In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

09 apr 2022, 09:12

Afbeelding
ik ben later dan anders maar rond 5 uur in slaap gevallen en al toertje rond gedaan het is koud ondanks de zon schijnt

Helena van Troje

09 apr 2022, 11:15

Het is inderdaad best koud buiten, Bekske.
Er hangt al een wasje op.
Nu ga ik nog een beetje strijken.
De volgende was zit klaar.

De hoofdpijn is meestal voor na de aanval van de oog migraine.
Meestal is die draaglijk, eerder zeurend.

Geniet van het frisse zonnetje!

Oma-C

09 apr 2022, 15:29

Afbeelding

Goede middag aan allen, een zonnig weekend
nog steeds,... ik ben al een toerke gaan wandelen
toch frisjes hoewel het 9° zou zijn :roll: :oops:
Nu nog de was afdoen en het beetje strijk wegwerken
opgeruimd staat netjes vind ik en weg is weg...:)

Voor jullie allen nog een fijne zaterdag , ik sluit hier af,
en tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

09 apr 2022, 21:24

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: een mooi prentje.

MM: Zoon en gezinnetje zitten in de zon. Op sneeuwvakantie zijn die nog nooit geweest, wij ook niet, veel te koud. Ik zie dagelijks foto's passeren , en die amuseren zich.

Clive: met Spaanse woef is alles oké. Als er veel wind is , is hij toch liever binnen dan buiten :D .
Enkele dagen geleden had hij weer iets voor: hij was in de tuin en opeens liep hij op 3 poten. Zijn voorpoot hield hij omhoog. Hij ging naar manlief . Manlief keek ernaar en er bleek een halve noot tussen zijn voetkussentjes te zitten. Hij heeft dit al eerder voorgehad. Op onze gazon liggen soms halve lege noten, waarschijnlijk door de eekhoorns of de muizen ( ik weet het eigenlijk niet). Buurman heeft een notelaar staan , van daar dat die noten komen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

10 apr 2022, 08:59

Afbeelding

Een goede zonnige zondagmorgen allemaal :wink:
Heerlijk toch zo wakker worden, de zon was er al heel vroeg
en dan is het zonde om lang in bed te blijven ...
De kou nemen we erbij.... april is nog geen zomer...
Morgen of dinsdag zou het ongeveer 20° worden
Ik hoop het, dat is aangenaam voor een wandelingetje....
of misschien een fietstochtje, ik zie wel hoe ik me voel :roll:
't was weer een probleem om binnen te geraken
op zondag gebeurt dat vaker :roll: :oops:

Straks meerijden met de "Amstel Goldrace" :wink:
maar eerst naar de regenkamer en ook de
haartjes weer fatsoenlijk leggen :)

Ik wens alle seizoentjes een fijne zondag....
mijn broodje staat te bakken en de
zondagse huistaken zijn al klaar :)
alleen de badkamer nog na de douche
Groetjes allen en tot later :)

Bekske

10 apr 2022, 09:00

Afbeelding
dedeur was gesloten daarjuist groetje

Oma-C

10 apr 2022, 09:20

@ Bekske, :) ik moest ook wachten
geduld is een schone deugd hé :wink:
Fleurig je plaatje, dank u 8)

Muddy Maddy

10 apr 2022, 10:02

Goede morgen seizoentjes,

Wat een stralend weer, ik ben blij. van grijze wolken heb ik mijn buik een beetje vol.
Gimly heeft zijn natje en droogje gehad en heeft nu de dolle 5 min.
Suus liet me gisteren weten dat haar moeder afgekomen is en mijn kaartje: heel artistiek vind: zelf schilderd ze. vooral landschapjes. het was ook kunst zei ze tegen Suus maar dan op een andere manier. Ik had Suus zalm laten kopen voor de katten en raad eens wie zijn neus er voor ophaalde? juist Puk. het was niet hetzelfde moet hij gedacht hebben of het van Tante zalm zelf te krijgen. je had dat koppie moeten zien toen ik hem om uitleg vroeg :D Vandaag komt dat jongentje uit de buurt die Suus ooit een aardbeiplantje gegeven heeft.
we hebben het ook over Suus haar ex- hartsvriendin van ruim 20 jaar gehad die nu in Dordrecht woont. Sinds de trouw en het feit de de ambtenare van de burgelijke stand eerst naar ons kwam en zij pas als tweede mocht tekenen heeft ze dat een beetje kwalijk genomen dat ik ineens Suus haar BFF was. ( of zo redeneerde ze)Maar zij is in de fout gegaan toen ze Covid had en toen Suus in verpakkingsmatriaal voor haar deur stond er ze er niet was. op 1 januari was dat. Hans was net 4 maand begraven. wij hebben het via een link moeten volgen.
ik was met mijn moeder aan het bellen toen de telefoon ineens afsloeg. heb hem dan laten herstarten. dus was het een kwartier later dat ze een einde kon maken aan het gesprek. Ze is in stokken gevallen met haar schemerlamp. Roland ging gisteren toch naar de bricolage en ging zo'n aan/uit knopje meenemen en dat vervangen want daar heeft die een ferme snock van gekregen. ook gaan ze proberen een nieuwe duwertje voor de bel te plaatsen. heb haar dan aangeraden van een draadloze deurbel te kopen. en tot mijn verbazing luisterde ze. die van de deur gaan hem dan moeten vergoeden.
onze twee opladers die we soms meenemen zijn stuk aan het gaan. ze laden gewoon niet meer op. we gaan dus nieuwe moeten kopen. die kosten zoveel niet meer als vroeger.
ik heb nu wel afwas staan van 3 borden en wat bestek en dat is zo afgewassen. dan ga ik de flesjes en de blikjes van gisteren opruimen voor ventje naar beneden komt. het is bijna 10 uur en dan zal die hier weer zitten als een zombie. ik ga eens moeten kijken welke boom er in bloei staat want ik had vannacht last van een keel vol dik slijm. anders ga ik 's avonds nog een anti-allergie pilletje moeten nemen.
Gimly was me achterna gegaan naar de keuken. hij weet best dat er een kip in de frigo zit. We gaan straks die kip op een bord leggen en aan hem "presenteren" en er een filmpje van maken. van Vinny kunnen we de uitkomst al raden, die zou met die rauwe kip er vandoor zijn gegaan! zoals Pitou de kat des huizes bij ventje. zijn moedr had een biefstuk laten ontdooien op de frigo en meneer was er mee vandoor gegaan. ze hebben toen worst moeten eten. ook lag hij in alle zetels en zij moesten dan maar op de grond gaan zitten. Toen wij gingen samenwonen deed ventje dat uit gewoonte. het heeft wel een tijdje geduurd voor ik hem dat afgeleerd had. en ook heel dicht bij de tv gaan zitten omdat het een klein scherm was. die tv stond op zijn kamertje en hij zat op het voeteind.
oops 't is al 10 uur, ik ga hier eens in gang schieten. omdat het sabbat is voor ventje mag ik niet stofzuigen terwijl het toch wel echt nodig is.
Fijne zon- dag seizoentjes, keep Safe, knuffel
Cats Rule!

clive

10 apr 2022, 10:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, net als bij jou, zijn mijn lichte huistaken ook al gedaan. Heb die in pyjama gedaan :oops: , moet nu enkel nog badje in en dan de badkamer opruimen en afvegen + even stofzuigen. Maar al de rest is gedaan. Ga namiddag tekenen en schilderen, manlief gaat wat in de tuin werken met Matice in zijn kielzog. Voordat ik ga tekenen en schilderen, gaan we nog een fikse wandeling maken met hem. Zet dan alles al klaar op tafel om te beginnen met mijn " kunstwerk" :) ? Moet nog een tekening uitzoeken om deze na te tekenen. Manlief had mij deze week nog een mooi voorbeeldboekje van Frozen mee genomen, wel geen gemakkelijke tekeningen, maar moeilijk gaat ook. Was er wel blij mee. Heb ook het avondeten al voorbereid, dan is dat ook van de baan. En moet ik me niet haasten als ik bezig ben. Moet dan enkel ( de helft) van de tafel opruimen en mijn gerief in de juiste zakken stoppen, is vlug gedaan en dan dek ik meteen de tafel voor het avondeten.

Anjelier, wat slim van Spaanse Woef meteen naar manlief te gaan voor hulp. Matice trekt naar mij als er iets is of als hij bang is van storm bijvoorbeeld.

HVT, goed dat die bijkomende hoofdpijn dan niet te lang duurt en dragelijk is.

Bekske, ik wens jou een fijne dag zonder pijn.

Nu is onze Matice plots gek op kaas en op corned beef. Dat laatste had ik vorige week eens geprobeerd en dat was een succes. Toen had ik het van de slager mee gebracht, maar ik schrok van de prijs. Ik dacht dat dat spotgoedkoop was. Nu hebben we zo'n blikje met een sleutel eraan gekocht en gelukkig eet hij dat ook ondanks het uit blik komt. Maar ik vind dat maar raar "vlees". Heeft beneden zo'n vetrand, brr. Maar we doen alles om hem zijn voeding te laten eten en als hij dat nu graag heeft, dan krijgt hij dat ook. Het lust ook zeer weinig van snoep. Vind ik vervelend, want hij kan die extra calorieën best gebruiken. Gisteren hadden we hem toch zo'n beefstickje meegenomen, eentje maar met de idee, dat hij dat ook wel niet zou lusten. Wat een vergissing, hij was er gek op. Dus gaat Manlief of ik vandaag vlug naar het GB'tje er een aantal halen. Voor de rest eet hij FR¨LIC als snoep.

Gisteren begonnen met de paasservetten te gebruiken bij het dekken van de tafel. Vind ze kleurrijk en ze geven een gevoel van lente. Ik hou daarvan , van servetten en zeer zeker van de kleine cocktail servetjes.
Die kleine worden hier echt wel veel gebruikt. Manlief vindt dat grappig als ik in de één of andere winkel ben en ik tegen hem zeg dat ik naar de servetten ga kijken. Vind dat nu eenmaal leuk en het is niet zo prijzig.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

Helena van Troje

10 apr 2022, 11:37

Pistolekes gaan halen en een gebakje voor deze namiddag met een tasje thee.
Als ik mezelf niet verwen, doet niemand het.
Het is zalig buiten.
Was weer veel te warm gekleed.
Morgen komt het werkvolk verder doen aan de zijmuur van de garage.
Eindelijk geen natte muur meer hoop ik.
Dat moest dan bijna veertig jaar duren eer dat probleem opgelost geraakte.
Dat had van in het begin in orde kunnen zijn. Soms zijn mannen vreselijk onlogisch.
Voor de prijs van de dakherstellingen had ik drie muren kunnen zetten in gevelsteen.
Nu eerst zien hoe dat zich gedraagt en dan misschien toch het plafond in de garage laten isoleren en deftig afwerken.
Eerste stap naar een douche in de garage, moest ik niet meer naar boven kunnen.
Ook dat had al van in het begin in orde kunnen zijn, was ik niet zo ziek geworden op dat moment. Ach ja, gedane zaken nemen geen keer.

Ook een servetten freak Clive?
Zal mij aan zee weer moeten inhouden in de snoepwinkel.
Daar hebben ze er heel mooie en speciale.
Ook bij de tuincentra hebben ze dikwijls mooie tekeningen.
Ik had verleden maand de paasservetten al uitgehaald voor de theevisite.

Zonnige zondag verder iedereen!

Helena van Troje

10 apr 2022, 14:31

Voor Clive die graag Jo Nesbo leest als ik me goed herinner.
Probeer eens Yrsa Sigurdardottir.
Heb net een heel spannend boek van haar uit."Stuurloos"
Eerst wou het niet goed vlotten, maar eens in het verhaal...
Een heel onverwachte plotwending.
Ben wel af en toe moeten stoppen, wegens te spannend.

Muddy Maddy

11 apr 2022, 07:21

Goede morgen seizoentjes,

Gimly heeft het weer "vlaggen". Hij heeft een haarbal. Maar hij was wel niet te ziek om kip te eten. :? hij is me al twee maal achterna gekomen in de keuken. heb hem water bijgegeven. mineraalwater, goed voor zijn niertjes. een kat die niet meer drinkt is een vogel voor de kat zeggen ze bij de dierenartsen. hij heeft intussen al gedronken. heb ook het raam aan zijn kattenbak op Kiep gezet want er zat hier precies geen zuurstof in de kamer. binnen een half uurtje die dicht doen. dan is die lucht ook weer gezuiverd en ruikt het hier weer frisser. want een zieke kat in huis dat ruik je. en dan te zeggen dat ik van plan was vandaag te stofzuigen. :?
wat er vandaag op de menu staat? geen idee. ik merk het wel. Deze morgen moeten de lakens en overtrekken gewassen worden en wijzelf ook. ben van plan een handdoek op dat ingebouwd zitje te leggen en ook een op de anti-slipmat want die is toch niet 100% slipongevaarlijk.
vandaar dat ik van het zitje op de mat slierde en op mijn kont. gelukkig heb ik veel zitvlees. 't is nog niet zo erg als brigitte, de vrouw van wim die het boerenpaard genoemd werd. die had een achterwerk om op te kaarten. Ze heeft ook de stoelpoot van een van onze tuinstoelen afgebroken. die stonden op gras en ik zag het al gebeuren. wat even later werkelijkheid werd. om de lieve vrede te bewaren hebben we niets gezegd. Die Wim had een boot. zo'n soort zeiljachtje. daar gingen ze dus op, gaan uitvaren en...bbq-en op zee. Nodeloos te zeggen dat dat dus geen goed idee was en die driepekkel bbq omkantelde. al die kolen brandden direct in de "huid" van die boot. Ventje heeft ze dan met blote hand er terug in gesmeten. terug op de kade zei de toemalige admiraal: weer een cohesiedag naar de kl*ten. want hij kreeg een paar weken later de herstelkosten van die carbonfibre waaruit die boot bestond. Hij heeft die Wim naar zijn buro geroepen en gezegd tegen ventje en de chauffeur dat ze maar effe koffie moesten gaan drinken in de kantine beneden. Dat was hoogst ongebruikelijk. Maar captain Wiggman, een duits, had de buro ernaast. Toen het german olympic smoking team naar beneden ging om te gaan roken; was Kevin, een engelsman die bevriend was met ventje en de chauffeur er ook bij. en die kon later in geuren en kleuren vertellen dat de admiraal nogal te keer was gegaan. een van de zinnen was: en dat zit dan bij de marine! Brussel heeft dan de kosten op hun genomen.
want dat was een nogal duur grapje. brandgaten in carbonfibre. het straatlicht brand nog maar ik vind het licht genoeg om de gordijnen al open te doen. er passeert toch niemand en er is geen school. Er moet nu een mooie zonsopgang zijn aan de "pit".
Bij Peter waren zaterdagmorgen bijna alle kranten verkocht. allemaal toeristen zei hij tegen ventje die de laatste krant kon scoren. dat betekend dat de campings weer open zijn. en aangezien dat krantenwinkeltje aan de carref. daar niet meer is ( is nu een apotheker) en de carref. ook maar beperkt aanbod heeft, zoeken ze op hun gsm naar iets anders.
ventje mag het spit afwassen. ik ben daar bang van. hij moet ook een bakpapier uit de oven halen want die matten om nooit meer je oven te moeten kuisen, die scheuren toch. dus voor het vet gebruiken we nu zo'n bakpapier.
er zijn vandaag ook veel boompollen. vandaar de slijmen. zal een extra pilletje zijn en boven het raam op kiep.
ik moet vandaag verjaardagskaartjes maken voor schoonzus en broer. die zijn jarig met een paar dagen verschil. die zenden we op.
Op 21 april zijn wij 30 jaar samen. ventje gaat vragen aan tinneke op 8 augustus om ipv 3 u welness er maar 2 van te maken want we zouden eerst gaan ontbijten bij Tom. dat moeten we nog regelen maar 8 augustus is nog ver weg. we moeten eerst wachten wat de plannen van neef en zijn madam zijn voor de 1 ste verjaardag van de klein, geboren op 7 augustus. dat zou als ik me niet vergis op een zondag vallen. Dan kan iedereen erbij zijn. Neef en madam waren gisteren 8 jaar samen. op de foto staat ze met een groot glas witte wijn. wat ventje de opmerking ontlokte dat ze ook graag een glaasje lust. schoonbroer en zus hebben geen fb en schoonloeder ook niet. maar neef zijn beide zussen en wij hebben dat dus wel. ik weet nog goed op een feestje waar de zonen van schoonloeder's zus waren uitgenodig ik vroeg wie mijn vent had leren vloeken. twee handen gingen dadelijk naar boven waarop Tante Thèresè zei: ik heb het altijd gedacht! daarop sloop nichtje dikwijls naar de keuken. (ik stond in de deuropening van de salon te filmen) om haar glas champagne te gaan bijvullen. 't zit dus in de familie. als de tweeling er is ( wij noemen ze al kili en fili) kan ze weer een glaasje drinken.
ik kan nog niet naar de boerderij want de kuikens zijn nog niet wakker. wel zijn anayses klaar.
dus daar ga ik nu aan beginnen want het is nog geen 8 uur.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel!
Cats Rule!

clive

11 apr 2022, 07:42

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, ga dat boek zeker op mijn to buy lijst zetten, dank je wel voor deze fijne tip. En jij ook al zo gek op servetten. Inderdaad, in tuincentra vind je heel vaak de mooiste servetten. Als manlief mij daar kwijt is, zoekt hij uit waar de servetten liggen. Ik dacht dat ik zo'n rare was met haar voorliefde voor servetten, ben blij dat ik dat niet alleen ben.

Ga dadelijk onder de douche en dan doe ik boven al alles en breng dan meteen de vuile was mee naar beneden. Vandaag zal ik wel buiten kunnen drogen.
Dan de 2 benedenverdiepingen opruimen, afvegen en steamen. Enkel de waskamer en de garage moet ik echt wel dweilen, want manlief is gisteren de hele dag bezig geweest met de hogedrukreiniger en een bepaalde viervoeter kon maar niet kiezen waar te vertoeven. Met baasje in de tuin of in de garage natte( veel natte) pootjes zetten. Gisterenavond toen manlief stopte, heb ik dan vlug nog de voordeur, de zijraampjes en de garagepoort gewassen en dat was wel nodig. Maar we moesten dan nog onder de douche en eten. Had geen tijd/fut niet meer nog te beginnen te dweilen in de waskamer en de garage

Namiddag met Matice gaan wandelen, ben vorige week niet alle dagen geweest wegens regen en storm.
Gisteren , manlief kon ik volgens hem toch niet helpen, een Winnie the Pooh met ballonnen in zijn arm en 1 aparte ballon waar Knorretje op lag, getekend en ingekleurd met waterverf en met mijn potloden diepte aan de tekening gegeven. Manlief vond ze geslaagd, ikzelf was er minder tevreden over.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Profiteer van het zonnetje. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Bekske

11 apr 2022, 07:53

Afbeelding

Oma-C

11 apr 2022, 09:51

Afbeelding

Goede morgen allemaal, een fijne maandag :wink:
gewenst, geniet van 't zonnetje en de mooie °temp...
vergeet niet te smeren als je in de zon gaat zitten :roll:

Iedereen heeft een fijn weekend gehad, jammer dat het
zo snel voorbij is, hoewel .... we kunnen onze dagen
allemaal zelf regelen hoe we willen, :?

Vandaag mijn eigen toerke proberen met de fiets
ik zie wel.... 't is al efkes geleden maar
dan kom ik wat verder dan bij een wandeling :oops:

Allen een gezellige maandag en maak er het beste van... :)