Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

05 jun 2021, 08:57

Goede morgen en een fijn weekend voor jullie allemaal !

Toen ik gisteren die overstromingen zag dacht ik aan jullie. Hopelijk is niemand van jullie ermee geconfronteerd geworden. Dat was toch wel heel erg, die beelden .... Aan de kust heeft het wel fel geregend, met een donderslag erbij, maar in de loop van de namiddag en avond werd het weer kalm. 't Was zelfs aangenaam wandelweer, en met de paraplu erbij kan een buitje geen kwaad.

Ivette, ik zal vanavond eens kijken op ARD. Vroeger keek ik meer naar de Duitse zenders, vooral om mijn Duits bij te schaven, toen ik dat nog nodig had voor mijn werk; maar dat is zo verminderd sinds ik op pensioen ben, bedankt om me aan te moedigen mijn oude gewoontes weer op te nemen. Door G keek ik ook meer naar Franse zenders, zoals Arte en zo.... gisteren heb ik naar Canvas gekeken naar de film, "Chocolat", lang geleden dat ik die gezien had, zo mooi en ja nog steeds actueel, al speelt hij zich af in Parijs rond 1900...

Vandaag is het een speciale dag, 5 juni, de verjaardag van mijn oudste dochter, ze wordt 50jaar, de dag van haar geboorte herinner ik me nog als de dag van gisteren, na 2 dagen in de materniteit (ja Vera Maria dat was nog "AveMaria" in het Peperstraatje in Tielt, jij kent ook nog wel die tijd hé.. Dokter Boone was mijn arts, is mijn eerste kindje geboren. Als ik haar het eerst zag was alle pijn direct vergeten, ik was zo blij met haar, mijn kleine "Sylvia".
Drie jaar later kreeg ze een zusje Nathalie, en nog zes jaar later werd Ilse geboren. Drie zussen, die het goed met elkaar kunnen vinden, en die ook alle drie mama zijn.
De tijd gaat zo snel....dus proberen genieten van elke dag is zeker een mooie slagzin !

Ritavdm, jullie doen dat zeker, zoveel mooie wandelingen en fietstochten, en dan kunnen wij van de mooie foto's meegenieten. Dank daarvoor !

Mémérietje, voor jou ook het allerbeste, met de versoepelingen die eraan komen zal je ook wel meer je kinderen en kleinkinderen zien.

Voor alle maatjes, een heel mooi weekend, vandaag een beetje frisser, maar met een jasje is dat zo opgelost !
omadina
Corry, voor jullie ook een heel goede morgen, hopelijk alles ok met jou en met Staf
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

05 jun 2021, 09:46

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

05 jun 2021, 11:28

Goede morgen allemaal!
Het is hier aan het miezeren en het is frisjes buiten!
Ben al naar de kapper geweest, de haartjes zijn weer helemaal kort, in het naar huis rijden moest ik langs de terrassen passeren en toch zat er volk brrr...mij niet gezien vandaag hoor op een terras, zal beter zijn als we vanaf 9 juni weer binnen mogen!
Omadina Proficiat met je jarige dochter!
Heb een foto bij van gisteren, Elise is de ganse week met de fiets naar school geweest kwestie van oefening want ze gaan met haar klas volgende week op fietsuitstap! En dus is mijn wederhelft ook nog eens met haar gaan fietsen...
Afbeelding
En nu ga ik een taske soep drinken, is er het weer voor!
Nog een fijn weekend daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

05 jun 2021, 13:08

Goeie middag

Menslief wat was me dat gisteren ???
Hemelsluizen doorgebroken ?
't is echt alles of niets hé hier met dat weer.
We zullen er toch maar het beste van maken zeker en toch proberen buiten te komen vandaag, wat gisteren dus niet was :x

Oma-Dina, Proficiat met je 50-jarige dochter. Heb jij ook moeite om dat te geloven ? Bij mij lijkt dat allemaal nog zo dichtbij.

Ook bij Veve, 't lijkt nog gisteren dat ze de geboorte van Elise aankondigde en nu rijdt die al met opa met de fiets naar school .

Menu : gehaktballetjes met kriekjes en aardappel en straks een stukje vers gebakken appeltaart.
Oud maar niet Out

Ivette

05 jun 2021, 14:30

Omadina van harte proficiat met de nieuwe voordeur van uw oudste dochter!
Vera-maria dit is een heel mooie foto om te koesteren van een kleine, gelukkige familie.
't Is waar Rietjes het is hier heel wisselvallig weer.
Vanmorgen moest ik in de regen brood halen en er wachtte een lange rij voor de bakkerij.
Ik had op de markt goeie zoete tomaten gekocht, maar zelfs die schijfjes kan ik niet eten, moet die eerst pletten met een vork, allez ik word er triestig van.
Volgende week woensdag is het "klein" Okra bestuur om te gaan eten door de vrouw van de voorzitter: ze is terminaal, kanker en wil ons een laatste keer ontvangen.
Voor mij ambetant, ik kan moeilijk dat voorlopig gebitje uitleggen, thuis alleen gaat dat en dan is praktisch alles gemalen. Ik zal toch eens vooraf moeten bellen, als ze bvb barbecue plannen kan ik moeilijk verlangen dat ze het vlees voor mij malen!
Nog een prettig weekend!
Ivette

Ritavdm

05 jun 2021, 20:35

Bij mij was het vandaag fietsen, zo'n dikke 40 km maar zonder fotostops.
Morgen terug wandelen in de voormiddag en namiddag zal koers kijken zijn, in eigen dorp.
image.png
image.png (271.62 KiB) 415 keer bekeken
Oud maar niet Out

corry

06 jun 2021, 08:05

Goedemorgen

Afbeelding

5 jaar geleden samen met ons oudste achterkleinkind, nu 13 jarige tiener, heeft te kennen gegeven volgend schooljaar op internaat te gaan.

De mist is verdwenen de zon is er, zal tuindag worden.

Volgende week een week om zo snel mogelijk achter ons te laten. Vertel er wel over als alles voorbij is.
Geen zorgen maken we redden het wel.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

06 jun 2021, 09:32

goeie zonnige morgen allemaal
C-oma proficiat voor je dochter

Afbeelding

Oma-C

06 jun 2021, 09:42

Goede morgen alle uiltjes, een zonnige zondag
geniet ervan,

meme-rietjes, ik denk dat je omadina bedoelt
haar dochter was jarig, mijn dochter voorlopig nog niet :lol:
niet erg hoor, je kan niet alles onthouden
ik heb ook zo'n momenten :oops:

Corry, mooie foto en kleintjes worden groot en krijgen keuzes

Alle uiltjes een fijne dag, mijn machien roept, de was kan buiten
sterkte wie het nodig heeft en allen een knuffeltje... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ivette

06 jun 2021, 09:54

Afbeelding
Ik vond de show van Florian Silbereisen op ARD gisterenavond prachtig. Het begon wat traag met veel korte terugblikken en gebabbel maar toen werd het een blij weerzien met al die oude fragmenten. Christofs meest emotionele moment toen hij op de scene zijn vriend ten huwelijk vroeg (hij zei wel dat het nu uit is met Ritchie)en de emotie op Florians gezicht toen zijn ex Helene Fischer als verrassingsact optrad was pakkend. De show was wel nog niet life maar veelbelovend, er mogen er nog zo volgen, van u ook?
Ivette

meme-rietje

06 jun 2021, 11:05

Oma-C schreef:
06 jun 2021, 09:42
meme-rietjes, ik denk dat je omadina bedoelt
haar dochter was jarig, mijn dochter voorlopig nog niet :lol:
niet erg hoor, je kan niet alles onthouden
ik heb ook zo'n momenten :oops:
oei dat was een misse die niet juiste was :lol:
inderdaad omadina proficiat aan jou dochter :wink:

Ritavdm

06 jun 2021, 13:40

Goeie middag

Zondagmorgen, vaste afspraak met buurtje om te wandelen.
Een stukje met de auto tot in ons mooie Heuvelland, wandelschoenen aan en weg zijn wij !
Vandaag stond er een wandeling van dikke 8 km op het programma maar wat voor km, 'k denk dat er geen één km plat bij was; zoiets telt bijna dubbel denk ik.
Wel heel mooi en we waren blijkbaar niet de enigen die er zo over dachten, flink wat volk op baan, wandelaars en fietsers.

Steentje dat ik verleden week meegenomen had op mijn wandeling Den Dotter (ErpeMere) heb ik vandaag gedropt bij de H. Godelieve. Toen we er twee uur later terug voorbijkwamen was het al weg. Waarheen ???

Afbeelding

Daar gaan we ...

Afbeelding

Afbeelding

Puur Natuur ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toch :roll:

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er bijna... maar nog niet helemaal :wink:

Afbeelding

Hier groeit de wijn

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

06 jun 2021, 20:10

EN dan ga je na de Siesta ff naar het centrum om de koerssfeer op te snuiven en kom je drie uur later thuis zonder één renster gezien te hebben maar wel flink gesocialized en enkele wijntjes gedronken.
Oud maar niet Out

meme-rietje

07 jun 2021, 08:55

goeie morgen iedereen
deze middag uit eten
morgen eens een fotoke plaatsen
dat moet ook gebeuren Rietjes

Afbeelding

Ritavdm

07 jun 2021, 20:49

60 fietskm in de kuiten onder een stralende zon, in leuk gezelschap met een terrasje op het einde....
meer moet dat niet zijn 😎
Oud maar niet Out