Hoekje: "De oase van rust" 2021(2)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

05 feb 2022, 09:03

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

05 feb 2022, 09:56

Gisteren ook gekeken naar the masked singers? Sander had al direct geraden dat Johnny Logan achter dat masker zat, dat speciale stemgeluid herkende ik ook maar nooit gedacht dat zo'n bekend iemand achter zo'n zwaar masker zou kruipen! Misschien daarom ook dat hij er zo rap uit is, toch niet omdat hij minst goed zong, konijn en papegaai vind ik veel minder! Ik neem dat op en kijk dan direct want ik kijk praktisch nooit naar reclame (zo lang dat nog kan).

Ik hoop dat we zondagavond massaal kijken naar twee zomers nu we eens de kans hebben op een Belgische productie met een goed verhaal en super acteurs, lang geleden dat ik nog eens Ann Miller aan het werk zag, de vrouw van Filip Peeters, joepie!

Nu moet ik naar de bib, onze supergoeie trouwe, zorgende bibliothecaresse zal er een laatste keer zijn...ik ben er heel triestig om en ik mis haar nu al...
Ivette

Ritavdm

05 feb 2022, 10:02

Goeie morgen

Oh what a night :roll: :roll: , 'k heb zowat alle hoeken van de kamer gezien
en nee niet van de stomende sex :wink:
maar gewoon omdat ik op zoek was naar de slaap
en niet gevonden hé.

Meme-Rietje, genieten van de kleinkinderen vandaag. Super !

Zelfs in de regen is Brugge de moeite waard heb ik gisteren kunnen vasstellen. Niet de toeristische plaatsjes maar de achterafstraatjes, goed voor 8 wandelkm.
Wist je trouwens dat Brugge meer dan 300 van die beeldennisjes heeft zoals je er hier enkele ziet.
En zoek je een leuk, lekker, betaalbaar restaurantje in Brugge probeer dan Pastis maar eens, een ontdekking voor mij.
Regent het te fel dan schuil je toch ff in een kerk, altijd iets te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

omadina

06 feb 2022, 08:38

Goede morgen,

Op deze regenachtige zondag, toch voor jullie allemaal hopelijk een goede zondag.

Het bezoek van mijn dochter Nathalie en de meisjes is uitgesteld, ze komen van Herentals en om hier dan ook de ganse dag binnen te zitten, en dan nog door regen en wind moeten rijden.... Zij heeft donderdag een dagje verlof, en als het weer meezit ... ja maar dan zou ze alleen komen want Luna en Maïté hebben les. We zien nog wel.

Yvette, ik heb gisteren ook ens naar "the masked singer" gekeken, kijk daar eigenlijk niet naar, maar op uw aanraden hé...vond het wel spannend !
Daarna heb ik op "één" naar de Belgisch-Nederlandse film "Storm" gekeken, over de enorme oveerstromingen in Zeeland in 1953... wel mooi , ja heb mijn ouders daar vroeger veel horen over vertellen.

Heb weer genoten van de mooie foto's van de wandelingen van jou, Ritavdm, dank je wel om ons te laten meegenieten !

En nu maar eens met de stofzuiger rondgaan, de dochters zouden zeggen , mama toch, dat is bij jou toch niet nodig, ze kennen me hé...

Veel vriendelijke groeten en hou jullie allemaal goed.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

06 feb 2022, 08:43

Goedemorgen

Afbeelding

Wind en regen hadden we deze nacht en hebben het voor vandaag ook vlaggen.
Ivette ga naar twee zomers kijken maar op TVnu , de ganse serie na mekaar.
TV is voor Staf, ik red me met IPad.

Voor de rest gaat alles normaal.😂.

De foto’s van Rietjes uitstap in Brugge kom ik bekende plekken tegen, vroeger daar veel bewandeld.

Het dansen was mooi 🤩 op VT4

Rietepetietje, gisteren een dag met je gezin, het doet een mens wat ze zien op te groeien naar volwassenheid.

Groeten

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

06 feb 2022, 09:12

goeie morgen allemaal
het was een hele mooie dag

Afbeelding
Laatst gewijzigd door meme-rietje op 07 feb 2022, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Ritavdm

06 feb 2022, 09:25

Goeiemorgen

Nat, natter, natst :roll:
In de provincie Luik zullen ze wel weer hun hart vasthouden. Hopelijk toch wat minder regen dan dat wat voorspeld wordt.
Hier in de westhoek dan toch wat minder, zouden we kunnen gaan wandelen ? Koksijde deze namiddag ?

Gisteren wel onder een aangenaam zonnetje langs de deur van Ivette voorbijgekomen. Spijtig had ik geen tijd om te stoppen 'k moest mee met mijn gezelschap hé.

Meme-Rietje, trek het je niet aan en geniet maar na van de aangename momenten van de dag.
Oud maar niet Out

Ivette

06 feb 2022, 10:06

Rietjes,uw wandeling is een ware promotie voor Brugge, zo schoon maar ik herken er niets in misschien eens tonen aan Christa, Nik en Annelien die in Assebroek woont en werkt in de Brugse bib.
Ook dat "PASTIS" interesseert me, zal ik eens zoeken.

Naar dat dancing with the stars kijk ik niet meer: teveel reclame en te uitgebreide jury commentaren.
Ik heb alleen het laatste stukje bekeken omdat ik toch weer nog geen goesting had om te gaan slapen.
Spannend is het al lang niet meer: we weten al van de 1e uitzending dat Nina Derwael gaat winnen, zij is dan ook een kandidate buiten categorie.

Dan is the masked singer veel spannender maar ik neem ook dat op want ik haat reclame onderbrekingen.
Ik luister naar Saartje die speelt in dertigers, vind ik top wel jammer dat het zo laat begint en zo kort is wel goed dat ze het elke dag herhalen op één om 14u10.

Hebben ze bij Voetje voor Voetje gisteren chance gehad met hun jaarlijkse Blasiuswandeling, droog zonnig en aan een beetje koude wind storen de echte wandelaars zich toch niet. Het volk stroomde toe, de hele dag stond mijn straat vol auto's. Het viel me wel op: piepjonge wandelaars waren er niet tussen, meestal oudere, gedreven wandelliefhebbers in groepjes die zich jeunen met mekaar en bij het wandelen. Zo waren WIJ ook maar ook dat veranderde toen WIJ niet meer bestond...

Onze kleine Lars moet al overschakelen naar een grotere pampermaat en drinkt al 1liter melk per dag, ge ziet Sarah houdt me op de hoogte hé, vind ik heel lief!
Nik komt deze namiddag wat klusjes doen dus doe ik nu wat voort! Groetjes allemaal!
Ivette

corry

06 feb 2022, 10:36

Rietepetietje, trekt het je niet aan, neen zo gaat dat niet, het kwetst en blijf hangen.
Weet als geen ander hoe het voelt en zeker dat het geschreven woorden zijn, heb deze brieven vernietigd maar de tekst zit in mijn hoofd gevangen.
Soms praten wij erover, dat kan jij jammer genoeg niet meer. 😘

Wat een weer, de regen valt met bakken uit de hemel, storm maakt het nog akeliger.
Vingers kruisen dat het weer geen groot nieuw wordt op tv.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

06 feb 2022, 17:52

Ondanks de felle wind en overvloedige regen zijn we deze middag naar Koksijde gereden om te wandelen en geloof het of niet we hebben de 8 km wandeling kunnen afleggen zonder nog een druppel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

07 feb 2022, 09:05

goeie morgen allemaal
zit hier voor het moment in het zonneke
maar voor hoe lang?

Afbeelding

Ritavdm

07 feb 2022, 11:30

Goeie voormiddag
alweer bijna middag; de tijd vliegt voorbij als je druk doende bent.

Het weer viel gisterennamiddag ook nog mee hoor hier
maar vandaag toch veel beter, wandelweer :wink:
ook al zou ik liever eens gaan fietsen
't kriebelt :lol:
maar we hebben beloofd een kleine groep wandelaars vandaag op sleeptouw te nemen dus... doen we dat .

Menu : spek met ei, witloofslaatje, gebakken aardappels.
Ja W is aan de beurt en dan mag het niet te moeilijk zijn hé :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

07 feb 2022, 19:24

Opdracht volbracht !
met 20 senioren in het kielzog ongeveer 8 km door Poperinge gewandeld
en
achteraf een lekkere trippel gedronken.
Oud maar niet Out

omadina

08 feb 2022, 09:04

Goede morgen,

Een goede morgen, gisteren namiddag was het inderdaad mooi wandelweer.
In de voormiddag had ik al een uurtje goed bewogen, maar in de namiddag toch nog eens ons zeetje gaan bewonderen, ja altijd hetzelfde, maar toch altijd weer anders...en je komt altijd wel iemand tegen ...

Rita, eergisteren een mooie wandeling gedaan in Koksijde, mooie foto's, die ik inderdaad direct herkende. Jullie zijn voor mijn voordeur en voorbij de tennisclub gepasseerd, denk ik wel, want ik kan schuin tot op de Hoge Blekkerduin kijken vanuit mijn raam. Jullie waren natuurlijk in groep, maar toch jammer dat we elkaar niet gezien hebben.

En nu, mij klaarmaken, om nog maar een uurtje te bewegen, van 10u. tot 11 u., zal weer proberen, net als gisteren mijn beste beetje voor te zetten, maar ja dubbelspel... hangt natuurlijk af van je speelpartner ook, maar als we maar bewegen en ons amuseren.

Voor jullie allemaal, een aangename dag ! omadina
Afbeelding

De paardenvissers in Oostduinkerke
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

08 feb 2022, 09:15

Goedemorgen allemaal
ik wens jullie een fijne dinsdag ☕☕
weer niet mijn gewoon poetste vandaag
maar deze namiddag wel vervanging
dat heb ik niet graag
verleden week was het mijn hulpje, ook vervanging
dat is wel meegevallen
nu we zullen zien

Afbeelding