo lang wachten omdat de meeste klanten veel mee deden dat ik me nadien moest haasten om nog koffie te kunnen drinken want al om 11u moest ik paraat staan aan het station voor de Belbus.
's middags heb ik dan die garnalen gepeld, is toch veel werk maar wel super lekker.
Ik heb ze weer in 3 potjes verdeeld, Nik en Christa zullen mijn maten zijn!
Om 3u was ik klaar en kon naar 't Cringhene fietsen waar de fietsers op deze finale van het seizoen getrakteerd werden op koffie en taart en er een foto werd genomen nog in een heerlijk zonnetje, het weer kan soms toch geweldig meevallen!
Vanmiddag eet ik dus tomaat-garnaal: ik vind het jammer om ze in te vriezen dus als het kan eet ik ze liever vers op.
Ik wacht nog op foto's dan moet ik er invliegen om mijn november Krantje te maken.
Dus nu nog wat voortdoen!
Ivette

vera-maria

23 okt 2019, 10:13

Goedemorgen allemaal!
Ziet er weer nat uit buiten bah!
Mooi die foto van Viv!
Heb heel lang geslapen maar verder word het een rustige dag, eerst zoals elke dag wat stof afnemen( ja ik heb een zwart lederen salon en er ligt daar elke dag stof op hoor en ventje is nogal een smospot in de zetel, ik vind er altijd kruimels van koeken of stukjes chocola)huisje swifferen en dan koken, deze middag heb ik gebakken roggevleugel en aardappelstoemp van prei!
En deze namiddag een wandeling maken en misschien eens wat fotoshoppen en eens de foto’s van de Noorse fjorden klasseren om eindelijk eens een fotoboek te maken!
Zo ik ga aan de slag, nog een fijne woensdag en tot later daag’’’
You only have one life...live it!

Ritavdm

23 okt 2019, 10:47

Goeie voormiddag

Maandagavond is mijn ventje thuisgekomen met een zak groenten, gisteren had mijn schoonbroer een bak groenten mee...
dus
de hele voormiddag groenten schoongemaakt; hutsepot voor vanmiddag, verse soepgroenten voor de soep morgen en nog enkele porties voor de diepvries, endijvie gestoofd voor de diepvries, worteltjes, peterselie...
leuk als ik dan maar een potje hoef uit te halen als ik zin heb of eens geen tijd
Oud maar niet Out

omadina

23 okt 2019, 10:58

Hallo,

Ik heb hier mooie foto's kunnen bewonderen, Corry, ik doe dat ook , soms een foto die me raakt, opslaan. Zo kan je er achteraf nog eens van genieten.
Viv, ik kan best geloven dat je met die bewerking uren bezig bent geweest. Het is zeer mooi en kunstzinnig. Ik bewonder je voor je engelengeduld en ook voor je talent voor de fotografie.

Iedereen is hier weer druk bezig zoals ik lees, Erika, even in pauze-modus geweest, maar nu weer aan de slag, en ja hoor, honger zal je niet lijden, en gemakkelijk na het werk een doosje uit de diepvries halen om een lekkere maaltijd te bereiden.

Rietjes, en Yvette, gek op garnalen, ja ik ook hoor, maar dat pellen pffff, daar maak ik me zo nerveus in.
Eén van mijn dochters kan dat goed, en ze heeft het me meermaals voorgedaan, maar ik zal het zeker nooit goed kunnen...

Ach ja, ik heb gisteren een vers geslacht konijn gekocht, en dat staat nu te sudderen, 't wordt dus vanmiddag konijn met pruimen, met een bruin abdijbiertje .Ik vind het wel lekker.
Ik mag wel niet denken aan dit diertje, want had als ik klein was een konijntje als huisdier, in een kooitje.

Corry, hou je goed, en wees maar extra voorzichtig als je die draaiïngen hebt, ook voor Staf veel beterschap. Geniet ondertussen maar van jullie etentjes.

Ik denk ook vaak aan Michelly, hoop dat ze zich al wat sterker voelt. Als je komt lezen Michelly, je weet dat we jou hier allemaal graag hebben.

Mémérietjes, pijnlijke rug, hoop dat je arts je kan helpen, en je terug met je vrienden en vriendinnen op stap kan zonder pijn.

Yvette, terug een krantje maken, jij bent ook altijd bezig, en ja de markt in Roeselare, gisteren toch wel geluk gehad met het weer !

Ik heb gisteren weer een goed matchke gehad, samen met een vriendin een dubbeltje tegen twee mannen, en wat raad je, gewonnen ! Ze waren er eerst niet goed van, maar hebben hen met een biertje in de bar getroost !

Maatje, oei, al 11 uur, ga vlug naar mijn keuken !
Nog een mooie woensdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

24 okt 2019, 08:11

Goeiemorgen

Op maar niet wakker :roll:
Oud maar niet Out

omadina

24 okt 2019, 08:18

Goede morgen,

Ik zou hetzelfde kunnen schrijven Rita, bah, mijn ogen willen preies niet echt open... zal maar vlug een doucheke nemen, want vandaag voorspellen ze mooi weer, wil zeker eens naar buiten !
Een mooie donderdag voor jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

24 okt 2019, 08:23

goeie morgen allemaal
met mijn voetjes laten spelen vandaag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

24 okt 2019, 08:33

Goedemorgen allemaal!
Het is nog steeds donker buiten deze tijd, volgende week zal het zo donker niet meer zijn met het wisselen naar wintertijd!
Ik ben al klaar om te gaan sporten, wens jullie allen een aangename donderdag daag...
You only have one life...live it!

corry

24 okt 2019, 08:59

Afbeelding

Goedemorgen

Halloween op school 💀☠️
Mama zond me juist deze foto door. Rhune is zot van doodshoofden, het is er aan te zien 😜

Het was gisteren gezellig en lekker samen met dochter en vriend gaan eten. Doen we zo laat niet meer, gans de nacht ongemakkelijk geweest.

Groenten kuisen om in te vriezen, doe ik niet meer. Indien ze gratis en voor niks waren zou ze ook niet afslaan. Vroeger weckten wij ze in. Grootmoeder in Keulse potten. Vier generaties later, veronderstel dat onze achterkleinkinderen het in Keulen horen donderen als ze horen hoe het vroeger was.

Fijne dag, nog bewolkt hoop op een beetje zon.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1

24 okt 2019, 13:08

Goeiemiddag,

Terug van de markt, weinig opgedaan toch veel plantjes voor de tuin en lekker sjat koffie :mrgreen:
Ben nog steeds aan het wachten op die 20° :lol: is wel niet koud hoor, dus als ze zeggen dat we zonden met een pak minder moeten doen, denk ik maar aan vandaag dan is het niet zo erg hé :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

24 okt 2019, 13:36

Bèkes... niets voor mij die Haloweentoestanden.

De zon is er, de wind ook; ideaal wasweer dus en vanavond heerlijk fris ruikende lakens.

Menu : Minestrone voor mij en hutsepot voor W. en voor beiden een stukje vers gebakken perentaart.

Nu ga ik eerst eens uitzoeken welke boeken van mijn lijstje aanwezig zijn in de Bib om er straks voorraadje binnen te halen.
Oud maar niet Out

Ivette

24 okt 2019, 16:02

Halloween= ook niets voor mij. Ja, dinsdag was het super goed weer, ze fietsten hier de laatste rit van het seizoen met daarna koffie en taart en een gratis drankje.
Zalig weer zelfs toen we om 16u30 buiten een groepsfoto namen.
Gisteren en vanmorgen mijn Krantje samengesteld, erg vol en veel werk!

Misschien gelukkig maar want vandaag zouden we 60 jaar getrouwd geweest zijn!
Natuurlijk heb ik er al veel aan gedacht en...getreurd!

Ik heb hier al vaak gestoeft met mijn visboer op de markt maar er is nu toch iets dat ik nooit meer bij hem zal kopen: mossels! Die kostten 7€95 per kilo, ik betaalde 6€ voor
zo'n 750 gr, grote schelpen die niet vol zaten. Ik blijf erbij de supers zijn meer allemaal gelijk van grootte, malser, goedkoper en lekkerder. Deze mossels waren in 't gewicht
dus ontbrak de plastiek teil waar ze anders inzitten en waarin je de schelpen kwijt kunt.
Ik heb al een lijst met de programma's voor 2020 van de Meibloem, weet niet of er veel voor mij zal tussen zitten, heb al meer uitleg gevraagd over 5 daagse Nederland, 8 dagen Salzkammergut, 5 daagse Westerwald, 6 daagse Hamburg:Kopenhagen.
De rest heb ik merendeels al bereisd en er zijn ook veel fietsvakanties(niet voor mij!)
Het beloofde warme weer vandaag is uitgebleven. Geen zon en veel wind!
Daaag, tot later
Ivette