In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

19 apr 2025, 09:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

De strijk is al achter de rug, had gisteren alles buiten kunnen laten drogen, fijn vind ik dat. En deze was ligt nu al keurig in de wasmand, morgen kan ik hem dan wegleggen.
Ook de 2 benedenverdiepingen zijn al terug gestofzuigd, opruimen doe ik altijd voordat we gaan slapen.
Zit hier wel nog in pyjama, maar ga dadelijk douchen en dan de slaapkamer en de badkamer opruimen en ook deze stofzuigen. Manlief is naar de supermarkt(en). Vaatwasser heb ik ook al leeg gemaakt.
Het gaat zo te zien zonnig worden vandaag.
Ga nadat ik gedoucht ben en boven alles gedaan is, hier in de living de slopen van de sierkussens doen en dan deze wassen. Vandaag is misschien de laatste dag dat we buiten kunnen drogen.

Voilà, ik ga terug beginnen, dan ben ik klaar als manlief terug thuis is van de boodschappen te doen.

Ik wens iedereen een mooie dag. Voor de zieken, van harte beterschap. Liefs aan jullie allen.

anjelierken

19 apr 2025, 17:17

Afbeelding

Hallo iedereen,

Voor iedereen een fijn paasweekend.

Net terug van wandeling. Onderweg in bos veel boshyacinten gezien, heel mooi, vooral als het er heel veel zijn.
Heb er in de tuin ook staan, maar die bloeien nog niet.

Ga straks hier een beetje paasversiering doen, want heb nog niks gedaan, geen tijd. Als ik boven eens ga rondneuzen vind ik wel wat en eergisteren heb ik mini-narcisjes gekocht .

Morgen wordt het een rustig dagje, de ganse familie komt op paasmaandag. Iedereen blijft eten, dus al een beetje voorbereiden. De bedoeling was voor in de avond sandwiches en pistolets van de warme bakker, maar ... hier is geen enkele bakker open. Dus worden het afbakbroodjes.

Deze middag asperges gegeten, daar is het nu de tijd voor. Was lekker.

Tot morgen, iedereen.

Oma-C

19 apr 2025, 20:46

Afbeelding

Tot morgen en sterkte aan de zieken... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

20 apr 2025, 08:34

Afbeelding

Oma-C

20 apr 2025, 09:33

Afbeelding

Een zonnige paasgroet van hieruit :wink:
en een fijne Paasdag aan allen :)

Sterkte en moed aan de zieken.... :?

clive

20 apr 2025, 09:34

Afbeelding

Goedmorgen Seizoentjes,

Een vrolijk Pasen aan iedereen, kaartjes zijn onderweg. weer eens te laat zoals steeds :) :) :oops: .
Manlief is het ontbijt halen en heb net de paastafel gedekt. Ziet er keurig uit.
Matice heeft zijn paasgeschenkje al gehad, was er blij mee.
Voor de rest van deze zondag, gaan we ons rustig houden, het was gisteren onverwachts een drukke dag.
Dinsdag breek ik de paasboom af en al de rest van Pasen. Haasjes gaan in bubbelplastiek. En dan alles de paasbox in.
Zo, hoor manlief thuiskomen. Liefs aan jullie allemaal.

stokroos

20 apr 2025, 09:56

zalig Paasfeest aan iedereen ! :D :D :D

anjelierken

20 apr 2025, 10:57

Afbeelding

Zalig Pasen aan iedereen.

wilde eend 2

20 apr 2025, 18:58

een fijne Paaszondag aan iedereen !
Afbeelding

Oma-C

20 apr 2025, 20:36

Afbeelding

Goede avond allen... :wink:
Fijne Paasavond, hier vallen druppels nu,
na een zonnige frisse dag....
Dikke druppels, goed voor de tuintjes ....

Slaapwel iedereen en tot morgen...
Veel sterkte aan al wie het nodig heeft... :?

Bekske

21 apr 2025, 08:08

Afbeelding

Oma-C

21 apr 2025, 09:09

Afbeelding

Goedemorgen, een fijne Paasmaandag allemaal :wink:
Hier heeft het geregend vannacht, er liggen grote plassen
op de daken van de garages hier achter mij....
Maar het was voorspeld dat het buiig kon zijn....
Nu probeert het zonnetje maar het lukt nog niet. :?

Alle seizoentjes een gezellige 2e Paasdag, tot later...
en sterkte aan wie zich niet lekker voelt

clive

21 apr 2025, 09:40

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, altijd leuk, jouw mooie plaatjes.

Het was gisteren een mooie dag tot ' s avonds toen het lichtjes begon te regenen. Manlief was een constructie van hout aan het maken want we moeten het balkon aan de voorkant van het huis vernieuwen. Het is hem gelukt, de rest is voor een aannemer. Er komt in plaats van de donkere glaspartij een aluminium balustrade voor, gaat echt wel veel mooier zijn. Manlief is eigenlijk niet handig, maar als hij er zich op toelegt, kan hij toch meer dan verwacht. Deze middag gaat de houten constructie in het balkon geplaatst worden. Overbuurman komt helpen, wat ik krijg dat echt niet opgeheven. Bovendien moet ik dan op een ladder staan en dat heeft manlief dan weer niet zo graag. Het zal mooi zijn als het af is, gaat dadelijk een heel ander uitzicht van de voorzijde van het huis zijn.

Gisteren dan lag die constructie op 2 ezeltjes in de achtertuin, komt Matice afvliegen, knal met zijn voorpoot tegen dat ding aan. Hij had zich pijn gedaan en mankte een klein beetje. Was mijn telefoon al halen om de dierenarts van wacht te bellen, toen manlief me kwam zeggen, dat Matice niet meer mankte en al terug in de tuin aan het spelen was. We waren beiden opgelucht.
We hadden zijn tunnel uit het tuinhuis gehaald en dat vindt hij geweldig, tunnel in en tunnel uit, liefst met één van zijn buitenballen. Die gooi ik in de tunnel en weg is hij. Mooi om te zien ook dat hij zich zo amuseert. Toen het begon te druppen, zijn tunnel terug samen gedaan en in het tuinhuis gelegd.
Wij hebben zo'n hondenkar voor achter de fiets, maar die is nog niet gebruikt door omstandigheden. Gisteren die aan de fiets van manlief gemonteerd met een staaf, eerst wou hij er niet in, maar een snoep en een knuffel deden wonderen. Hij stapte erin , ik maakte hem vast zodat hij niet weg kon, de buggy gesloten en manlief deed een korte toer met Matice erin. En dat lukte wonderwel, hij ging eerst zitten zodat hij naar buiten kon kijken en ging dan liggen. Manlief gaat in de week nog een paar blokjes fietsen , zodat hij het gewoon wordt dat er een obstakel achter zijn fiets hangt. Dan kunnen we in de zomer kleine fietstochtjes maken samen met Matice.

Vandaag licht HH en wat profiteren van de vrije dag nadat de constructie hangt. Het strijkje heb ik gisteren zo van de paraplu, meteen gedaan. En alle slopen van de sierkussens had ik dan gewassen en gestreken en dan met wat moeite de kussens er terug ingestopt.
Zo, dat is een heel epistel, kijk er maar overheen.

Fijne Paasmaandag, geniet ervan als je kunt. Liefs aan jullie allemaal. En een sterkteknuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken.

Bekske

22 apr 2025, 08:40

Afbeelding
het is een rare week met die feestdag maar volgende week terug zo een rare week .groetje

Muddy Maddy

22 apr 2025, 09:03

Goede morgen seizoentjes,

Om kwart voor 8 zijn ze begonnen aan de stelling. Cooper en Lowie zijn niet thuis. Ze kunnen morgen wel van hun lat geven.
Gisteren waren we 33 jaar samen. Allez, vandaag zijn we dat nog. :D Ze gaan eerst de binnenkant afbreken.
Zijn nu bezig met het bedekken van buurman zijn veranda.
Ons afdakje gaat dat ook zijn.

Hopelijk had iedereen een goeie pasen.
We gaan ons vandaag eens bezig houden met het uitkuisen van de frigo.
Komt ook nog een bestelling af.

Ik heb nog niet gevraagd hoe lang dat gaat duren. 't zal alleszins een andere uitzicht zijn met donkere dakpannen en meeuwenpinnen.
Ventje heeft hoofdpijn en Lilly is doodsbang. Dikke staart enzo. Gimly zit ook boven.
't boren is begonnen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!