NACHTUILTJES (2) 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

24 apr 2020, 08:40

Michelle, beloond worden door vol te houden. Ga zo verder !

Heb een snotvalling, of zou het stuifmeel mij te pakken hebben.

Rhune samen met mama koken.
Afbeelding

Deze is niet zoals ik het zie🙈 stond op fb dus geen probleem om het hier te tonen. Main Coon Timmeke is al een hele Tim geworden en heeft 5 jaar nodig om verder uit te groeien.
Afbeelding

We maken er het beste van, ondertussen komt de onrust, hoe moet dat verder met het virus welke ons leven helemaal uit het balans heeft gebracht.

Lange haren, hoeveel jaren geleden dat ze zo nog waren. Gelukkig geen uitgroei.
Zou er aan willen knippen maar heb geen kappersschaar. Heb Stafke zijn haar met tondeuse gedaan.

Gelukkig mogen wij als oudere een noodstop inlassen, niet om koffie te drinken maar om uit te rusten.
Als we van uit de lucht worden geviseerd wat samenscholing betreft, er komen nog vodden van.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

24 apr 2020, 09:20

Afbeelding

Goede morgen iedereen, tja madam Corona is een nukkig ding.De Duitse viroloog de topman van de virologen staat er in de krant.Spreekt van een tweede golf in het najaar..Laat ons hopen van niet.
En hou jullie maar vast aan de bretellen, schijnt dat de lockdown heel weinig zal versoepelen..Dat beloofd allemaal niet veel goeds..Maar we gaan de dagen nemen zoals ze komen en vooral VOORZICHTIG blijven
Michelly ik ben blij zo'n goed nieuws te lezen..Chapeau en zeker met een dikke pluim er op
Hier is HH al gedaan, ik zit al kant en klaar om in mijn boek te lezen Van de zeven zussen Parel ben ik aan het lezen..spannend
Verder kan ik jullie een super mooie dag toewensen
Hou jullie goed, hou jullie gezond
toedeloe
menu: ovenschotel van gehakt,tomaat, en patatjes..Laagjes eten dus
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

24 apr 2020, 09:20

Afbeelding

Goede morgen alle uiltjes.. :wink:
een grijze morgen en wat nevelig maar de zon
zal wel komen denk ik... :oops:

frankje, mooie zon je voelt ze warmte geven :lol:

Corry mooi de kinderen en de poes, ja een mens mist ze
maar 't is voor hen en voor onszelf dat we afstand moeten houden
graag of niet.... er is geen keuze.. :roll:

greetie mooi die vogel :wink: geniet van de dag....

Bekske ook een fijne dag vandaag...:)

Michelly, wat fijn dat je goed nieuws kreeg... laat
het beest maar slapen en probeer het te doen met wat wel kan...
het is ooit erger geweest, rust als je moe bent... je bent een moedige dame
nog lang de goede weg opgaan is mijn wens want nu in deze bange tijden
is het oppassen... sterkte en moed verder :wink:

Alle uiltjes een fijne vrijdag... tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

meme-rietje

24 apr 2020, 09:26

goeie morgen iedereen
gisteren avond proberen te kijken naar dat treintje in de lucht
met de buurtjes maar niks gezien
hoorden achteraf dat we verkeerd gekeken hebben

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C

24 apr 2020, 09:39

Goede dag alle uiltjes,
Hou jullie gezond allemaal....
ik vergat nog even aan Rietje te denken... :oops:
Veel sterkte aan Rietje en de familie vandaag
't is geen fijne manier om afscheid te moeten nemen... :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ritavdm

24 apr 2020, 15:56

Inderdaad geen fijne manier om afscheid te moeten nemen
maar wel een heel mooie geweest, heel intiem.

En.... eindelijk eens mijn twee dochters terug gezien met een voorzichtige knuffel.

Het leven gaat verder :wink:
Oud maar niet Out

Assa

24 apr 2020, 16:43

Afbeelding

Goede namiddag allen

ik mis Alyssia haar wekelijks bezoekje, heb wel een mooi kaartje ontvangen
mijn kinderen zie ik regelmatig, ze vinden van alles uit voor effen binnen te komen,
ze brengen mij gereedgemaakt eten, als ze door de politie tegen gehouden worden
zeggen ze ik breng eten naar mijn mama, dat mogen ze doen

Rietjes sterkte, zo afscheid moeten nemen is triestig,
tof je hebt je dochters toch een lichte knuffel kunnen geven, afstand is echt moeilijk

Michelly laat dat beest maar slapen, hoe langer hoe beter
je bent een moedige dame, ik wens je veel sterkte

Frankje prachtige zon, hier wisselt de zon met donkere wolken, zeer fris

Corry mooie foto, mijn tijgertje doet juist het zelfde

Oma-c alles goed met jou, ben je niet te eenzaam sterkte,

Ik wens aan allen een gezellige avond, ook wie ik genoemd heb, liefs assa
Groetjes van assa

greetie

25 apr 2020, 06:56

Afbeelding

Liggen piekeren over de corona!

Zaterdag wasdag :lol:

Nieuw dekbed :D voor de lente/herfst voelde goed aan :D

Het zou 's nachts eens goed moeten regenen, alles komt heel droog en groeit bijna niet!

Positief blijven en tijdens het weekend wordt er veel getelefoneerd en gefacetimed :D
zeker van de kleinkinderen.
Hou jullie goed allemaal
Greetie

Bekske

25 apr 2020, 08:51

Afbeelding

meme-rietje

25 apr 2020, 09:28

goeie morgen allemaal
heb gisteren avond die treintjes gezien in de lucht rond 22h.

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

25 apr 2020, 09:39

Gisteren haar bijgeknipt, Stafke met tondeuse oren vrij gemaakt, in hals zijn de krulletjes weg.

Afbeelding

Verkoudheid is er nog, dochter maakt zich zorgen, voel me redelijk goed. Blijf alert als er symptomen komen welke aan Corona linken. De boosdoener kan alleen Proximus bezoek zijn, deze nam het niet zou nauw met masker opzetten
    . Maar wij bleven op afstand .

Ga naar apotheker voor buurtje welke juist uit de kliniek is ontslagen.

Hoor hier gans de dag politiewagens rijden, in regelmaat ook ziekenwagens.

Rietepetietje, hoe gaat met jou rug ?

Groetjes

Wie schrijft die blijft, tot de volgende

Corry
    ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

25 apr 2020, 10:17

Het zal wel nog een hele tijd duren eer we een okra bijeenkomst mogen organiseren maar ik heb toch een mini Krantje (2 blz) voor mei samengesteld, één blad van de teamleider en dit 2e blad heb ik geschreven:
    Beste Okra leden van ons trefpunt Gits,
    Ik heb in heel mijn leven nog nooit totale vrede geweten, altijd was er wel ergens oorlog maar altijd ver weg, niet te verontrustend dichtbij!
    Zo’n verschrikkelijke angstaanjagende, overheersende ramp als deze corona virus is ontploft in ons midden, treft ons allemaal, woedt heel dicht bij ons en beheerst ons leven!
    Maggy gebood terecht: BLIJF IN UW KOT!
    Dat we met z’n allen in deze Corona rampenfilm ongewild beland zijn heeft ons allemaal danig doen schrikken. Het gewone leven stopte,scholen, winkels sloten, de meesten moesten thuis werken of werden werkloos, afspraken werden geschrapt, bijeenkomsten konden niet meer doorgaan, het sociaal leven bestond niet meer: geen voetbal noch koers meer, geen pintje op café noch een restaurant bezoek.
    Geen onnodige verplaatsingen, reisjes noch uitstapjes. De mondmaskers verschenen en de eindeloze corona nieuwsberichten beheersen de media, een mix van computer, televisie en internet.
    Zelfs begrafenissen moeten in heel intieme kring doorgaan!

Onze kinderen en kleinkinderen zien we niet meer, we moeten op 1,5m afstand van elkaar blijven, er is plots zoveel wat we MOETEN en NIET MOGEN en dat voor vrije mensen die overal heen konden, die zoveel konden plannen, nu is het wennen aan ons streng ingeperkte vrijheid want het is duidelijk: 2020 zal zich voornamelijk IN ONS KOT afspelen!
    Onze Okra jaarplanning die we met veel zorg samengesteld hadden valt in duigen.
    Ik mis het “mensencontact”. Er hebben al wel veel oude vrienden gebeld waarvan ik dacht dat ze me al lang vergeten waren en dat doet deugd!
    Ons leven is nu wel profijtig: alles gesloten: winkels, mijn teennagels heb ik zelf moeten knippen en sommigen hebben een“corona 2-tintenhaarkleur” want ook de kappers zijn toe, zelf kuisen moet ik ook al doen maar dat zijn allemaal luxe problemen!
    Soms lijkt het of de natuur triomfeert in het uitzonderlijk goeie weer dat ons doet realiseren dat dit niet zomaar een extra vakantie is die uit de lucht is komen vallen,de talrijke doden elke dag blijven ons aansporen om uiterst voorzichtig te blijven.
    We wensen ook alle medewerkers in de zorg van harte te bedanken voor hun uitstekende zorgen.

Toch wens ik, in naam van het ganse bestuur, al onze OKRA leden veel tolerantie,
    blijvende moed en veel inspiratie om deze angstige tijd toch aangenaam door te komen, rust in deze chaos om te herontdekken hoe samenhorigheid voelt, dat, nu de wereld vertraagt de liefde versnelt en de VRIENDSCHAP openbloeit met HOOP en energie om toch nog SAMEN een mooi voorjaar te beleven!
    Maar ik vrees dat het nooit meer wordt als vroeger, dat we zullen blijven spreken “van voor en na de Corona tijd”want er zullen nog drastische economische naweeën volgen.
    Wij van Okra Gits zullen ons best doen, als het weer mag en kan om u weer ontspannende samenkomsten te bezorgen!

Tot ziens allemaal op één van onze volgende Okra bijeenkomsten en vooral:
    BLIJF GEZOND!
    Heel genegen, Yvette
    Ik hoop dat ze er blij mee zullen zijn!
    Ivette

Ritavdm

25 apr 2020, 10:52

Goeiemorgen

Menslief wat verlang ik terug naar een normaal leven.

Corry, je ziet er SUPER uit, echt waar.

Ja Ivette OKRA ligt helemaal stil net als zoveel !

Gisterenavond ook het treintje gezien daar hoog aan de hemel, zou bomma erop zitten ?
    Een treintje dat bovendien heel stipt was op de aangekondigde tijd, kan niet van alle treinen gezegd worden.

Uren vergaderen en palaveren daar in Brussel gisteren....
    en zijn we nu veel wijzer.
    Ik zit nog altijd met een vraag : mogen we de fietsen op de auto zetten om eens ergens anders te gaan fietsen want hier in de omgeving van 50 km hebben we alles al meerdere keren gedaan ?

Menu : rundstong met puree
    Oud maar niet Out

jadi

25 apr 2020, 11:08

Afbeelding

Goede morgen iedereen, lap veel veranderen zal het de komende dagen niet gebeuren..Zolang vergaderen om dit te moeten horen. En toppunt is ik geraak er nog altijd niet wijs uit..
    MIjn vraag is o.a. wzc open of nog altijd achter de vitrine..
    En nog tot Juni voor we een terraske kunnen doen...zucht....
    Wat een muppetshow gans die vergadering....
    Pffff...ons familie etentje gaat ook niet door op 10mei dus...
    Enfin het is voor iedereen hetzelfde en verre van aangenaam
    Ik stoppen ben aan het muggenziften en 't zagen, en klagen..
    Sorryyyyyyyyyyyyyyyyyy.....
    Fijne dag allen
    Hier zal het mijn boek uitlezen worden
    toedeloe
    menu: biefstuk met worteltjes en patatjes..
    't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
    Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Bekske

26 apr 2020, 09:03

Afbeelding
    hallo iedereen misschien dat er sommige me dat kwalijk nemen wat ik nu ga schrijven .Ik vraag me af wanneer de kinesisten terug gaan werken dat mis ik nu enorm want de schouder gaat terug stilletjes achteruit .Ondanks ik iedere dag 2 uuroefeningen doen alsook mijn andere schouder ga achteruit daar zo ik nog een operatie moeten laten aan doen .Maar ik ga het zo lang mogelijk uitstellen nog .Want nu kan ik amper iets met mijn armen geraak zelfs niet aan mijn rug .Vraag me af als ze mondmaskers geven en dat is met linten hoe ik dat kan aandoen ik kan mijn armen niet omhoog krijgen .Ja vele verlangen om iets te gaan eten ,drinken terraske doen eerlijk gezegd ik niet omdat ik het nooit heb gedaan .Ja ik begrijp dat vele uitkijken om hun kinderen kleinkinderen te zien .Maar wees blij dat je ze toch nog een beetje kunt zien op een scherm wat zo het zijn als we nu niet in die moderne tijd leeft .Ik mis ook geen kinderen of kleinkinderen omdat ik allleen ben en dat is ook niet zo gemakkelijk .Om alleen te zijn ja ik zie dagelijks verpleging om me te helpen om rug te wassen en proper klederen aan te doen dat is zo een 10 minuten iets langer en dat is .Ik ga vroeg buiten met de viervoeters zodat ik niemand tegen komt want de opmerkingen dat sommige hebben .Over de viervoeters vermijd ik liever .Ja zo heeft iedereen een verlangen maar ze kunnen spijtig genoeg niet iedereen tevreden stellen .Hopelijk word het me niet kwalijk genomen wat ik schrijf Ikheb enorm te doen met de mensen die nu! in ziekenhuis liggen en vraag me af hoe lang hun herstel duren .Ook de mensen die geen afscheid hebben kunnen nemen van hun familie om te zwijgen zoals ze nu de begrafenis moeten ondergaan .Op zo moment heeft iemand enorme steun en troost nodig en toch mag het niet sorry dit wilde ik even kwijt