In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Dag allemaal,
Hier gelukkig een klein zonnetje en droog !
Heb vanmorgen alle wintertruien gewassen (mijn wasmachine dan) en het grootste deel in de droogkast op "zachtjes" kunnen steken. Wat een zaligheid toch, zo'n ding ! Er liggen er nog een paar netjes plat te drogen op het logeerbed, een licht ijzertje op de rest gezet en het hang al netjes terug in de kast. Toch wel leuk, om dan weer andere kleren te zien dan de zomerse.
Hoe is het met je trui HvT , al goed gevorderd ?
Ik ben zo stijf als een plank, bij de kine oefeningen gehad om terug te kunnen hurken om bv. dingen van de vloer op te rapen. Voel spieren, die ik niet wist dat ik ze had
Maar nog even dapper vol houden ermee, nog 2 weekjes en ik ben er van af. Maar net als Clive zal/probeer ik de oefeningen te blijven doen, hoor. Het is al een gewoonte geworden, zo elke keer even tussendoor. Ik word misschien op mijn oude dag nog wel lenig .... (wishful thinking
)
En heb mezelf op een nieuwe stofzuiger getrakteerd ( Poetske zal ook blij zijn) De oude was al zeker meer dan 15 jaar oud en begon af en toe tegen te stribbelen. Ze staat nu in de garage op pensioen, mag nog eens van stal als ik de auto van binnen moet stofzuigen.
Nu even doe-het-zelf-kapster spelen op de badkamer, gaat zonder moeite weer en dan ga ik lekker wat tv.dingen terugkijken op mijn gemakske.
Fijn W.E. voor jullie !
Hier gelukkig een klein zonnetje en droog !
Heb vanmorgen alle wintertruien gewassen (mijn wasmachine dan) en het grootste deel in de droogkast op "zachtjes" kunnen steken. Wat een zaligheid toch, zo'n ding ! Er liggen er nog een paar netjes plat te drogen op het logeerbed, een licht ijzertje op de rest gezet en het hang al netjes terug in de kast. Toch wel leuk, om dan weer andere kleren te zien dan de zomerse.
Hoe is het met je trui HvT , al goed gevorderd ?
Ik ben zo stijf als een plank, bij de kine oefeningen gehad om terug te kunnen hurken om bv. dingen van de vloer op te rapen. Voel spieren, die ik niet wist dat ik ze had
En heb mezelf op een nieuwe stofzuiger getrakteerd ( Poetske zal ook blij zijn) De oude was al zeker meer dan 15 jaar oud en begon af en toe tegen te stribbelen. Ze staat nu in de garage op pensioen, mag nog eens van stal als ik de auto van binnen moet stofzuigen.
Nu even doe-het-zelf-kapster spelen op de badkamer, gaat zonder moeite weer en dan ga ik lekker wat tv.dingen terugkijken op mijn gemakske.
Fijn W.E. voor jullie !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Heu, die pullover dat wordt weer een werk van lange adem...
Ik heb het werk al drie keer afgetrokken.
De boord is weer af.
Maar ik moet echt in the mood zijn wil ik nu aan de rest beginnen.
Het is met aandacht en eerbied te doen en daar moet goesting bij zijn.
Ik heb het werk al drie keer afgetrokken.
De boord is weer af.
Maar ik moet echt in the mood zijn wil ik nu aan de rest beginnen.
Het is met aandacht en eerbied te doen en daar moet goesting bij zijn.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond alle seizoentjes,
hier ook een dun zonnetje en
vandaag niet echt koud vond ik
de kou komt de volgende dagen
Helena, ja voor breien of ander handwerk
heb je geduld en goesting nodig
en geen pijn in de handen(artrose) zoals bij mij
Het komt wel goed met tijd en boterhammen
weet je nog
Granny M de was is hier voor morgen
dat doe ik altijd in de momenten van
voordelige elektra in 't weekend...
alle beetjes helpen
alles weer netjes in de kast kan
Voor allen een aangename avond en
een rustige nacht

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren lichte paniek omdat de oven niet meer werkte. Ventje ketterde en zei dat het ons toch nooit meeviel. hij heeft het echter kunnen oplossen. de stekker van de oven was losgekomen, maar die is een beetje "gesmolten" van de warmte van het spit. maar heb toch mijn lookstokbrood kunnen afbakken en we hebben hem ( de oven) bijna op de rand van het werkblad gezet. ventje heeft rondgekeken op diverse sites en wilde eerst 'n pyrolyse oven. heb hem gezegd dat dat veel electriciteit verbruikt omdat dat toch op een zeer hoge temperatuur moet gebeuren. hij heeft een model gevonden maar zal voor alle zekerheid eerst eens zelf in een winkel gaan kijken of alle knopkes er op en er aan zitten want nu moet ik een timer zetten want 5 min., 10 min, enz dat kent deze oven niet. 40 min. ja, maar dan is je stokbrood ( of iets anders verkoold)
wat nu nog te week ligt is een mat die ik onderaan een oven leg om resten op te vangen, bv als ik een broodje brie maak en de kaas druipt eraf. maar dat moet je dan elke keer weer gaan afwassen en in het huishouden van ons telt gemak. vooral ventjes. Toen hij gisteren naast me zat en ik zei dat ik de afwas van de chinees had gedaan, zei hij dat de vorige afwas ( toen ik voor denervatie in de kliniek was) erg groot was. tsja, laat het dan ook geen drie dagen staan en klaag dan niet dat je geen afwasmachine hebt, die je niet wilt omdat we toch met twee zijn.
De rest van het eten was geen probleem, dat kon in de microgolf. ontdekt dat de diabolique meer smaakte naar een blik tomatensoep met een snuifje cayennepeper. dan maar een lookadem.
de schaaltjes kan ik nog gebruiken. Vandaag camenbert in de oven, (kunnen eventueel onze toevlucht nemen tot de microgolf maar dan moeten we zien dat er geen nietjes in de verpakking zitten waar ik hem in klaar maak. eerst weer een stokbrood afbakken en dan lookteentjes pellen en de kaas pikeren. is zwaar dus voor deze middag. 's avonds dan een cracotje met wat smeerbeleg. denk van eens krabsalade te eten. zal ze wel moeten bijkruiden want er zit veel mayonaise in.
zou ze zelf kunnen maken maar een blikje krab kost al heel veel en ze gebruiken toch imitatiekrab.
Morgen ardeense steak met kroketjes als ventje er mee heeft van de beenhouwer want hij heeft niet altijd verse. voor maandag wilde ik dan ribbentjes in de oven, maar zal dat plan laten varen, seffens moet ik ze in een pan braden. dat gaat ook natuurlijk. gisteren kreeg ik telefoon van moeders chauffageman. die dacht verkeerdelijk dat mijn nummer ook het hare is. waar ze zat? want hij moest nog een afspraak met haar maken voor de chauffageketel. waarschijnlijk was ze boodschappen gaan doen of zat ze boven want ze doet de telefoon ook niet mee. hij ging tegen de middag bellen. niets meer gehoord, dus ik vermoed dat hij haar wel te pakken gehad heeft. zal eens tekst en uitleg vragen waar ze idd was en waarom dirk verkeerdelijk dacht dat het haar gsm nummer was. Weet natuurlijk weer niet hoe laat ze zal bellen. kan tegen 9 uur draaien zoals de laatste keer.
Dan is ventje zeker al terug met de kranten en de andere boodschappen.
Moeder een gsm aanpraten zal niet gaan want ze vergeet nu al haar mondmasker. in het begin dacht ze er aan van een te nemen. maar nu kost dat te veel. en ze zou met kaarten moeten werken en die gaat die halen? ze geraakt niet meer tot aan de kerk waar de winkel is. Misschien al het kleine carref.-tje open is dat ik dan kan hun mobiel net werk aanprijzen, geloof dat ze nog papa's oude gsm heeft maar dan zal ik er een vergrootglas bij kado moeten doen. dan is het niet zo ver om oplaadkaarten te gaan kopen.
Gimly stak vanmorgen zijn neusje buiten en kwam direct terug binnen. Vinny ging roef weg zijn en zag die bandiet terug. dan ging Vinny op het raamkozijn zitten zodat we hem zagen. Gimly kan/wil niet zo hoog springen. Dan pas zou Vinny ontbijt gewild hebben. nu moest er eerst een nieuwe teljoor aan te pas komen en een nieuw pakje zakjes want ventje had het laatste uitgehaald maar geen nieuwe gelegd. Sinds alles achtergelaten wordt alsof zo'n leeg pakje zwerfvuil is, liggen ze voortaan op zijn Pc van het werk. ( als hint) dan zie ik hem wel kijken naar mij. hij was het thuis ook niet gewoon dat er achter zijn achterwerk werd opgeruimd en nu.... maar ja.
Deze week gaan we zelf moeten poetsen. 't zal wel gaan, met veel pauze's. het regent toch nog heel de week en ventje zei dat ze binnenkort gaan klagen dat het nu te nat is.
ik hou alleen niet van de wind als ik naar buiten moet. regen, daar heb ik een regenhoedje voor en ben ik te nat dan kruip ik wel in de droogkast.
Vannacht dikkere sokken moeten aandoen. was erg koud en de vochtigheid op de slaapkamer is weer laag want dan heb ik kriebelhoest. Dokter heeft me al onderzocht en er was niets in mijn keel.
juist af en toe een 'puit'.
Ga geen Koffie meer drinken. ga mijn tablet van de pries halen en kijken wat er voor taken zijn.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Gisteren lichte paniek omdat de oven niet meer werkte. Ventje ketterde en zei dat het ons toch nooit meeviel. hij heeft het echter kunnen oplossen. de stekker van de oven was losgekomen, maar die is een beetje "gesmolten" van de warmte van het spit. maar heb toch mijn lookstokbrood kunnen afbakken en we hebben hem ( de oven) bijna op de rand van het werkblad gezet. ventje heeft rondgekeken op diverse sites en wilde eerst 'n pyrolyse oven. heb hem gezegd dat dat veel electriciteit verbruikt omdat dat toch op een zeer hoge temperatuur moet gebeuren. hij heeft een model gevonden maar zal voor alle zekerheid eerst eens zelf in een winkel gaan kijken of alle knopkes er op en er aan zitten want nu moet ik een timer zetten want 5 min., 10 min, enz dat kent deze oven niet. 40 min. ja, maar dan is je stokbrood ( of iets anders verkoold)
wat nu nog te week ligt is een mat die ik onderaan een oven leg om resten op te vangen, bv als ik een broodje brie maak en de kaas druipt eraf. maar dat moet je dan elke keer weer gaan afwassen en in het huishouden van ons telt gemak. vooral ventjes. Toen hij gisteren naast me zat en ik zei dat ik de afwas van de chinees had gedaan, zei hij dat de vorige afwas ( toen ik voor denervatie in de kliniek was) erg groot was. tsja, laat het dan ook geen drie dagen staan en klaag dan niet dat je geen afwasmachine hebt, die je niet wilt omdat we toch met twee zijn.
De rest van het eten was geen probleem, dat kon in de microgolf. ontdekt dat de diabolique meer smaakte naar een blik tomatensoep met een snuifje cayennepeper. dan maar een lookadem.
de schaaltjes kan ik nog gebruiken. Vandaag camenbert in de oven, (kunnen eventueel onze toevlucht nemen tot de microgolf maar dan moeten we zien dat er geen nietjes in de verpakking zitten waar ik hem in klaar maak. eerst weer een stokbrood afbakken en dan lookteentjes pellen en de kaas pikeren. is zwaar dus voor deze middag. 's avonds dan een cracotje met wat smeerbeleg. denk van eens krabsalade te eten. zal ze wel moeten bijkruiden want er zit veel mayonaise in.
zou ze zelf kunnen maken maar een blikje krab kost al heel veel en ze gebruiken toch imitatiekrab.
Morgen ardeense steak met kroketjes als ventje er mee heeft van de beenhouwer want hij heeft niet altijd verse. voor maandag wilde ik dan ribbentjes in de oven, maar zal dat plan laten varen, seffens moet ik ze in een pan braden. dat gaat ook natuurlijk. gisteren kreeg ik telefoon van moeders chauffageman. die dacht verkeerdelijk dat mijn nummer ook het hare is. waar ze zat? want hij moest nog een afspraak met haar maken voor de chauffageketel. waarschijnlijk was ze boodschappen gaan doen of zat ze boven want ze doet de telefoon ook niet mee. hij ging tegen de middag bellen. niets meer gehoord, dus ik vermoed dat hij haar wel te pakken gehad heeft. zal eens tekst en uitleg vragen waar ze idd was en waarom dirk verkeerdelijk dacht dat het haar gsm nummer was. Weet natuurlijk weer niet hoe laat ze zal bellen. kan tegen 9 uur draaien zoals de laatste keer.
Moeder een gsm aanpraten zal niet gaan want ze vergeet nu al haar mondmasker. in het begin dacht ze er aan van een te nemen. maar nu kost dat te veel. en ze zou met kaarten moeten werken en die gaat die halen? ze geraakt niet meer tot aan de kerk waar de winkel is. Misschien al het kleine carref.-tje open is dat ik dan kan hun mobiel net werk aanprijzen, geloof dat ze nog papa's oude gsm heeft maar dan zal ik er een vergrootglas bij kado moeten doen. dan is het niet zo ver om oplaadkaarten te gaan kopen.
Gimly stak vanmorgen zijn neusje buiten en kwam direct terug binnen. Vinny ging roef weg zijn en zag die bandiet terug. dan ging Vinny op het raamkozijn zitten zodat we hem zagen. Gimly kan/wil niet zo hoog springen. Dan pas zou Vinny ontbijt gewild hebben. nu moest er eerst een nieuwe teljoor aan te pas komen en een nieuw pakje zakjes want ventje had het laatste uitgehaald maar geen nieuwe gelegd. Sinds alles achtergelaten wordt alsof zo'n leeg pakje zwerfvuil is, liggen ze voortaan op zijn Pc van het werk. ( als hint) dan zie ik hem wel kijken naar mij. hij was het thuis ook niet gewoon dat er achter zijn achterwerk werd opgeruimd en nu.... maar ja.
Deze week gaan we zelf moeten poetsen. 't zal wel gaan, met veel pauze's. het regent toch nog heel de week en ventje zei dat ze binnenkort gaan klagen dat het nu te nat is.
ik hou alleen niet van de wind als ik naar buiten moet. regen, daar heb ik een regenhoedje voor en ben ik te nat dan kruip ik wel in de droogkast.
Vannacht dikkere sokken moeten aandoen. was erg koud en de vochtigheid op de slaapkamer is weer laag want dan heb ik kriebelhoest. Dokter heeft me al onderzocht en er was niets in mijn keel.
juist af en toe een 'puit'.
Ga geen Koffie meer drinken. ga mijn tablet van de pries halen en kijken wat er voor taken zijn.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Granny M, jij bent goed bezig geweest met de was van de wollen truien. Heb dat zelf een aantal weken geleden ook gedaan, echt alle truien die van mij en die van manlief. Ik doe die in de droogkast als ze bijna droog zijn op een speciaal wolwasprogramma dat maar 5 minuten duurt. Maar het is leuk te weten dat al jouw wollen spullen fris gewassen ( en gestreken) in de kast liggen, klaar om aan te doen.
En jouw berichtje was er weer één vol positiviteit, zoals we van jou gewoon zijn. Heerlijk om lezen.
Muddy Maddy, bijna alles of zelfs alles afgewassen. Leuk. En gaan jullie in de kosten vallen met de oven, ik hoop van niet. Dikke poot van Matice aan Gimly.
Oma-C, jij gaat vandaag de was doen en je hebt gelijk dat in het weekend te doen. Maar ik heb teveel was van ons beiden omdat allemaal in het weekend te doen. Echter mijn keukenhanddoeken die ik op 95°C doe en dat duurt dan 2 uur, die doe ik wel in het weekend en als ik aparte wasjes heb, ook die doe ik dan in het weekend.
HVT, heb zo het idee dat jij een heel moeilijk patroon hebt gekozen voor die mooie wollen trui. Maar het zal jouw wel lukken, handig als jij bent.
MJ, weet niet meer of jullie aan zee zitten of niet
Wilde eend, heb de stellige indruk dat jij het razend druk hebt. Loop jezelf wel niet voorbij hoor en pauzeer op tijd en stond. Maar nu kun je echt wel beginnen af te tellen naar de 16° oktober. Ben blij voor jou.
Mammyretro, ik hoop dat het een beetje beter gaat thuis. Heb daarvoor een kaarsje gebrand.
Anjelier, alles nog oké met jouw vader, want zijn afdeling is helaas ook getroffen. Ook daarvoor brand hier een ledkaarsje
Verwacht vandaag een pakje, een mooie sjaal die ik nodig had om een comfy outfit wat op te waarderen. Ik hou heel veel van sjaals en doe dat echt wel heel veel aan. Manlief had hem nog niet gezien, maar ik had op die bepaalde outfit die ik gisteren aanhad een oude rode sjaal en dat vond hij minder geslaagd. Hij zei dat ik daar een lichtbeige sjaal moest op dragen. Ik vertelde hem dat ik er zo eentje besteld had. Liet hem dan het kleinood op de site zien en hij vond dat ik goed gekozen had en dat die er mooier op ging staan.
Vorige week hebben ze door de regen, niets aan de voortuin kunnen doen, dat gaat vandaag dan gebeuren. Heb gisteren mijn garage bewust niet gedweild, want daar moeten ze constant door. Dweil de waskamer en de garage wel deze avond als ze ermee stoppen, is eigenlijk vlug gedaan en dan is alles weer proper.
Ga namiddag dan met de fiets naar de slager. Voor vanavond gaan we voor een keertje pizza bestellen. Heb daar 2 grote borden voor van Blond Amsterdam. Die zijn een pak groter dan onze gewone borden.
Zo, ik hoop van harte dat ik niemand vergeten ben, als dat zo is , dan was dan echt de bedoeling niet.
Ik wens jullie allemaal een prettige zaterdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een goede morgen aan alle seizoentjes
Een mooie blauwe lucht en een stralende zon
fijn is dat, jammer dat het niet zal blijven duren
Het is wel een stuk frisser dan de vorige dagen
ik ga toch proberen de was buiten te hangen
ik zie wel of het droogt of niet, de linnendroger
kan ook nog gebruikt worden, in geval van...
clive dank je voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
ik denk zo'n beetje als jij dus ga ik akkoord met wat je schrijft
Alle seizoentjes een fijn weekend, maak toch
maar het beste van de koudere dagen die komen
't is normaal in de herfst....
Groetjes allen en tot later de wasmachine roept
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede namiddag
ik heb een fietstochtje en een wandeling gemaakt vandaag
clive dank je wel,
zal verder de film kijken,ik heb het huis voor me alleen
man is naar broer, ,
ik heb een fietstochtje en een wandeling gemaakt vandaag
clive dank je wel,
zal verder de film kijken,ik heb het huis voor me alleen
man is naar broer, ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Strijk is helemaal gedaan.
Computer is geüpgraded.
En toen vergaf de auto mij mijn ontrouw niet meer.
Heel de tijd heeft hij trouw gestart, ook na lange tijd stilstaan.
Nu vindt hij het welletjes.
Hij zal denken:
Ze rijdt niet meer met mij
Ze wast mij niet meer.
Zie mij hier staan vol spinnenwebben en met mos op de rand van de ruiten....
Ik geef het op.
Computer is geüpgraded.
En toen vergaf de auto mij mijn ontrouw niet meer.
Heel de tijd heeft hij trouw gestart, ook na lange tijd stilstaan.
Nu vindt hij het welletjes.
Hij zal denken:
Ze rijdt niet meer met mij
Ze wast mij niet meer.
Zie mij hier staan vol spinnenwebben en met mos op de rand van de ruiten....
Ik geef het op.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Efkes data opzetten.....
Goede avond seizoentjes,
Zijn nog aan zee en morgenvoormiddag komen we huiswaarts
. Gisteren een fijne dag met zon, niet veel wind, dus een fixed wandeling gedaan, wel met rollator, tot aan het zwembad, daar wat gedronken, dan terug huiswaarts. Manlief heeft mogen kiezen, ofwel de rolstoel, ofwel de rollator. Hij koos rollator, dit wil dus zeggen dat hij er alles aan doet om de wandeling goed te laten verlopen. Heeft maar 1 x wat gerust op zijn stoeltje, in het opgaan, en we zijn 1 x op een bank gaan zitten, op de markt, we waren bijna thuis, maar hij was heel moe...... Hij heeft het toch maar gedaan !
.
Vandaag zijn we thuis gebleven en heb ik veel kunnen snijden en knippen ! Super !
Heb ook vraagje gekregen van nichtje of ik zin had in een namiddagje Actionwinkel-bezoek, natuurlijk zeg ik geen neen, dus dinsdag om 13 u word ik afgehaald. Hopelijk hebben ze wat waar ik wat mee kan doen, daarna ergens een koffietje en dan naar huis ! Manlief zal wel een 'schoonheidsslaapje' doen !
Zo, nu ga ik wat bijlezen, dan data af, moet er nog een tijdje mee doen, eer ik ander krijg.....
Dames, stel het allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
!
Goede avond seizoentjes,
Zijn nog aan zee en morgenvoormiddag komen we huiswaarts
Vandaag zijn we thuis gebleven en heb ik veel kunnen snijden en knippen ! Super !
Heb ook vraagje gekregen van nichtje of ik zin had in een namiddagje Actionwinkel-bezoek, natuurlijk zeg ik geen neen, dus dinsdag om 13 u word ik afgehaald. Hopelijk hebben ze wat waar ik wat mee kan doen, daarna ergens een koffietje en dan naar huis ! Manlief zal wel een 'schoonheidsslaapje' doen !
Zo, nu ga ik wat bijlezen, dan data af, moet er nog een tijdje mee doen, eer ik ander krijg.....
Dames, stel het allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
goede avond,
het valt hier nu met bakken uit de hemel,
krijg plots de klop van de hamer,we hebben warm gegeten,
papie was naar mijn broer gegaan, en kon ik lekker zelf eens zappen en tv kijken,
wat ik wilde,
slaap wel voor straks bisous
het valt hier nu met bakken uit de hemel,
krijg plots de klop van de hamer,we hebben warm gegeten,
papie was naar mijn broer gegaan, en kon ik lekker zelf eens zappen en tv kijken,
wat ik wilde,
slaap wel voor straks bisous
-
om van trouwkleed te praten,heb ik demijne ook nog,en kan er nog in,
woog toen ietsje meer dan nu
woog toen ietsje meer dan nu
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Mammy retro : ik heb mijn trouwkleed nu nog proberen te passen
Ondanks dat ik nu 8 kg vermagerd ben van de stress, kreeg ik het toch nog niet dicht
Ik had toen maatje 34 denk ik ....
Anjelierken : ik weet dat ook nog dat een tante indertijd de tule van haar trouwkleed gebruikte voor de doopboontjes
HVT : Oei, je auto gaat in staking .. dat is minder leuk .....
veel succes met het breiwerk .. Mijn moeder heeft ook jaren lang voor breiwinkels gewerkt . Eerst met de hand en daarna met verschillende breimachines . Ze maakte prachtige pulls / Vesten / kleedjes etc en kon alles maken wat je maar vroeg . Sommige stuks die moeilijk waren en waar ze heel veel werk aan heeft besteed , bewaar ik toch nog eventjes ... Nostalgie hé ...
Clive , Oma C , MJ , Bobijntje , Oma senga , Wingerd , MM en wie ik nog vergeet . Ik stuur nog in PB of PM met mijn nieuwe adres voor wie dat graag wil hebben ... geef maar een seintje aub
Ik werk nu letterlijk dag én nacht .... als ik toch wakker lig , kan ik beter doorwerken ....
Donderdag krijg ik de sleutels van het nieuwe huurhuis .... en dan maar hopen dat er toch een paar komen helpen met dozen te verhuizen ... want meestal beloven ze wel dat ze komen ... maar als het eenmaal zo ver is .............
Dank aan iedereen voor de steun ..... en verder een goede nacht zonder pijn en ongemakken ...
Mammy retro : ik heb mijn trouwkleed nu nog proberen te passen
Anjelierken : ik weet dat ook nog dat een tante indertijd de tule van haar trouwkleed gebruikte voor de doopboontjes
HVT : Oei, je auto gaat in staking .. dat is minder leuk .....
veel succes met het breiwerk .. Mijn moeder heeft ook jaren lang voor breiwinkels gewerkt . Eerst met de hand en daarna met verschillende breimachines . Ze maakte prachtige pulls / Vesten / kleedjes etc en kon alles maken wat je maar vroeg . Sommige stuks die moeilijk waren en waar ze heel veel werk aan heeft besteed , bewaar ik toch nog eventjes ... Nostalgie hé ...
Clive , Oma C , MJ , Bobijntje , Oma senga , Wingerd , MM en wie ik nog vergeet . Ik stuur nog in PB of PM met mijn nieuwe adres voor wie dat graag wil hebben ... geef maar een seintje aub
Ik werk nu letterlijk dag én nacht .... als ik toch wakker lig , kan ik beter doorwerken ....
Donderdag krijg ik de sleutels van het nieuwe huurhuis .... en dan maar hopen dat er toch een paar komen helpen met dozen te verhuizen ... want meestal beloven ze wel dat ze komen ... maar als het eenmaal zo ver is .............
Dank aan iedereen voor de steun ..... en verder een goede nacht zonder pijn en ongemakken ...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ukjes zijn gepasseerd, was een leuke dag maar vermoeiend.Ukkepuk was met de klas naar het bos geweest en had vanalles verzamelt, nu wilde hij terug naar het bos.Maar we hebben in de tuin eens rondgewandeld en ook veel verzamelt zodat we niet naar het bos hoefden.Ukkemeisje begint goed nederlands te praten, elke week zegt ze meer en meer.
MM: ik heb een pyrolyse oven , en ben daar heel content van.Eenmaal per jaar , meestal in de winter, zet ik de pyrolyse aan voor een volledige reiniging.Mijn oven ziet er daarna als nieuw uit.Zo proper kun je hem zelf niet kuisen.
Wilde eend 2: het begint te korten, hopelijk krijg je voldoende hulp om te verhuizen, dat ze van hun woord zijn.
Heb update gekregen van wzc van vader , elke week wordt er getest .Deze week zijn er 15 personen meer besmet dan vorige week.Ik schrik daarvan.Ze doen daar alles om het virus te stoppen, en toch komen er elke week meer besmettingen bij.Nu is er ook 1 besmetting op vaders afdeling.Het komt dichterbij.Ben er niet gerust in.
Dames, tot morgen allemaal.
Ukjes zijn gepasseerd, was een leuke dag maar vermoeiend.Ukkepuk was met de klas naar het bos geweest en had vanalles verzamelt, nu wilde hij terug naar het bos.Maar we hebben in de tuin eens rondgewandeld en ook veel verzamelt zodat we niet naar het bos hoefden.Ukkemeisje begint goed nederlands te praten, elke week zegt ze meer en meer.
MM: ik heb een pyrolyse oven , en ben daar heel content van.Eenmaal per jaar , meestal in de winter, zet ik de pyrolyse aan voor een volledige reiniging.Mijn oven ziet er daarna als nieuw uit.Zo proper kun je hem zelf niet kuisen.
Wilde eend 2: het begint te korten, hopelijk krijg je voldoende hulp om te verhuizen, dat ze van hun woord zijn.
Heb update gekregen van wzc van vader , elke week wordt er getest .Deze week zijn er 15 personen meer besmet dan vorige week.Ik schrik daarvan.Ze doen daar alles om het virus te stoppen, en toch komen er elke week meer besmettingen bij.Nu is er ook 1 besmetting op vaders afdeling.Het komt dichterbij.Ben er niet gerust in.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Wij hebben hier een stroompanne gehad van de straatlichten. vanaf ze aan moesten tot even voor middernacht. dacht al weer een panne te moeten melden, en dan duurt het nog 14 dagen voor ze komen repareren. ik dacht al dat de electriciteit omgelegd was voor de oktoberfoor. Daar hebben ze op het ostends nieuws nogal over gemelkt. maar die mensen moeten ook sluiten op het moment van de cafè's en dat is 23 u. Er waren er die zeiden dat er hier een heel deel azijnpissers wonen, die die mensen hun broodwinning nog eens willen afnemen en dat de burgervader voor de centen gekozen had. Aan klagers geen nood de laatste tijd.
ik werd gisteren onwel. heb boven de wc pot gehangen. geen idee wat me slecht bevallen is.
en vanmorgen werd ik wakker met een stevige hoofdpijn. heb toen 2 pijn stillers genomen en wat gerust tot het over ging. Ventje had weer last van zijn buik. dat laatste kan van zijn 2 duvels komen.
vandaag ardeens gebraad in sneetjes en ik ga er op toe zien dat de juiste grillpan gebruikt wordt of ik moet weer schrobben. met verse kroketjes. ga straks eens kijken of ik nog currysaus heb, anders is het zoeken naar een pakje witte saus en dan madrascurrypoeder gebruiken. Of koude saus maken op basis van mayonaise.
heb gisteren terwijl ventje naar de rookie keek wat kaartjes gemaakt voor verjaardagen die komen.
zal nog 1 of 2 extra maken want je weet maar nooit.
Maandag trouwt de dochter van vriendin 2 met haar vriendin. Moeder vroeg aan vriendin 1 of ze een kaartje ging bussen en die zei: ik heb het van horen zeggen dus neen. Die is nog altijd gestoord dat vriendin 2 de traditie met de verjaardagen wilde afschaffen. Toen kwam Covid en hebben ze toch hun traditie van een stuk taart verder gezet met 1, 5 meter uit elkaar en op 't terras enkele maanden later. ben nu benieuwd wat moeder met de "feestdagen" gaat doen. toch naar vriendin 2 gaan of naar ons? heb het haar nog niet gevraagd.
de chauffageman heeft dan om 2 uur gebeld en gezegd dat Ik gezegd had dat moeder nooit in haar kot was. jaja. En kiekens hebben tanden.
HVT: batterij van uw wagentje plat? wij hebben met de eerste originele batterij ongeveer 9, 5 jaar gereden. die vent van Touring kon het bijna niet geloven.
Wilde eend, nu nadert het natuurlijk.
Anjelier: ik zou er ook niet gerust in zijn als er besmettingen zijn op de afdeling van uw vader.
Clive: heb ik haar gisteren gelezen of juist niet?
Mammyretro; zelf zappen is ook eens plezant vind ik.
normaal heb ik hier alle afstandsbedieningen naast mij liggen. papa bewaakte die ook altijd. en ik zit het dichtst bij de tv om goed te richten.
MJ: heb jij zon gehad? wij hier niet. om stipt 10 uur drash national en daarna per momenten. ventje was juist thuis van boodschappen.
Zo, ik ga mijn laatste mijn taak doen. de rest heeft weer geen zin om mee te doen. maakt mij niet uit maar dan hebben we geen hoefijzers dus ook geen prijzen. en als je ze probeert te engageren haken ze af. Dan mijn sims en er is een nieuwe criminal case uitgekomen. Die moet ik verder onderzoeken.
Tegen dan is het tijd om pillen te nemen en ontbijt.
Als ik op Fb verzeilt geraak zal het dan ver aperitieftijd zijn eer ik er af kan. want er is altijd wel wat te lezen. gisteren heeft ventje een paar intressante docu's gekeken. liever dat dan zijn oorlogsfilms.
Gimly is zijn ochtenddutje gaan doen in zijn zetel. vanmorgen lag hij aan de voordeur. heb hem een nieuw bord gegeven en een half zakje en hij heeft dan korrels gegeten ipv te zagen om het tweede deel van zijn zakje.
Ik ga nog een tweede kopje koffie maken en dan beginnen. ( er is geen afwas)
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Wij hebben hier een stroompanne gehad van de straatlichten. vanaf ze aan moesten tot even voor middernacht. dacht al weer een panne te moeten melden, en dan duurt het nog 14 dagen voor ze komen repareren. ik dacht al dat de electriciteit omgelegd was voor de oktoberfoor. Daar hebben ze op het ostends nieuws nogal over gemelkt. maar die mensen moeten ook sluiten op het moment van de cafè's en dat is 23 u. Er waren er die zeiden dat er hier een heel deel azijnpissers wonen, die die mensen hun broodwinning nog eens willen afnemen en dat de burgervader voor de centen gekozen had. Aan klagers geen nood de laatste tijd.
ik werd gisteren onwel. heb boven de wc pot gehangen. geen idee wat me slecht bevallen is.
en vanmorgen werd ik wakker met een stevige hoofdpijn. heb toen 2 pijn stillers genomen en wat gerust tot het over ging. Ventje had weer last van zijn buik. dat laatste kan van zijn 2 duvels komen.
vandaag ardeens gebraad in sneetjes en ik ga er op toe zien dat de juiste grillpan gebruikt wordt of ik moet weer schrobben. met verse kroketjes. ga straks eens kijken of ik nog currysaus heb, anders is het zoeken naar een pakje witte saus en dan madrascurrypoeder gebruiken. Of koude saus maken op basis van mayonaise.
heb gisteren terwijl ventje naar de rookie keek wat kaartjes gemaakt voor verjaardagen die komen.
zal nog 1 of 2 extra maken want je weet maar nooit.
Maandag trouwt de dochter van vriendin 2 met haar vriendin. Moeder vroeg aan vriendin 1 of ze een kaartje ging bussen en die zei: ik heb het van horen zeggen dus neen. Die is nog altijd gestoord dat vriendin 2 de traditie met de verjaardagen wilde afschaffen. Toen kwam Covid en hebben ze toch hun traditie van een stuk taart verder gezet met 1, 5 meter uit elkaar en op 't terras enkele maanden later. ben nu benieuwd wat moeder met de "feestdagen" gaat doen. toch naar vriendin 2 gaan of naar ons? heb het haar nog niet gevraagd.
de chauffageman heeft dan om 2 uur gebeld en gezegd dat Ik gezegd had dat moeder nooit in haar kot was. jaja. En kiekens hebben tanden.
HVT: batterij van uw wagentje plat? wij hebben met de eerste originele batterij ongeveer 9, 5 jaar gereden. die vent van Touring kon het bijna niet geloven.
Wilde eend, nu nadert het natuurlijk.
Anjelier: ik zou er ook niet gerust in zijn als er besmettingen zijn op de afdeling van uw vader.
Clive: heb ik haar gisteren gelezen of juist niet?
Mammyretro; zelf zappen is ook eens plezant vind ik.
MJ: heb jij zon gehad? wij hier niet. om stipt 10 uur drash national en daarna per momenten. ventje was juist thuis van boodschappen.
Zo, ik ga mijn laatste mijn taak doen. de rest heeft weer geen zin om mee te doen. maakt mij niet uit maar dan hebben we geen hoefijzers dus ook geen prijzen. en als je ze probeert te engageren haken ze af. Dan mijn sims en er is een nieuwe criminal case uitgekomen. Die moet ik verder onderzoeken.
Tegen dan is het tijd om pillen te nemen en ontbijt.
Als ik op Fb verzeilt geraak zal het dan ver aperitieftijd zijn eer ik er af kan. want er is altijd wel wat te lezen. gisteren heeft ventje een paar intressante docu's gekeken. liever dat dan zijn oorlogsfilms.
Gimly is zijn ochtenddutje gaan doen in zijn zetel. vanmorgen lag hij aan de voordeur. heb hem een nieuw bord gegeven en een half zakje en hij heeft dan korrels gegeten ipv te zagen om het tweede deel van zijn zakje.
Ik ga nog een tweede kopje koffie maken en dan beginnen. ( er is geen afwas)
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, vandaag Gent - Wevelgem. En het is het ideale weer om gezellig TV te kijken. Ik wens jou veel kijkgenot.
Wilde eend, je bent nog druk bezig, nog 4 nachtjes slapen. Ik heb jouw nieuw adres al waarvoor dank. Het staat al in mijn adressenboek.
Anjelier, heb wel de indruk dat de Ukjes wel echt braaf zijn. En Ukkemeisje kan al veel meer zeggen en dat kan enkel nog verbeteren. Het is zo te horen een flinke meid. En ja, ik kan geloven dat je je ongerust maakt over jouw vader. Ledkaarsje brandt voor hem.
Mammyretro, fijn dat je gisteren het huis even voor jou alleen had. En dat je lekker kon doen wat je wou doen.
Moest het bij jullie droog blijven, dan zit er voor jou misschien een wandeling in.
MJ, wees voorzichtig op de baan als jullie terugkomen. En jouw manlief doet het erg goed, zeer zeker als je weet waar hij vandaan komt. Zeg maar tegen hem dat ik echt wel veel respect voor hem heb.
HVT, tuut staakt zoals het openbaar vervoer dat vaak doet. Hij zal misnoegd zijn omdat je hem weinig gebruikt
Muddy Maddy, hopelijk heb je een fijne zaterdag achter de rug en een gezellige zondag voor de boeg.
Granny M, hopelijk heb je niet teveel last van het vochtige weer. En zit er vandaag weer een zalig badje in ? Het is jou van harte gegund.
Gisteren zijn ze dan in de voortuin bezig geweest. Hij is nog niet af zulle, maar nu zie je al hoe het gaat worden. In ieder geval, hij is zo gemaakt dat niemand er nog kan doorlopen, want wij hebben een hoekhuis en ze liepen constant door de voortuin om geen omweg te maken en dat was ik echt wel meer dan beu.
Manlief en de grondwerker zijn maar 1 keer moeten stoppen omwille van een hevige regenbui, maar konden nadien doorwerken.
Toen ze stopten rond 17.00H zag mijn waskamer, garage er nimmer uit, maar ook mijn hal had eraan moeten geloven, want daar ligt het gastentoilet . En toen ben ik gestart, eerst gewoon alle zand weggeborsteld, het WC matje gewassen en dan vervolgens de WC, hal, waskamer en garage grondig gedweild.
Dan ben ik onder de douche gegaan na manlief en heb me ondanks het nog vroeg was, me klaar gemaakt voor de nacht. Manlief heeft dan de pizza's besteld en ik had tafel gedekt met de grote borden van
Blond Amsterdam, het was een kleurrijke tafel. Manlief is dan de pizza's gaan halen , natuurlijk kreeg ik de mijne niet op. Tafel opgeruimd en de 2 borden met de hand afgewassen, want die zijn haast te groot voor in de vaatwasser en je kunt nu moeilijk vaat laten staan op het aanrecht .
Nog wat TV gekeken tot het tijd was om Matice slapen te leggen, de living opgeruimd en zijn speelgoed terug in zijn boxen en dan zijn we zelf gaan slapen.
En nu vandaag enkel licht HH voordat we naar de hondenschool moeten. En als we daarvan terugkomen , lekker onder de warme douche en ons omkleden in een comfortabele outfit. En dan maken we er een rustige zondagnamiddag van Denk dat ik ga kleuren voor volwassenen, daar word ik rustig van.
Zo, ik wens iedereen een gezellige zondag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel mag niet ontbreken.