In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bobijntje

08 jan 2020, 21:19

@ Oma C
Afbeelding

Een heel fijne verjaardag gewenst!!
Geniet nu... niet morgen

Bobijntje

08 jan 2020, 22:23

@ Anjelierke
image.png
image.png (40.4 KiB) 393 keer bekeken
Van harte proficiat aan de ouders en grootouders met dit
prachtige nieuwjaarscadeau!!
Geniet nu... niet morgen

clive

09 jan 2020, 07:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, vond het gisteren toen ik met Matice wandelen ging ook niet koud, maar het regende hier wel. Zo van die miezerregen waar je langzaam maar zeker nat van wordt.

Dat heb ik nog niet verteld, ik was gisteren dus gaan wandelen met Matice en als we terugkomen gaan we altijd via de garage binnen ( wegens natte laarzen en natte pootjes). Deden we gisteren dus ook en ik zag één van de buren komen met zijn maltezertje aan zo'n lange looplijn. Ik stond net in de garage met Matice met de poort nog open, laat die buurman zijn looplijn zo lang vieren dat zijn hondje IN de garage stond. En dat was echt niet naar de zin van Matice, hij deed wel niets, maar trok ontzettend aan zijn lijn naar dat hondje toe. Het is trouwens zijn territorium en niet dat van buurhondje. Vond dat maar raar van die buurman, heb goedendag gezegd en de poort gesloten zodat Matice wat rustiger werd.

Zo, ik ga douchen en boven al alles opruimen en dan het droogrek daar leegmaken en die was vandaag nog strijken en nog 2 machientjes zijdewas instoppen. Verder moet ik de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken en nog een aantal kleine puntjes.
Ik wens zonder namen iedereen een mooie donderdag, stuur jullie heel veel groetjes en een warme knuffel voor wie hem gebruiken kan. Liefs.

Oma-C

09 jan 2020, 09:39

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :)
Ja, regen al van gisteravond en veel wind
't zal binnen blijven zijn....
Morgen moet ik al om 9u bij de huisarts zijn
nuchter om bloed af te nemen, dat is vroeger opstaan
hopelijk blijft het dan droog, anders moet ik de bus nemen
maar met al die schoolgaande jeugd :roll: :oops:
al dat lawaai... :roll:
Maar ik kan niet anders want de 3 maanden zijn weeral om.
dus tijd voor controle...

bobijntje, en allen, dank voor de wens :lol:

Ik wens jullie allen een aangename donderdag
en ik ga wat vooruit werken voor morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

09 jan 2020, 09:46

Goede morgen seizoentjes,

ben juist opgestaan met veel tegen goesting. Wij zijn nu bijna 9 uur en het schemert nog!
ventje is zijn pot appelsmoes vergeten. ging die uitlepelen voordat hij naar zeebrugge ging deze middag.
de verandering dat ze wilden doorvoeren gààt nièt door! een pak van mijn hart. Er gingen zenuwinzinkingen gebeuren.
vandaag op boodschap met een tena lady. ik begin te "lekken". heb dat twee winters geleden ook gehad. 't weer slaat op uw blaas zeiden ze vroeger. 't is nochthans niet koud genoeg, want twee winters geleden had ik dat ook en toen was het veel kouder. kan dan ook weer stressgebonden zijn.
heb me kwaad gemaakt op mijn leeslampje op usb dat ik aan geen kanten in de usb poort krijg, maar goed: kopje n° 2 koffie zal me mss wat kalmeren. dat een een stuk sjokolat. :?
Gimly heeft gegeten. toen ik gisteren die nieuwe borden voor zijn neus zette: help! hij was er bang van en ook ineens van het vloertje! scaredy cat. toen het eten het "design" verborg, snapte hij het.
Clive: dat is provocatie van die buur. zoiets doe je niet. en wat als Matice dan wel iets anders had gedaan dan gewoon trekken naar die maltheser? oops, mijne lijn vierde ineens? jaja. en mijn zuster heet Zo. de enige die het niet zo erg plezant vindt aan ventjes thuiswerk is: Gimly. pappie staat later op. pappie is om papieren. pappie opend zo'n geval als mammie heeft, maar gaat op de plaats Naast mijn handdoek zitten en legt op MIJN handdoek die papieren die raar ruiken. tot zo ver de kat. ik aan de andere kant was blij dat ventje na zijn mail en nodig telefoontjes aan tafel ging zitten want dan kon ik niet eens mijn spelletjes doen die via pc lopen. vroegere pc had een draaiwiel om je geluid stil te zetten, deze niet. heb wel alle tabletspelletjes gedaan als hij om de papieren naar oostende was.
en ja, daar moest iedereen een praatje maken. Verder is hij in zijn namiddag break om boodschappen geweest, terwijl ik rustte. hij is ook geruster dat ik niet heel alleen naar boven ga, als hij thuis is dan kan hij helpen. vanmiddag worst in chef ping steken want die was niet doorbakken omdat de aardappelen eerder klaar waren. ( ventje kookte) nu zit ik nog met de vettige pannen....
voor vanavond weet ik het nog niet. frieten of spaghetti gaan eten.
Beest ligt plat. zelf een stout vogeltje op het dak van de freule kon hem niet deren. hij is anders op zijn kop gestuikt en mekkert tegen dat vogeltje dat het een lieve lust is.
HVT: wij hadden in engeland vloerbedekking behalve in de keuken. ook in de wc, badkamer en en-suite. maar dat was zo'n ultra fijn tapijt dat het in de winter allesbehalve warm was. op cement is dat koud, zeker als je huis op een soort heuveltje gebouwd is en onderaan, geen vorm van isolatie.
zoals papa zaliger zei: goedkoop gezet, maar met een flink prijskaartje. ( ook de huurprijs was dat en elk jaar: huursverhooging) ik heb in 7 jaar geen deurbel gehad! ze moesten kloppen want de bel deed het niet. en hier, nog nooit zoveel volk aan de deurbel. in het begin dat we hier woonden, was het ook kloppen. beide deurbellen aan de zijkant waren disconnected en de bel waarop ze moesten drukken ( op de deur) zagen ze niet hangen. nu gaat de deurbel en is het vaak van: wie nu weer?
ventje is zijn eten vergeten èn zijn gsm. ik ben weer goed bezig zei hij toen hij via de landlijn belde.
ja, idd.
net het kaartje van onze nederlandse vrienden uit de bus gehaald. 8O dat is serieus lang onderweg geweest! ik zal het hun straks mailen want ik moet weten of ik fondue moet bestellen bij de beenhouwer.
nu door het feit dat Gimly me naar de gang zag lopen dacht hij weer aan vlees. hij is aan het eten nu en ik ga straks pillenontbijt pakken met een halve lat sjokolat! en dat de zon maar rap komt schijnen of ik betoog tegen de klimaatbetogers!
zij hebben de zon weggejaagd!
Fijne dag seizoentjes ( beetje opvliegend van de opvliegers...)
Cats Rule!

anjelierken

09 jan 2020, 12:22

Hallo iedereen,

Bobijntje: dank u voor de gelukwensen.
Ook dank aan de seizoentjes die een kaartje hebben gestuurd, ga die dit weekend afgeven aan de ouders.

Deze namiddag verder werken boven, was gisteren al te laat om de grote kamer nog te doen.Moest nog koken, wij eten graag rond 17u30.

Clive: mocht er hier een hond komen op Spaanse woef zijn territorium dat zou niet goed aflopen, denk ik.Hij kan al heel lelijk doen als er iemand voorbij wandelt met een hond.Dan is Matice toch een heel brave hond.

MJ: je hebt ook je werk met die 2 schattige viervoeters :D :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

09 jan 2020, 18:32

Afbeelding

Nog een fijne avond iedereen,
ik had een vriendin op bezoek, ze had al 20 keer
gezegd dat ze zou komen, en het kwam er niet van
nu is het dan toch gelukt :lol: we hadden een fijne babbel
't was echt gezellig...
Nu straks nog eten maken, een groene kool met een koteletje
dat is lang geleden de overschot van de kool kan in de vriezer

anjelier, kaartje is graag gedaan.... 't is nog rap gegaan
want je kan niet meer op de post vertrouwen tegenwoordig :oops:

Ik wens allen een gezellige avond een goeie nacht en tot morgen :)

Helena van Troje

09 jan 2020, 19:25

De gele kamer verder leeg gemaakt vandaag.
Veel gesleurd en veel foto's gekeken en 250 foto's uit hoesjes gepruld en weggegooid.
Nu dacht ik toch echt alle reizen van ons moeder weggedaan te hebben.
Maar neen, vond ik nog een deel albums van de bedevaart naar Assisi die ze gedaan heeft te voet.
De dozen dia's staan beneden om na te kijken.
Ik hoop dat die kleine diakijker werkt, want ik zie me daar al het scherm opstellen in de living en avond na avond dia's schijnen...Ik krijg die projector waarschijnlijk al niet aan de praat, als die lamp sowieso nog wil werken.
En dan zijn er nog x aantal filmen van vroeger tot nu...van 1947 tot ze alleen nog foto's trok.
Gelukkig heeft ze nooit met de pc leren werken.Het zou desastreus geweest zijn voor haar budget vrees ik...

Dan nog telefoon gehad van mijn "lapmeter" zo heet de vervangende meter als je in de tropen gedoopt werd. Ondertussen wordt die 99 dit jaar! Woont nog in haar huis, geholpen door de zoons en de kleinkinderen.
maar die is nog goed mee hoor. Was een toffe babbel, al hoort ze niet zo heel goed meer.
Ik heb dus nog altijd een meter in leven!

Voor de rest doen we morgen verder. De student mag een paar dozen boeken naar benden doen en een bed op zolder gaan zetten. Dan mogen ze komen de vloer leggen. Ik zal eens bellen naar de firma om te horen hoe en wat. Zou ik nu zelf de plintjes van de muur moeten vijzen? Vergat ik nog te vragen....

Geleerd dat foto negatieven bij het KGA moeten en dat foto's bij het restafval moeten, niet in het oud papier.
Dia's moeten uit het plastiek raampje en apart in gemengde plastiek en KGA...
Ze zullen ons wel bezig houden zeker?

Nog een gezellige avond en rustige nacht...

Muddy Maddy

10 jan 2020, 06:47

Goede morgen seizoentjes,

Om kwart na 4 wekte een drash national me en heb dan nog wat in mijn boek 'de jachtpartij' gelezen. denk te weten wie de dader is. best dat ik mee opstond want ventje was weer in vergeetmodus. de vuilzak stond nog niet buiten, hij ging zijn andere jas vergeten zijn en zijn autosleutels.
Nederlandse vrienden komen volgende week vrijdag om 16 u. ze zijn alleszins enthousiast. Dorinda was dat niet toen ik bij Rita om brood ging en twee zwarte muizen.
Rita zal nu verplicht zijn haar gezicht op de party te tonen. ze vroeg toen ik zei dat ik als elf verkleed ging zijn, wie 12 was :lol: :lol: mijne vent antwoordde ik. LoMa is uitgesteld tot volgende week vrijdag. ventje gaat nog niet thuis zijn als onze vrienden er al zijn. zij brengen het avondeten mee: chinees vanuit nederland. maandag dan de fondue bestellen. drukke week. moet ook nog om cappucinosticks voor Suus. Hans drinkt senseo maar die hebben we niet dus kijken voor een doos caps van douwe egberts. Hans is ook geen uitslaper dus tonen hoe hij de george moet bedienen en de digicorder als hij tv wil kijken. nu zaterdag zeker moeder verwittigen dat een man kan opnemen.
Dinsdag pedicure dus ook even vroeg opstaan als ventje. SVHG belde om te vragen of Ir. vandaag extra mocht komen. euch, liever niet anders klopt het aantal dienstencheques niet meer aangezien het een 5 weken maand is en we dan nog meer budgeteren. Gelukkig hebben we -5 euro bons van de carref. Ir. mag wel mijn bibliotheek doen samen met mij want woensdag zitten we van 8 tot 16 u zonder electriek. en ventje werkt dan donderdag thuis. ventje heeft gisteren stoofvlees gegeten en zijne smoes erbij gedaan. anders was dat weer wegsmijten.
nog afwas doen want die is gisteren blijven staan. roddelblaadje in prijs gestegen. dan goesting gehad om een paar uur Sims te spelen voor ik de rest van de disc van project blue book bekeek. totaal anders dan de serie uit de jaren 70. die kon je niet krijgen op dvd.
HVT: ventje heeft hier ook nog honderden dia's liggen van reizen met zijn ouders en later met loverboy. geloof wel dat hij eens opperde van een diascanner te kopen. scherm en projector zou ik naar moeten vragen, maar ik denk wel dat dit hier ergens staat. in mijn voormalige schoolbeauty case zitten alleszins dia's. van een lapmeter nooit gehoord. 99 jaar, mijn moeder's nicht is 90 en al stokdoof. meestal vertaald neef als die in huis is. ze ging moeder en gaby vragen om taart te komen eten als ze dus 90 werd, maar niets gehoord, zei moeder. Zaterdag passeren we aan haar villa. Ben benieuwd of moeder gaat vragen of we gaan aanbellen. die gaat het anders druk hebben met kiezen welke wasmachine ze wil en welke droogkast.
gisteren de getuigen aan de deur gehad. zei dat ik al bekeerd was en ze vroeg waar. ik zei ergens en deed de deur dicht. Sorry, maar ze kunnen het niet laten de mensen te ambeteren.
mijn moeder heeft ooit voor een oud vrouwtje gewerkt en diens zoon "bekeerde" zich tot de getuigen, wel, ze is begraven in een houten kist ergens in een schuur waar de "dienst" werd gehouden. vrouwtje had de grote K maar hun God ging haar genezen. ze werd echter ferm goed gepluimd van die getuigen want ze was zeer welgesteld. ik heb ooit iemand gekend die nogal tegenkantingen had, was in de kerkgroepen enzo en stelde de vraag over dat bloedgeven. de volgende week stonden ze niet met 2 maar met 4 aan zijn deur. :roll:
ventje is op het werk, toch iets vergeten: de bak leeggoed. nemen we dan maar morgen mee als we naar moeder rijden.
vandaag zouden er twee dingen moeten toekomen: een pak gekleurd papier voor kaartjes en een horloge. zo niet is alles voor maandag waarop de diepvries ook komt.
Zon komt vandaag op om 8 u 50. ook weer veel wind. grote kans dat het hier bewolkt blijft.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

mammyretro

10 jan 2020, 07:38

Goede morgen , ,de laatste dag enfin werkdag van de week , ,
Vrijdag markt dag, ,maar met de regen ,zal er wel niet veel
Kramen staan
Vandaag niet veel van plan , ,het is hier weer ,'film zonder klank ,'
Toen ik woensdag van de wandeling kwam , zei hij niks ,
Normal vraag hij hoe veel km ik deed en met hoeveel we waren
Nu niks en gisteren niks en vandaag ??? 😖😖😖😤😢
Er is hier nog niks verandert , nog altijd hetzelfde
Alleen vroeger was het voor zijn vrienden nu is het zijn moeder
Fijne dag Allen ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

10 jan 2020, 08:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, eerst jij. Een hele dikke sterkteknuffel, hoop dat het vlug overwaait de stilte.

Oma-C, heel veel succes bij de dokter vandaag. Hoop dat je te voet kunt gaan en niet met een overvolle bus vol schoolgaande jeugd.

HVT, jij bent weer druk bezig, gelukkig is de student er om het bed naar de zolder te brengen.

Anjelier, jij hebt nog altijd een kaartje van mij te goed, maar ben deze week echt niet in de winkel geraakt. Heb wel een paar verjaardagskaarten in reserve, maar zulke kaartjes niet.
En Spaanse Woef heeft gelijk dat hij zijn territorium bewaakt. En zo braaf is Matice niet zulle, hij kan echt wel heel ondeugend zijn, dat zie ik meestal al in zijn ogen als ik hem wakker maak. En dan zijn we voor een ganse dag vertrokken :D .

Muddy Maddy, dat was niet echt provocatie van die bepaalde buur hoor, hij is gewoon niet meteen de slimste in huis, maar ik vond het wel niet kunnen. En wat een heerlijk vooruitzicht dat Hans en Suus volgende vrijdag naar jullie komen, dan heb je echt iets om naar uit te kijken. Fijn zo.

Vandaag boven enkel opruimen, bed opmaken, pyjama' s klaarleggen en daar stofzuigen. Gisteren alles dweilklaar gemaakt, dus rest mij alleen nog de 2 benedenverdiepingen te dweilen.
Manlief komt rond 15.30H naar huis, want had gisteren gebeld naar mijn boetiekje in Oud- Turnhout en heb daar nog een kleedje laten weghangen voor mij met 50% korting erop. Had vorige keer dat kleedje aangehad, maar dat was echt wel prijzig en heb dat toen dus niet genomen, maar nu aan de helft van de prijs is dat wel betaalbaar en manlief vond dat toen al een heel mooi kleedje. En dus gaan we dat vandaag nog halen.
En dan heb ik genoeg gekocht, je kunt niet blijven kopen natuurlijk. Manlief heeft binnenkort een receptie en sommeerde mij dan dit kleedje aan te doen. We zullen dan maar luisteren zeker :D ?

Zo, ik ga in actie schieten. Wil dan vandaag op tijd klaar zijn.
Liefs aan jullie allemaal.

Oma-C

10 jan 2020, 11:03

Afbeelding

Goede dag allemaal, ik ben terug van de dokter na bloedafname
voor diabetescontrole...
als alles goed is hoor ik niks.... en als er iets niet in orde is
dan belt de dokter zelf, dus dat is gemakkelijk ik moet niks doen...
veel gemakkelijker dan bij de vorige dokter...
en hij heeft een diepe ader gevonden om te prikken
één keer en het was prijs, hij stelde voor om dan ineens voor een heel jaar
af te tappen, hahaha als dat zou kunnen was ik direct akkoord :lol:
Ja hij kan grappig zijn... :wink:
Ik ga nog een beetje doen aan de huistaken want anders kom ik de week niet rond
want het is bijna middag....de boodschappen zijn voor morgen
Allen vele groetjes en tot later
sorry dat ik niemand heb genoemd, dat heeft clive al gedaan, dank jewel :lol:

anjelierken

10 jan 2020, 11:25

Hallo iedereen,

Ben al naar de huisarts geweest voor mijn 6-maandelijkse inspuiting.Ik dacht nog aan Oma-C, die moest ook gaan.Ik denk ook om 9u.

Straks naar de supermarkt en naar de bib.

Morgen komen de ukjes en zondag gaan manlief en ik uit eten.Is heel lang geleden dat we onder ons tweetjes eens gaan eten zijn.Hij verjaart zondag daarmee.

Mammyretro: hoop dat de toestand bij je thuis verandert.Al eens een diepgaand gesprek gehad? Is wel moeilijk maar kan ook oplossend werken.

De zon schijnt tussen donkere wolken.De prei hier rechtover is al meer dan de helft geoogst door … 1 persoon.Dat machine doet alles.De boer moet enkel rijden.De prei wordt wel in meerdere keren geoogst, niet alles in 1 keer.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

10 jan 2020, 12:04

Hier schijnt de zon en is er blauwe lucht te zien.
De student is vertrokken naar zijn examen.
Mijn kaarsje brandt...
De boodschappen zijn al gedaan.
Na de middag nog wat verder de gele kamer leeg maken.
Ik zal eens vragen aan de winkel wanneer ze voorzien dat er iets kan gedaan worden.

clive

10 jan 2020, 16:58

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Manlief is nog niet thuis , dus het kleedje zal voor morgen zijn. Heb ik me met de poets voor niets gehaast, nu ja, morgen is ook nog een dag.

Oma-C, hoop dat je niets hoort van jouw dokter, geen nieuws, goed nieuws is hier wel de boodschap.

HVT, heeft student iets gezegd hoe zijn examen is verlopen ?

Anjelier, gelukkig heeft boer en tuinder het wat gemakkelijker als er geoogst moet worden. Hopelijk heb je niet teveel last van de spuit.

Zo, ga me wat rusten, want had geen pauzes genomen. En verder heb ik niet veel te vertellen.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.