In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

12 okt 2021, 09:48

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een grijze morgen en nog geen zon te zien :roll:

Anjelierken een fijne huwelijksverjaardag en
nog vele jaren samen hoop ik :wink:

Afbeelding

clive succes bij de kinesist en verder een aangename dag.

M-M een plannetje opstellen en elke dag een beetje doen
met jullie 2tjes moet dat gaan om rond te komen en
alle werkjes te doen, :oops: :roll:

dag wilde eend, alles oké bij jou.? gaat het goed
in de nieuwe woning :roll:

Ik wens ook iedereen een fijne dag en hopelijk
weinig of geen pijn :oops: :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

12 okt 2021, 09:48

Anjelierke, een fijne huwelijksverjaardag gewenst. 😊😉
Ik ga gauw voortdoen, het is toch wat stressen hier.......
Iedereen een fijne dag gewenst......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

12 okt 2021, 11:33

Hallo iedereen,

Bedankt voor de mooie wensen, straks gaan we uiteten. Hier vlakbij is een goed restaurant , waar we al vaker geweest zijn . Je moet iets langer wachten op je eten, maar alles wordt vers bereidt. De laatste jaren gaan we steeds eten op onze huwelijksverjaardag, vroeger toen de kinderen nog thuis waren deden we dit niet.

MM: in de bouillon kun je ook vermicelli doen . Maizena express zou ik niet gebruiken , is meer voor sauzen.

HVT: in de oven kan ook , ik zou de temperatuur niet hoger nemen dan 180°. En eventueel afdekken met aluminiumfolie als het te bruin zou worden.

Ga me zo dadelijk klaarmaken, alles ligt al klaar boven , ook voor manlief. Met Spaanse woef in de buurt, moet je niet te vroeg je mooiste kleren aan doen, er zou vlug een "handtekening" van hem opstaan :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

12 okt 2021, 14:18

Anjelier, laat het jullie smaken en doe er nog vele gezonde jaartjes bij met jullie tweetjes.

Gevaarlijk: denken ik ga die schuif eventjes op orde leggen, nu ik toch het linnen moet wegleggen.
En toen waren we vertrokken en zijn de drie schuiven en het kastje afgewassen en op orde gelegd.
Bedoeling was heelwat weg te gooien, maar bijna alles kon nog ooit eens nodig zijn.. :roll: .
In plaats van te strijken ga ik dan maar het andere kastje onder handen nemen...
Dan heeft alles in het slaapgedeelte zijn hebbing gehad op die kamer.
Het dressinggedeelte daar moet ik echt eens voor in the mood zijn.
Dat is heel wat meer werk en vooral, een laddertje nodig...

Het is hier deftig aan het regenen.

mammyretro

12 okt 2021, 19:07

goede avond ,de regen is hier aan gekomen, hoop dat het morgen niet regend
voor de wandeling ;
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

13 okt 2021, 07:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, fijn jou nog eens te lezen en ik hoop van harte dat je droog blijft tijdens de wandeling.

Anjelier, hopelijk een reuzenfijne dag gehad gisteren. En wat een kenbaar verhaal, de mooie klaar gelegde outfit nog niet aandoen in het gezelschap van onze viervoeters :D :D :D . Weet je wat ik soms doe ? Zoals nu de komende 6 november, dan moet ik mijn kleedje wel aandoen voordat ik naar de kapper ga om mijn haren te laten opsteken, (gelukkig gebeurt dat vrij laat) want mijn kleedje heeft geen rits. Wel, wat ik dan doe als ik daarvan thuis kom, dan doe ik een lange badmantel over mijn kleedje. Dan kan Matice nimmer mijn kleedje toevallig zwart maken. En terwijl ik de badmantel aan heb, doe ik dan ook mijn make-up. Misschien een goed idee :oops: .

Gisteren nog foto's besteld. Had 1 fotoalbum besteld bij B*L.C*M, dat is wel een mooie. Maar heb er vorige week nog eentje bijgekocht voor een 10° van de prijs in de ACT*ON. De foto's die ik nu heb laten afdrukken, zijn heel verscheiden, er zit geen thema in. Er zijn er natuurlijk bij van Matice, maar ook heel andere van onze uitstappen naar Texel, mooi gedekte tafels, versiering in huis zoals nu bij Halloween en heel veel bloemenfoto's. Echt een allegaartje dus. Maar anders heb ik er niets aan. De mooie fotoalbum van Matice is af. Van puppy tot nu.

Vandaag gaat manlief in Brussel werken, dat is goed, dan kan ik wat doorwerken, moet pas morgen terug naar de kine.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes en het is hoog tijd om te douchen en dan aan de slag te gaan.

Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Bekske

13 okt 2021, 08:40

Afbeelding

Afbeelding

clive

13 okt 2021, 08:59

Even nog iets raars melden. Manlief wou vertrekken naar Brussel, stapt in zijn auto en de volledige inhoud van zijn handschoenenkastje ligt op de passagierszetel. Hij vraagt aan mij of ik iets gezocht had , maar dat is ook niet het geval. Er is ook niets gestolen en er zijn geen braaksporen. Mijn zonnebril van een gegeerd merk ligt er ook nog in. Er is echt niets weg. Zou Matice dan ' s avonds toch op stap gaan met de auto :D :D :D ?

Enfin , het is dus totaal geen drama, het doet enkel raar aan dat er iemand in de auto is geweest.

Liefs en knuffel.

Oma-C

13 okt 2021, 09:30

Afbeelding

Goede woensdagmorgen aan alle seizoentjes :wink:
zo'n donker weer, ik ga niet naar de markt want ik denk dat er
een ferme regenbui klaar zit, en ik ga me niet nat laten regenen :roll:
Ik heb nog genoeg in voorraad van het weekend bezoek....
en ik heb niet zoveel nodig :?

clive wat een vreemd verhaal van dat handschoenkastje...
ik zou het niet vertrouwen :roll:

mammyretro, hopelijk blijft je wandeling droog :oops: :roll:

Anjelierken, ik hoop dat jullie etentje goed was en gezellig :wink:

Helena, weer mooie werkjes gedaan, soms weet je niet waar
je aan begint......het kan maar gedaan zijn, sterkte met het opruimen :lol:

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag, maak er het beste van
't zal geen "buitendag" worden vrees ik :oops: :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

13 okt 2021, 09:49

Goede morgen seizoentjes,

Hier huisarrest voor volwasenen. ze komen met mijn wulken en mijn silicone wafelvorm leveren.
gisteren had een postbode de post van iedereen verkeerd gestoken. ik had die van buurman, buurman V had die van mij: een terug gestuurd kaartje voor neef. ik met mijn discalculie. :? neef zei dat ze dat normaal uitzoeken. zal het straks terug zenden met de juiste postcode. en de enveloppe erbij met "bewijsstuk 1" we mogen op 27 november naar hen toe. heb gezegd geen taart te voorzien.
schoonmoeder mag zaterdag voor proef naar huis. die moet dan zondag terug. ik ken er een paar die niet al te content zijn dat ze weer bij zinnen is. want ze mag dan weer haar verstand terug hebben, luisteren naar een ander dan JP heeft ze nog nooit gedaan. ik vraag me af of Nonkel Jean al terug opgedoken is. die konden ze niet bereiken toen zijn zus in de kliniek lag.
Anjelier: het is voor een heldere soep in te dikken. vermicelli kan ik dus niet gebruiken. Proficiat trouwens met je huwelijksverjaardag gisteren. Hoop dat het restaurant meegevallen is en het gesmaakt heeft.
Clive: typisch, de hond de schuld geven, maar het is idd raar. de auto was toch afgesloten? andere theorie dat het handschoenkastje niet goed gesloten was van een keer open te doen en nu plots door een windvlaag? schock? opengevallen is. je doet er inderdaad goed mee je lange badjas aan te houden als je je make up aan doet. fond de teint is nefast voor de kleren. en poederoogschaduw en bush kunnen ook vlekken maken. ik gebruik een product om te deppen als ik kleur op mijn gezicht wil. dat is halfvloeibaar en breng je dus aan met een sponsje al deppend. het is van nive*.
voor oogschaduw heb ik vloeibare make-up en oogschaduw in potloodvorm. dat blijft het langst met een zeer droge huid gelijk de mijne.
dacht dat ventje ging opstaan; maar het was bijna 12 uur toen die 't licht uitdeed. dus die is weer ingedommeld. omdat mijn ogen pijn deden heb ik zo'n slaapmasker genomen en omgedaan. dan valt het licht van ventje niet in mijn ogen als ik me naar rechts draai.
voor de wulken moet ik waarschijnlijk wachten tot de vissersboot aan de kaai gelost is. en de postwagentjes komen...... kan ook morgen zijn maar dan is ventje vroeg op voor de boodschappen. en dan sta ik ook op. hopelijk hebben we weer die postbode niet die alle post verkeerd stak. zag er al een oudere man uit, een van de reserve? en hij deed de ronde omgekeerd. ik denk dat hij geraden heeft waar de nummers waren.
ik vraag me af of er iemand zal klagen. dat is toch niet te doen. moet nog kaartje voor buurmeisje in de bus steken.
kan dat niet in pijama.
Gimly heeft zich nog niet gebougeerd. Is zeer moe poessie. hij lijkt er door te zijn. geen mank pootje meer en geen spuw.
ik hoor lawaai boven. ventje zal de online krant lezen. hij moet nergens naartoe want heeft gisteren eten voor vandaag meegebracht.
fijne dag seizoentjes. Keep safe!
Cats Rule!

clive

13 okt 2021, 10:40

Oma-C, je hebt gelijk. Manlief heeft me gebeld dat hij het toch gaat aangeven aan de politie, want volgens hem waren ze op zoek naar de huissleutels, ook de zonneklep stond naar omlaag, dat had hij nog niet opgemerkt en het gewoon naar boven gedaan. Gelukkig bewaren we nooit sleutels in de auto. Ook op de GPS wordt ons thuisadres na gebruik steeds gewist. Er gebeuren rare dingen in de wereld.

Liefs aan jullie allen.

Helena van Troje

13 okt 2021, 11:08

Nog niet teveel gedaan vandaag.
Ben aan het twijfelen of ik nu toch maar niet een pijnstiller ga nemen...
De andere middeltjes lijken niet afdoende te zijn.
Amai, dat was lang geleden dat het nog zo erg was...
Om misselijk van te worden.
Straks is het misschien over...

Maak er een mooie dag van allemaal.

anjelierken

13 okt 2021, 17:14

Hallo iedereen,

MJ: bedankt voor het zelfgemaakte kaartje, staat op de schouw . Hoe is het met je man?

Gisteren lekker gegeten in het restaurant, we hadden beide hetzelfde genomen nl. een vissersbord. Het bord was goed gevuld, manlief heeft nog een beetje van mijn bord gegeten, ik krijg dat niet op. Normaal eet je thuis minder dan op restaurant hé. Daarna nog een dessert en een koffie . In de avond heb ik niet meer gegeten.

Clive: is wel best om het aan te geven aan de politie . Staat jullie auto in de nacht buiten?
Bedankt voor de tip van de badjas, ga die onthouden.

Was van plan om naar vader te gaan , maar heb op het laatste moment beslist om niet te gaan. Ben al enkele dagen verkouden, manlief ook, en deze ochtend veel moeten niezen en snotteren . In zo'n toestand moet je niet bij een persoon gaan met een zwakke gezondheid. Ga nog enkele dagen wachten.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

14 okt 2021, 08:14

Afbeelding

Oma-C

14 okt 2021, 09:33

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
allemaal nog in rustmodus :wink: :roll:
Ik moet ook nog in gang schieten
maar rustig aan... :oops: :roll:
Vandaag boodschappendag op de middag